Bruce Springsteen - Magic (2007)

Label: Columbia

1. Radio Nowhere (3:20)
  2. You'll Be Comin' Down (3:46)
  3. Livin' in the Future (3:56)
  4. Your Own Worst Enemy (3:19)
  5. Gypsy Biker (4:32)
  6. Girls in Their Summer Clothes (4:20)
  7. I'll Work for Your Love (3:35)
  8. Magic (2:46)
  9. Last to Die (4:17)
  10. Long Walk Home (4:35)
  11. Devil's Arcade (5:06)
  12. Terry's Song * (4:11)
avatar van erikb88
Eindelijk weer een nieuwe plaat met de E Street-band, na zijn geweldige uitstapje met de Seeger Sessions Band. Ik tel de dagen af tot ie in de schappen ligt.

avatar van Paalhaas
De hoes is wel.....apart.

Harald
Op 2 oktober verschijnt het nieuwe album van Bruce Springsteen. Bruce wordt op Magic weer begeleid door de E-Street Band. De plaat bevat elf nummers en werd geproduceerd door Brendan O'Brian met wie Bruce Springsteen eerder heeft samengewerkt op The Rising.

avatar van fish
Woha!!!! Waarom is het nog geen 2 oktober??????

avatar van Peter88
Ik ben erg benieuwd. Ik heb inmiddels Radio Nowhere gehoord, dat inmiddels is uitgelekt op internet. Wat een ontzettend gaaf nummer.

avatar van Thuurke
Hij is wel erg productief onze Bruce. Zit er nog wat extra's bij de CD, DVDtje of zo of een speciale verpakking?

Harald
Thuurke schreef:

eventueel een Digipack met een DVD erbij. maar dit is nog niet bevestigt

avatar van LittleBox
Ik kan ook niet wachten tot 2 oktober. Fraaie foto van Bruce op de cover trouwens!

Harald schreef:

I can hardly wait... !

Zéér benieuwd, maar als het met de ESB is, kan het haast niet fout gaan, toch ?

Mooie hoes trouwens !

avatar van itchy
Ik vind dat Radio Nowhere anders maar een obligaat AOR-nummertje... ook lijkt het akkoordenschema wel heel erg op dat van "The Passenger" van Iggy Pop. Nouja, afwachten maar.

avatar van Shangri-la
itchy schreef:

Dat vind ik nou ook, als dit een voorbode is van de rest van het album dan laat ik hem lekker aan mij voorbijgaan.

avatar van AGE-411
Mijn nonkel heeft een foto in kader waar ie op staat naast Bruce Springsteen, ergens in een park te Amerika. (was speciale uitverkorene voor een meet and greet met 1 persoon ofzo iets, lang geleden).
Ie heeft ook 2 kasten vol bootleg's van (bijna) alle shows die ie gegeven heeft. Z'n PC staat ook dag en nacht, jaren aan een stuk aan op Bootlegdoorgeefsite's.
Toen Bruce eens op Europese tour was Heeft men nonkel tickets voor hem en men Tante gekocht in 8 verschillende steden in Europa. En daar zijn ze allemaal naar gaan zien. En dat tijdens zijn 3 weken verlof.

En bovendien heeft ie nog een oude Jukebox uit het jukeboxmuseum (uit Ieper) overgekocht en vol gelegt met de beste singles uit de muziekgeschiedenis (Het enige wat ontbreekt is "stairway to heaven" van Led Zeppelin, maar dat is ook logisch ).
Een hoop Bruce singles liggen daarin.

Is 2007 geen speciaal jaar voor mij, word het zeker wel weer voor m'n nonkel.
Zal deze plaat zeker wel eens te horen krijgen. (Of ik hem goed ga vinden zal iets anders zijn).

avatar van Thuurke
Uwen Nonkel heeft veel geluk met zo'n neefke.

AGE-411 schreef:

Een hoop Bruce singles liggen daarin.

Is 2007 geen speciaal jaar voor mij, word het zeker wel weer voor m'n nonkel.

Spijtig dat mijn nonkel een Marco Brol-sato fan is...

avatar van LittleBox
Via 3FM.nl is de single Radio Nowhere gratis te downloaden. Check http://www.radionowheredownload.com/3fm/

Het rockt lekker weg moet ik zeggen. Op het eerste gehoor doet het me sterk denken aan Warren Zevon. Misschien is dat ook wel de opzet geweest van Bruce.

avatar van Sven Vermant
Ik kan niet wachten tot de CD uitkomt.

