Led Zeppelin - Mothership (2007)

Label: Atlantic

1. Good Times Bad Times (2:47)
  2. Communication Breakdown (2:28)
  3. Dazed and Confused (6:28)
  4. Babe I'm Gonna Leave You (6:41)
  5. Whole Lotta Love (5:32)
  6. Ramble On (4:22)
  7. Heartbreaker (4:15)
  8. Immigrant Song (2:26)
  9. Since I've Been Loving You (7:23)
  10. Rock and Roll (3:41)
  11. Black Dog (4:54)
  12. When the Levee Breaks (7:10)
  13. Stairway to Heaven (8:02)
  14. Song Remains the Same (5:32)
  15. Over the Hills and Far Away (4:49)
  16. D'Yer Maker (4:23)
  17. No Quarter (7:00)
  18. Trampled Under Foot (5:36)
  19. Houses of the Holy (4:04)
  20. Kashmir (8:29)
  21. Nobody's Fault But Mine (6:16)
  22. Achilles Last Stand (10:23)
  23. In the Evening (6:51)
  24. All My Love (5:53)
Facedown schreef:
Wat een heerlijke dvd!!

Behoorlijk beter en interessanter dan de ouwe release. Aanrader!

EVANSHEWSON
Het is nu aan DEEP PURPLE om uit hun beste periode (van het begin tot pakweg 1975) ook een dubbelaar uit te brengen, even mooi uitgegeven, en even sterk samengesteld, moet makkelijk kunnen, toch ?

Want dat zou ook een prima verzamelaar opleveren, zeker weten!

EVANSHEWSON schreef:

The Rover, jawel, en wat dacht je van

In My Time Of Dying

enne :

Fool In The Rain (ipv In The Evening)

Het zou dit album enkel nog sterker maken!

VRIEND.. de door jou genoemde nummers staan allen reeds op de hierboven al genoemde 4cd Remasters. Alsmede Misty Mountain hop.
The Rover wordt altijd overgeslagen terwijl het een ontzettend goed nummer is. Zijn er nu geen Zeppofielen die mijn ongenoegen kunnen weerleggen. IS er mischien iets met dat nummer aan de hand?

Hans Brouwer schreef:
Met die goede songkeuze valt het wel mee. Het mooiste en beste nummer van Led Zeppelin ontbreekt op "Mothership (2007) ". Daarom mijn advies: niet kopen!!
Als U dan toch een verzamelaar van Led Zeppelin wilt hebben, koop dan "Remasters (1990)", want daar staat mijn o zo geliefde Led Zeppelin nummer nl. wel op .

Oh hans oh hans hou ons toch niet langer in spanning, welke is toch het door zo jou geliefde nummer?

Mag ik één keer raden???

Ik denk Mysty Mountain Hop !

avatar van Sir Spamalot
Overbodig? Na de twee Remasters-boxen wellicht wel, maar ...
Als je toch je zuurverdiende centen wil uitgeven, kun je het evengoed aan kwaliteit uitgeven. Van kwaliteit is hier op deze CD geen gebrek, dames en heren!

Goed blijft goed!

avatar van Hans Brouwer
Mag ik één keer raden???

Ik denk Mysty Mountain Hop !
Evanshewson, je hebt de hoofdprijs gewonnen .

Sir Spamalot schreef:
Overbodig? Na de twee Remasters-boxen wellicht wel, maar ...

Goed blijft goed!

