Daft Punk - Alive 2007 (2007)

Frankrijk
Dance / Electronic
Label: Virgin

1. Robot Rock / Oh Yeah (6:28)
  2. Touch It / Technologic (5:30)
  3. Television Rules the Nation / Crescendolls (4:51)
  4. Too Long / Steam Machine (7:02)
  5. Around the World / Harder, Better, Faster, Stronger (5:43)
  6. Burnin' / Too Long (7:12)
  7. Face to Face / Short Circuit (4:55)
  8. One More Time / Aerodynamic (6:11)
  9. Aerodynamic Beats / Forget About the World (3:32)
  10. The Prime Time of Your Life / the Brainwasher / Rollin' & Scratchin' / Alive (10:22)
  11. Da Funk / Daftendirekt (6:37)
  12. Superheroes / Human After All / Rock 'n Roll (5:41)
  13. Human After All / Together / One More Time / Music Sounds Better with You * (9:58)
totale tijdsduur: 1:14:04 (1:24:02)
avatar van nuf
nuf
gewoon een supermix van al het goeie werk van daft punk, als je DP leuk vind moet je dit gewoon checken.

tuktak
daft punk live is een superervaring, op cd is het allemaal echter maar een beetje zozo. dit album is alleen vet als je er in je hoofd de act, de lampen en setting en er enorme dikke speakers en hard gedreun bij denkt, samen met massa's springende mensen.
dat gemix van daft punk is ook niet echt de nieuwe geniale shit ofzo. volgens mij is veel thuis al in elkaar gedraaid en de rest is een beetje 'live' aan de ableton schuifjes zitten met de muisknoppen.
wat allemaal natuurlijk niks afdoet aan het supervette showelement wat daft punk brengt richting het publiek.

avatar van davidov
Is dat niet wat iedere DJ doet?
Kan me niet voorstellen dat het mogelijk is om een gehele set ter plekke zonder voor geproduceerd materiaal in elkaar te zetten. Het enige wat een DJ kan doen lijkt mij is ter plekke nog wat aanpassingen en effecten er doorheen gooien....spelen met wanneer een nieuw nummer inzet en afloopt bijv... en dat deden ze zeker.

Heb 3 bootlegs van verschillende optredens en geen enkele is hetzelfde, kleine verschillen telkens weer...

Ik kan me moeilijk een andere manier van concerten geven als DJ bedenken.

tuktak
dat is wel wat dj's doen idd, maar het hoeft niet perse te zijn wat artiesten doen. veel valt ook gewoon echt live te spelen met instrumenten. en een beetje computerwerk mag er dan best bij vind ik als extra. wat daft punk doet is in feite gewoon live plaatjes/soundclips afspelen. terwijl ze voor hun daft punk tijd van nature ook gewoon een (punk)band waren, dus volgens mij kunnen ze het best.

kijk dit vind ik nou echt live:
london elektricity (drum n bass)
en
does it offend you yeah? (beetje daft punkig wel)

avatar van davidov
Dat vind ik echt een beetje nonsens hoor...

Dat zou betekenen dat bepaalde muziekstijlen bij een concert standaard kut zouden zijn omdat ze "geen instrument bespelen".

Ik denk dat juist dit concert van daft punk aantoont dat ook bij pure "plaatjesdraaien muziek" een zeer uniek concert kan afleveren en een sterke plaat. Dat ze niet met een trommel of een microfoon in hun hand staat boeit niet. Wel mixen ze alle nummers live door elkaar en proberen ze telkens variaties om het resultaat te verbeteren.

Het kan me aan me reet roesten (zoals dat zo mooi heet ) wat daft punk vroeger deed met of zonder instrumenten. Als meer live instrumenten iets beter zouden maken moet alleen klassieke muziek dus de moeite waard zijn om te zien...

Wat is Around The World/Harder, Better, Faster, Stronger toch een geniaal nummer. Keihard de bassen aan, volume op z'n hoogst. Heerlijk.

En dan ook nog die sample van Steam Machine eroverheen.

avatar van davidov
Bah, 2x (1 kado) de dubbel cd besteld na 3 weken nog niet binnen, nu pas kunnen melden en gaan ze het nog een keer verzenden... het wachten is haast niet te verdragen

Voorlopig het dan maar doen met een "geleende" versie van het net... bah... wat heb ik toch een hekel aan de postbedrijven over de hele wereld... op m'n werk sta ik er ook echt van te kijken, hoe kunnen zo achterlijk veel brieven en pakketjes anno 2007 nog verdwijnen?

Grmbl *maakt een gebalde vuist en mompelt iets over "als ik later dictator ben..."*

avatar van Zwammer
Het mooiste vind ik nog steeds het eerste nummer. Heerlijke opbouw , af en toe zo'n geniale bass er doorheen en vervolgens loopt het nummer mooi over in het volgende nummer. Pure klasse!

nicolas
Hoe kan hier nu een gemiddelde van 4,30 sterren bestaan als de reguliere albums niet hoger dan 3,75 geraken???

avatar van davidov
Hoezo zou dat niet moeten kunnen dan?

davidov schreef:

Ook cd-wow zeker?
Ik zit in hetzelfde schuitje, al vind ik het wel leuk om te zien dat ik de 2 cd deluxe versie bijna nergens meer kan vinden, om te bestellen dan
Heb er ook 2 besteld, ergens deze dagen moet ie wel binnen komen

avatar van davidov
nee play.com, vrijwel hetzelfde idee

avatar van -Brent-
Vannochtend viel die eindelijk op mijn deurmat

Eindelijk legaal luisteren!
Mooie foto's ook zeg! Ook mijn bureaubladachtergrondfoto zat ertussen.

