Led Zeppelin - Mothership (2007)

Label: Atlantic

1. Good Times Bad Times (2:47)
  2. Communication Breakdown (2:28)
  3. Dazed and Confused (6:28)
  4. Babe I'm Gonna Leave You (6:41)
  5. Whole Lotta Love (5:32)
  6. Ramble On (4:22)
  7. Heartbreaker (4:15)
  8. Immigrant Song (2:26)
  9. Since I've Been Loving You (7:23)
  10. Rock and Roll (3:41)
  11. Black Dog (4:54)
  12. When the Levee Breaks (7:10)
  13. Stairway to Heaven (8:02)
  14. Song Remains the Same (5:32)
  15. Over the Hills and Far Away (4:49)
  16. D'Yer Maker (4:23)
  17. No Quarter (7:00)
  18. Trampled Under Foot (5:36)
  19. Houses of the Holy (4:04)
  20. Kashmir (8:29)
  21. Nobody's Fault But Mine (6:16)
  22. Achilles Last Stand (10:23)
  23. In the Evening (6:51)
  24. All My Love (5:53)
nicoot
Ze hebben ze zeker niet opnieuw opgenomen hoor, maar 't is eigenlijk een beetje zoals het Remasters dubbelalbum, waarschijnlijk naar aanleiding van hun veertigjarig bestaan ofzo (veertig jaar PiperATGODawn).

nicoot
Waarom heb ik het hier over Pink Floyd met PiperATGOD...? Led Zeppelin is pas opgericht in 1968 dacht ik, Piper van PF is uit 1967. Hm ik versta mezelf even niet

avatar van JVT
JVT
dit album is mn eerste kennismaking met deze band, en het bevalt me heel erg moet ik zeggen!! Hier ga ik nog van genieten!

Father McKenzie
Prima verzamelaar voor wie niets heeft - al kàn ik me dat met de beste wil van de wereld niet voorstellen, een huis zonder Led Zeppelin platen, brrr - en ik kocht hem ook, omdat het volgens mij geremasterde versies zijn, de klank is gewoon super.

Voor mij één minpuntje; "In The Evening" van In Through the Outdoor heb ik altijd wat middelmatig gevonden, terwijl "Fool In The Rain" van datzelfde album niet mocht ontbreken, vanneigenst, maar ja, samenstellers...

Dààrom dus nèt geen *****

Zoals gezegd, jonge gasten die de band niet echt gekend hebben toen die bestond, doen hier gewèldig hun voordeel mee, een mooie verzamelaar, zéér verzorgd uitgegeven, ook het artwork en het boekje zijn van artistiek hoog niveau.

avatar van JVT
JVT
zo'n verzamelaar is idd een leuk begin om kennis te maken met een band. Ik kende blijkbaar wel een hoop nummers van hun maar had nooit geweten dat deze led zeppelin nummers waren.
Ik ga nu led zeppelin I tot en met IV maar eens proberen!

Dààrom dus nèt geen *****

de juiste verzamelaar kopen.
Deze is ook overbodig.

Father McKenzie
Overbodig voor wie alle reguliere albums heeft;
Maar ik hàd alles en kon het toch niet laten, Zep zit me dan ook in het bloed of zoiets, denk ik.

Ik snap je ** belachelijke sterretjes niet, Gert P, want puur voor hetgeen hier aangeboden wordt, kun je die ronduit belachelijke twee miezerige sterren niet rechtvaardigen; Als je de band maar niets vind, dan snap ik het wèl...

Maar jij bent wel vaker een dwarsliggertje, dacht ik hé?

Overbodig voor wie alle reguliere albums heeft;

Maar jij bent wel vaker een dwarsliggertje, dacht ik hé?

Geef2 sterren a omdat hij overbodig is en ik het niet een goede verzamelaar vindt.
Ben nergens echt fan van want van geen 1 groep die meerdere platen heeft heb ik alles.
Maar hier staan voor mij gewoon alleen de eeste 3 al die ik zou willen inruilen voor oa. in my time of dying enz o zijn er meer nummers.
b.Heb 1 goede verzamelaar en die is beter dan deze maar ook daar staat weer wat op dat ik liever ingeruild had voor andere nummers.
Ben gewoon geen meeloper.