Zo is dat, nu een gelijkwaardige DEEP PURPLE- verzamelaar uit hun beste periode ???

avatar van Hans Brouwer
EVANSHEWSON schreef:
"The Platinum Collection (2005)"

EVANSHEWSON schreef:

Een terminste gelijkwaardige DEEP PURPLE- verzamelaar bestaat toch al sinds 1999, ik bedoel die prachtige 4 cd long-box met de title "Shades 1968 - 1998". 62 tracks en niet alleen bijna alle hun beste songs maar ook nog en aantal outtakes, full-length versions en live- en single versions. En zomede ook interessanter dan deze overbodige "Kerst edition" van Led Zep" Zo is dat....

avatar van ricardo
Een Deep Purple verzamelaar nemen?Gewoon Deep Purple in Rock tot en met Who Do We Think We Are kopen en live Made in Japan(kosten allemaal relatief weinig)en je hebt geen DP verzamelaar meer nodig lijkt me.

ricardo schreef:

Ben ik met je een beetje eens maar mijn reactie was ook alleen een aantwordt op Patricks vraag naar een verzamelaar die al lang bestaat.

soundpacca schreef:

Ik zal het proberen. Luister naar de baspartij van John Paul Jones tijdens de coupletten: saai.
Overigens moesten verzamelaars in het algemeen verboden worden, ook deze. Koop toch gewoon I tm IV plus BBC-sessie (ze zegge datte HTWWW ok errug goet is - kan um nag nie

avatar van Thuurke
[/quote]"The Platinum Collection (2005)"[/quote]

avatar van rudiger
"The Platinum Collection (2005)"[/quote]

Dit is van Led Zep pas de derde verzamelplaat, Ik kan er van Deep Purple hun beste periode zo'n 8 verzamel cd's opnoemen. Probeer de dubbel cd van 30:The very best of uit 1998. ook allemaal geremixed en geremasterd.[/quote]

En er zal ook wel `n 4de verzamel komen .

Harald
Die deluxe edition met de live DVD maakt deze release een beetje interessanter. Op de DVD staan volgende live tracks:

1 We`re Gonna Groove
16. Stairway To Heaven
17. Rock And Roll
18. Nobodys Fault But Mine
19. Kashmir
20. Whole Lotta Love (plus end credits)

avatar van Thuurke
10 minuten korter en 2 nummers minder dan Remasters, geen Celebration Day, geen Rain Song, geen Misty Mountain Hop, maar wel When The Levee Breaks. Laten we zeggen dat dit het enige pluspunt is van deze verzamelaar. 5 - 3 + 1 = 3 punten.

Harald
Ik heb me deze verzamelaar alleen voor de DVD gekocht die deze release een beetje interessanter maakt, zonder DVD is en blijft het een overbodige relase. Alle nummers staan al lang op verschillende verzamelaars. Maar het is me wel opgevallen dat deze door Jimmy Page opnieuw geremastered album wel een beetje frisser en scherper over komt dan op b.v. "Early Days" of "Remasters" wat wel te horen is. Ik moet die geluidskwailteit nog vergelijken met de opnames die op de 10 cd box "Led Zeppelin - The Complete Studio Recordings" staan die ook van Jimmy Page als ook van George Marino in 1993 opnieuw digitally remastered zijn.

EVANSHEWSON
IK ben nog maar eens aan het genieten van de bijgevoegde DVD, jeetje, die kerels konden de prachtigste luide decibels verwekken!

The Remasteres (uit 1990) geremastered. Nu ben ik toch op het punt gekomen dat mijn vote naar beneden gaat. Dit is pure marketing en meer niet.

Dat sommige mensen het toch een hogere beoordeling geven op basis van de - alleen bij een bepaalde editie - toegevoegde dvd lijkt mij al helemaal niet op zijn plaats. Dit is musicmeter: je moet alleen de cd's beoordelen.

Remasters heeft bij mij 4,5*, dit marketinggedrocht krijgt er maar 2,5* na aftrek van 'marketingpunten'.

nanneb
De speciaale editie (2-cd + dvd) is echt prachtig!
De nummers die erop staan eveneens

EVANSHEWSON
Groot gelijk. En het is niet omdat er al eerder verzamelaars van deze band bestaan, die soms vollediger te noemen zijn, dat je deze hier moet verguizen.
Blij met deze verzamelaar, het brengt deze schitterende rockband terug in de belangstelling, het is HET middel om nieuwe generaties te laten kennismaken met de beste hardrockband ooit, en daarvoor alleen al verdient deze hier alle aandacht.

