Pete Philly & Perquisite - Mystery Repeats (2007)

Label: Unexpected

12. Balance (4:08)

met GMB

13. Empire (5:11)
  14. High Tide (2:59)
  15. Mystery Repeats (2:48)
  16. Time Flies (4:20)
  17. Womb to Tomb [Live] * (3:52)
  18. Eager [Live] * (4:29)
  19. Lazy [Live] * (1:50)
  20. Relieved [Live] * (2:37)
  21. Q & A [Live] * (4:19)
  22. Fish to Try [Live] * (1:52)
  23. Time Flies [Live] * (5:30)
  24. Empire [Live] * (6:22)
  25. Insomnia [Live] * (5:25)
  26. Freestyle [Live] * (7:23)
  27. Cocksure [Live] * (4:10)
  28. Mystery Repeats [Live] * (13:28)
avatar van Shinobi
Net via de Luisterpaal gehoord en hij klinkt wel aardig moet ik zeggen, lekker jazzy gemixt met hip hop. Ik was altijd een beetje afstandelijk tegenover Pete Philly en Perquisite, omdat ik niet al te veel vond aan de singles van Mindstate en Mystery Repeats. Maar ik heb het toch maar een kans gegeven en ik ben zeer aangenaam verrast door deze 2 gasten. Er staan lekkere beats op, goede verses en het luistert gewoon lekker weg.

Ik geef 'm vooralsnog 4, 0 sterren.

avatar van Fianosther
Ik ben niet echt een hip hop fanaat. Maar ik vind het zeker geen vreselijke muziek. Zo luisterde ik vorig jaar naar het prachtige Madvilliany en nu dus Mystery Repeats.
Lekker veel creativiteit en diversiteit, de plaat blijft boeien en verveeld eigenlijk geen moment. 3,5*

avatar van Ali Chemicali
Heb 'm binnen via de illegale weg O:)

Ben benieuwd

avatar van Conway Twitty
Nou vooruit zal dit ook maar weer proberen, vindt alleen die Pete Philly een enorm inspiratieloos figuur, heel erg saai. Maar als Social zo positief is kan ik het op zijn minst proberen.

avatar van Jordy
Jammer van het heel erg leuke muzikale deel van deze plaat dat die Pete Philly zo'n ontzettend matige, saaie rapper is.

avatar van Seedorf
Jordy schreef:

Helemaal mee eens. Vond hem overigens op Minstate nog wel meevallen.

niet mee eens. ik ken niemand die zingen en rappen zo goed en vloeiend/flowend combineert als pete philly. en het blijft gewoon een soort van rauw.

releaseparty in melkweg was een klein beetje teleurstellend, het klonk veel minder jazzy dan mind.state-optredens. och misschien moeten ze er nog even inkomen. hoe vaker je het album luistert, hoe lekkerder hij klinkt. pareltjes empire, believer en de titeltrack zijn gewoon heerlijk en zitten lekker in elkaar. ik ben blij dat de caribische invloeden nog enigszins beperkt zijn gebleven op dit album.
ken je het gevoel dat je tijdens het luisteren van een album een "oh shit, dit is lekker" gevoel hebt? bij mindstate had ik dat vrij snel, alsof daar meer emotie inzit. maar ook bij dit album merk ik dat het er steeds meer op gaat lijken. voor de mensen die m niet meteen fan van zijn, luister m nog een paar keer! PP&P maken wat mij betreft gewoon muziek waar je niet snel zat van wordt en die een poos leuk blijft.
mindstate was 4,75*, en dit een 4,25*. nummers als Q&A mogen ze voor live-shows bewaren.

avatar van J.M.
Ik vind alleen die Freestyl wel erg matig en totaal niet in het geheel van dit album passen.

