Daft Punk - Alive 2007 (2007)

Frankrijk
Dance / Electronic
Label: Virgin

1. Robot Rock / Oh Yeah (6:28)
  2. Touch It / Technologic (5:30)
  3. Television Rules the Nation / Crescendolls (4:51)
  4. Too Long / Steam Machine (7:02)
  5. Around the World / Harder, Better, Faster, Stronger (5:43)
  6. Burnin' / Too Long (7:12)
  7. Face to Face / Short Circuit (4:55)
  8. One More Time / Aerodynamic (6:11)
  9. Aerodynamic Beats / Forget About the World (3:32)
  10. The Prime Time of Your Life / the Brainwasher / Rollin' & Scratchin' / Alive (10:22)
  11. Da Funk / Daftendirekt (6:37)
  12. Superheroes / Human After All / Rock 'n Roll (5:41)
  13. Human After All / Together / One More Time / Music Sounds Better with You * (9:58)
totale tijdsduur: 1:14:04 (1:24:02)
Manuel schreef:
Waarom is dit album eigenlijk niet digitaal opgenomen, zodat je het publiek niet hoort? Moet dit iets extra's geven ofzo?

Voor mij voegt het zeker sfeer toe. Zeker als je er ooit bij bent geweest, iets wat ik helaas bij Daft Punk niet kan zeggen, voegt het veel toe aan een live album.

Ook moet ik toch maar weer eens de aandacht laten richten op de Sublieme overgang in de bonustrack. Wat een prachtnummer blijft dat. Keer op keer weer, een van de weinige electro-songs die mij ooit kippenvel hebben bezorgd.

avatar van Dorstlesser
Liveplaten zonder publiek zijn gewoon geen liveplaten. Ik heb liveplaten teruggebracht naar de winkel omdat ze het publiek eruit hadden gefilterd. Gewoon kut als je de sfeer in de zaal niet meekrijgt.

avatar van UmindC
Als je, zoals ik, zelf een keer bij een Daft Punk concert bent geweest dan voegt het publiek op de plaat zeker wat toe. Soms zelfs tot kippenvel aan toe.

avatar van wisselstroom
Na tijden deze cd weer eens opgezet, toch weer genieten. Ik weet nog wel hoe blij ik was toen deze cd uit kwam, een paar maanden na hun concert in de HMH wat tot een van de beste concerten behoort die ik bezocht heb. Uiteraard ging ik voor de luxe editie incl. boekje met een boel foto's: een mooie herinnering van een geweldige avond.

Deze live-plaat is meer dan een mooi overzicht van het werk van Daft Punk, wat door het live-effect nog extra bruisend wordt. Het vette is vooral hoe de nummers van de 3 cd's samenkomen tot een geheel dat de losse cd's overtreft. De 'electropop' (of hoe je het ook wilt noemen) van Discovery wordt subliem afgewisseld met of juist ondersteund door de housebeats van Homework. De (in mijn ogen wat te kale en dus mindere) nummers van Human After All worden prima gebruikt om het geheel aan elkaar te mixen en komen op die manier veel beter uit de verf dan de reguliere versies. Alles komt samen en dat pakt verrassend goed uit.

Hoe de setlist wordt opgebouwd is ook gewoon zo vet, telkens weer golvend van rustig naar hoogtepunt, om uiteindelijk tot een geweldige climax te komen. Het is dan niet moeilijk om de bijbehorende lichtshow voor de geest te halen: startend van gloeiende neonbuizen, steeds verder uitgebreid tot het moment dat de mannen hun verlichte robotpakken in een pyramide van licht de toegift staan te spelen. Episch!

Minpuntje op de cd is Prime Time Of Your Life/Brainwasher/..., duurt me wat te lang. Misschien komt het ook omdat het Discovery-materiaal niet vertegenwoordigd is in dit stuk, waardoor het bij mij een beetje overkomt als een lang intermezzo. Liefhebbers van Homework zullen hier ongetwijfeld anders over denken.

