MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Eddie Vedder - Into the Wild (2007)

mijn stem
4,14 (1165)
1165 stemmen

Verenigde Staten
Rock
Label: J

  1. Setting Forth (1:37)
  2. No Ceiling (1:34)
  3. Far Behind (2:15)
  4. Rise (2:36)
  5. Long Nights (2:31)
  6. Tuolumne (1:00)
  7. Hard Sun (5:22)
  8. Society (3:56)
  9. The Wolf (1:34)
  10. End of the Road (3:19)
  11. Guaranteed / Guaranteed [Humming Vocal] (7:22)
  12. No More * (3:40)
  13. Photographs * (1:02)
  14. Here's to the State [Live] * (5:54)
  15. No More [Live] * (4:32)
toon 4 bonustracks
totale tijdsduur: 33:06 (48:14)
zoeken in:
avatar
Joy
je zal de film wel gezien moeten hebben want ik vind dit echt geen ene reet aan

avatar van vin13
4,0
Sfeervolle muziek die je goed kan combineren wanneer je het boek Into the wild van Jon Krakauer leest. De film is ook indrukwekkend maar lees eerst het boek dan snap je de achtergrond van het verhaal beter.

avatar van Thomzic
5,0
Een redelijk album. Echter de kortere nummers doen me weinig.. Society en Hard Sun zijn de uitschieters. Hopelijk komen er meer albums van Eddie.

avatar van LittleBox
4,5
Zelfs zonder de film gezien te hebben vond ik dit na een aantal keer luisteren een schitterende plaat. Afgelopen week heb ik de DVD gekocht en de film maakt de nummers alleen nog maar fraaier. Die stem van Eddie is uniek en wat is die Sean Penn toch een bofkont: gewoon Eddie Vedder vragen om na het zien van het materiaal te schrijven wat in hem opkomt. Briljant. 'We have a greed which we have agreed'. Hij weet de ziel van de film/het boek/het echte verhaal vrij exact te duiden.

avatar van VanDeGriend
4,5
Ik ben bepaald geen Pearl Jam fan dus normaal gezien zou een solo release van Vedder langs me heen gegaan zijn. Maar hier is meer aan de hand. Ik heb namelijk die film gezien.Die is zeer behoorlijk en wordt op de juiste momenten fraai ondersteund door de muziek. Wist ik dat dat die knakker van Pearl Jam was. Hoewel ik dat natuurlijk wel had kunnen weten. Je kunt zeggen van die Vedder wat je wilt, maar een karakteristieke stem heeft ie.

Om kort te gaan heb ik deze cd als kassakoopje meegenomen bij een strooptocht langs de Nijmeegse platenzaken. Eerst flink balen omdat dat plaatje maar 33 minuten duurt ofzo. Wat ook wel jammer is, is dat een prachtig nummer als No Ceiling voorbij is voor het goed en wel begonnen is. Bij eerste beluistering schoot ook even door mijn hoofd dat deze plaat het zonder de filmbeelden bij mij niet gered zou hebben. Inmiddels ben ik vele draaibeurten verder. Dat gaat natuurlijk ook lekker vlot met die korte speelduur. En het moet me van het hart dat die draaibeurten met toenoemend plezier worden ondergaan. Into The Wild blijft ook los van de film fier overeind. Melancholie is de overheersende gemoedstoestand en de instrumentatie is veelal sober. Komt nog bij dat de stem van Vedder zeer geschikt is voor dit soort werk. Fraaiste nummers in mijn ogen zijn Hard Sun, Society en End of the Road. Al met al een zeer fraaie plaat. En ja ...die film is dus ook cool

avatar
Joy
gisteren de mooie film gezien en ja dan komt de muziek toch beter tot zijn recht

sfeervol

avatar van handeman
4,5
long nights is toch echt bloedmooi!

avatar
4,5
Wat een prachtige soundtrack. Heb de film niet gezien, maar wil dat na het luisteren van deze geweldige muziek wel. Ik vind Vedder hier beter dan bij Pearl Jam.

avatar
Joy
mee eens, vedder kaal, met slechts een banjo, of gitaar, spreekt veel sterker tot de verbeelding

zou de overige muziek - niet van vedder - er ook wel erbij willen hebben

kga de film nog eens kijken, kippevel na het beluisteren van de plaat nu

avatar van Thomzic
5,0
Joy schreef:

kga de film nog eens kijken, kippevel na het beluisteren van de plaat nu


je zal de film wel gezien moeten hebben want ik vind dit echt geen ene reet aan


Prachtig hoe een mening kan veranderen. Zal de film ook maar eens een keer kijken

avatar
Joy
luister nu indifference van Pearl Jam - VS.

had zo in de film gekund

prachtig nummer

kan vedder zijn stemgeluid ineens enorm waarderen

twas trouwens mooi geweest als het uitfaden van hard sun vanuit de stilte wer terug op was gekomen, klein detail

avatar van kaztor
4 bonustracks dus, ineens...

