Led Zeppelin - Mothership (2007)

Label: Atlantic

1. Good Times Bad Times (2:47)
  2. Communication Breakdown (2:28)
  3. Dazed and Confused (6:28)
  4. Babe I'm Gonna Leave You (6:41)
  5. Whole Lotta Love (5:32)
  6. Ramble On (4:22)
  7. Heartbreaker (4:15)
  8. Immigrant Song (2:26)
  9. Since I've Been Loving You (7:23)
  10. Rock and Roll (3:41)
  11. Black Dog (4:54)
  12. When the Levee Breaks (7:10)
  13. Stairway to Heaven (8:02)
  14. Song Remains the Same (5:32)
  15. Over the Hills and Far Away (4:49)
  16. D'Yer Maker (4:23)
  17. No Quarter (7:00)
  18. Trampled Under Foot (5:36)
  19. Houses of the Holy (4:04)
  20. Kashmir (8:29)
  21. Nobody's Fault But Mine (6:16)
  22. Achilles Last Stand (10:23)
  23. In the Evening (6:51)
  24. All My Love (5:53)
avatar van ricardo
Terug naar een 2* voor de beste nummers van Zep, dat snap ik dan weer niet. Je stemt toch op de geboden muziek die eropstaat, en niet op een 1 of ander vaag marketingverhaal toch. Straks gaat iedereen om die reden laag stemmen hier, en denken beginners dat dit een slechte Zep release is. Terwijl dat allerminst zo is, want deze is op die 2 nummers na dan gewoon net zo goed als Remasters.

ricardo schreef:
Jawel klopt ook wel, maar er zijn ook mensen die hier niet op mu.me staan. Als die in een cd shop komen, ligt daar vooral deze verzamelaar. Remasters kom je een stuk minder en bijna niet meer tegen. Als je goed geinformeerd bent, en dat zijn de meesten op deze site wel, dan issie overbodig. Maar het gaat nog altijd om vraag en aanbod, en deze word op dit moment gewoon massaal aangeboden, itt Remasters. Als jij nou een verzamelplaat van Led Zep zou willen hebben ter kennismaking, en deze ligt in de cd shop met alleen maar hun absolute topnummers,(uitzonderingen daargelaten natuurlijk) en Remasters ligt er niet, zou jij deze niet kopen dan?

Remasters ligt er juist niet doordat deze uitkwam, en dat had volgens mij alles te maken met de hype rondom het Wembley-concert.
Deze cd verving dus Remasters.

Die 2 vind ik trouwens grote kolder. Stem dan niet als het idee van deze verzamelaar je niet bevalt. Met de muziek hierop is absoluut niks mis!

avatar van ricardo
Wat is het probleem dan dat deze Remasters vervangt? Het scheelt maar 2 nummers. Ik snap het probleem niet zo. Remasters is erg goed, en deze is op die 2 nummers na gewoon hetzelfde. Ik snap dan zeker niet dat west deze een 2* geeft, en Remasters een 4.5*. Stem dan niet inderdaad. Straks heeft deze met hetzelfde aantal stemmen een vol punt lagere beoordeling staan dan Remasters, en dat terwijl de muziek die eropstaat van beiden haast identiek is. Je krijgt op die manier een vertekend beeld met het geven van stemmen. Ik heb toevallig Remasters, maar zou met deze net zo blij zijn hoor.

avatar van kaztor
Welk probleem? Je oppert dat Remasters niet meer te krijgen is en ik geef je de redenen op een presenteerblaadje.

kaztor schreef:

Een miskoop is het in dat geval zeker niet, maar Remasters was er al en is vrijwel identiek. Dan vind ik deze zeker wel overbodig.
Welk Probleem? Hier zeg je nog dat deze overbodig zou zijn, maar je bedoelt dus eigenlijk dat met de komst van deze Remasters eigenlijk overbodig is. Er zijn er meer die er zo over denken, maakt ook geen reet uit, als er maar een goede Led Zep verzamelaar op de markt blijft, en dat zijn deze en Remasters allebei natuurlijk.

kaztor schreef:

Ik stem dus wel zo, inderdaad omdat het idee van dit album, de pure marketing reden van deze release en vooral de slechte uitvoering van het idee mij niet aanstaat.

Ik begrijp dat er geld verdiend moet worden en dat je rond dat concert in 2007 dan met een 'ultieme verzamelaar' uitkomt, maar kom dan niet met Remasters in een ander jasje. Wees origineel: er is zoveel mogelijk met al het fraaie werk van Led Zeppelin.

Father McKenzie
Ik zei het al eerder, het is een prima verzamelaar en ideale instapper voor wie de beste rock'n roll band ever nog moet en wil ontdekken, maar vervang "In The Evening" door "Fool in The Rain" van hetzelfde album In Through The Outdoor en je hebt een perfecte verzamelaar.
Vanwege dat in mijn ogen kleine schoonheidsfoutje toch nèt geen volle ***** sterren dus...