Samengevat 4,5*; deze cd brengt nog steeds dat gevoel van totale euforie in mij naar boven...

avatar van Pepino
Schitterende cd! Een fantastisch dance-album! 4,5*, dik verdiend!

Nóg steeds vre-se-lijk goed!

Kan me nog goed herinneren toen ik deze voor het eerst opzette, werd echt compleet weggeblazen. Dat zelf niet-dance-liefhebbers dit kunnen waarderen zegt ook een hoop.

avatar van Booyo
Tja, daar had je dan toch graag bij willen zijn.

avatar van LeroyK
Ik ben alleszins geen van dit soort muziek, maar dit is me een bazenplaat van jewelste.

avatar van Nakur
Normaliter luister ik helemaal niet naar elektro of dance, wel naar wat 'moeilijkere' IDM, noise en techno, maar dit album is gewoon perfect. De tracks, de opbouw, de mashups., ik heb geen enkel zwak punt kunnen ontdekken en luister dit album al 3 jaar op rij met regelmaat. Wat dat betreft is de 5* die een tijd geleden opgaf nog immer geldig. Geweldige release, en nog eens 10* beter dan de studio-albums. Waarom? Omdat op Alive alles op zijn plek valt.

avatar van kobe bryant fan
, heerlijke Live plaat van Daft Punk, waar heel wat nummers worden samengemixed.
Het levert een plaat op, die buiten dat het soms net wat te lang duurt bijna geen minpunten bevat.
Het publiek gaat uit z'n dak, en terecht ook.
Op naar de volgende Daft Punk plaat!

avatar van Don Cappuccino
Alive 2007 is de dancehemel, ik kan serieus niks aanmerken aan dit album. Daft Punk zorgt ervoor dat een livealbum compleet anders is dan de studioalbums. De nummers worden geniaal in elkaar gemixt met maximaal resultaat. Alles is beter dan op de studioalbums. De volle mep!

avatar van kobe bryant fan
Mee eens, voor zoer ik de studioversie's ken natuurlijk. Al vind ik de normale versie van Harder Better Faster Stronger wel de live versie evenaren, omdat de "stemsolo" wat meer opvalt.

avatar van Carolaah
Freekje schreef:
Je bent vrij lovend Carolaah, maar waarom dan geen 5 sterren, als ik vragen mag?

Carolaah schreef:
Ja ik heb een tijdje geleden wel een keer 5,0 sterren aan deze plaat uitgedeeld.. maar ik ben altijd een beetje voorzichtig met het uitdelen van de perfecte score.. Gezien perfectie bijna nergens te vinden is..

Ik vind dit een enorm goede plaat en voor mij is een score van 4,5 al aardig hoog. Misschien komen die 5,0 sterren ooit wel weer, maar ik vind dat een plaat daarvoor moet rijpen.. en dat heeft deze bij mij nog niet genoeg gedaan.

Edit: Hij zit overigens wel sterk bevestigd in mijn top 10 en is langzaam opgeklommen naar een derde plek tegenwoordig.

Zo, ik denk dat ik nu wel mag zeggen dat de plaat lang genoeg gerijpt heeft.. Ik gooi hem er weer bij.. 5,0 sterren en een plekje omhoog in de top 10!

avatar van Screenager
Lekker luid afgespeeld: wat een overweldigend album.
Ook voor mij draagt het publiek zeker bij tot de sfeer, ook al heb ik ze (nog) niet live gezien.
Nog héél wat beter dan de studioversies, ondanks dat die al niet mis zijn.
Ik ben amper thuis in dance-muziek, maar veel beter dan dit zie ik het op dat vlak niet worden.

