Led Zeppelin - Mothership (2007)

Label: Atlantic

1. Good Times Bad Times (2:47)
  2. Communication Breakdown (2:28)
  3. Dazed and Confused (6:28)
  4. Babe I'm Gonna Leave You (6:41)
  5. Whole Lotta Love (5:32)
  6. Ramble On (4:22)
  7. Heartbreaker (4:15)
  8. Immigrant Song (2:26)
  9. Since I've Been Loving You (7:23)
  10. Rock and Roll (3:41)
  11. Black Dog (4:54)
  12. When the Levee Breaks (7:10)
  13. Stairway to Heaven (8:02)
  14. Song Remains the Same (5:32)
  15. Over the Hills and Far Away (4:49)
  16. D'Yer Maker (4:23)
  17. No Quarter (7:00)
  18. Trampled Under Foot (5:36)
  19. Houses of the Holy (4:04)
  20. Kashmir (8:29)
  21. Nobody's Fault But Mine (6:16)
  22. Achilles Last Stand (10:23)
  23. In the Evening (6:51)
  24. All My Love (5:53)
EVANSHEWSON schreef:
Voor eeuwig en drie dagen respect voor PagePlantJonesBonham, dat spreekt!
Patrick, dat eeuwige respect voor deze vier heren is wederzijds . Voor vijf andere heren heb ik net nog iets meer respect .

Groeten , Hans

Zonder dollen: Led Zeppelin en mijn favoriete bandje DP hebben tijdloze rockmuziek gemaakt dat na al die jaren nog steeds staat als een huis. Het is daarom zo triest dat er m.i. werkelijk geen één rockband te noemen valt die maar enigszins in de schaduw van LZ of DP kan staan .

Groeten , Hans

The Village People ?
Right Said Fred ?

Die komen toch dicht in de buurt bij Deep Zeppelin en Led Purple ?

avatar van dix
dix
hele coole rothoes.

spuugmooi.

dix schreef:
hele coole rothoes.

spuugmooi.

Bij zulke gewèldige tijdloze prachtmuziek, maakt de hoes me eigenlijk geen ene reet uit, maat, deze muziek zegt gewoon alles!

avatar van ricardo
De hoes van een cd is toch wel belangrijk vind ik want je betaalt er immers genoeg voor,het gaat uiteraard om de muziek maar als de hoes lelijk is zoals deze mag de prijs wel wat gedrukt worden wat dan vaak niet gebeurt met dit soort verzamelaars.

avatar van rudiger

Sheplays
rudiger schreef:

Geheel mee eens

rudiger schreef:
en de cover van Remasters is ook mooier.
Iedereen die een verzamelaar van Led Zeppelin wil kopen kan inderdaad beter Remasters kopen,Of anders de originele albums,bij de free record shop heb je de 3 voor 25 euro actie,en bijna altijd hebben ze dan Zep 1 tot en met 4 en Houses of the Holy wel liggen,en de laatste 2 studio albums soms ook.Psychical Graffity is een dubbel cd die altijd wel veel duurder is overigens,maar ook top.

ricardo schreef:
"Psychical Graffity" is een dubbel cd die altijd wel veel duurder is overigens,maar ook top.
Vanmiddag heb ik nog even gekeken bij FRS. "Psychical Graffity" kost los € 15,99. Maar vreemd genoeg doet "Psychical Graffity" wel mee in de "3 voor € 25,=" aktie van FRS .

ricardo schreef:
Het gaat uiteraard om de muziek maar als de hoes lelijk is zoals deze mag de prijs wel wat gedrukt worden wat dan vaak niet gebeurt met dit soort verzamelaars.
Gewoon een jaartje wachten. Volgend jaar koop je "Mothership (2007)" voor € 9,99

avatar van Klumpie
Je moet helemaal geen verzamelaar kopen, maar hun reguliere albums. Dit is gewoon onzin. Daarbij bestaat er al een Remasters album, waar ook nog eens 2 nummers meer op staan.

Hans Brouwer schreef:
Oh,Maar snel even een sprint trekken naar frs dus(kan ik nog 2 album's erbij zoeken ook voor 25 euro),want Psychical Graffity heb ik als enige studio album nog niet org van Led Zep omdat ik hem nog nooit goedkoper heb zien liggen dan voor 18.99 eurotjes en dat vond ik toen toch wel wat veel van het goede.Overigens bedankt voor de tip Hans. Met luistergroet......Ricardo.

Harald
Meer zin dan deze overbodige verzamelingsbox, alleen bedacht om extra centjes voor de kerst te maken, geldklopperij dus, is de nieuwe release van de in dolby digital (supervised door de band) geremixde en geremasterde DVD "The Song Remains the Same".

Nu in de handel met meer dan 40 minuten extra, nu staan alle 16 nummers van het originele concert op deze dubbel DVD.

Verder staan hier nog niet eerder gereleasde live optredens van: "Celebration Day" (cutting copy), "Over The Hills", "Far Away" en Misty Mountain Hop",

Ook staat op deze DVD een Peter Grant interview, een zeldzaam 1976 BBC interview met Robert Plant en Peter Grant en verder een radio profile spotlight door Cameron Crowe (1976) als ook de originele film trailer.

