Daft Punk - Alive 2007 (2007)

Frankrijk
Dance / Electronic
Label: Virgin

1. Robot Rock / Oh Yeah (6:28)
  2. Touch It / Technologic (5:30)
  3. Television Rules the Nation / Crescendolls (4:51)
  4. Too Long / Steam Machine (7:02)
  5. Around the World / Harder, Better, Faster, Stronger (5:43)
  6. Burnin' / Too Long (7:12)
  7. Face to Face / Short Circuit (4:55)
  8. One More Time / Aerodynamic (6:11)
  9. Aerodynamic Beats / Forget About the World (3:32)
  10. The Prime Time of Your Life / the Brainwasher / Rollin' & Scratchin' / Alive (10:22)
  11. Da Funk / Daftendirekt (6:37)
  12. Superheroes / Human After All / Rock 'n Roll (5:41)
  13. Human After All / Together / One More Time / Music Sounds Better with You * (9:58)
totale tijdsduur: 1:14:04 (1:24:02)
avatar van shylaa
Daft Punk blijft voor mij het allerbeste op dit gebied!
Fantastische plaat! Je waant je ter plekke!

4.5*

avatar van xfader
Compilatie van alle beste nummers van Daft Punk, kan bijna niet beter!

Dit is geen compilatie, maar een live-album.

avatar van Smooth
Alle losse Daft Punk nummers vallen op dit album als puzzelstukjes in elkaar, einfach genial!

JanBetonde2e
Dit is gewoon het beste van het beste in de electro muziek, persoonlijk vind ik dit zelfs beter dan Depeche Mode, en dat zegt wat maarja dat is mijn mening, maar ik vind het echt geniaal, live komen deze liedjes echt tot hun recht

Daft Punk en Depeche Mode? Wat is de vergelijking?

avatar van GrafGantz
Die is er niet. Maar ach, Daft Punk is ook al geen "electro muziek".

avatar van Carolaah
Huw? ik zou eerder zeggen dat Depeche mode dan geen elektro is..
( ik weet dat het daar wel onder geclassificeerd wordt)

Als Daft Punk al geen elektro is.. dan weet ik het ook niet meer..

Stomme genres ook altijd ¬¬..

Daft Punk is dance. Maar ik zou ook zeggen dat eerder Depeche Mode geen electro is, maar goed...

JanBetonde2e
ik vind Daft Punk toch echt wel Electro, en ik zeg ook niet dat het op elkaar lijkt, maar ik zei, bij mij staat Depeche Mode hoog aangeschreven, en nu ik eindelijk Daft Punk geprobeerd heb, vind ik dit er toch nog wel overheen gaan , en dance muziek vind ik dan toch eerder tiesto etc.

avatar van Carolaah
Pff.. Nou voor mij valt het allemaal onder het afdakje elektro hoor...

en dit blijft een meesterwerk!

en dat is t ook

Tsja, genres... strict genomen valt Tiësto onder trance, Daft Punk onder house en moet je bij electro eerder aan Legowelt of Andy Rother denken. Dance zie ik zelf meer als paraplu-term. Depeche Mode was dan weer synthpop, maar is gaandeweg meer gaan rocken.

En dit live-album was een instant klassieker en is nu een all time favourite.

avatar van Dorstlesser
Lol, wat een geëmmer over genres! Daft Punk is natuurlijk gewoon house (ja kinderen, ZO klinkt HOUSE nu!) met heel veel electro, disco, funk en hiphop erdoor.

Zo is het. Ik wilde eigenlijk ook zeggen dat het geen reet uit maakt wat voor genre iets is. Als het goed klinkt, is het goed. Of het nu Maltese schlagermetal of Zuidoostsiberische jumpstyle is zal me dan een zorg zijn.

Ach jah, alles moet altijd in een hokje of met een sticker erop

avatar van Carolaah
Volgens mij valt het eigenlijk niet eens in 1 hokje te proppen ..
Gezien er meerdere stijlen worden gebruikt.. maar ja als er 1 schaap over de dam is ..

Uiteindelijk gaat het inderdaad om of je het leuk vindt of niet.. Maar die labels zijn soms wel handig als je iets in een bepaalde categorie zoekt..

