Pete Philly & Perquisite - Mystery Repeats (2007)

Label: Unexpected

12. Balance (4:08)

met GMB

13. Empire (5:11)
  14. High Tide (2:59)
  15. Mystery Repeats (2:48)
  16. Time Flies (4:20)
  17. Womb to Tomb [Live] * (3:52)
  18. Eager [Live] * (4:29)
  19. Lazy [Live] * (1:50)
  20. Relieved [Live] * (2:37)
  21. Q & A [Live] * (4:19)
  22. Fish to Try [Live] * (1:52)
  23. Time Flies [Live] * (5:30)
  24. Empire [Live] * (6:22)
  25. Insomnia [Live] * (5:25)
  26. Freestyle [Live] * (7:23)
  27. Cocksure [Live] * (4:10)
  28. Mystery Repeats [Live] * (13:28)
avatar van thelion
De live disc bij deze plaat die momenteel te koop is is ook zeer zeker de moeite waard..........12 Live nummers van hun 2 albums opgenomen tijdens verschillende concerten in Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Belgie en Nederland eigenlijk dus een Best Of Live.....

Wel jammer dat die live disc niet los te verkrijgen is en dat ik dus nu het album Mystery repeats 2x heb........

avatar van Niek
thelion schreef:
Ik neem dr een voor 5e van je over

avatar van thelion
Niek schreef:
Ik neem dr een voor 5e van je over

Helaas ik verkoop geen cd's....... er zijn er wel meer waar van ik zowel het orgineel als een deluxe versie bezit.......

Dj2Jelle
Ik ken alleen het singletje, en het probleem is, indien ik het nummer mooi had gevonden, zou ik er niet van hebben kunnen genieten omdat zijn hoofd mij werkelijk gewoon niet aanstaat. En dan nog het vingertje bij Mystery Repeats.

avatar van Arrie
Dj2Jelle schreef:

Misschien helpt het om het te beluisteren zonder naar de clip te kijken? Of zie je dan telkens weer zijn hoofd voor je?

Dj2Jelle
Dat neemt niet weg dat ik het nummer gewoon niet mooi vind .

avatar van joyce19791
Dj2Jelle schreef:
omdat zijn hoofd mij werkelijk gewoon niet aanstaat.

Pete Philly ziet er juist goed uit

Roeljuun
Het heeft hier en daar z'n momenten. Neemt niet weg dat de afknappers en clichés in de meerderheid zijn. Nederlandse hip-hop die toch- soort van -een beetje 'respect' verdient, of zoiets. **1/2 ster

avatar van Aketo
gewoonweg een geweldig album; Perq weet geweldig om te gaan met zijn klassieke achtergrond en daarmee de meest lekkere beats te creeren met hiphop beats en strijkers en andere invloeden vanuit de klassieke muziek. Bij het interview van pete philly en Perq bij Pauw en Witteman is te zien wat voor meesterbrein er achter de beats verscholen zit. Het zijn dan ook vaak die 'verborgen' strings en melodietjes die het hem doen.

Het live album is ook een must voor mensen die een concert hebben meegemaakt van deze heren. Voor mij kreeg ik net het gevoel weer aanwezig te zijn en de vibe te voelen die zij weten over te brengen op hun publiek.

Al met al een heerlijk album, welverdiend 4,5 ster!

op de arts the beatdoctor site staat dat arts een remix heeft gemaakt van het nummer time flies, en dat dat op zowel de singel van time flies staat, als op dit album. En dan wel als track #18.

nou gaat de playlist op deze site maar tot 16, dus het zou goed mogelijk zijn dat er ergens nog een deluxe versie in de omloop is, alleen kan ik er nergens iets over vinden op internet .

weet iemand hier meer vanaf?

verder: top album!!