Maar goed dat ik gewacht heb.
Ik wil 'm nog steeds, maar dit lijkt me een album die ik beter eens goedkoop ergens vandaan kan halen als ik teveel geld heb.

avatar
Joy
mwuah, het is het geld dubbel en dwars waard maar u blijft ene nederlander

avatar
Joy
deze nu een week of zo niet gedraaid en nu weer , en ik vind dat je de muziek alleen goed kan beoordelen als je de film hebt gezien

een film waar ik qua gevoel meteen weer inzit bij het beluisteren van deze plaat

indrukwekkend

avatar van Thomzic
5,0
De muziek kan ik ook wel zonder de film goed beoordelen. De nummers zijn op basis van de film gebaseerd. Maar ook zonder de film kan ik er enorm van genieten. Het geeft misschien een extra dimensie aan het album, waardoor je het meer gaat waarderen.

avatar van Kronos
3,0
Ik heb de film nog niet gezien maar naar het schijnt is dat nogal een stereotiep geval. Het hoofdpersonage zou erg vlak uitgewerkt zijn en het geromantiseerde idee van back to nature er te dik bovenop liggen. Het CD'tje vind ik eigenlijk zo ook wel oké, maar echt gegrepen heeft het me nog niet. Als de kans zich voordoet de film graties en voor niks te zien ga ik dat zeker doen.

avatar
Joy
Thomzic schreef:
De muziek kan ik ook wel zonder de film goed beoordelen. De nummers zijn op basis van de film gebaseerd. Maar ook zonder de film kan ik er enorm van genieten. Het geeft misschien een extra dimensie aan het album, waardoor je het meer gaat waarderen.


als je de film al gezien hebt dan zijn de film en de muziek met elkaar verbonden en dat geeft een andere beoordeling dan alleen de kale muziek

vind je zonder de film gezien te hebben dit een goeie plaat zal die mening na de film niet veranderen

wat film betreft, sjah ieder zijn mening, ik vind hem erg goed, zeker nadat ik de bijgevoegde dvd had gezien over het ontstaan van en de redenen van sean penn om juist dit verhaal te verfilmen

overigens zat er weinig romance in de film, zo leuk is het allemaal niet

avatar
Father McKenzie
kaztor schreef:
4 bonustracks dus, ineens...

Maar goed dat ik gewacht heb.
Ik wil 'm nog steeds, maar dit lijkt me een album die ik beter eens goedkoop ergens vandaan kan halen als ik teveel geld heb.

Dat vind ik ook. Ik hou enorm van Vedders stem, maar vrees voor een onevenwichtig album, nou misschien onterecht. Het komt er vast wel van, ooit.

avatar van Kronos
3,0
@Joy,

Zoals gezegd, geen eigen oordeel, maar ik baseerde me hierop:

De goedkope symboliek vliegt je er om de oren en al van bij de eerste noot die Eddie Vedder (Pearl Jam) uit zijn kampvuurgitaar pingelt, weet je dat dit een blind eerbetoon zal worden. Terwijl ze in Alaska McCandless gewoonweg ‘knettergek' noemen om zonder kaart of degelijke voorbereiding de wildernis in te trekken en de natuur uit te dagen, wordt in deze versie van de waarheid de vraag niet eens gesteld of de jongeman nu de ultieme durfal, de ware held is, dan wel een verwaande egoïst met een ondoordacht plan. Sean Penn kiest resoluut voor de verheerlijking en volgt daarmee het spoor van zijn eigen eng denkende, lijnrechtige protagonist (die een leven in de wildernis romantiseert).

http://www.digg.be/movie.php?id=1621

Ik kan me daar wel wat bij voorstellen dus ben ik de film maar niet in de bioscoop gaan zien. Hoewel ik eerst wel wilde leek het me nu een te ondoordacht plan. Ik durfde mijn geld er niet meer aan uitgeven en als een ware held ben ik gewoon thuis gebleven om wat muziek te beluisteren.

avatar van Nicholas123
4,0
Father McKenzie schreef:
(quote)

Dat vind ik ook. Ik hou enorm van Vedders stem, maar vrees voor een onevenwichtig album, nou misschien onterecht. Het komt er vast wel van, ooit.