Dit vindt ik toch wel hun beste album.
De beats zijn zoals gewoonlijk weer erg chill, maar dit keer zijn ze gewoon nog een stukje beter dan op hun vorige album.
De tracks zijn ook weer erg goed, en erg chill.
De enige track die ik niet goed vindt is Freestyle.
3.5 Sterren

avatar van MichelDumoulin
Vond het vorige album echt veel en veel beter. (misschien omdat het nieuw was voor me)

avatar van nr9StefanoTorres
MichelDumoulin schreef:

Duidelijk mee eens he. Mindstate had iets speciaals en had bij veel nummers gevoel van 'wooo superchill nummer'. Op dit album heb ik dat niet meer zo. Het kan me niet zo pakken.
Nummer die nog wel dat lekkere gevoel geeft is vooral Mystery Repeats verder Balance, Empire, Q&A & Womb to Womb zijn ook wel chill. Voor de rest vind ik niet zo boeiend eigenlijk. hmmmm 3*

tuktak
goed album, persoonlijk vind ik dit album beter dan mindstate. hier zit net iets meer power en afwisseling in. met name de producties zijn zoals eerder gezegd erg erg lekker.
mindstate was zo chill dat ik halverwege meestal in slaap viel, terwijl dat trouwens verder ook een goed album is hoor. maar met dit album heb ik dat slaperige gelukkig geen moment, terwijl het relaxte sfeertje er wel in is blijven zitten.

Social_Mask
Zo relaxt dat je er van in slaapt valt ?

avatar van waxs
Oke, omdat ik weer terug ben dan nu mijn kant van het verhaal. Ten eerste heb ik de mannen afgelopen zaterdag live gezien, mijn visie op dat hele gebeuren kun je hier terug lezen. Ten tweede wat betreft deze plaat.

Met Mystery Repeats gaan de twee heren verder waar Mindstate was gebleven. Qua producties neigt het geheel ook een beetje naar de roots van Philly, met de tropische sfeer en geluiden die de plaat rijk is. Philly zelf is mijn inziens geen sterke MC, gelukkig wordt hij bijgestaan door de pracht producties van Perquistite die vooral live het erg goed doen. Helaas vind ik op deze plaat, ten opzichte van Mindstate, ook een aantal afgrijzelijke missers zitten. Vooral "Clap Kick Flow", "Freestyle" en "High Tide" hadden van mij niet gehoeven. Deze track's passen niet echt tussen de overige nummers en zijn mij te hectisch op een verkeerde manier.

Daar in tegen springen, "Balance", "Believer", "Empire" en "Q&A" er voor mij tussen uit. Waarbij op "Balance" ook een goede bijdrage wordt geleverd door GMB en "Empire" voorzien is van een gruwelijke beat. De lyrics van Pete gaan zoals gezegd niet erg diep, maar dankzij zijn aangename eigentijdse flow weer hij het geheel toch spannend te houden. Al hoewel hij de boodschap in de nummers over het algemeen wel duidelijk weet te maken is dit dus niet echt een groot minpunt van het album. Al met al is Mystery Repeats een leuke opvolger van het debuut van de mannen al is de plaat bij lange na niet zo sterk en overtuigend als dat debuut. Voorlopig hou ik het op een goede 3,5*.

avatar van Sjaakspeare
waxs schreef:
Philly zelf is mijn inziens geen sterke MC

Hoezo vind je van niet? Ik vind zijn stem namelijk heel erg sterk wanneer hij flowt, en gezien hij dat laatste ook naar behoren doet en behoorlijk interessante teksten aflevert, vind ik hem een juist een bovengemiddeld goede MC.

avatar van waxs
Lees goed: "De lyrics van Pete gaan zoals gezegd niet erg diep, maar dankzij zijn aangename eigentijdse flow weer hij het geheel toch spannend te houden. Al hoewel hij de boodschap in de nummers over het algemeen wel duidelijk weet te maken is dit dus niet echt een groot minpunt van het album."

Social_Mask
Yep, ik ben het wel eens met Waxs. Die chemistry tussen Pete en Perquisite is geweldig! Het klinkt echt op en top. Ik had hier 4,5*, maar dat zal misschien een 4* worden. Vind hun debuut toch wel sterker. Maar dat neemt niet weg dat dit een heerlijk plaat is.

Jordy schreef:

TOTAAL NIET MEE EENS! ik luisterde pete&perq eerst niet, ik vind dat ze op tv ook niet zo'n geweldige muziek laten zien.. maar ik was gister naar optreden geweest en ben nu helemaal fan, rappen&danspasjes van pete echt mindblowing.. echt niet saai, volgens mij heb je ze nog nooit live gezien ofzo..

Artifact
inneszz schreef:

avatar van Chrisseh
inneszz schreef:

en ' jordy ' ik heb jou geen zalen zien uitverkopen dus..