Er zijn maar een paar goede verzamelaars 1 daarvan is collected van steely dan en de andere van cuby ook van de collected serie.
Voor de rest zinj er voor mij geen goede of complete verzamelaars.

Niks met dwars liggen te maken.
Ben gewoon een muziekliefhebber die koopt wat hij goed vindt en al heet de groep pink floyd waar ik er ook 2 van mis en het is niet mooi genoeg koop ik het niet zo simpel is dat.

En als je op Genesis doelt...
Ja geef mij maar Gabriel maar ipv die schreeuwlelijk.

avatar van ricardo
Maar Gert P vind jij meer dan de helft van de nummers die hierop staan niet goed dan?

ricardo schreef:

Ongeveer de helft ja.
Voor mij hoeft een best of niet perse singles te bevattn of van elk album een track.
Ben ook wat meer voor nummers als Kashmir, in my time of dying, Since i beloving you, Stairway to heaven en no Quarter en niet van het hele harde of het nummer montreux met die drumsolo die hier dan niet op staat.
Ik heb de 4 dubbele verzamelaar en daar staan ook stukken op die ik liever voor wat anders had gezien.
Je weet denk ik zelf wek hoe het mt verzamelaars gaat.
Brengen ze een best of uit en dan toch 2 of 3 nieuwe nummers erop... heb ik al vraagtekens bij best of.
Bovendien heb ik die andere verzamelaar 4,5 ster gegeven.
Deze is volslagen overtollig en die andere 2 disc verzamelaar is ook net iets beter als deze.

avatar van ricardo
Ik vind alle nummers die hierop staan wel goed. Jij dus niet waardoor ik nu ook wel snap dat je hem een 2* geeft. Voor mij staan hier wel ongeveer alle klassiekers op die Led Zeppelin heeft uitgebracht. En ik vind het ook een uitstekend overzicht voor iemand die Led Zeppelin nog moet leren kennen.

De 'ouderen' onder ons of de wat 'oudere' liefhebbers hebben hun reguliere werk toch wel in huis, waardoor deze dan natuurlijk wel overbodig is. Ik heb dit verzamelalbum dan ook niet, want ik heb Remasters en hun eerste 6 studio albums al, maar de nummers die hierop staan vind ik in zijn geheel beslist een 5* waard.

avatar van Rumour
Even wat tegengas vanuit een ander perspectief.

Father McKenzie schreef:

En toch, stel het volgende voor: je bent 33 jaar en iemand zou je vragen hoeveel platen van Led Zeppelin je in huis hebt. Je moet antwoorden: NUL. Okee, we schroeven de verwachtingen omlaag... wat ken je dan van Led Zeppelin? Nou, alleen Stairway to Heaven (joh), Whole Lotta Love in een live-uitvoering van de Black Crowes met Page, en je weet dat de riff uit Puff Daddy's Come With Me is geript uit Kashmir. En oh ja, Big Log van Robert Plant is een aardig nummer, en de bassist doet nu die Vultures met Dave Grohl.

Tot afgelopen weekend had ik die antwoorden moeten geven, met wel al enige tijd het voornemen om eens wat meer van Led Zeppelin te willen horen. Jaren geleden heb ik eens vertwijfeld met het hier zo gelauwerde "Remasters" in de hand gestaan, maar die lijkt inmiddels bij de doorsnee platenboer nergens meer te vinden. Ik stuitte nu op Mothership voor een tientje, en twijfelde daarom deze keer geen moment.

Natuurlijk schaf je dit niet aan als je alle reguliere albums en/of die andere verzamelaar al hebt. Natuurlijk is dit uitmelkerij omdat ze ook gewoon de Remasters in een nieuwe oplage hadden kunnen uitbrengen naar aanleiding van de reünie in 2007. Maar het is ook weer niet zo dat dit een copy-paste-actie-minus-twee-nummers daarvan is. Lees bijvoorbeeld dit verhaal over de nieuwe remastering, er zijn blijkbaar wel degelijk verschillen. En voor de doorsnee muziekliefhebber die liever wat in z'n handen heeft dan downloadt en denkt: 'Goh, wat zal ik eens meenemen als ik voor een tientje een indruk van Led Zeppelin wil krijgen' vind ik dit zelf helemaal geen verkeerde compilatie. Mooi chronologisch, de geluidskwaliteit is prima, en als het naar meer smaakt koop je later toch een keer een regulier album?

