Kanye West - Graduation (2007)

Label: Roc-a-Fella

1. Good Morning (3:15)
  2. Champion (2:47)
  3. Stronger (5:11)
  4. I Wonder (4:03)
  5. Good Life (3:27)

met T-Pain

6. Can't Tell Me Nothing (4:31)
  7. Barry Bonds (3:24)

met Lil' Wayne

8. Drunk and Hot Girls (5:13)

met Mos Def

9. Flashing Lights (3:57)

met Dwele

10. Everything I Am (3:47)
  11. The Glory (3:32)
  12. Homecoming (3:23)

met Chris Martin

13. Big Brother (4:47)
  14. Good Night * (3:06)

met ALBe. Back en Mos Def

15. Bittersweet Poetry * (4:01)

met John Mayer

10. Everything I Am
11. The Glory
12. Homecoming
13. Big Brother
14. Good Night (Bonus Track)
15. Bittersweet Poetry (Bonus Track)

De officiële tracklist voor wie wil aanpassen

C.J. Slob
Ben toch enigsinds teleurgestelt. Vind de producties minder dan op zijn voorgaande albums. Daarnaast heeft het weinig met Hip-Hop te maken, niet dat ik dat belangrijk vind, maar voor degene die er wel waarde aan hechten.

C.J. Slob schreef:

Ik vind dat het eerder een mix is geworden van commerciële nummers die lekker wegluisteren maar met slechte raps en dan andere nummers met minder commerciële producties en veel betere lyrics...

Voor ieder wat wils denk ik

avatar van Conway Twitty
Nummer met Chris Martin klinkt wel erg leuk.

avatar van Timo710
Mijn Mini-Review is af, hij staat op de vorige pagina!

Van mij ook 3.5* na 1 luisterbeurt, beetje teleurstellend en over-geproduced

Mayne
Nog een weetje over Can't Tell Me Nothing (indrukwekkend lied + clip trouwens): Het gezang op de achtergrond, dat iedereen als een sample ziet, is niet gesampled. Het is ingezongen door Connie Mitchell, zangeres van Sneaky Sound System.

avatar van musicman13
ik snap niet wat kanye met t-pain moet?:S maar k ga em hale OP 7 SEPTEMBER!!

BIG BROTHER

tuktak
Good morning is een lekkere binnenkomer en straalt een heerlijke relaxte vibe uit. Vooral de holle kick in dit nummer is erg lekker.
Champion gaat wat dieper, met een heerlijke samplegebruik. Een afgekapte vocal die in het refrein wel door gespeeld wordt, kenmerkend voor kanye producties.
Daarna stronger, niet echt mijn favoriet. Maar ach, daftpunk heeft deze sample net zo goed gejat. Dus daar zal ik het maar niet over hebben.
Laatste minuut is trouwens wel erg gaaf, lekker alleen instrumental, dan komt deze 'remix' het beste tot zijn recht vind ik.
I wonder heeft een vocal die me doet denken aan mick hucknall van simply red, dus valt daardoor af voor mij persoonlijk. Ik hou er niet van, al is het ook een goede track verder.
Good life en barry bonds zijn vrij matig helaas. Flashing lights komt ook niet over op mij...
Everything i am is echter wel een mooie productie geworden. Een fijn pianootje inderdaad. vernieuwend, nee dat niet.
Homecoming is extreem commercieel gemaakt, popmuziek. Rapje, refreintje van chris, simpel melodietje. Neehh, niet echt goed.
Big brother, is ook gewoon een leuke track op de cd. net als the glory.
Misschien dat het allemaal 'leuk' is, omdat het album me toch niet echt kan boeien. De producties zitten natuurlijk superstrak in elkaar. Slechte tracks zitten er niet bij. Een aantal tracks zijn echt goed, de rest middelmaat.
Deze release die ik heb geluisterd is niet van de allerbeste kwaliteit dus ik hou nog een slag achter de arm. Maar voor nu kom ik op 3 sterren.

C.J. Slob
Ben na 2 luisterbeurten toch dik tevreden. Ik kan genieten van deze CD en dat is voor mij het belangrijkst.

jorisje123456
Na meerdere luisterbeurten zit ik al zeker op 4* mss nog 4.5* als ik eindelijk mijn eigen, echte exemplaar heb

avatar van ferdi2307
sorry boys, maar het valt mij toch echt zwaar tegen! en dan kijk ik naar college dropout en late registration! echt jammer.. ik vind de beats in het begin te slow en z;n raps tegen saai hangend.. gelet op flow
Stronger, The Glory en Homecoming vind ik wel hele relaxte nrs..
2,5* op dit moment..

