Pete Philly & Perquisite - Mystery Repeats (2007)

Label: Unexpected

12. Balance (4:08)

met GMB

13. Empire (5:11)
  14. High Tide (2:59)
  15. Mystery Repeats (2:48)
  16. Time Flies (4:20)
  17. Womb to Tomb [Live] * (3:52)
  18. Eager [Live] * (4:29)
  19. Lazy [Live] * (1:50)
  20. Relieved [Live] * (2:37)
  21. Q & A [Live] * (4:19)
  22. Fish to Try [Live] * (1:52)
  23. Time Flies [Live] * (5:30)
  24. Empire [Live] * (6:22)
  25. Insomnia [Live] * (5:25)
  26. Freestyle [Live] * (7:23)
  27. Cocksure [Live] * (4:10)
  28. Mystery Repeats [Live] * (13:28)
jorisje123456
Net mystery repeats gezien op MTV

Lekkere clip, beat en flow.

Ik kende Pete Philly hiervoor nog niet maar ik ga me er toch eens in verdiepen.

avatar van dusso
Blaxtar en spacekees zitten ook in de clip

Superbeertje
La Melodia ook.

Vind Philly goed klinken, maar slechts de helft van de nummers kan ik echt waarderen. De bass wat harder zetten en de stereo niet al te hard, zo is ie mij het fijnst in het gehoor.

Toppers van dit album:
- Mystery Repeats (viool (@ hieronder: inderdaad, een cello) is goed gevonden)
- Clap Kick Flow (leuk gedaan, goeie rap, gelukkig niet te lang met zo'n beat dat zou irritant worden)
- Womb To Womb (lekker up-tempo, goeie om even te relaxen met speakers hard open)

avatar van Arrie
In Mystery Repeats zit geen viool, dat is een cello

SSS
Mystery Repeats en Time Flies waren verstandige singles van Pete en Perquisite... ben benieuwd hoe de rest klinkt.

avatar van NewYorkCityLight
Mystery Repeats is een heerlijk nummer.

Vind het alleen jammer dat het zo kort is. Pete Philly maakt vaak toch wel wat langere nummers. Mystery Repeats had een minuutje extra goed kunnen gebruiken. Zo'n melodie gaat nooit vervelen.

yEYo!
kan me niet vinden in dit album op Mystery Repeats na.
Misschien na meer luisterbeurten wel.
Ik hoop het wel in ieder geval.

dit is nou een cd die ik meteen fijn ben gaan luisteren. en traveller is echt een leuk mooi liedje:)

avatar van Stapler
yEYo! schreef:
kan me niet vinden in dit album op Mystery Repeats na.
Misschien na meer luisterbeurten wel.
Ik hoop het wel in ieder geval.

Apart.. Het is wel aardig in dezelfde stijl.
En what about Empire?

Die vind ik ook goed.
Het is ook best goed hoor dit album,maar helaas niet echt voor mij zoals ik al zei.
Maar Mystery Repeats vind ik wel een verademing voor NL.

E.Norton
Wat is er toch gebeurt met dat lyrical brute punch lines gewoon op een normal hiphopbeat shit gebleven?
ipv daarvan krijgen we godverdomme mongooljes zonder rhymes en betekenissen die hun piemeltje op een JAZZ beat legt geen enkel echte hiphop revolutionary fan kan hiervan genieten..

Hiphop is revolution !!!!!!!!!!! Ga maar jazz maken dan he Pete Shitty afhankelijk zijn van d emuziek zodat je geen harde lyrics hoef te maken

avatar van MJ_DA_MAN
Wat een onzin, maar dat weet je zelf ook wel denk ik.

avatar van j.b.b.l
E.Norton schreef:

ipv daarvan krijgen we godverdomme mongooljes zonder rhymes en betekenissen

Heb je het album wel geluisterd?

avatar van Rhythm & Poetry
E.Norton schreef:

Gelukkig is hiphop veelzijdig en is dat wat jij noemt slechts een klein onderdeel, dus ik snap het probleem niet echt. Op andere albums kun je vast wel aan je trekken komen. Big L bijvoorbeeld.