Father McKenzie schreef:
Ik weet het, ik val in herhaling en toch zeg ik het nog maar een keer: "Mothership (2007)" zou een perfecte verzamelaar zijn als het beste rocknummer allertijden op dit album had gestaan. Welk nummer bedoelt Hans zult U zich wellicht afvragen. Welnu, dat kan maar één Led Zeppelin nummer zijn: "Misty Mountain Hop"!!!!!

Father McKenzie
Ja Hans, Misty Mountain Hop had er van mij zeker op gemogen, maar zo zijn er nog wel te vinden;
Het blijft een verzamelaar, het geeft een goed overzicht van wat Led Zeppelin eigenlijk was.
Bron Y Aur Stomp had ik ook héérlijk gevonden hierop,en zeker ook In My Time Of Dying... maar ja, men was beperkt met een dubbelaar... en de bijgevoegde dvd dat zijn uittreksels uit die dvd box van Led Zeppelin, dus ook al niets niews onder de zon...

Het is verdomde jammer dat Bonham in september 1980 al dit aardse verliet, maar langs de andere kant kreeg de band ook de kans niet om slechte platen te gaan maken, wàt er van bestaat gaat van zeer goed tot uitstekend;

het blijft de allerbeste rockband ever, no doubt about it!

Father McKenzie schreef:
Het (Led Zeppelin) blijft de allerbeste rockband ever, no doubt about it!
Led Zeppelin is inderdaad een heel goede rockband. Father McKenzie, er is maar één band die zich de beste rockband allertijden mag noemen en dat is, helaas voor jou, niet Led Zeppelin. Ik hoop dat ik je met nijn opmerking niet in al te grote vertwijfeling breng. Maar eerlijk is eerlijk: Led Zeppelin heeft wel de beste rocksong allertijden gemaakt en die staat niet op "Mothership (2007)" . Daarmee kwalificeert "Mothership (2007)" tot een, Led Zeppelin onwaardige, waardeloze verzamelaar. Degene die "Mothership (2007)" heeft samengesteld is niets anders dan een prutser!

Stijn_Slayer
Dat vind ik niet. Mothership geeft een mooi overzicht van Led Zep's muziek. Led Zeppelin was nu eenmaal een band (de beste rockband ooit ja ) met een overvloed aan geweldige nummers. Deze verzamelaar is heel erg goed, maar ik ben zelf ook voor alle losse albums gegaan.

avatar van ricardo
Dan geeft Hans met 3.5* nog best een hoog cijfer voor een "Led Zeppelin onwaardige, waardeloze verzamelaar", en voor die "prutser van een samensteller" vind ik. Dit is zoals Father Mc Kenzie net al zegt een goed overzicht van Led Zep door de jaren heen. Gewoon een goede vervanger van Remasters vind ik, hoewel ik die nog net iets beter vind. Ik stem niet op dit album, omdat ik hem niet org in mijn bezit heb. Ik breng alleen maar mijn stem uit op de albums die ik org uit de winkel thuis heb liggen. Op downloadversies stem ik uit principiele redenen niet meer. Maar vooral ook omdat ik slechte ervaringen heb met vooral de geluidskwaliteit ervan.

Ik heb geen enkel studio album van Led Zep org in huis, ik kan me prima vermaken met Remasters, en How The West Was won, en een 5 uur durende dvd met een heel mooie dwarsdoorsnede van hun gehele loopbaan. Ik heb de studioversies wel gepindakaast op mijn pc staan, maar stem er dus vanwege bovengenoemde reden niet op.

ricardo schreef:
Maar toch...... 1,5 "strafster" wegens het ontbreken van "Misty Mountain Hop". Had "Misty Mountain Hop" er wel opgestaan dan had "Mothership (2007)" 5***** van mij gekregen.

avatar van ricardo
Gewoon Remasters nemen dus. Vind ik ook, die heb ik ook. En toch vind ik ondanks dat Misty Mountain Hop hierop ontbreekt dit toch een waardige vervanger van Remasters.

Father McKenzie
@ Hans Brouwer; goeie morgen, mate, leer nu wel eens toe te geven dat niet Deep Purple maar Led Zeppelin zonder enige twijfel de allerbeste rockband ever is.
Met alle respect voor DP mark II die ook héél eventjes in de allerhoogste eredivisie van de rock'n roll mochten meesjotten...

avatar van ricardo
Led Zeppelin had een veel gevarieerder thema dan Deep Purple, van echte hardrock tot volk aantoe. Natuurlijk vind ik Led Zep ook superieur aan Deep Purple. Deep Purple vind ik vergeleken met Led Zep, meer rechtoe rechtaan. Maar als Hans vind dat Deep Purple de betere band is, dan mag hij dat vinden. Sentimenten zullen wel de grootste rol spelen bij Hans dat hij dat vind denk ik.

ricardo schreef:
Maar als Hans vind dat Deep Purple de betere band is, dan mag hij dat vinden.
Thank You .

avatar van kaztor
Stop eens met dat vergelijken. Zep en Purple zijn totaal andere bands.
Zep haalt hun inspiratie uit blues en folk, Purple uit soul/funk. Conclusie: Niet te vergelijken.

ricardo schreef:

Dat dit een goede verzamelaar is staat natuurlijk als een paal boven water, maar deze hoefde er niet te komen! Remasters is identiek en was er dus al. Plak een nieuwe sticker op Remasters, kondig daarop in grote letters het concert aan, promoot het in reclames en vul de schappen ermee: Voila, verkoop schiet weer de hoogte in! Maar het zal wel weer met die ellendige loudness war te maken hebben gehad ofzo of dat het weer geremixed of anderzijds verkracht moest worden dat men het onder een andere verpakking aan de man wilde brengen. Kortom: Dit is Remasters in een aangepaste vorm, dus een onnodige onderneming.

