Linkin Park - Hybrid Theory (2000)

Label: Warner Bros.

1. Papercut (3:05)
  2. One Step Closer (2:36)
  3. With You (3:23)
  4. Points of Authority (3:20)
  5. Crawling (3:29)
  6. Runaway (3:04)
  7. By Myself (3:10)
  8. In the End (3:36)
  9. A Place for My Head (3:05)
  10. Forgotten (3:14)
  11. Cure for the Itch (2:37)
  12. Pushing Me Away (3:12)
  13. My December * (4:22)
  14. High Voltage [2000 Reprise] * (3:47)
  15. Papercut [Live at BBC1] * (3:47)
  16. Papercut [Live at Docklands Arena, London] * (3:13)
  17. Points of Authority [Live at Docklands Arena, London] * (3:30)
  18. A Place for My Head [Live at Docklands Arena, London] * (3:11)
avatar van LucM
Het klinkt inderdaad uitgebalanceerd maar de (over)productie en de teksten vind ik het grootste minpunt op dit album. Al vind ik Linkin' Park in hun genre nog best te doen, zeker vergeleken met Limp Bizkit bv.

avatar van Snoeperd
In eerste instantie klinkt het als geschreeuw maar wat is het toch verslavende muziek!!! Echt heel goed.

Meteora is ook een goed album omdat het een beetje van hetzelfde is maar minutes to midnight is matig.

Somewhere I belong, Crawling en Pushing me away zijn m'n favorieten

Guardian of Isis
Snoeperd schreef:
In eerste instantie klinkt het als geschreeuw
O, de MuMe-gebruikers zijn wel meer gewend, geloof me maar.

avatar van henk_loos
LucM schreef:

Oei.. 'hun genre'... dat is Nu-Metal?? Dan ken ik nog wel een paar betere.. Mudvayne, Korn en Slipknot (en CoalChamber wie kent ze nog )..

Ik ben er nog steeds niet aan uit of ik dit uberhaupt wel Nu-Metal vindt.. Dit is gewoon pop/rock muziek met een harder randje.. Wel lekker hoor, daar niet van maar de Metal is ver te zoeken..

avatar van RogerV
Het is een beetje de Eurodance van het metalgenre

avatar van henk_loos
RogerV schreef:
Het is een beetje de Eurodance van het metalgenre

Zoals je Backstreet Boys had voor puberende tienermeisjes,
had je destijds Linkin' Park voor opstandige tienerjongens.

Inderdaad, popmuziek met gitaren en sowieso muziek die door marketing heel sterk op een doelgroep wordt afgestemd. Vind de opmerking van Roger ook wel een goede.

Dat er verder best leuke nummertjes opstaan (In the End is een mooi meebrul-anthem) doet er weinig aan af.

Buffalotid
Ik was niet opstandig maar als 9-jarige vond ik dit echt wel goed.
Crawling blijft mijn favoriet.
Puur voor persoonlijke nostalgie: 4*

Don Cappuccino schreef:
Ik kreeg toen ik 6 jaar was kreeg ik dit album, het was mijn eerste album. Ik had toen de clip van In The End gezien en was helemaal enthousiast. Ik heb hem echt kapot gedraaid. Het zou me niet verbazen als er een grijze rand op zit Maar 8 jaar later vind ik het album nog steeds heel goed. Van begin tot eind geweldig, geen een slecht nummer.

Ik luister nu veel meer extreme metal, jazz maar ook Pink Floyd, Yes, Radiohead en nog veel meer, maar dit album blijf ik goed vinden. Dit was voor mij het begin van meer hardere rock en metal luisteren.

6 jaar goede leeftijd om te beginnen met naar rock te luisteren, ik begon veel te laat pas toen ik een jaar of 12 was denk ik, daarvoor alleen top 40 muziek en op 6 ofzo was het meer ali b enzo
ik begon trouwens ook met rock luisteren bij papa roach en linkin park, maar ik was wel 2 keer zo oud

avatar van Harderwiek
Goed album, veruit het beste van Linkin Park.
Place for my Head is echt een geweldige track. Papercut, Points of Authority en One step Closer zijn ook heerlijke tracks. Ook blijft In The End gewoon een mooi nummer of ontspannen naar te luisteren.

avatar van <JJ>
Niet het beste van Linkin Park, maar Linkin Park is wel de beste! Dit is gewoon een must-have-album! Niet voor niets uitgeroepen tot album van het jaar 2000! Beste tracks zijn toch nog In The End en Crawling. Maar Papercut, PFMH en Runaway kan ik ook erg goed waarderen! het enige nummer wat sommigen minder in de oren zou kunnen klinken, is Cure For The Itch. Dat is weer iets anders van Linkin Park, ik vind het persoonlijk wel grappig, beetje afwisseling!
Stem: 4,0 ster!

avatar van Hendrix4live
Beste album van Linkin Park, al vind ik wel dat het op een gegeven moment een beetje eentonig wordt.

