Daft Punk - Alive 2007 (2007)

Frankrijk
Dance / Electronic
Label: Virgin

1. Robot Rock / Oh Yeah (6:28)
  2. Touch It / Technologic (5:30)
  3. Television Rules the Nation / Crescendolls (4:51)
  4. Too Long / Steam Machine (7:02)
  5. Around the World / Harder, Better, Faster, Stronger (5:43)
  6. Burnin' / Too Long (7:12)
  7. Face to Face / Short Circuit (4:55)
  8. One More Time / Aerodynamic (6:11)
  9. Aerodynamic Beats / Forget About the World (3:32)
  10. The Prime Time of Your Life / the Brainwasher / Rollin' & Scratchin' / Alive (10:22)
  11. Da Funk / Daftendirekt (6:37)
  12. Superheroes / Human After All / Rock 'n Roll (5:41)
  13. Human After All / Together / One More Time / Music Sounds Better with You * (9:58)
totale tijdsduur: 1:14:04 (1:24:02)
DIt wordt me wel een toppertje, een sooprt best of maar dan in de mix. Mooi hoor. Ik heb de live show nog niet mogen zien en het zal er dan ook wel niet meer van komen. Dan is dit een mooi alternatief.

Deze ga ik kopen op de releasedag

Ik ben een echte Daft Punk fan sinds het concert in de HMH

avatar van RvL
RvL
reeds gepreorderd!

Electro_
Op de MySpace van Daft Punk staat nu een nummer van dit live-album, en die laat mij weer goed herinneren hoe leuk het was in de HMH.
Ook ik heb deze reeds gepre-ordered.

Zwammer schreef:
Deze ga ik kopen op de releasedag

Ik ben een echte Daft Punk fan sinds het concert in de HMH

Idem Dito! Geweldig Concert!

Ik vroeg me al af waarneer Alive 2007 hier zou staan, ik was zelf te lui om het toe te voegen. Had het wel al bij de daft punk pagina gezet.

Ik las trouwens op nu.nl dat ze nu het contract bij Virgin hadden uitgezeten, Ed Banger Rec. anyone?

ik kijk echt uit naar deze cd's ben altijd al fan geweest :

Heb nu de versie met twee cd's en het boek gepreorderd

Welkom op de site
Maar het is niet de bedoeling dat je stemt op albums die je nog niet hebt geluisterd

Ontopic:
De single van dit album Harder, Better, Faster, Stronger (Alive 2007) is ondertussen al in diverse online-shops te koop. Het is een soort mix van Television Rules The Nation, Around The World en natuurlijk Harder, Better, Faster, Stronger; een heerlijke track

Electro_
Dat boek waar Daft Punk het over heeft ( ) is een digitaal boek toch? Wat zou ik me daarbij voor moeten stellen, een soort CD-rom ofzo?

Electro_ schreef:

Boek wie wat waar?

a 50-page digi-book showcasing photographs shot while on tour. In addition, the record's first single, a live version of "Harder, Better, Faster, Stronger," will be supplemented with a music video directed by Olivier Gondry (brother of Michel Gondry) that includes live footage shot by fans.

Voorproefje, erg vet!

"Shot at the band's show in Brooklyn by 250 fans and directed by Olivier Gondry, the video features footage from 250 cameras held by fans in the audience!"

avatar van gemaster
Luister het album nu. Voor zover ik het kan horen redelijk identiek aan de show in Amsterdam, maar dat was natuurlijk ook te verwachten. Overigens zijn het niet allemaal losse tracks zoals hier staat, dus dat moet ff gecorrigeerd worden.

avatar van bver
Ik heb de show op Pukkelpop (2006) gezien en het was fantastisch! Zowel de muziek als de geweldige lichtshow...
Gedurende deze tour deden ze ook Coachella in Amerika aan en van dat optreden is een bootleg op het net verschenen. Nu heb ik al een paar versies van "Alive 2007" gehoord en deze lijken identiek aan die bootleg te zijn! Gaat het album dat dan ook zijn..of heb ik het mis? Ik hoop van wel want anders heb ik dit album al meer dan een jaar in mijn bezit!

avatar van chansadres
De bootleg is inderdaad "de gelekte versie". De playlist komt ook niet overheen met de bekendgemaakte playlist.

avatar van chansadres
Het duidelijkste hoor je het als je de "gelekte versie van "Too Long" / "Steam Machine" vergelijkt met die van hun myspace. Je hoort het verschil duidelijk

avatar van chansadres
Ik heb nu een versie gehoord van de encore en vooral het einde is geniaal. De lyrics van One More Time passen precies op Music sounds better with you!

chansadres schreef:

ah oef! Toch nog reden om naar de release uit te kijken dan !

avatar van gemaster
Ik dacht al, wat is het geluid toch matig. Gelukkig dat het een bootleg is!