net iets minder dan hun vorrige.
maar wel iets meer mainstream, dus voor meer mensen toegankelijk. (niet dat mindstate ontoegankelijk is)

avatar van Rudie
Persoonlijk favoriet boven het debuut maar net zoals zijn voorganger een ijzersterke plaat. Het concept album idee is losgelaten en dat doet het werk goed. De nummers klinken diverser en bieden ruimte voor wat bredere thematiek dan zijn voorganger. Het duo maakt op deze plaat de som op van het behaalde succes zonder beloftes voor de toekomst te doen. Gelukkig is er ook ruimte voor wat 'luchtigere' tracks zoals de intro en Q & A. Heerlijke plaat.

avatar van dilladawg
erg veel tracks die ik skip op dit album, maar ook een paar hele dikke tracks als: time flies en Mystery repeats.
3.5*

avatar van -ZN-
De stem van Pete Philly doet me denken aan de stem van Method Men, denken meer mensen dit?

avatar van Niek
Nee, niet bepaald. Vind Pete snel vervelen en Methical nooit..

avatar van Gyzzz
In de verste verte zie ik het verband zelfs niet

avatar van dusso
Qua uiterlijk lijken ze al helemaal op elkaar.

High tide is een geniale pianosolo, en vooral ook het moment dat de beat eronder komt na 2 minuten.. geweldig.

avatar van Rosco
dusso schreef:
Qua uiterlijk lijken ze al helemaal op elkaar.

Ik vind Pete wel wat van Xzibit weg hebben al ga ik wel een beetje heel erg offtopic nu.

Volgende week zie ik hun live, en ik ben zo benieuwd. Volgens mijn is het live echt puur genieten

avatar van Shelter
glennie schreef:

Geloof me ga ze 1x zien en dan niet nog een keer binnen 1 jaar.
Het verpest echt je geweldige gevoel van de eerste keer....
Tweede keer is namelijk precies dezelfde show zonder enige afwisseling.... ik heb ze 3x in een jaar gezien...1e keer geweldig/tof/mooi/goede show....2e keer: zeer teleurstellend/precies dezelfde show/zelfde grapjes/zelfs de freestyle had veel weg van de vorige/saai...3e keer: gewoon niet leuk meer hoeveel herhaling.

avatar van Soulistic
Lekker album. Alleen is het soms te gevarieerd.
Het is geen album wat je zonder te skippen kunt opzetten.
Empire, Time Flies, Third Degree en Mystery Repeats springen er dik uit. Ook Traveller vind ik een erg lekker nummer, echt zo'n nummer wat je tijdens het touren in je auto door het landschap van Spanje op zet. Live zijn ze trouwen ook erg goed! Zag ze laatst in Tivoli Utrecht en ze maken er een hele show van.
Misschien volgend album LIVE met BIG BAND?

avatar van hiphopmaster
Volgens mij stoppen ze ermee en zijn ze nu bezig met hun afscheidstour!

Volgens wie?

avatar van hiphopmaster
Volgens P&P zelf. Heb laatst een nieuwsbrief van hun gelezen waarin ze aangegeven na de zomer (van 2009) te beginnen met hun afscheidstour. Ze gaan beiden hun eigen weg en zeggen voor een onbepaalde periode als duo te stoppen.

avatar van TheLegacy
Yep, de beste mannen zijn gestopt..
Het was volgens hun beiden een moeizame relatie :O

Relax
Ja het is ook wel mooi genoeg geweest zo met hun muziek samen, vind dat Pete Philly wat moet variëren.

avatar van MAS
MAS
Als ik de liveversie wil toevoegen moet ik dan bij deze versie extra nummers invoeren of hem als een aparte verzamel/live plaat invoeren? Bij discogs moest hij namelijk apart maar ik vind dat het eigenlijk gewoon bij deze versie hoort.

avatar van Osiris Apis
Idd als extra nummers invoeren (met [Live] achter de nummers), omdat de live nummers bij een deluxe versie zitten en niet als apart album is gereleased.

avatar van MC-Baka
Lekkere album