Ik luister het album dan ook niet heel vaak. Er zitten wel een aantal hoogtepunten op het album.

avatar van <JJ>
Dat is ook mijn reden waarom dit niet het beste van LP is...
De eerste vier nummers lijken redelijk wat op mekaar, Crawling en Runaway zijn dan weer een welkome afwisseling.
Wil je meer afwisseling? Luister dan het iets softere Minutes To Midnight! Geschreeuw is nog steeds aanwezig, rap ook, maar nu is alles goed afgewisseld! Er zitten zelfs gitaarsolo's op dat album! (Dat is nieuw!) Ook nieuw is helaas het gevloek... F-dit en F-dat...

avatar van Hendrix4live
schreef:
Dat is ook mijn reden waarom dit niet het beste van LP is...

Eigenlijk hou ik niet zo van dat album. Het is mij net weer iets té soft voor Linkin Park. Op dat album kunnen maar 2 of 3 nummers mij echt boeien.

Toch wel goedkope pubermuziek dit...

avatar van <JJ>
Dan zou ik toch wel voorbeelden willen horen van nummers waarop die 'goedkope pubermuziek' goed te verstaan is...
En is er dan iets veel beters uitgekomen in 2000 waardoor dit zo slecht is in vergelijking met de rest?

avatar van neyonn
Ik denk dat Pifter vooral doelt op de lyrics die al te vaak de makkelijke weg kiezen van de 'teenage angst', je weet wel, 'ze' heeft mij belogen/bedrogen, iedereen is een leugenaar, ik sta alleen op de wereld, etc... Combineer dat met wat rap/metal en (toegegeven) heel erg aanstekelijke refreinen en zowat iedereen tussen de 13 en 17 ligt aan je voeten (en ik spreek uit ervaring ^^)

Maar goed, de teksten spreken mij op dit moment ook helemaal niet meer aan, maar dat doet naar mijn mening helemaal geen afbreuk aan de nummers op zich, die ik eigenlijk nog altijd leuk vind. LP beschouw ik als een ideale brug tussen metal en pop en daar is niks mis mee.

avatar van vork666
Redelijk saaie ingeblikte kant-en-klare hiphopmuziek volgens het boekje, dit keer onder een sausje van rock, of kant-en-klare rock met een sausje van hiphop, zo u wilt. De muziek lijkt elke vorm van originaliteit te ontberen, hoewel het misschien redelijk uniek was toen het uitgebracht werd.
Een vriend adviseerde mij dit, maar ik word er niet warm of koud van, de teksten zijn irritant (puberaal, inderdaad), de gitaarriffs zijn meestal zo ongeïnspireerd als een pak diepvriesspinazie en ook de zang is flink hinderlijk. Bij tijd en wijlen doet het me een beetje aan Mushroomhead denken, alleen is dat stukken beter. Dit is een tegenvaller die van mij niet al te veel sterren zal krijgen.

avatar van <JJ>
Dan raad ik u (vork666, maar ook meningdelende) aan om Minutes To Midnight een reële en eerlijke kans te geven. Daar is duidelijk het verschil te horen met Hybrid Theory (& Meteora), Linkin Park heeft ook een verandering doorgemaakt. Het is veel volwassener geworden.

Saaie-diepvriesspinazie-riffs? Op het moment dat ik dit schrijf luister ik naar In Pieces, de gitaarriff/solo die daar in zit noem ik toch niet bepaald ongeïnspireerd...

De teksten zijn i.i.g. afgewisseld en wat minder inspiratieloos. Sterke teksten zijn o.a. Hands Held High & Little Things Give You Away (respectievelijk over Irak & Orkaan Katrina)

Voor diegene die nog bereid zijn Linkin Park een nieuwe kans te geven; dit is een absolute aanrader.