avatar van corn1holio1
Harder, Better, Faster, Stronger (de single die ze regelmatig op Studio Brussel draaien) is echt geweldig. Zoals altijd zeer veel energie in hun nummers, en echt een zonde dat ze zo weinig live spelen.
Heb hun concert gezien op Pukkelpop 2006 en dat was gewoon klasse. Volgens mij, in hun genre, een van de meest invloedrijke groepen ooit (luister maar eens naar Mish Mash op vrijdagavond op Studio Brussel, er komen geen 3 nummers voorbij zonder dat er ergens een sample van Daft Punk gebruikt wordt).

avatar van -SprayIt-
Zeeeer fijn album..al die toppers en jeugdsentimentbevattende nummertjes in de mix.. egt een hele goeie deze

-SprayIt- schreef:

Zover ik weet zijn er op dit moment nog alleen maar coachella/belfort livesets in de omloop
Of ik kan door de neppers de echte niet meer zien.

Die liveset is natuurlijk harstikke goed en lijkt ook wel voor een stuk op de echte maar is het niet. Ach zal ook niet te lang meer duren, nog maar een paar nachtjes slapen

avatar van gemaster
Zie nu wel iets staan op het internet. Een Japanse editie van deze plaat. Het is 1 grote mp3 en de geluidskwaliteit is wel een stuk beter dan de vorige bootleg die ik hoorde. Ik ben nog niet helemaal overtuigd of dit de echte release is.

-Brent- schreef:

Of ik kan door de neppers de echte niet meer zien.

die indruk heb ik ook.....

nu.nl schreef:
"De opnamen zijn eigenlijk op een hele traditionele manier gemaakt. Het publiek is dus absoluut niet meer naar de voorgrond gezet in de mix. Waarschijnlijk is het je opgevallen omdat het ons juist opviel dat het publiek in Amsterdam zo stil was. Van de hele tournee waren jullie het allerrustigst."

WAT?! ik heb mn longen uit mijn lijf lopen schreeuwen als een 14 jarig tmf meisje

Misschien komt het ook wel omdat HMH natuurlijk niet zo verschrikkelijk groot is.

De cd is ondertussen besteld

avatar van gemaster
Ik moet ook wel zeggen dat de mensen om me heen redelijk rustig waren. Ik liep te stuiteren en te schreeuwen alsof het een lieve lust was.

Ik ook

Was echt een super concert

Maaruh het zal toch niet gaan gebeuren dat de cd niet lekt voor de release? Ik verheug me er al op om naar de platenzaak te gaan en deze cd te kopen

Edit:
Volgens mij is nu wel de goede versie op het net te krijgen..

avatar van gemaster
Ik was vanmiddag in de Velvet en daar lag ie al hoor.

avatar van RvL
RvL
Damn wat een kippevel weer! 2x naar die show geweest en ben blij dat ik hem eindelijk ook thuis kan droppen! Super pics ook in de special edition!

Zwammer schreef:
Ik ook

Was echt een super concert

Edit:
Volgens mij is nu wel de goede versie op het net te krijgen..

Jep

Ik heb al weken Daft Punk @ coachella & @ new York opstaan. Vond deze sets zo lekker dat ik het album heb besteld.

De dubbel cd inmiddels binnen gekregen, meteen opgezet. Hier volgt een review van Daft Punk - Alive 2007.

Als eerste viel me op dat er een nummer tussen zat die ik niet in de andere livesets gehoord had. Het betreft hier Burnin.

Het gejuich van het publiek verwelkomt me en via een sublieme intro zet Robot Rock in.
Een super gevoel blijft bij totdat een mix van Aerodynamic Beats en Forget about the world instart. Dit kwam vrij chaotisch op mij over, terwijl de voorgaande nummers heerlijk samen gaan.

De cd krijgt me met moeite terug in de sensationele stemming die ik hiervoor had. Net voordat ik de hoop begin te verliezen in de set start Da Funk in. Dit nummer pakt de live cd op en zet hem weer op het juiste spoor. Een fantastische combo met Daftendirekt schalt door de speakers. Heerlijk!

CD1 sluit af met een sublieme mix van twee heerlijke nummers. Daft Punk heeft hier een knap staaltje werk weten te registreren. Ik kan haast niet wachten om de cd nog eens te zetten. Maar eerst eens luisteren wat CD2 te bieden heeft.

Deze cd bestaat enkel uit een tien minuten durend nummer. Tijdens het luisteren word het goede gevoel dat ik had nog eens dik overtreft! Dit nummer heeft het recht om alleen op deze cd te staan. De cd zal elke daft punk-luisteraar, zowel de homework-, als de discovery- en de human after all-liefhebber kunnen bekoren.

De kwaliteit van het geluid is over de hele dubbel cd goed te noemen. Je hoort het enthousiasme van het publiek. Het gejuich is zo opgenomen dat het niet de muziek stoort. Het voegt eerder waarde aan de nummers toe. Helaas overstuurd het geluid een paar keer, maar het blijft natuurlijk een live opname.

Al met al ben ik tevreden over mijn aankoop. Een cd die nog vaak door mijn stereoset te horen zal zijn. 4*