Sven Vermant schreef:
Ik kan niet wachten tot de CD uitkomt.

Wat The Boss betreft heb ik dat nu ook altijd zie!

Laat ons hopen dat dit zo sterk wordt als bijvoorbeeld The Rising!

avatar van erikb88
Nou, hij is nu al uitgelekt. En na een eerste luisterbeurt kan ik gewoon niet ander dan 5 ***** te geven. Wat een wereldplaat. Nu baal ik alleen maar des te meer dat ik voor de concerten in Stockholm of Oslo geen kaarten heb kunnen krijgen.

avatar van snarf349
voor mij zijn de uitschieters; magic, last to die en devil`s arcade.

de fans kunnen dit album blind aanschaffen, oftewel het is MAGIC.

Een echt grote Springsteen-fan ben ik niet en zal ik ook wel nooit worden. Toch ken ik best wel wat albums van de man en telkens weer scoren ze 3,5. En voor een artiest met wiens stijl ik niet zo heel erg veel op heb is dat best veel te noemen.
Toch de uitstraling en de degelijkheid die het hem doen denk ik dan. Ik heb wel bewondering voor deze artiest met zijn lange live-optredens (die ik overigens zelf nooit meegemaakt heb). Ondanks zijn mega-status heeft het toch altijd weer iets eerlijks en dat vind ik op deze nieuwe cd ook weer terug: degelijke en zeer prettige rocksongs. Magic is het voor mij dan weer niet, maar een lekker album dan zeker weer wel, met een paar schitterende uitschieters.

avatar van rrroady
prachtig album,kan er niks anders over zeggen.....gewoon hartstikke goed!!!!!

avatar van L_T_B
aERodynamIC schreef:

Ik kan begrijpen dat de échte fans helemaal lyrisch zijn van dit nieuwe album, maar ik kom ook niet verder dan een 3,5*. Het plaatje luistert lekker weg maar niet meer dan dat.

avatar van Peter88
Inmiddels is het album dus uitgelekt, en heb ik hem ook alweer op mijn iPod staan. De eerste indruk is meteen goed. Er staan weer erg pakkende songs op. Toch moet ik het album nog wat meer luisteren om er echt een goede mening over te geven.

avatar van LittleBox
Ik heb hem nu ook. Op eerste gehoor een geweldige plaat. Ik hoor pianoriedeltjes die doen denken aan Thunder Road, krachtige rocksongs met een onmiskenbaar E Street Band geluid. Livin' in the future doet denken aan Darlington County. Geweldige productie, supersongs. Dat belooft wat 30 november. Als fan van het eerste uur ben ik nu alvast dik tevreden! Waardering in de vorm van sterren volgt nog.

[edit] na vier keer luisteren begin ik met 4 sterren

avatar van Youri
Heb de cd al gehoord via internet en moet zeggen dat het weer ouderwets rock and roll is. The Boss op zijn best. Terry's song staan niet op alle cd's vermeld dus ga ik uit van een bonus track.

avatar van Coentje
Luister hem nu voor het eerst, maar dit album is fantastisch. Nummers waarvan ik de tekst over een paar weken kan dromen, ik weet het nu al.

Wordt mooi in Arnhem!

johannesA
bruce weer eens niet in de amerikaanse muziekgeschiedenis duikend of singer-songwritend bezig, maar lekker rockend. girls in their summerclothes vind ik een heerlijk nummer.

avatar van mr-mucho
ja, naja, mnjaaaa. toch wel ja. bruce is back, en goed back. gelukkig probeert meneer geen nieuwe stijlen of opvallende wegen in te gaan maar blijft hij de muziek maken waar hij goed in is, rock, niet meer, niet minder.

Een 3.5. maaaar dat kan nog altijd hoger worden.

avatar van Coentje
Niet meer dan rock? Pfff... Ben ik het helemaal niet mee eens. Bruce heeft een eigen stroming gecreeert binnen de rock-folk-pop. Als ik een bepaalde artiest hoort die ook maar iets hiervan wegheeft, vergelijk ik hem met Bruce. The Boss is, net zoals Dylan en Buckley, naar mijn mening de grondlegger van de rock die niet echt rock is.
Het is schitterende muziek, waar je soms, in een emotionele bui, misschien wel een traantje bij kan wegpinken.

Nee beste mr-mucho, Springsteen is geen typische rock act, Bruce is Bruce, een levende legende.