Mocht dit ook nog tegenvallen: 10 September komt A Thousand Suns uit. Ik ben zeker benieuwd.

avatar van vork666
Heb net Minutes To Midnight van het internet geplukt. Ik ben benieuwd en hoewel ik als ik heel eerlijk ben moet zeggen dat ik er niet veel van verwacht, zal ik mijn vooroordelen aan de kant schuiven. Beoordeling volgt aldaar.

avatar van fabblwaps
Wel grappig, ik kijk de clips hiervan de laatste tijd wel eens op youtube en je ziet dan echt een totaal andere LP dan nu. Ze zagen er toen echt uit als een soort boyband.

avatar van <JJ>
Linkin Park is zeker wel volwassener geworden, dat is dan ook de reden dat ik meer fan ben van de nieuwe LP ( Minutes To Midnight ), de teksten zijn serieuzer, afwisselender, diepzinniger en ik kan niet wachten tot morgen!

avatar van Spotalicious
Een heerlijke plaat! Dit album is nog steeds de meest gedraaide in min CD/DVD-speler. Linkin Park heeft met dit album toch wel even de lat wat hoger gelegd voor dezelfde soort bands in zijn genre.

"Papercut", "Crawling" en "In the End" blijven mijn favoriete nummers en dat zullen ze waarschijnlijk ook wel blijven. Vooral de eerst genoemde titel bevat zoveel goed productie- en gitaarwerk dat ik niet anders kan dan zeggen dat dit misschien wel hun beste nummer ooit is. Althans, tot nu toe natuurlijk!

Of ik nou wat aggressie kwijt moet, of ik wil gewoon lekker muziek luisteren, deze plaat helpt me bij alles. En daarom gewoon een dikke verdiende 5!

dit is het beste album van linkin park. het is lekker stevig en heerlijk om te luistere. Mike en chester bennington zijn op dit album het perfecte duo.

drm 5 sterren

joeri_metal
het album begint erg goed met papercut, one step closer, with you en points of authority, daarna komt het wat mindere nummer crawling, ik zie dat de mensen hier crawling juist erg goed vinden, maar ik vind het juist samen met in the end de mindere nummers van het album, en hier staan die 2 helemaal boven aan

in the end en numb ( van het album meteora ) vind ik zoiezo overschatten nummers, ook numb weet mij nooit zo te boeien maar hier staat ie dik aan kop ! ik vind de afwisseling tussen mike en chester echt goed gedaan, de rap en het geschreeuw combineerd erg vet, ik denk dat ik in the end en crawling ook minder vind omdat ze wat rustiger zijn, ik heb niets tegen rustige nummers, maar rustige nummers zijn niet voor linkin park bestemd vind ik, ook a place for my head is een heerlijk nummer met een zeer vet einde !

ik ben er nog steeds niet uit welk album ik beter vind, meteora of hybrid theory, ze zitten ook heel dichtbij de 5 sterren aangezien elk nummer redelijk tot fantastisch is, maar voor nu nog 4,5 *

joeri_metal
heb vandaag bij het krantelopen toch even beide albums van lp goed geluisterd, HT en meteora,
ik had al heel lang de hele albums van linkin park niet meer gehoord, wel vaak een paar nummers maar ik ga nu even alle nummers apart een cijfer geven, mischien dat hierdoor mijn cijfer stijgt/daalt

papercut 5*
in the end 3,75 *
a place for my head 5*
forgotten 4,5 *
pushing me away 4,5 *

komt uit op 4,5 * !! dat is wel een erg hoog gemiddelde, ik kies nooit me cijfer doormiddel van het gemiddelde van alle nummers te nemen, want dan is het zo goed als onmogelijk om echt 5 sterren te hebben, bijv. een album als dit, er zit 1 nummer op met een score van 3,25 ( crawling ) en een met 3,75 ( in the end ) zelfs dat zijn prima scores, de rest is 4 + sterren, dus elk nummer is goed tot fantastisch, het album verveelt geen moment, dus ik vind dat dit album 5 sterren verdiend !

avatar van royals
Je kan zeggen wat je wil. Maar ehh deze plaat was bijna net van zo'n invloed op de bands die in hun licht volgden als de bands die beïnvloed waren door Korn's debuut. Linking Park kwam toch met een verfrissende, eigen(wijze) stijl van rock met metal invloeden. Dus qua invloed heeft dit album ook een hoop slechte acts voortgebracht. Elke nummer is ook catchy dus op zich niets mis mee. Crawling, One Step Closer en In The End zijn toch klassiekers in dit genre. Alleen de afwisseling, behalve het erg goed DJ Shadow achtig instrumentaaltje Cure For The Itch, in de nummers is inderdaad iets te weinig.

avatar van KILLERBEE99
In the End