Editors - EBM (2022)

2. Picturesque (5:09)
  3. Karma Climb (5:18)
  4. Kiss (7:50)
  5. Silence (5:40)
  6. Strawberry Lemonade (6:17)
  7. Vibe (3:39)
  8. Educate (6:50)
  9. Strange Intimacy (6:24)
avatar van VladTheImpaler
Wat is Karma Climb toch een afschuwelijk slap jaren '80 gedrocht.

avatar van coldwarkids
Heerlijke single is Heart Attack toch! Leuk dat Blanck Mass een vast bandlid is geworden van Editors. Die sound past er wel bij.

avatar van JVT
JVT
Karma Climb is idd niet zo geweldig, heart attack daarentegen klinkt stukke beter.
Maar door deze sound ben ik toch maar matig enthousiast over deze plaat.

avatar van rkdev
EBM… Editors Blanck Mass ??

avatar van Yield
Karma Climb klinkt niet echt opwindend. Maar mijn verwachtingen van Editors zijn altijd laag, dus teleurstellend is het niet.

Ik kijk wel uit naar het album. Heb 3 nummers live gezien, Heart Attack, Karma Climb en Kiss. Niks mis mee. Ik vergelijk ook niet met vorig werk. Jaren 80 link bevalt mij goed. Vooral de link met The Cure.

avatar van remcodurez
De populariteit van deze band beperkt zich voornamelijk tot de lage landen. Niet opvallend als je ziet hoe erg gehyped dit wordt op radiozenders als StuBru of 3FM.
En waar ik nummers als Racing Rats Of Smokers Outside The Hospital Doors initieel nog wel tof vond, bleek het ook zeer vergankelijke muziek te zijn die niet goed rijpt met de jaren, of alleszins mij weinig muzikale voldoening biedt.

Het crowdplease gehalte werd naarmate de albums uitkwamen groter en er werd dan ook meer en meer ingezet op die typische hapklare indie-electronica-rock die de radiozenders ons zo graag voorschotelen.

Dit album lijkt eenzelfde lot beschonken als ik de eerste singles zo hoor. De Belgische en Nederlandse festivals zullen dit wel tof vinden om deze zomer hun mainstage-gigs op te vullen en zo veel mensen te lokken, maar mij ga je hier niet treffen.

remcodurez schreef:

Ach ja, je hoeft niet alles leuk te vinden. Er zullen vast bands zijn die je meer aanspreken. Wilt niet zeggen dat dit een slecht album is.

rkdev schreef:
EBM… Editors Blanck Mass ??
Electronic Body Music: "Electronic body music (EBM) is een elektronisch muziekgenre gekenmerkt door een machinale beat en een duistere sfeer..."

avatar van BrotherJohn
Editors Beklijft Minimaal

Het debuut The Back Room draai ik nog wel eens, maar sindsdien is het alleen maar bergafwaarts gegaan.

avatar van Barney Rubble
Ik vind Editors eigenlijk wel een erg sympathieke band. Het cynisme van de bovenstaande heren is mijns inziens dan ook wat overtrokken. Een echt meesterwerk hebben ze weliswaar (vooralsnog) niet afgeleverd, maar eigenlijk hebben ze - op het vorige album na- altijd wel een paar nummers die zonder meer overtuigen. Ook vind ik het te prijzen dat de band niet al te lang stil blijft staan bij een bepaald geluid, hoewel immer een pophook aanwezig is. Ik ben dan ook zeker benieuwd naar deze plaat. Heart Attack vind ik i.i.g al een aangename opener. Karma Climb is mij net iets te makkelijk. De invloed van Blanck Mass mag mijns inziens nadrukkelijker doorklinken. Hopelijk komt dat op de andere nummers terug.

avatar van Bert Wasbeer
Het concert op Dauwpop was goed, Heart attack (met mooie video) en Kiss zijn sterke songs en er lijkt goed nagedacht over albumtitel en artwork. Mijn verwachtingen zijn dus redelijk hoog, ook al vind ik de rockkant van Editors vaak beter dan de technokant. Hopelijk wordt het een mooie plaat.

avatar van Juul1998B
Vibe klinkt alsof coldplay een dance plaat maakt, een beetje fout maar heb ze slechter gehoord

avatar van Roxy6
Dit album brengt ons terug naar “In This Light and On This Evening” met daarop het onovertroffen Papillon.