Zucht ik vind Aerodynamic echt zo'n waanzinnig lekkere track! En deze plaat is zo'n mooi geheel, alles loopt zo lekker door.. Ik wilde dat ik hier bij was geweest, live at Pariscity.. Ik hoop sowieso dat ik de heren ooit eens live mag aanschouwen.. en dan een setje als deze plaat.. -- hell yea the prime time of your life

Je bent vrij lovend Carolaah, maar waarom dan geen 5 sterren, als ik vragen mag?

avatar van Carolaah
Ja ik heb een tijdje geleden wel een keer 5,0 sterren aan deze plaat uitgedeeld.. maar ik ben altijd een beetje voorzichtig met het uitdelen van de perfecte score.. Gezien perfectie bijna nergens te vinden is..

Ik vind dit een enorm goede plaat en voor mij is een score van 4,5 al aardig hoog. Misschien komen die 5,0 sterren ooit wel weer, maar ik vind dat een plaat daarvoor moet rijpen.. en dat heeft deze bij mij nog niet genoeg gedaan.

Edit: Hij zit overigens wel sterk bevestigd in mijn top 10 en is langzaam opgeklommen naar een derde plek tegenwoordig.

Guardian of Isis
Toch wel een tour de force, deze plaat, en dat zegt veel komende van iemand waarvan de elektronische muziek meestal onderaan zijn lijstje staat. Daft Punk heeft een mooi aantal echte klassiekers op zijn naam staan die hier allemaal de revue passeren, maar ook de mixen zijn echt geniaal; de overgangen tussen de nummers zijn zodanig subtiel gedaan dat je amper doorhebt dat je niet langer naar het vorig nummer luistert. Het is met zijn 75 (of 85, met de bonustrack erbij) minuten een serieuze zit (voor mij althans), maar je hoort duidelijk dat hier een top-act aan het werk is. Deze mannen wil ik ook wel nog 's live zien.

avatar van stef212
Toch de beste Live-plaat aller tijden imo.

Wat een live-plaat, echt héél goed. Hopelijk zie ik ze ook ooit eens live, wat een gelukzakken die bij dit concert aanwezig waren.

avatar van Gajarigon
Alive 2007 is veruit de best gewaardeerde elektronische muziek op MuMe, en daar kan ik als leek in het genre toch wel in vinden. Het is een héél erg plezante live registratie. Alles klinkt uitstekend, en het publiek geeft zeker een extra vibe aan de muziek. Ik heb weinig verstand van de kunst van het remixen, maar ik vind eigenlijk alle nummers op dit album beter klinken dan het origineel. Het tempo wordt constant hoog gehouden en de muziek kakt nergens in, wat voor zo'n lang album toch een prestatie op zich is. Dikke 4*

Over je eerste zin gaan waarschijnlijk wat mensen heen vallen. Maar goed, leuk dat je zo enthousiast bent als 'leek'

avatar van Lexcoaster
Erg lekkere live plaat van dit duo. Normaliter ben ik niet zo van de electronische muziek, en ik moet toegeven dat hun studio werk mij ook niet zoveel doet, maar live bewijzen de heren best wel power te hebben. Daarbij is dit concert een verzamelwerk van hun beste liedjes, dus de nietszeggende nummers uit hun studio repertoire worden weggelaten.

Toch zitten er ook nummers bij waar ik niet zoveel mee kan, maar over het algemeen is dit beter en stukken minder repetatief dan hun studiowerk.

avatar van UmindC
Elektronische muziek is nou niet bepaald mijn straatje, maar de franse heren van Daft Punk weten mij hier toch wel 5 kwartier geweldig te vermaken. Van de originele nummers ken ik ze niet allemaal, maar ze vallen hier wel geweldig in elkaar.
Het doet me ook enorm terug denken aan het concert van de heren in de Heineken Music Hall waar ik bij mocht zijn.

In één woord geniaal!

avatar van SebastiaanQuekel
Net als mijn collega's hier ben ik ook niet zo van de elektronische muziek, maar voor het duo Daft Punk maak ik toch wel een uitzondering. Nergens hoor ik zo'n gaaf klinkende bas als in deze muziek uit Frankrijk. Ongelooflijk lekker, ben zelf een groot liefhebber van Da Funk en Televison Rules The Nation.

Aerodynamic Beats en Face to Face weerhouden mij door de mindere kwaliteit van een nóg grotere score. 4 sterren.

avatar van Manuel
Waarom is dit album eigenlijk niet digitaal opgenomen, zodat je het publiek niet hoort? Moet dit iets extra's geven ofzo?

avatar van UmindC
Het is toch een Live-album, een concertregistratie.

avatar van midnight boom
Dit is misschien el mijn favorieten feest-cd!

Heer-lijk!