Gary Moore - Still Got the Blues (1990)

Rock / Blues
Label: Virgin

1. Moving On (2:38)
  2. Oh Pretty Woman (4:24)

met Albert King en Don Airey

3. Walking by Myself (2:55)
  4. Still Got the Blues (6:08)

met Don Airey en Nicky Hopkins

5. Texas Strut (4:50)

met Don Airey, Brian Downey en Bob Daisley

6. Too Tired (2:49)

met Albert Collins en Don Airey

7. King of the Blues (4:34)

met Don Airey en Brian Downey

8. As the Years Go Passing By (7:24)

met Don Airey, Nicky Hopkins en Bob Daisley

9. Midnight Blues (4:57)
  10. That Kind of Woman * (4:28)

met George Harrison, Nicky Hopkins en Bob Daisley

11. All Your Love * (3:39)
  12. Stop Messing Around * (3:52)
  13. The Stumble * (3:01)
  14. Left Me with the Blues * (3:05)
  15. Further on Up the Road * (4:08)
  16. Mean Cruel Woman * (2:48)
  17. The Sky Is Crying * (4:54)
avatar van blabla
0,5
Vreselijk.

Vreselijk dit is een pracht album of beter gezegd een van zijn mooie albums je hebt smaak of niet.

avatar van Eddie
Het titel nummer is werkelijk geweldig maar de rest kan mij weinig bekoren.

DutchViking
Geweldig album vind ik dit. Hoewel ik zijn rockalbums prefereer, heeft dit bluesplaatje ook zo z'n momenten. Mijn favoriete song is de cover Stop Messin' Around.

avatar van animalkrullie
Ik ben bluesliefhebber, dit vind ik een geweldig album.
Naar mijn idee heeft Gary hier goed aan gedaan.
Je hoort ook dat hij het heerlijk vind om dit te spelen.

nanneb
mooi album, mooie nummers.
het begin is ook zeer goed! eerst een rustige intro en dan er vol in knallen!
4,5*****

avatar van Lamontagne
Geweldig album,

Vooral As the years go passing by is kippevel ten top!!!

avatar van Poeha
Ik moet dit album nog effies een paar keer beluisteren om er een waarde oordeel over te geven, maar vooral het titelnummer en, zoals Lamontagne ook al zei, As the Years Go Passing By zijn weergaloze tracks.
Dit is het 2e moment waarop ik in aanraking kwam met de muziek van Gary.
Het eerste moment was op de middelbare school, met het nummer Over The Hills And Far Away. Een vriendin van me was helemaal weg van zijn muziek.

2 zeer uiteenlopende muziekstijlen.

Zo nu nog maar eens even gaan beluisteren dit album.

avatar van Reijersen
In korte tijd heb ik me toegesplitst tot de blues. Van alle verschillende blues-albums vindt ik deze van Gary Moore het minst aantrekkelijk. Het is mij allemaal te rock-achtig. Nergens weet deze plaat me echt te pakken. De titelsong is wel erg goed.

2,5 ster.

avatar van Paap_Floyd
Vindt ik ook.

avatar van marco straaten
Zeer goed album en dan vooral de titelsong 4*

avatar van devel-hunt
De favoriete plaat van André Hazes, en dat zegt genoeg!!

avatar van Gert P
blabla schreef:
Vreselijk.

Inderdaad met wat jij in je top 10 hebt staan is dit vreselijk voor jou.
Maar ik vind jou top 10 vreselijk, dus dat komt dan wel overeen.

Harald
Ik vindt blaba's top10 niet vreeselijk en die van jou trouwens ook niet. Ook vindt ik Still Got The Blues niet vreeselijk maar met echte Blues heeft deze plaat niets te maken. Gary Moore is meer een Rocker (Thin Lizzy) dan een Blues guitarist en zo komt deze plaat ook over. Ook John Mayall heeft eens over Gary Moore gezegd dat ie de Blues niet echt heeft begrepen. Luister eens na Peter Green bijvoorbeeld en dan weet je wat ik bedoel.

avatar van Gert P
Heb Peter Green ook en Gary is ook meer een rocker.

Stijn_Slayer
Altijd veel positieve verhalen gehoord over dit album. Ik kende Gary Moore van zijn Thin Lizzy tijd en ik heb het album Rockin' Every Night ook een keer gekocht (wat iets minder geslaagd was maar dat terzijde). Door al die positieve reacties was ik heel erg benieuwd naar dit album geworden en toen ik hem voor 3 euro kon overnemen heb ik dat dus maar meteen gedaan.

Natuurlijk is dit geen blues (wat ik eigenlijk had verwacht), althans geen échte blues. Maar op zich is het niet storend, het is een hele mooie mix van hardrock en blues. En aangezien het hier nog niet gezegd is, Gary Moore laat op dit album horen dat hij 1 van de beste gitaristen ter wereld is!