avatar van Pinsnider
In This Light... was voor mij juist de plaat om af te haken. Ik vond vervolgens slechts incidenteel een nummer van ze heel erg tof (Magazine, Frankenstein), maar de drie liedjes die van deze langspeler vooruit zijn gestuurd smaken me alledrie heerlijk!! Lekkere popliedjes met een jaren-80-doemrandje. Kiss had zo op mijn persoonlijk één-na-beste album ooit (Röd van Kent) gepast. Ik ben dus erg benieuwd naar de volle plaat!!!

avatar van philtuper
Niet aan mij besteed. Nooit niet geweest ook. Vreselijke hoes ook. Oké doei!

avatar van Poeha
OK, bedankt man

avatar van KKOPPI
VladTheImpaler schreef:
Wat is Karma Climb toch een afschuwelijk slap jaren '80 gedrocht.

Hoe durven ze zoiets in 2022 uit te brengen. In 2009 had het misschien gewerkt maar dit is meer dan achterhaald.

avatar van Johnny Marr
Roxy6 schreef:

Oei oei, op voorhand dikke skip dan. Toch, ArthurDZ?

avatar van vanwijk
Ben altijd wel benieuwd naar Editors. Eerste vrijgegeven nummers zijn lang niet slecht. Vrijdag weten we meer.

Johnny Marr schreef:

Oei oei, op voorhand dikke skip dan. Toch, ArthurDZ?

Hoezo nou weer?

Editors is altijd de moeite van het beluisteren waard en live zijn ze altijd goed.

avatar van Johnny Marr
west schreef:

Hoezo nou weer?

Omdat Papillon één van de grootste wanstaltige wangedrochten is die ooit op deze aardkloot is uitgescheten. Zelfs Muse zou zich dik kapotschamen voor dat nummer, wat jij GrafGantz?

avatar van Arrie
Ik snap vooral niet dat Blanck Mass zich hier zo actief mee bezig houdt. Even een kort stukje van Kama Climb beluisterd, maar ik hoor weinig inbreng van zijn kant.

avatar van VladTheImpaler
KKOPPI schreef:

Ik heb er niks op tegen dat ze muziek uitbrengen met jaren 80 invloeden. Ik bedoel gewoon zoals ik al zei dat het een slap en slecht aftreksel daarvan is. Op dat album uit 2009 staan namelijk wel een aantal goede nummers.

Johnny Marr schreef:

Oh je bedoelt dat nummer dat hier veruit favoriet is bij In This Light and on This Evening? Zelf denk ik dat het op de nieuwe Muse zeker had misstaan. Papillion is daar veel te goed voor.

avatar van KKOPPI
VladTheImpaler schreef:

Dat snap ik, maar elk decennium heeft haar eigen sound/energie.
Ik vind dit bij de eerste luisterbeurt al saai omdat ik het gevoel heb dat dit uit 2009 had kunnen zijn, toen ik een kind was. In die tijd had ik het wel vet gevonden, maar dit is gewoon niet vernieuwend.

Karma Climb is Duran Duran, Heart Attack ook. Kiss ademt Depeche Mode of zo. Niks op tegen. We hebben het allemaal al eens gehad natuurlijk. Maar als jaren '80 tiener vind ik dit helemaal niet zo erg. Er zal vast flink op gekakt worden vanaf vrijdag. Ik wacht de rest af, maar vind de singles prima.

avatar van Mjuman
aERodynamIC schreef:

Ik snap waar je heen wilt, maar mijn associatie was eerder New Order ( mid 90s) en voor Depeche Mode is het veel te pathetisch en te weinig flupselig - te veel rechtlijnige patronen - al hoor ik wel andere dingen waar ik even niet op kan komen. Op het einde van Kiss hoor ik wel 'citaten' van Enjoy the Silence En idd een ferme snuif Duran Duran - maar EBM?

Zijn we tav het debuut, The Back Room - menigeen hoort daarin JD - toch zo'n 15 jaar opgeschoten.

avatar van Juul1998B
De singles beloven niet veel goeds, vind het eigenlijk maar slappe synth- pop tot nu toe. Iets wat al veel vaker is gedaan en ook veel beter. Hoe hoog ik editors ook heb zitten vind ik dit niet echt geslaaagd. Hoop dat de andere nummers mn mening weet te draaien