Dat móet wel een drogreden zijn

Al hoewel ik wel ermee moet instemmen dat ze live geweldig zijn (vind ik). Op CD kan ik ze wat minder waarderen.

avatar van Stapler
Ali Chemicali schreef:
Heb 'm binnen via de illegale weg O:)

Ben benieuwd

Daar ben je Ali Chemicali voor..

Wat een shit album...
Ik denk van zal vast wel weer 4 nummertjes opstaan waar ik echt volledig van kan genieten, net als zijn vorige.
Maar nee! alles is saai, de beats zijn slecht, de raps zijn helemaal slecht, Pete Philly heeft nooit boeiende teksten.. het slaat gewoon nergens op.
Dat hij wiet rookt en dat hij stoned is enzo, dat kan me geen ene moer schelen.
Die beats zijn wannabe Jazzy, maar het voeld veelste "Wereld" aan.

Social_Mask
Je vind de beats slecht? Dat je Pete Philly niet een al te geweldige rapper vind kan ik nog begrijpen, maar die beats slecht noemen.. Ikzelf vind Perquisite 1 van de beste NL producer, zelfs bij de internationale behoort hij voor mij bij de beste. Die beats zijn echt tot de puntjes uitgewerkt. Jammer dat jij er niet van kan genieten..

Relax
Het komt vooral omdat Perquisite die beats fris wilt laten klinken.. te vreemde hiphop drums onder een jazzy instrument.. dat gaat niet goed samen.

avatar van waxs
Ik vind altijd het leukste van Relax z'n opmerkingen, dat hij zichzelf zo heerlijk in de vinger snijdt met zijn hypocriete uitspraken. Dus stel je asjeblieft niet zo aan. Ik vind het ook absoluut geen wereldplaat maar 2* is wel erg onder de maat, maarja, als dat jou ding is.

Relax
Wayo, als ik een mening geef van waar ik me aan iriteer snijd ik mezelf in de vinger, ben ik hypocriet en stel ik me aan ?
Grappig.

avatar van Niek
waxs schreef:
Wat is dit een lompe, nergens op gebaseerde reactie zeg. Als je het nou eens toelicht (de hypocrisie, het in de vingers snijden), maar ik heb het gevoel dat je dat niet kan.
Ik ken dit album zelf nog niet goed genoeg, dus ik sluit me geenzins bij 1 der meningen aan, maar dit soort reacties voegen, op irritatie na, niks toe.

avatar van waxs
Poe, als ik dat hele hypocrisie verhaal zou moeten uitmeten kan ik wel een opstel er over schrijven. Maargoed, even een kleintje dan en ik citeer: "Dat hij wiet rookt en dat hij stoned is enzo, dat kan me geen ene moer schelen." Vervolgens met een kleine beweging met de muis klikt u op de naam "Relax" en vind daar niets minder dan "Labcabincalifornia" in z'n Top 10. Is het enerzijds vervelend en kan het meneer geen "ene moer schelen", daar in tegen is dit bij The Pharcyde niet het geval en kan het (en ik citeer wederom) "zo real" zijn. Tsjah, do i need to say more?

avatar van Niek
Daar kun je natuurlijk nuances in aanbrengen. The Pharcyde is vooral humor. Grappig om naar te luisteren. Dat is zeker de insteek van Pete Philly niet. Je kunt de Pharcyde kun je toch onmogelijk saai noemen. Dr zit van alles in de teksten. Niet zozeer inhoud, maar dat is niet het enige. Pete Philly compenseert zijn gebrek aan inhoud nergens mij in principe. Maar nu verlies ik me toch weer in het argumenteren over deze plaat terwijl ik die nog niet genoeg ken.
Kijk, als je nou in je reactie had opgemerkt dat het vreemd is dat Relax Pete Philly's raps saai vind omdat die nergens over gaan en dat hij dan toch The Pharcyde in zijn top10 had staan. Dán had je Relax de ruimte gegeven om zich gewoon te verklaren. Als hij die vervolgens niet heeft, dan kun je conclusies gaan trekken. En dán voegt jouw reactie nog wat toe. Dat is mijn punt een beetje..

avatar van waxs
Het gaat mij er niet om dat de teksten van Pete Philly en The Pharcyde een andere insteek hebben maar dat teksten over "stoned" zijn Relax "geen ene moer interesseren", maar deze persoon wel platen waardeerd waar dit tevens het geval is.