M.Nieuweboer schreef:

Ik ben het bijna helemaal met je eens, maar dan vergeet je mijn inziens toch physical graffiti. Dat is toch ook wel een LEdzep juweeltje. Toch is er,zo als ik hierboven ook ergens zeg, toch wel een positieve draai aan te geven. Op deze manier, met fris hoesje, goed geluid en goede plaatkeuzes komt de jeugd wellicht in aanraking met deze exclusieve band. Zoals ook Ewan trouwens zegt. Dus Leds stay positive.

Ander vraagje hoeveer zou je reizen en hoeveel heb je ervoor over mocht LEdZep onverhoopt een tournee doen???

Hans Brouwer schreef:
Evanshewson, je hebt de hoofdprijs gewonnen .

Hans je hebt verbazingwekkende voorkeuren, zo zag ik bij Whitesnake toevallig dat je Judgement Day zo fantastisch vindt, terwijl dat imho redelijk bij Kashmir afgekeken is.

rudiger schreef:
"The Platinum Collection (2005)"

En er zal ook wel `n 4de verzamel komen .[/quote]

Alsjeblieft niet 30: van deep purple, daar staan een aantal afgeknipte versies op.Heiligschennis. Bovendien is lang niet alles geremastered. Het zou inderdaad goed zijn om eens een fatsoenlijke ala remasters verzamelaar te hebben van DP

EVANSHEWSON schreef:

Vaak ben ik het met je eens beste Evanshewson, maar dit keer niet. Dit is praktisch dezelfde verzamelaar als Remasters. In feite is dit een opnieuw uitgebrachte cd. Dat vind ik nou jammer. Er is meer dan genoeg materiaal om op een hele andere (veel origineler) manier een verzamelaar van Led Zeppelin uit te geven.

Daarnaast zijn de Remasters opnieuw geremastered: hoe gek verzinnen ze het tegenwoordig bij de Marketingafdeling? En niet onbelangrijk: inmiddels begrijp ik ook nog uit recensies dat het geluid er nou niet bepaald op vooruit gegaan is in vergelijking met het origineel (the Remasters).

Wat mij wat tegenvalt is dat zovelen op Musicmeter hier intuinen. Normaal lees je hier bij verzamelaars (ook die wel degelijk wat toevoegen): 'hebben ze geld nodig'?
Dat geld lijkt mij minstens de tweede aanleiding voor hun comeback concert van gisteren. Prima, maar zeg dat dan ook.

Ik verlaag mijn stem naar 2,0*

avatar van Klumpie
Ik geef gewoon geen stem, er is op zich niks mis met de songkeuze. Maar er zijn al genoeg verzamelaar van LZ te vinden. I.p.v. deze verzamelaar had men beter een b-kantjes album kunnen uitbrengen met:

Suger Mama
White Summer / Black Mountain Side
St. Tristan's Sword
Lost in Space
As Long As I Have You

Ik ken wel een obscure cd van ze ..
de white summer archives of zo... vond het geluid niet zo goed ..

avatar van Klumpie
Ik heb ze ook allemaal behalve St. Tristan's Sword en Lost in Space. Kwaliteit is niet echt hoogstaand, behalve van de 4 Coda extra tracks dan En As Long As I Have You is in goede kwaliteit, maar volgens mij is dat een cover.

avatar van ricardo
west schreef:
Ik verlaag mijn stem naar 2,0*

2* maar voor zo'n goede verzameling nummers? Als ik het er niet mee eens zou zijn zou ik gewoon niet stemmen,want het gaat om de muziek op de cd en die lijkt me nou meer dan 2* waard.Hoewel ik deze toch echt overbodig vind breng ik uit respect voor Led Zeppelin en hun fans hier nooit een stem op uit.Ik heb inmiddels gezien dat je voor remasters 4.5* hebt gegeven,zou je eigenlijk dan ook voor deze moeten geven,omdat hier maar een nummer minder op staat,en ong dezelfde tracklist heeft.