Wat een geweldige cd is dit zeg. De manier waarop alle classics van daft punk worden gemixt is gewoon briljant. Die opening dat human/robot gedoe is super!

Ik heb gewoon geen mindere momenten gehad tijdens het luisteren van dit album. 5 sterren is gewoon heel erg terecht voor dit concert.

avatar van Shinobi
Ik heb 'm al sinds vorige week, de deluxe edition dan hè. Klinkt gewoon lekker, wat ik sowieso al gewend ben van Daft Punk en het hard cover boekje met de foto's van het optreden zien er ook goed uit + de bonus cd.
Daft Punk is gewoon z'n tijd ver vooruit, dit bewijzen ze wederom met deze perfecte show case van live muziek en entertainment.

Ik kan niet anders dan deze cd 5, 0 sterren geven.

Dit is toch de CD van de show, waarin Kavinsky en SebastiAn het voorprogamma zijn ?

avatar van Zwammer
De meeste Alive shows in Europa waren met Kavinsky en SebastiAn in het voorprogramma. Of dat ook zo was in bijv. de VS weet ik niet.

Ik denk dat het duidelijk is wat voor cijfer dit krijgt

De editie die ik heb gedownload is opgenomen in tokyo, misschien helpt dat

hè Tokyo????

Hier staat er op de deluxe versie toch vrij groot recorded live at Paris Bercy...
Lijkt me sterk dat de normale versie in Tokyo is opgenomen

avatar van Pinsnider
....Volgens mij ben ik de enige die niet zo warm wordt van deze plaat... Na alle juichende recensies en gezien het feit dat ik tch ook wel een gematigde DP-liefhebber ben, heb ik vol verwachting een aantal luistersessies van deze plaat ingelast. En ik moet bekennen dat het me tegen viel...
Grootste bezwaar: het komt naar mijn mening nergens echt los... Maar ik ben bang dat ik alleen sta in deze...

avatar van davidov
@ Brent: Er zijn opname's gemaakt bij vele van hun optredens en die zijn op het internet gezet. Parijs, 1 in Engeland, Tokyo en coachella zijn er een paar die ik ken... De versie op de CD die in europa in de winkels ligt is die van Parijs (thuisbasis DP). Het zou eventueel kunnen dat er in Azie een andere versie van de CD is (met de tokyo opname) maar dat lijkt me sterk.

@ Pisnider, het zou kunnen dat je verwachtingen te hoog opgelopen zijn door alle lovende kritieken (heb ik ook wel eens bij films bijv). Tevens scheelt het enorm denk ik als je kan zeggen dat je er bij was. Immers het concert is logischerwijs toffer dan een opname die je thuis op hebt staan, hele andere sfeer, andere ervaring. Velen die erbij waren kunnen makkelijk de sfeer en beelden voor de ogen toveren, een ander niet
Wat misschien ook scheelt is dat het hier gaat om allemaal remixes terwijl daft punk gebruikelijk losse nummers maakt?

Het mooiste van deze CD is de gehele intro, echt werkelijk geniaal Met naar mijn mening ook de beste DP nummers

De reden waarom DP geen live DVD heeft uitgebracht.

Thomas, veruit de spraakzaamste van het duo vertelt dat dit een zeer bewuste keuze is geweest: "Op deze manier kunnen mensen hun herinneringen aan de show veel levendiger houden. Beelden van een dvd zouden deze alleen maar vertroebelen. Bovendien circuleren op het internet al vele duizenden filmpjes met opnamen van de show."

"We hebben trouwens wel geprobeerd om het op film vast te leggen, maar het resultaat viel erg tegen. Je zou het kunnen vergelijken met het weergeven van een IMAX-film op een postzegel"

Opzich wel een leuke reden, maar toch jammer voor de mensen die niet bij de show waren

avatar van Pinsnider
@ dabidov: Ik denk dat je voor het grootste gedeelte gelijk hebt. En inderdaad: de remixen voegen iets toe. Maar ik bloijf bij mijn kritiek dat het nooit echt losbarst (op plaat)...

op sommige momenten lijkt het een beetje stil te vallen, dat gevoel heb ik wel, maar het mag de plezier voor mij niet drukken

Pinsnider schreef:

Kan ik me goed voorstellen. Telkens als ik de plaat hoor denk ik "ohja, dit stuk was geweldig" terwijl als ik er misschien niet bij was zou ik denken "hmmm wel tof maar wanneer komt nou het hoogtepunt?"

avatar van -Brent-
Waarom staat deze trouwens niet op 1 als ik bij de toplijsten de top van 2007 laat aanmaken, hij heeft het hoogste gemiddelde

avatar van Kos
Kos
Ik snap nog steeds niet hoe ik dat optreden in HMH heb kunnen missen. .