Ik zou zeggen, huur de film eens. Komt de muziek ook veel beter tot zijn recht.

avatar
Joy
Kronos schreef:
@Joy,

Zoals gezegd, geen eigen oordeel, maar ik baseerde me hierop:

De goedkope symboliek vliegt je er om de oren en al van bij de eerste noot die Eddie Vedder (Pearl Jam) uit zijn kampvuurgitaar pingelt, weet je dat dit een blind eerbetoon zal worden. Terwijl ze in Alaska McCandless gewoonweg ‘knettergek' noemen om zonder kaart of degelijke voorbereiding de wildernis in te trekken en de natuur uit te dagen, wordt in deze versie van de waarheid de vraag niet eens gesteld of de jongeman nu de ultieme durfal, de ware held is, dan wel een verwaande egoïst met een ondoordacht plan. Sean Penn kiest resoluut voor de verheerlijking en volgt daarmee het spoor van zijn eigen eng denkende, lijnrechtige protagonist (die een leven in de wildernis romantiseert).

http://www.digg.be/movie.php?id=1621

Ik kan me daar wel wat bij voorstellen dus ben ik de film maar niet in de bioscoop gaan zien. Hoewel ik eerst wel wilde leek het me nu een te ondoordacht plan. Ik durfde mijn geld er niet meer aan uitgeven en als een ware held ben ik gewoon thuis gebleven om wat muziek te beluisteren.


tis immer makkelijk commentaar leveren volgens criticasters

de vragen die hierboven aan bod komen zijn juist niet duidelijk in beeld gebracht omdat je zelf de conclusie maar moet trekken en je mening maar moet vormen

je kan ook niet anders, de jongen is vertrokken zonder iemand ook maar iets te vertellen, zelfs zijn ouders en familie weten tot op de dag van vandaag niet waarom hij is vertrokken

ik denk dat iedereen het gevoel wel kent om alles achter zich te laten en de boel de boel te laten, te vertrekken, dat is wat de jongen gedaan heeft met 1 doel, alaska

je kunt Mccandless ook knettergek noemen, maar het is wel een waargebeurd verhaal en het is wat hij heeft gedaan, vertrokken, zonder kaart etc

het ongewisse en zijn onbekende beweegredenen dragen natuurlijk bij aan het verhaal, het maakt het nog obscurer en verwonderlijker

vedder heft qua sfeer erg treffend de film ondersteund iig

avatar van Kronos
3,0
@Joy,

Ik ben het wel vaker helemaal oneens met filmrecensies op die site. Na jou erover gelezen te hebben kijk ik er wat meer naar uit de film zelf eens te zien. Het lijkt me zowiezo leuk om de muziek die ik al ken dan eens te horen met het verhaal en de beelden van de film erbij.

Met The Piano dezelfde volgorde. Ik had de CD van Michael Nyman al even voor ik de film zag.

avatar van herman
4,0
Kronos schreef:
Ik heb de film nog niet gezien maar naar het schijnt is dat nogal een stereotiep geval. Het hoofdpersonage zou erg vlak uitgewerkt zijn en het geromantiseerde idee van back to nature er te dik bovenop liggen.


Je moet je niet teveel laten leiden door wat je hier en daar opvangt, maar je eigen mening vormen. Ik heb hem wel gezien en vond het een prachtige film. Eerlijk gezegd konden Pearl Jam, Eddie Vedder en alles wat daarmee te maken heeft me gestolen worden, maar daar ben ik nu wel van teruggekomen. Vond het echt prachtige muziek in de film.

avatar van Kronos
3,0
herman schreef:
Je moet je niet teveel laten leiden door wat je hier en daar opvangt, maar je eigen mening vormen. Ik heb hem wel gezien en vond het een prachtige film.


Ik laat me daar in mijn beoordeling zelfs helemaal niet door leiden wanneer ik een film zie. Maar voor het zover is kan ik er geen eigen mening over vormen. Bij de keuze welke film ik in de bioscoop ga zien laat ik mij dus wel mede leiden door wat ik er zoal over lees. Er zijn immers teveel films om ze allemaal zelf te gaan bekijken.


avatar
Nicholas123 schreef:


Ik zou zeggen, huur de film eens. Komt de muziek ook veel beter tot zijn recht.


Als je het verhaal echt wilt plaatsen is de film wel OK-ish, maar als je het wilt begrijpen doe je er better aan het boek te lezen! Na het lezen van het boek, kom je zeker tot een andere conclusie dan wanneer je alleen de film kijkt...

avatar van Simon Smith
4,0
Simon Smith (crew)
Weet iemand waar de versie met bonustracks verkrijgbaar is?

avatar van Klumpie
4,0
Alleen via Itunes verkrijgbaar.

avatar van Simon Smith
4,0
Simon Smith (crew)
aha, bedankt voor de info, wist niet dat die dan ook op de site mogen.

avatar van Samsidesalad
4,5
ik heb eerst de soundtrack meedere malen beluisterd en ben daarna pas de film gaan kijken en ik raad het iedereen aan hoor! de muziek komt dan extra mooi tot zijn recht inderdaad wat de mensen hier zeggen. De film is overigens ook heel erg mooi!

avatar van Bertus
3,0
Zingen kan Vedder zeker, maar met Pearl Jam was ik onderhand wel een beetje klaar. En als Vedder het op deze manier solo gaat doen, gaat daar weinig verandering inkomen. Ik kan hem op geen slechte song betrappen, maar het grijpt me ook nergens werkelijk.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 00:26 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 00:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.