Relax
Bij Good Morning word zelfs Slim Thug gesampled.. waar in godsnaam denkt Kanye mee bezig te zijn ?
Het refrein zangetje klinkt lekker...

I Wonder.. wat een verrot nummer.
Hahaha Good Life is net zo slecht, nou ik weet nu al dat Kanye West kan opsotemieteren want hij is net zo slecht als 50 Cent.

Onrealistische lyrics, zeur lyrics.. van die kansloze keyboard gespeelde beats.. bijna niets gesampled.

Het klinkt ALLEMAAL niet..
Gelukkig dat Kanye voor Common nog wat moeite doet

Kanye die heel ongeconcentreerd zingt op Drunk & Hot Girls.. dat Mos Def zingt.. oke, maar Kanye ?

Everything Iam is dan wel een heerlijk nummer, ik hou wel van Hip Hop met Piano beats, lekker rustig of emotioneel.

The Glory is helemaal niet zo geweldig...
Zelfde geld voor Homecoming.

Big Brother zuigt ook... ik denk dat dit een onvoldoende word

ferdi2307 schreef:
Stronger, The Glory en Homecoming vind ik wel hele relaxte nrs..
2,5* op dit moment..

Maar wel the massacre & GRODT in je top 10? en the massacre ook nog eens hoger?

avatar van Jordy
Ik blijf Kanye een erg leuke producer vinden, maar qua emcee heb ik het toch echt wel met 'm gehad inmiddels. Op (vooral) z'n eerste album was de gebrekkige flow nog wel te vergeven door de grappige teksten en interessante onderwerpen. Hier is het een uur lang slechts gelul over geld en roem, hij is duidelijk door z'n onderwerpen heen.

jorisje123456 schreef:
De officiële tracklist voor wie wil aanpassen

Zit een knopje rechts, waar staat corrigeren, moet je maar even op drukken.

jorisje123456 schreef:

Maar wel the massacre & GRODT in je top 10? en the massacre ook nog eens hoger?

zo goed gezien vriend, iets op tegen?
als je dit album heb gehoord, weet je ook dat deze zeker geen plaatsje in een top 10 verdiendt.!

ferdi2307 schreef:
zo goed gezien vriend, iets op tegen?

Hij bedoeld dat je kut muziek luistert.

avatar van ferdi2307
smaken verschillen.. daarom is er ook zoveel keuze.. damn

IIB
Jordy schreef:

2,5 *

Ok iedereen zijn mening, maar een uur lang gelul over geld en roem ?

avatar van MJ_DA_MAN
Eenmaal beluistert, en het is echt heel onevenwichtig. Veel lekkere nummers, maar ook een aantal ontzettende misbaksels. Cijfer volgt na een paar luisterbeurten meer.

C.J. Slob
MJ Heeft hier helemaal gelijk. Het nummer Barry Bonds past bijvoorbeeld totaal niet in het gehele plaatje.
Daarnaast is Drunk & Hot Girls net een nummer van Eminem in zijn slechte dagen, wat een verschrikkelijk nummer.

oef verwachtingen waren hoog gespannen.... en voor de derde keer op rij is het weer een heerlijk album. Lekker soulfull like always. 1 nummer dat ik alleen niet zo goed trek is drunk & hot girls.

avatar van Yak
Yak
Paar berichten verwijderd, het is NIET de bedoeling dat er PM's worden gepost in een openbaar forum. Daar zijn het PM's voor.

Overheersend lekkere nummers hier op het album van Kanye. Deze plaat gaat misschien toch meer de pop-kant op tov z'n vorige twee.

Ik zou nu natuurlijk kunnen aanduiden welke nummers ik het beste vind, maar om het kort te houden vind ik (voorlopig) Barry Bonds, Everything I Am en Big Brother de minste nummers. De rest is van een goed tot hoog niveau.

Flashing Light heeft echt een kippenvelopwekkend lekkere beat.

Top album

Jordy schreef:

2,5 *

Ik heb maar een paar nummers gehoord en ik kan er nu al 4 noemen waarin dit niet het geval is.

avatar van psychonaatje
Om je argument kracht bij te zetten, is het wel handig om dat ook daadwerkelijk te doen.

avatar van Jordy
Ik overdreef natuurlijk iets, maar de onderwerpen zijn hier _vooral_ z'n eigen carriere, z'n luxe leventje en daarnaast wat gebrag en geboast. En dat vind ik bij Kanye niet zo interessant.

avatar van waxs
Ik vind een nummer als "Everything I Am" er wel tussen uit springen qua productie, de rest kan me niet zo bekoren.