Edit: Dit album heeft ook een hele mooie productie, al kan dat er misschien aan liggen dat ik de Digitally Remastered Edition heb. Prachtig helder en diep geluid.

bikkel
De hardrocker Gary Moore op de bluestour. En dat is even wennen.
Moore is en blijft onbetwist een hele goede gitarist, en kan zich prima inleven in dit genre.
Het is alleen zo allejezus netjes allemaal op deze plaat.
Op 1 of andere manier mis ik de ziel en zaligheid in de nummers.
Voor Blues is het te beschaafd en te glad geproduceerd.
Als ik blues luister wil ik verdriet, shit en passie horen. Ik hoor het hier niet op terug. Muzikaal is er weinig op aan te merken, maar dit is gewoonweg te gemaakt.
Hij kan het overigens wel, want vorig jaar op Bospop wist hij het wel over te brengen. En dat kwam echt niet alleen door de stromende regen die op ons neerviel.

stuart
Een prima , weliswaar nette, blues plaat waar Gary wat schommelt tussen de wat '' traditionelere" blues en de bluesrock. Muzikaal is het allemaal prima in orde, maar als je zoekt naar de meer pure blues zoals bijv. B.,B King moet je net echt bij dit album zijn. Niet alles is qua impact even sterk imo , maar er staat toch genoeg goed materiaal op dat dit wel tot één van zijn beste albums maakt. Hoogtepunten vind ik het titelnummer, Oh Pretty Woman en the bluesballad As the Years Go Passing By.

avatar van Madjack71
Geen onaardig album met een leuke front en back cover.
Er word natuurlijk een potje goed Les Paul gespeeld, maar ik mis toch de drive van bijv. een Stevie Ray Vaugh of de doorleefdheid die de blues de blues maakt. Het is allemaal wel goed gedaan en er zitten een paar prachtige en stoere nummers tussen.
Al bij al een geslaagde poging bezien vanuit het genre waar hij zich eerst vooral in bevond.

Joy
echte blues

wat is dat?

het cliche beeld van de afgeleefde 71 jarige neger met 4 en een halve snaar op zijn gitaar krijsend dat zijn mama niet meer thuis komt?

ga toch weg man

dit is net zo goed blues, maar dan een modern jasje

avatar van vin13
Af en toe zou Gary Moore wat minder rockend moeten spelen en hij laat in het titelnummer horen hoe het wel kan. Zijn hardrockende periode met powerballads komen beter over zoals Empty rooms.
Hij blijft wel 1 van mijn favoriete gitaristen samen met Jeff Beck.

avatar van Madjack71

Gary hoeft van mij niet te wachten tot dat hij 71 is of dat er anderhalf snaar is gesprongen..laat staan dat zijn mama niet meer thuis zou komen. Ik vind dit meer bluesrock, daar is m.i niets mis mee. Popa Chubby/Walter Trout kunnen hem daarin een hand geven.

Trouwens als je al krijsend op je 71ste ejaculeert dat je mammie niet meer thuis komt, kan het goed zijn dat je dementerend bent of een zeer krasse familie hebt. Mammie zit dan onder de zoden of op hoge leeftijd in het bejaardenhuis.

Empyrium
Gary moet van de Duitse rechtbank schadevergoeding betalen, daar de solo van het nummer Still Got the Blues gejat zou zijn van een Duitse band.

Ik hoor het niet. Maar ben dan ook halverwege in slaap gevallen.....

avatar van sierrra
Heerlijk album. 4*

avatar van BlauweVla
Op "Hello" van Lionel Richie lijkt het pas

Stijn_Slayer
Ik ga toch verlagen met een halfje. Gary Moore is eigenlijk een 'net-niet' gevalletje. Het is moeilijk om uit te leggen, maar het zit hem in een aantal zaken. Ten eerste z'n stem. Hij heeft geen slechte stem, maar z'n stem klinkt zo gewoontjes. Bij blues hoor ik graag een klagende, gevoelige, rauwe, valse of krachtige stem.. Dat mist Moore. Daarbij is het niet echt blues, het komt meer over op een poging tot blues. En dan bij vlagen dat het eens echt goed gaat. Als ik hem als (hard)rocker zou bekijken faalt hij ook. Tja, bluesrock kun je dan zeggen maar als ik dan richting bands als Ten Years After kijk.. dan komt hij ook niet al te best weg. Ook heeft de beste man eigenlijk geen uitstraling, al heeft dat met de muziek niks te maken (tenzij je een DVDtje kijkt of naar een live show gaat).

Leg bijvoorbeeld John Mayall's uitvoering van 'All Your Love' naast die van Gary Moore.

Mayall's All Your Love: http://nl.youtube.com/watch?v=rUUEtCBhn_Q

Zoiets bedoel ik dus...

Desondanks blijft Gary Moore een geweldige gitarist en maakt hij zeer aangename muziek, maar het roept geen kippenvel bij me op.

Down_By_Law
Gary Moore is eigenlijk een hardrockgitarist (hij heeft o.a. bij Thin Lizzy gespeeld). De blues doet hij naar mijn mening goed, maar niet altijd even overtuigend. Zijn stem is niet echt geschikt voor blues, maar dat gitaarspel is waanzinnig. Als je 'm naast de echte grootheden in de blues zet, blijft Moore met zijn gitaarspel helemaal overeind (kijk maar eens naar het duet met B.B. King op de "Live Blues" video). Voor mij blijft Moore absoluut één van de beste gitaristen.

Ik vind het juist wél leuk om hem live te zien spelen. Hij doet dat met heel veel gevoel (dat zie je aan de maffe gezichtsuitdrukkingen, zoals dat bij blues hoort). Kijk maar eens naar deze verbluffende uitvoering van 'Red House':

avatar van Snakeskin
Dit als tussendoortje bedoelde plaat werd een mega kaskraker voor Gary Moore. Moore zat in mijn beleving te veel vast in zijn eigen geschiedenis die hij toch had bij Thin Lizzy. Dit uitstapje is er een geweest in de juiste richting en zit hem als gegoten en kende daarom ook geslaagde opvolgers die wel iets minder goed waren.

avatar van Hendrix4live
Goeie gitarist en op zich goed album. Alleen ik vind een aantal nummers zo zeikerig. Gelukkig zijn het er niet zo veel maar een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het titlelnummer Still Got The Blues.
Voor de rest leuke gastoptredens van Albert King en Harrison.

stanno1995
Heerlijk album!