Om dan als fan die alles al heeft een half topic vol te kladden dat dit in tegenstelling tot Remasters een onzinnige compilatie is, met als voornaamste reden dat net jóuw favoriete nummer er niet op staat, vind ik wat overdreven. In mijn geval kan ik na wat online zoekwerk en beluistering zelfs zeggen dat ik geen traan ga laten om het ontbreken van Misty Mountain Hop, doe mij maar een nummer als het wel aanwezige Ramble On. Maar dit terzijde.

Wat kan ik dan als dertiger die niet is opgegroeid met Led Zeppelin en met terugwerkende kracht de muziekhistorie induikt concluderen aan de hand van deze dubbelaar? Vergelijkingen zijn muzikaal gezien in meer of mindere mate te maken met groepen als The Who en de vroegere Queen, en het is te horen waar Axl Rose de mosterd heeft gehaald voor nummers als Estranged. Verder blijkt Return to Innocence van Enigma de drums van When the Levee Breaks te hebben gesampled, en weet ik nu dat de aanvalsschreeuw van Sneeuwwitje in Shrek the Third uit Immigrant Song komt (en ja, Plant doet het beter ).

De duidelijkste conclusie is echter dat ik Remasters toen gewoon had moeten meenemen, dan had ik al veel eerder deze geweldige muziek ontdekt. Maar Mothership stelt mij als Zep-laatbloeier in de opnieuw geremasterde herkansing zeker niet teleur en jawel... het smaakt naar meer!

avatar van Kill_illuminati
Voor een laatbloeier ben je anders goed geïnformeerd.

Nian
Ik had enkele maanden geleden Four Symbols aangeschaft .. Dit was zo'n goed album dat ik onmiddellijk verlangde naar meer. Ik heb dan Mothership gekocht en wat een openbaring was dat zeg. 2 uur 15 minuten genieten ... Dikke 5* en een welverdiende plaats in mijn top 10.
Dit is naar mijn mening één van de beste albums ooit ..

Nian
Kashmir en Black Dog behoren toch echt wel tot de beste nummers ooit. Vooral de intro van Kashmir ...

avatar van aerogp1
Best een overbodige verzamelaar in mijn optiek, maar door alle topnummers geeft ik hem 4,5*

Overbodige verzamelaar?

Na het stoppen van het maken van remasters is dit anders een behoorlijk goede opvolger vind ik.

De beste die je kunt kopen als je eens kennis wilt maken met Ledje Zep.

Rizz
Als deze verzameling er niet was geweest had ik waarschijnlijk veel later pas goed met Led Zeppelin kennisgemaakt. Zag hem liggen bij de Free Record Shop toen hij net uit was en heb hem puur uit nieuwsgierigheid gehaald. Werd helemaal overdonderd, ook door die live-dvd die er bij zat

avatar van ricardo
Goede aankoop Rizz. Waarschijnlijk ga je de eerste 6 studio albums van Led Zep nu ook wel kopen. En is dit een mooie verzamelaar om dan in de auto neer te leggen, overbodig issie nooit zeg maar. Ook nog even BBC Sessions en How The West Was Won erbij kopen als live spectakel en als kers op de Zep taart en je verzameling wat Zep betreft is aardig compleet dan.

avatar van aerogp1
Als je kennis wilt maken met Led Zeppelin, kan je toch beter een studioplaat pakken dan een verzamelaar of live-album. Een studioplaat geeft beter weer waar Led Zeppelin voor stond in een bepaalde periode, en op die manier ervaar je het net zo als iemand die bijvoorbeeld in 1969 LZ I kocht.

avatar van Hans Brouwer
aerogp1 schreef:
Als je kennis wilt maken met Led Zeppelin, kan je toch beter een studioplaat pakken.
Ja en begin dan met LZ IV. Want daar staat ie op: het beste rocknummer allertijden. En dan hebben wij het niet over "Stairway to Heaven" maar nog steeds over........ "Misty Mountain Hop." Dat nummer is trouwens niet te vinden op "Mothership (2007)". Alleen daarom al is Mothership (2007) een dubieuze verzamelaar. 'k Heb "Mothership (2007)" trouwens voor € 10 bij FRS zien liggen.