Dit is dus zo'n plaat, misschien wel DE plaat, die je knijterhard op moet zetten in de cabrio op een mooie zonnige dag ... ik kan hier zo blij van worden. Hoewel ik in 1e instantie toch wat baalde van de crappy geluidskwaliteit, moet ik nu toch onderkennen dat de "ambiance" veel toevoegt. Beste uitgave van DP wat mij betreft ... 1 grote happening met al hun al geweldige platen, soms wel 3 of 4 nrs door elkaar gemixed tot de ultieme orgy

avatar van JVT
JVT
KIPPENVEL bij bij sommige nummers. Wat een plaat. Zeker de mix van Around the world en Harder better faster stronger, echt genieten. Wat wil ik die gasten graag eens live zien...

poontan64
Wow! Vooral eerste twee nummers van dit allbum wisten mij meteen te bekoren, hoewel ik eigenlijk geen liefhebber ben van dit soort muziek. Nee, dit is Daft Punk! Nu al 4 sterren na 2 volledige luisterbeurten. Vooral live-albums van artiesten in het algemeen scoren bij mij snel hoog wanneer het energetisch en bezielend over komt op mij.

avatar van Thestrals
Geweldige live plaat. Het enthousiasme van het publiek, de muziek die je op een andere manier te horen krijgt dan thuis via de cd zorgt ervoor dat je bijna het gevoel krijgt dat je ook in de zaal staat en danst samen met nog duizend man.

Helaas zit ik in mijn woonkamer en heb ik nog niet het geluk gehad om ze live te zien.

Absoluut het beste op dancegebied.

Voor de vinylliefhebber een tip: de net uitgebracht 2LP is momenteel maar 20,99 bij Bol.com

avatar van i am marco
Vandaag de limited edition samen met Alive 1997 op vinyl binnen gekregen. Man man man zo'n goede plaat dit!

Iedereen die dit album geweldig vindt en beschikt over een degelijke geluidsinstallatie met platenspeler raad ik aan de pas gereleasete vinyl te kopen. Het verschil in geluidskwaliteit is zó groot dat je de CD meteen in de vuilbak kiepert. De bas op de vinyl is prachtig in balans, en niet compleet overstuurd zoals op de CD.

Al ga ik de CD wel nog bewaren... om mensen die langs komen, en beweren dat een vinyl niet beter kan zijn dan een CD, even met hun neus op de feiten te drukken.

avatar van Eis-T
Toentertijd ongekend: één grote mashup van drie compleet verschillende albums die op magische wijze ineens 1 geheel vormen, live gespeeld vanuit een piramide. Ongetwijfeld zou ik dit 5 sterren gegeven hebben toen het uitkwam. Nu ik zelf ook wat met ableton loop te spelen hoor ik vooral dat deze plaat erg leunt op gimmicks zoals het lekker rotzooien met de beat-repeat plugin en het veel te ver timestretchen zodat je van die ruige artifacts krijgt.

avatar van Obscure Thing
Ik hoor geruchten over Alive 2017, als het ook maar half zo goed als dit gaat worden heb je mij al binnen.

Het beste wat House muziek te bieden heeft. Fantastisch live gemixt door Daft Punk, Alive 2007 was het beginpunt van de EDM-boom van de afgelopen jaren.

avatar van VanDeGriend
west schreef:
Nu een eurootje of 15. Tijdelijk zegt men.

Heb weinig met de studio output van Daft Punk en al helemaal niks met RAM maar dit is wel andere koek zeg. Heerlijk sfeervol en energiek album.

avatar van Lambchop
Vroeger ging ik stappen met vrienden in Amsterdam, toevallig draaide die avond 1 van de 2 leden van Daft punk in hotel Arena. Was echt een prachtig mooie avond vol drank etc.

avatar van jordidj1
Lambchop schreef:

Zuiplap.

avatar van Snowblood
Voor 15 euro heb je wel waar voor je geld.
Hoog herbeluistergehalte. Strakke lifemixes , heerlijke beats, lange speelduur.
Enkel het nummer "One More Time" vind ik niks.