Voor deze dubbel DVD geef ik graag 5 *****

EVANSHEWSON
Natuurlijk is deze eigenlijk overbodig, de beste verzamelaar blijft die box uit 1990 met 4 cd's erin.
En eigenlijk moet iedereen gewoon de reguliere platen kopen van deze giganten, maar... met de kerst voor de deur, sinterklaas, nieuwjaar...
Ach, uiteraard is dit gewoon Filty Lucre poenpakkerij, maar O zo leuk.
En deze véél te grote fan, kan zo'n leuk hebbeding onmogelijk laten liggen, tenslotte is alles geremastered, ik las het nu in de inlay, en het klopt, want dit klinkt zo ongelooflijk zuiver en lekker...
Ideaal plaatje voor in de auto om te cruisen natuurlijk!

Je zou er speciaal een blokje voor om rijden, mocht de brandstof zo duur niet zijn!
Ik blijf het leuk vinden dat een band die in 1980 noodgedwongen splitte nadat Bonham al gesplit was, dus na 27 jààr nog zo tijdloos en fris blijft klinken, het zegt heel veel over hun muziek!

Nu te hopen dat veel jongeren de band alsnog ontdekken.
Want deze muziek is zo verdomde goed en tijdloos!

avatar van gijs van e.
EVANSHEWSON schreef:
Nu te hopen dat veel jongeren de band alsnog ontdekken.
Want deze muziek is zo verdomde goed en tijdloos!

Nou ik heb Led Zeppelin net een weekje ontdekt en ik vind t supermuziek.

avatar van HaanHoen
Geweldige verzamelaar van een van de grootste bands allertijde. Nummers als Stairway to Heaven blijven tijdloos.

En ik vind de hoes juist heel gaaf

avatar van kaztor
Hans Brouwer schreef:

Ach, wat leuk toch, zulke berichtjes.
Twee jaar geleden kocht ik 'm nog voor het driedubbele....

avatar van DikkeDarm
Deze laten liggen, Remasters aanschaffen & How the West was Won dan heb je eigenlijk het beste van deze legendarisch rockband.

avatar van Thuurke
Remasters Box sets I en II aanschaffen, dan heb je alles van Led Zep + Travelling Riverside Blues en Hey Hey What Can I Do en Bring it on Home. En als je goed zoekt, dan heb je deze twee dus voor ca. 60 euro.

kaztor schreef:
Twee jaar geleden kocht ik 'm nog voor het driedubbele....
Tja, ik heb destijds voor "Remasters" ook het volle pond betaald . Ik geloof een dikke 70 gulden, of te wel ruim € 30. Nu ligt "Remasters" voor een euri of 12 naar je te grijnzen . Daarom laat ik "Mothership (2007)" nu nog maar even bij de cd verkoper. Over een jaar of twee neem je 'm mee voor, pak 'm beet, € 10 .

avatar van Mr. B
€ 16,95 bij de Mediamarkt en € 15,- bij Bol.

gijs van e. schreef:
Nou ik heb Led Zeppelin net een weekje ontdekt en ik vind t supermuziek.

..... en dat, heren zuurpruimen met toch te veel geld op de bank( , is wel degelijk een goede reden om af en toe weer eens een goede geremasterde verzamelaar op de markt te brengen van deze ongeevenaarde band. Voor de jeugd!
Ik ontdekte LZ omdat ik geintrigeerd was van die prachtige hoes van Physical Graffiti en zo won de bv LedZep weer een zieltje..... of was er gewoon weer een gelukkige die de kans kreeg deze geweldige muziek te ontdekken.

En dan toch over PG; kan een van de heren experts mij vertellen waarom het fantastische The Rover toch nooit op een mooie verzamelaar beland?

soundpacca schreef:

The Rover, jawel, en wat dacht je van

In My Time Of Dying

enne :

Fool In The Rain (ipv In The Evening)

Het zou dit album enkel nog sterker maken!

nicolas
Dit staat te lezen op Goformusic.be, als dat waar is, man!

"Het regende de laatste tijd reünieconcerten, maar dat Led Zeppelin na al die jaren weer samen is, dat is toch wel een bijzondere gebeurtenis. De groep speelt op 10 december in de O2 Arena in Londen. De kans is er groot dan Page, Plant en co er volgend jaar een heuse tour aan voortbreien. Tenminste, als we Ian Astbury van The Cult mogen geloven. Die speelde op 17 november in Cincinatti. Hij vertelde aan het publiek dat hij met zijn band volgend jaar het voorprogramma zal verzorgen van 'een band die met een l begint en waar een z in voorkomt'. 'Led Zeppelin' riep een fan in het publiek. Astbury bevestigde en stak een arm in de lucht. Rock 'n' roll!!!"

nicolas
Vind de hoes best wel nog leuk, lekker gedateerd!

EVANSHEWSON schreef:
"The Rover", jawel, en wat dacht je van "In My Time Of Dying" enne "Fool In The Rain" (ipv "In The Evening")

Het zou dit album enkel nog sterker maken!
En laten wij vooral "Misty Mountain Hop" niet vergeten te noemen.

Hans Brouwer schreef:
En laten wij vooral "Misty Mountain Hop" niet vergeten te noemen.

Geheel akkoord, Hans, lang leve Misty Mountain Hop!

Ik zit momenteel te luisteren naar The Song Remains the Same, is eindelijk eens in deftige productie uitgegeven!

avatar van Thuurke
nicolas schreef:
Vind de hoes best wel nog leuk, lekker gedateerd!

Correct, een paar hakenkruizen erbij en hij kan zo door als propaganda affiche van de NSDAP in het Berlijn of Munchen van 1937.

Thuurke schreef:

Wat een rare suggestie om deze vredelievende linkse(hippie hardrock) plaat te associeren met de verschrikkingen uit het verleden.Maar hopen dat deze rare suggestie snel word verwijderd want het raakt kant nog wal.

avatar van Facedown
Wat een heerlijke dvd!!