Nonsens natuurlijk.

Een verzamelaar is natuurlijk niet gelijk dubieus door het ontbreken van 1 enkel nummer.

Erg kortzichtig om Led Zeppelin steeds maar aan datzelfde ene nummer te koppelen die jij toevallig erg goed vind.

Ik zou zeggen verruim je blik eens wat Led Zep betreft, ze hebben namelijk nog heel wat meer moois gemaakt dan alleen maar Misty Mountain Hop.

Rizz
Hans Brouwer schreef:
Ja en begin dan met LZ IV. Want daar staat ie op: het beste rocknummer allertijden. En dan hebben wij het niet over "Stairway to Heaven" maar nog steeds over........ "Misty Mountain Hop." Dat nummer is trouwens niet te vinden op "Mothership (2007)". Alleen daarom al is Mothership (2007) een dubieuze verzamelaar. 'k Heb "Mothership (2007)" trouwens voor undefined 10 bij FRS zien liggen.

Die 10 euro versie is zonder live dvd waar Misty Mountain Hop wel op staat. Daarbij, geen enkele verzamelaar is compleet, iedereen heeft z'n eigen favorieten. Maar er is niks mis met verzamelaars, bij groentjes als ik heeft het destijds nieuwsgierigheid gewekt.

avatar van ricardo
Hans Brouwer is soms gewoon een olle soeskont.

Als hij weer eens een bericht bij een Led Zeppelin album plaatst komt daar altijd weer datzelfde nummer Misty Mountain Hop in voor, jammer want ze hebben natuurlijk nog veel meer moois gemaakt.

avatar van Lexcoaster
Ik denk niet dat dit mijn band is, hoewel hun muziek nog kan groeien he. Nummers als Kashmir, Stairway To Heaven en Whole Lotta Love zijn magistraal, en ook Good Times Bad Times en Immigrant song staan als een huis. Maar voor de rest vind ik veel nummers maar wisselvallig, doen me lang niet allemaal zoveel als ik had gedacht en gehoopt.

Voorlopig nog drie sterren, kunnen er ooit meer worden.

avatar van frankholst182
Beste Muziek DVD ooit!!! (Mits je die erbij hebt)
Vooral Bring It On Home, In My Time Of Dyin en Going To California, zijn helemaal top. Deze ontbreken overigensj op de Cd's, die voor de rest een goed overzicht van topnummers van de band geven.

Laatst had ik een meisje op bezoek, toen kwam kashmir uit de speakers. Toen zei ze: ' Jezus, wat slecht, deze is gewoon gejat van Puff daddy!!!'

Ik weiger hoge waarderingen te geven aan verzamelalbums, maar door de inbegrepen DVD krijgt hij van mij 4,5 ster. Zonder deze DVD zal hij 3,5 ster zijn, mijns inziens hoog voor een verzamelalbum.

avatar van jellecomicgek72
Gewoon erg goede verzamelaar dit. Staan ontzettend goede nummers op.

sigurros88
Ik kon Led Zeppelin natuurlijk al veel langer (iedereen die een vader heeft die in deze tijd is opgegroeid denk ik..). Ik kon enkel alleen de ''tbekende opplaten'' en heb me verder nooit in de band verdiept. Ik zag deze liggen met DVD en het leek mij een goede verzamelaar. Puur omdat de platen die ik al kon er al op stonden (Kashmir, STH, Whole Lotta Love en When The levee Breaks). Ik hoopte natuurlijk dat de rest ook van deze kwaliteit is en ik moet zeggen dat ik zeker niet mag klagen.

Perfecte kennnismaking, perfecte verzamelaar! Nu de rest nog..

nicoot
Heb jij een AZORTY - toetsenbord?

sigurros88
Nee. Maar ik heb wel een koelkast!