Depeche Mode - The Singles 86-98 (1998)

Alternatieve titel: The Singles 86>98

Rock / Electronic
Label: Mute

1. Stripped (3:51)
  2. A Question of Lust (4:30)
  3. A Question of Time (4:00)
  4. Strangelove (3:47)
  5. Never Let Me Down Again (4:22)
  6. Behind the Wheel (4:02)
  7. Personal Jesus (3:46)
  8. Enjoy the Silence (4:16)
  9. Policy of Truth (5:14)
  10. World in My Eyes (3:57)
  11. I Feel You (4:35)
  12. Walking in My Shoes (5:02)
  13. Condemnation [Paris Mix] (3:23)
  14. In Your Room [Zephyr Mix] (4:50)
  15. Barrel of a Gun (5:27)
  16. It's No Good (5:59)
  17. Home (5:46)
  18. Useless [Remix] (4:53)
  19. Only When I Lose Myself (4:41)
  20. Little 15 (4:13)
  21. Everything Counts [Live] (6:38)
Duidelijk een verveelde band op deze opnames.
Die staan liever in een vol stadion live te zingen.
Dan ergens voor een Duits publiek in een kleine studio te playbacken.
Geef ze eens ongelijk.
Ik kan me er wel wat bij voor stellen.

The Cure is zo'n vergelijkbare band.
Van hun hoeven die televisie optredens ook niet.

Ssscht...
ik had het over de muziek (in de eerste plaats althans)

Maar maakt niet uit! Wel nog leuke muziek

Zeker weten.
Geweldige band.

Tja, je moet het wel een beetje in de context zien van de tijd, het was 1987, dat moet je niet vergeten. Al moet ik toegeven dat Dave wel ala Rick Astley staat te bewegen.. maar dan nog... het was 1987.

Muzikaal gezien is er met dit nummer helemaal niks mis, en dus ook niet fout.. ik snap de redenering dus nog steeds niet...

avatar van vigil
Tja een filmpje uit 1987 en de band is gelijk fout...

avatar van fluidvirgo
Volgens mij stak Gahan gewoon de draak met dit soort shows, die Rick Astley moves lagen er wel erg dik bovenop

Ascari125
De eerste verzamel CD van Depeche Mode 81 85 vind ik beter dan deze kwestie van smaak

avatar van chevy93
Uitstekende dwarsdoorsnede van deze periode. Jammer dat sommige klappers ingekort zijn, maar dat heb je nou eenmaal met singles. Bovendien zou het dan een hele lange plaat worden. Er staan ook wel wat nummers op die me wat minder doen en de beste Depeche Mode-verzamelaar is er nog altijd eentje die ik zelf samen stel.

Desondanks een uitstekende instapplaat voor wie ze nog niet (zo) goed kent of gewoon als leuk naslagwerk.

avatar van kaztor
lennon schreef:

Wat is er in Godsnaam "fout" aan de muziek van Depeche Mode???
Als er 1 band is op deze aardkloot die een volwassen sound heeft is het DM wel... als je doelt op de begin jaren kan ik dat begrijpen, maar dit gaat wel over een cd uit de periode 86-98 waar men over het "foute" gedeelte al heen was.. dus ik snap het niet helemaal

Aan 81-85 vind ik ook weinig fout.
De eerste singles klinken nog steeds heel aanvaardbaar en zijn een stuk beter dan iedereen denkt.

De typecasting van de jaren '80, daar heb ik me al een geruime tijd overheen gezet.
Ik vind het al een stuk leuker dan de jaren '90 ooit waren.

avatar van LucM
Depeche Mode werd door de pers als fout bestempeld (dat heeft ook deels met hun imago te maken) maar wat mij betreft brachten ze prima synthipop en daar is niets mis mee. Ik vind als hun singles tot begin jaren '90 aanvaardbaar tot prima. Hun tijdelijke overgang naar gitaarrock (toen werd Depeche Mode wel serieus genomen) vind ik juist minder geslaagd.

Persoonlijk vind ik de latere singles juist het beste. Nummers als It's No Good en met name het schitterende Home zijn zo ontzettend goed en gelaagd. Ik vind de DM van de jaren '80 ook leuk, maar hier gaan ze pas echt de diepte in.

avatar van sjoerd148
Prima verzamelaar van Depeche Mode.
Alleen de versie van In Your Room op Songs of Faith & Devotion vind ik stukken krachtiger en beter dan op dit album.

Red Sinister
Ver voor mijn tijd maar dat is echt wel heel nice man

avatar van Funky Bookie
Deze is m.i. beter dan de vorige singles, omdat het een veel volwassener geluid heeft. Over het geheel vind ik DM net iets te synthetisch. Ik mis vaak toch een goede gitaar.
Dat neemt niet weg dat ik wel waardering kan opbrengen voor het vakmanschap van de heren.

Vandaag had ik geluk! Ik liep tegen de gelimiteerde vinyl box aan van dit album. Die is normaal gesproken niet te vinden voor een redelijke prijs, maar de vinyl goden waren me gunstig gezind vandaag, en ik kon 'm voor minder dan 10 euro in bijna nieuwstaat toevoegen aan mijn collectie!

avatar van vigil
lennon schreef:
...

Wow

Ja, lang leve de kringloop winkels!

avatar van james_cameron
Prima verzamelaar, met 21 tracks verdeeld over twee schijfjes. Vrijwel alle goede songs uit die tijd zijn hier te vinden en eigenlijk staat er geen misser op. De toevoeging van Little 15 en een live-uitvoering van Everything Counts aan het einde van de tweede schijf is wel wat vreemd, aangezien de rest van de songs op chronologische volgorde staat. Hier en daar verder een aantal uitvoeringen die afwijken van de albumversies (met name de mix van In Your Room klinkt erg anders), maar dat maakt deze verzamelaar juist extra interessant.

avatar van Castle
Ik meen Little15 in oa Frankrijk juist een hitsingle was, wellicht dat het daarom als nakomertje op de setlijst staat?

avatar van dazzler
Castle schreef:

Little 15 was geen single in de UK (wel in Europa met oa Frankrijk dus).
Dat is de reden waarom ie achteraan staat. In de UK enkel verkrijgbaar via import.

De live single staat volgens mij mee achteraan omdat hij zo de flow van de hits niet doorbreekt.

avatar van brajoapau
Verzamelaar waarmee de band op wereldtour ging van 2 september tot 22 december 1998; een relatief korte wereldtour weliswaar, maar herinner me nog hoe blij ik was toen ik hun concert bijwoonde in Vorst Nationaal op 22 september 1998; vooral blij om Dave terug in top conditie te zien optreden.

avatar van ArthurDZ
Bericht verplaatst naar Depeche Mode