Ikzelf blijf erbij: De beste Zep-instapper is je doortastendheid om een duik in hun albums te nemen.

avatar van ricardo
Led Zep en Deep Purple worden als tijdsgenoten vaak net zo vergeleken als The Beatles en The stones. Die vergelijking zal dus altijd blijven bestaan denk ik. Ook 2 best wel verschillende bands, alleen ze opereerden in dezelfde tijd, en hadden hun hoogtepunten op ongeveer dezelfde tijdstippen, vandaar die vergelijkingen vaak. Ik ben het wat deze verzamelaar Mothership betreft ook heel erg met jou eens. Ze hadden inderdaad beter op Remasters stickers kunnen plakken met hun concertour die ze zouden geven. Maar een nieuw kaftje eromheen en nog eens extra met de stofzuiger eroverheen om het geluid nog meer te zuiveren verkoopt nou eenmaal nog een stuk beter. Velen kennen Remasters niet eens en hebben deze aangeschaft. een miskoop zou ik het zeker niet willen noemen, maar als Remasters er ook in de schappen zou liggen, vind ik deze wel overbodig.

avatar van kareltjemusic
Een leuke cd om kennis te maken met Led Zeppelin (voor zover je er nog nooit van gehoord zou hebben) Maar voor de ware fan niets nieuws te beleven op deze cd.

kareltjemusic schreef:
Een leuke cd om kennis te maken met Led Zeppelin (voor zover je er nog nooit van gehoord zou hebben).
Als je met iemand kennis maakt, maak je het meeste indruk wanneer je het beste van jezelf kan laten zien. Eens: er staan alleraardigste nummers van Led Zeppelin op "Mothership (2007)". Echter het beste van Led Zeppelin ontbreekt. Zou het de bedoeling zijn van de samenstellers van deze verzamelaar dat kennismaking met de muziek van Led Zeppelin d.m.v. "Mothership (2007)" er toe leidt dat je zo nieuwgierig wordt en dat je uiteindelijk vanzelf bij "Led Zeppelin IV" uitkomt . Want U weet het: daar staat ie op, het allerbeste nummer van Led Zeppelin en tevens de beste rocksong allertijden .

Stijn_Slayer
Nu weten we het wel Hans...

Het beste nummer van Led Zeppelin is toch Whole Lotta Love (lange versie)? Dat is mijn bescheiden mening. Maar ja "beste van" is zóóó subjectief!!!

avatar van ricardo
Ik vind de meeste songs van vooral hun eerste 4 albums zo'n hoog niveau hebben, dat ik het verrekte moeilijk vind om er eentje te noemen. Op deze verzamelaar staan alleen maar klassiekers op van Zep die natuurlijk enorm de moeite waard zijn. Vooral de eerste 13 vind ik kwa niveau en ook qua genietbaarheid gewoon weinig voor elkaar onderdoen. Man man wat een tracklist de eerste 13.

avatar van Hendrix4live
Zijn er eigenlijk helemaal geen live Cd's van Zeppelin?

Lukk0
How the West Was Won is een tamelijk geniaal live-album van Led Zeppelin, net zoals de BBC Sessions, dus het antwoord op je vraag: nee, die zijn er wel.

nicoot
The Song Remains The Same is er ook nog eentje. Maar HTWWW blaast wel al de rest met voorsprong omver.

avatar van berwt
Hans Brouwer schreef:

Ik ben eventjes gaan kijken naar Led Zeppelin IV. De MuMe-bezoekers achten uw "allerbeste nummer van Led Zeppelin" en "beste rocksong aller tijden" (Misty mountain hop voor zij die Hans' boodschappen nog konden ontwijken) het 7e beste nummer van de 8 op LZ IV... maar u heeft vast tóch gelijk en al die MuMe-bezoekers (waaronder ik, zeer clichématig gekozen voor Stairway to heaven en When the levee breaks) én de samenstellers van deze Mothership hebben zich schromelijk vergist.

Over smaken valt niet te discussiëren, want Hans Brouwer heeft de waarheid daaromtrent in pacht!
(of ben ik zo naïef en is het allemaal maar om te lachen?)

Zijn dit gewoon nummer van hun oude albums verplaatst naar een verzameling of hebben ze ze opnieuw opgenomen?

berwt schreef:
Is dat zo Te veel eer! Maar het blijft jammer dat............. Nee, laat ik mijzelf alsjeblieft niet gaan herhalen .