Oceansize - Frames (2007)

3,95

Label: Superball

1. Commemorative T-Shirt (8:37)
  2. Unfamiliar (6:32)
  3. Trail of Fire (8:06)
  4. Savant (8:07)
  5. Only Twin (7:22)
  6. An Old Friend of the Christies (10:19)
  7. Sleeping Dogs and Dead Lions (6:42)
  8. The Frame (10:08)
  9. Voorhees * (11:11)
161 BERICHTEN 5 MENINGEN
avatar van Kikuichimonji
geplaatst: 22 februari 2014, 20:07 uur [permalink]
Eh, die staat helemaal niet op dit album?

avatar van bas1966
geplaatst: 24 februari 2014, 00:08 uur [permalink]
moet dat dan ?

avatar van wizard
geplaatst: 25 april 2014, 18:09 uur [permalink]
Het heeft even geduurd, maar Frames heeft me nu toch weten te grijpen. Dat dit een album was dat tijd nodig heeft, had ik wel verwacht. Uiteindelijk heeft het toch een jaar of 5 geduurd voor ik dit album echt begon te waarderen (daarbij inbegrepen overigens wel een paar jaar waarin ik het album nauwelijks heb beluisterd).

De afgelopen weken is het kwartje toch gevallen. Oceansize weet hier invloeden uit rock en metal samen te smelten tot een ijzersterk geheel van lange, zorgvuldig opgebouwde nummers die geen moment vervelen. De hoogtepunten op dit album vind ik de opener Commemorative 9/11 T-shirt en het daarin naadloos overgaande Unfamiliar, Savant en Sleeping Dogs and Dead Lions. Die laatste twee nummers noem ik omdat ze qua geluid van de rest van het album afwijken. Savant omdat het veel opgewekter klinkt dan de rest van Frames, Sleeping Dogs omdat dat veel meer richting metal gaat.

Een minpuntje aan Frames vind ik de zang. Die is degelijk en nergens storend, maar blijft toch wat achter bij het niveau van de muziek. Desondanks zijn 4 sterren hier zeker op z’n plaats.

4.0*

avatar van Mindscapes
geplaatst: 2 oktober 2014, 20:08 uur [permalink]
Yessss vanmiddag aangeschaft op 2LP (inclusief CD!) voor 21 euro in de Gentse Counsouling Store, dikke aanrader! Nu naar een vriend, in de zetel ploffen met een pintje en genieten maar... Zijn allereerste luisterbeurt, mijn 382e ongeveer.

avatar van Pinsnider
geplaatst: 3 oktober 2014, 09:24 uur [permalink]
heeeeee issie op plaat!!!! Jeuj!!! Eindelijk!!!!! Dank voor die mededeling, ik ga meteen op pad!!!!

avatar van oceanvolta
geplaatst: 3 oktober 2014, 10:03 uur [permalink]
Mindscapes schreef:

Misschien dat jouw beoordeling nu ook weer terug naar 5 sterren gaat?

avatar van Mindscapes
geplaatst: 3 oktober 2014, 16:42 uur [permalink]
oceanvolta schreef:

Misschien dat jouw beoordeling nu ook weer terug naar 5 sterren gaat?

Eigenlijk wel ja, unieke ervaring zo op LP. An Old Friend of the Christy's (zo staat het op de LP geschreven, niet Christies) en SD&DL opnieuw meer weten te appreciëren. 4,5 => 5*

avatar van oceanvolta
geplaatst: 4 oktober 2014, 19:57 uur [permalink]
Kijk aan, soms helpt het ook om een plaat een tijd opzij te leggen. Maar leuk dat Frames weer de volle mep krijgt. Blijft echt een geweldig mooi album. Ik heb An Old Friend of the Christies overigens altijd al één van de sterkste nummers gevonden.

Ozric Spacefolk
geplaatst: 6 mei 2015, 11:04 uur [permalink]
Ik kan niet anders dan deze plaat 5* geven.
Misschien wel de beste rockplaat ooit gemaakt.

avatar van Broem
geplaatst: 6 mei 2015, 19:10 uur [permalink]
Ozric Spacefolk schreef:
Ik kan niet anders dan deze plaat 5* geven.
Misschien wel de beste rockplaat ooit gemaakt.

Hoho in een lyrische bui vandaag Beste rockplaat ooit is wel een erg hoge waardering. An old friend of the Christie's blijft wel een magistraal goed nummer.

Ozric Spacefolk
geplaatst: 6 mei 2015, 19:12 uur [permalink]
Nou, één van de beste rockplaten zeker. Want ik heb nooit getwijfeld over mijn waardering van 5* voor deze plaat.