Eddie Vedder - Into the Wild (2007)

Label: J

6. Tuolumne (1:00)
  7. Hard Sun (5:22)
  8. Society (3:56)
  9. The Wolf (1:34)
  10. End of the Road (3:19)
  11. Guaranteed / Guaranteed [Humming Vocal] (7:22)
  12. No More * (3:40)
  13. Photographs * (1:02)
  14. Here's to the State [Live] * (5:54)
  15. No More [Live] * (4:32)
Edwynn schreef:
Heeft hij ook dance of hiphop gemaakt dan?

Nee je begrijpt mijn punt niet denk ik. We zijn het er beide over eens dat hij een geweldige stem heeft.

avatar van Edwynn
Je punt was volgens mij dat hij ondergewaardeerd is. Ik denk dat niet.

Edwynn schreef:
Je punt was volgens mij dat hij ondergewaardeerd is. Ik denk dat niet.

Ik vind hem ondergewaardeerd, puur omdat hij bij vele lijstjes niet voorkomt als een van de beste zangers. Veel mensen haten juist zijn manier van zingen. Ik niet overigens.

avatar van Koenr
Een gemiddelde van 4,14 uit 1114 stemmen is ook wel behoorlijk ondergewaardeerd inderdaad..

Koenr schreef:

Heb het over zijn stem.. niet de band of de muziek.
Musicmeter is ongelofelijk soms. Ik ben groot van van pearl jam en eddie en IK VIND zijn stem ondergewaardeerd.. hoor veel mensen in mijn omgeving zeggen dat ze zijn stem niet goed vinden.
Meningen..

avatar van Koenr
Musicmeter is ongelooflijk? Dit is gewoon uitgebracht als een solo-plaat onder Vedder's naam en die waardering van 4,14 hangt helemaal samen met zijn stem, in ieder geval meer dan met elk ander element van de muziek hier.

Vedder wordt in mijn ervaring vrijwel altijd als één van de eerste namen genoemd in gesprekken over favoriete zangers, vaker dan wie dan ook.

Koenr schreef:
Musicmeter is ongelooflijk? Dit is gewoon uitgebracht als een solo-plaat onder Vedder's naam en die waardering van 4,14 hangt helemaal samen met zijn stem, meer dan elk ander element van de muziek.

In mijn omgeving niet maar

avatar van Funky Bookie
Als fan vind ik Vedder eerder overschat.
In allerlei lijstjes staat hij vaak heel hoog waar Chris Cornell en Layne Staley nog weleens vergeten worden.
Neemt niet weg dat het natuurlijk best kan dat in de naaste omgeving van Thekillers87327 niemand het over Vedder heeft.

avatar van FrodoK
Dat soort lijstjes neem ik eigenlijk nooit zo serieus. Doorgaans staan alleen de overbekende artiesten erin, of artiesten die vooral bij de doelgroep van het lijstje bekend zijn. Hoogst zelden kom ik iemand tegen waarvan ik denk: hee, die ken ik nog niet! Die ga ik eens onderzoeken!
Neuh, ik kom veel meer toffe verrassingen tegen via MM.

avatar van dumb_helicopter
Mooi album. Aangename, sfeerscheppende nummers die ongelooflijk goed werken in de context van de film. Los zijn de meeste nummer nog steeds erg goed, maar weten ze toch iets minder impact op te wekken. Het gitaarwerk is vaak zalig om te beluisteren.

avatar van Axeqlusive
Een heerlijk album, dat ook makkelijk overeind blijft zonder de film al versterken de twee elkaar wel nog eens. Ik had de cd al snel en later ook het prachtig uitgevoerde vinyl gekocht (met fraai fotoboek).

Destijds overignes ook naar Eddie Vedder in Carré geweest. Een bizarre avond met Glen Hensard als sensationele opening. Indrukwekkend als geheel, net als dit album.

Na het zien van deze film droomde ik ervan het avontuur aan te gaan, maar dan met een ander einde. Maar ik zou het nooit durven natuurlijk. Maar die hele sfeer... het beeld, de droom. Met dit als soundtrack en dan je ogen sluiten...

Feitje van de dag: Vandaag overleed Peter R. de Vries... zijn motto (en tattoeage op zijn knie): 'on bended knee is no way to be free'... de eerste zin uit Guaranteed.

avatar van Kronos
Axeqlusive schreef:

Wat mij betreft niet. Album is redelijk, de film... niet om aan te zien. Maar die discussie is voor op MovieMeter.

avatar van Reijersen
N.a.v dit topic beluisterde ik dit album.

Dat Eddie Vedder de zanger van Pearl Jam is weet ik. Verder ken ik zowel de film als de muziek niet. Ooit begonnen aan de film, maar iemand verklapte toen het einde dus nooit af gekeken. Ik krijg bij de stijl die Eddie Vedder hier hanteert een beetje een Bruce Springsteen gevoel. Het is in ieder geval een heel andere stijl dan die ik van Pearl Jam gehoord heb/gewend ben. Dan liever dit dan wat hij met band brengt. Verder past dit volgens mij ook goed bij film met de beelden van uitgestrekte natuurlandschappen.

avatar van james_cameron
Binnen de context van de gelijknamige film van Sean Penn werkt de muziek van meneer Vedder uitstekend, maar als op zichzelf staand album kan ik er helaas weinig mee. Dan spreken de stijl en sfeer van de muziek me toch onvoldoende aan. Met uitzondering van Long Nights dan, wat ik echt een prachtig nummer vind.

avatar van BlackFinch
Heb altijd een stuk meer van dit album kunnen genieten dan van Pearl Jam.

avatar van Kronos
Mijn voorkeur gaat toch uit naar Pearl Jam. Maar het album is in ieder geval beter dan de film.