Pete Philly heeft anders toch wel sterke lyrics, misschien voel jij ze niet of doen ze niks met jouw. Maar ik vind zijn rijmschema's intelligent, zijn flow fijn en heeft dus mijn inziens wel degelijk iets in de melk te brokkelen. Verder kan ik je aanraden iets minder te schelden en geen woorden te gebruiken waar je geen verstand van hebt wat het is.

Hier ontken je jou eerste regels, als hiphop revolutie is, waarom wil jij dan alleen harde punchlines op hardcore beats horen? Pete Philly en Perquisite maken wel degelijk hiphop dat dit invloeden van andere genre's bevat, is een vorm van revolutie in de hiphop. Zeker in Nederland zijn ze een van de weinige die dit soort muziek maken.

yEYo!
Pete Philly & Perquisite zijn uniek in Nederland.
Ik zie het wel gebeuren dat hun bekend worden in het buitenland.
Helaas kan je dat bijvoorbeeld niet zeggen van Jiggy Dje omdat er heel veel zijn die hem proberen na te doen en dus niet uniek zijn.
Dat vind ik jammer,maar ja binnenkort zullen er ook wel weer een nieuwe Pete Philly & Perquisite opstaan die Mystery "REPEATS" proberen na te doen.

The Boogieman
Ik had een tijd geleden de videoclip van Empire gezien en ik vond het vrij goed klinken, maar ik had me eigen er niet echt meer in verdiept. Normaal valt ''hip-hop'' niet in mijn straatje, maar toen ook Mystery Repeats op tv kwam wilde ik het album horen.
Ik vond het echt lekker klinken door Perquisite met die wereldse invloeden in combinatie met goede beats. Ik luister dan ook meer daar naar dan Pete Philly, maar het past wel goed bij elkaar. Mijn favoriete nummers zijn Traveller, Womb to Tomb en Awake. Een aantal andere nummers vind ik ook zeer goed. en de mindere vind ik: Fish to Frie, Hectic

Mijn stem is een 4,5*

Dan zeg ik: Snel verder met Mindstate. Als je deze al zo goed vindt, dan kan je die andere eigenlijk alleen maar beter vinden

The Boogieman
Nou die heb ik ondertussen al een paar keer geluisterd, maar op een of andere manier vind ik Mystery Repeats lekkerder klinken. Ik vind daar meer nummers beter dan op Mindstate. Ik zal denk nog meer moeten luisteren aangezien dat album hoger gewaardeerd word dan Mystery Repeats

avatar van freitzen
Dn!S schreef:
Mystery Repeats had een minuutje extra goed kunnen gebruiken.

Nou, nu wordt het tenminste nog gedraaid op Radio 1, zo tussen het voetbal door...
en kan ik als niet-liefhebber van het genre ook weer eens van rap genieten!

Poppekontje
Ook een prima ablum, wel minder dan mindstate in mijn ogen. Ik las in de OOR! dat het volgende PP&P album wel een stuk anders zal zijn, een stuk rauwer dan dit en Mindstate. Ben benieuwd!

avatar van Chrisseh
Poppekontje schreef:
een stuk rauwer dan dit en Mindstate.

Dat klinkt zeer interessant. Alhoewel ik niet weet of Pete Philly op 'rauwere' beats past, maar we zullen zien.

Poppekontje
Nouja, hij heeft al wel vaker laten horen dat hij dat ook kan, zoals bijvoorbeeld op Make My Day. Maar goed, we zullen zien.

De rap van Pete op make by day vind ik ook erg goed. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het zgn. rauwe derde album.

Leuk album,
Best aparte stijl maar het spreekt mij wel aan

Berichten verplaatst naar Pete Philly & Perquisite

avatar van midnight boom
vananvond zie ik ze live!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

yEYo!
Veel plezier:),ik heb gister Kohfie Konnect gezien.

@ yEYo!: Dat heeft ook echt heel veel betrekking tot dit album ja

Heb vandaag dit album aangeschaft, de limited edition incl de live cd. Dit omdat hun tracks live gewoon het beste tot hun recht komen. Maar ook met de studioversie is niks mis, dikke 4 sterren.