Jimi Hendrix - Band of Gypsys (1970)

Label: Polydor

1. Who Knows? (9:32)
  2. Machine Gun (12:33)
  3. Changes (5:10)
  4. Power to Love (6:53)
  5. Message of Love (5:22)
  6. We Gotta Live Together (5:46)
  7. Hear My Train a Comin * (9:02)
  8. Foxy Lady * (6:33)
  9. Stop * (4:47)
avatar van richardbrugge
Het beste livealbum wat ik ooit gehoord heb! Machine gun is Top!!!

avatar van TJN
TJN
Net (zwetend) zitten luisteren, beleven,.. erbij (willen) zijn, uitgave van Music On Vinyl.. het heeft naar mijn idee geen zin veel geld te betalen voor een oude plaat wanneer de betere versie voor minder te koop is. Er was nog niet eerder een plaat waarbij mijn versterker voorbij de 75% open kon.. I was There! ... ook al was het 3 maanden voor mijn geboorte.. op één of andere manier.. deze plaat is het helemaal.. deze bezetting..mr.Jimi Hendrix..Billy Cox..Buddy Miles...Far out.

avatar van Madjack71
Jl. samen met goede vrienden dit album flink over de speakers laten knallen. Weer een gave luisterervaring rijker. Kende dit album al, maar ter ere van een heel gezellige avond, besloten dit ook op vinyl aan te schafffen.

avatar van Oldfart
Probeer de klaphoes te scoren Madjack, die is gaaf.

avatar van Mel24
Gisteren besteld op LP met klaphoes.. Vrijdag zal hij er zijn! Ben echt wel benieuwd!

avatar van Oldfart
Zag vrijdag j.l. ,op vinyl, bij Plato ook een nieuwe klaphoes versie; is alleen anders dan de originele.

avatar van lynyrd
Machine gun en who knows ? is het beste wat ik ooit gehoord heb, Eric Clapton kreeg hier vroeger zelfs rode oortjes van...

avatar van IllumSphere
Machine Gun behoort zeker tot de betere Hendrix nummers ooit. Die riffs zijn onweerstaanbaar.

avatar van jellylips
Dit is, bar none, mijn favoriete Jimi Hendrix album. Een live opname, maar wat een energie, sfeer en sound!

Ik heb zat live opnames van de man geluisterd, maar deze plaat is toch wel de mooiste en de beste.

Leuk dat Buddy Miles ook nog wat ruimte krijgt om zijn solo werk wat te exploiteren. De gitaar van Hendrix klinkt daar heerlijk in.

Lekkere relaxte sfeer op deze plaat.

Vraag: bestaat er ook een studio versie van Machine gun? En op welk album vind ik die dan?

avatar van freakey
lennon schreef:

Lekkere relaxte sfeer op deze plaat.

Jimi Hendrix - Midnight Lightning (1975)
let wel, dit is een postume, door Alan Douglas bewerkte studio plaat.

freakey schreef:

let wel, dit is een postume, door Alan Douglas bewerkte studio plaat.

Ok, bedankt!

Die wordt niet al te goed gewaardeerd, is die wel de moeite waard?

Viahet leuke en verslavende spelletje "Songpop" hoor ik steeds een stukje van Machien gun van Hendrix, die ik niet terug hoor in de verschillende live versies. Vandaar de vraag.

avatar van freakey
@lennon
Ik ben wel blij dat ik de plaat in huis heb, en luister hem ook nog wel eens... de kritiek van velen is natuurlijk niet helemaal onterecht, de behandeling die Alan Douglas de tracks heeft gegeven is op zijn minst dubieus en riekt naar lijkpikkerij.... het resultaat is echter niet eens zo beroerd...

Voor meer info over Machine Gun:
Machine Gun (Jimi Hendrix song) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.m.wikipedia.org

Dank voor je hulp en info! Als ik t zo zie moet ik het (als beginnende Hendrix luisteraar) even laten bij deze versie

avatar van MDRAIJER
Nummers 1 & 3 t/m 6 verdienen voor mij 3,5 sterren maar Machine Gun verdient er mooi zes.
Machine Gun Live at Fillmore East is hoogstwaarschijnlijk het beste en mooiste wat Jimi ooit Live heeft gespeeld, zelfs indrukwekkender dan z'n Star Spangled Banner op Woodstock '69.
Ik had het album eerst op 3,5* staan maar ik verhoog het toch mooi naar 4* vanwege het magnifieke Machine Gun.

avatar van El Stepperiño
Ik vind vooral Who Knows erg fijn

avatar van MDRAIJER
Staat ook aangevinkt als favoriet

avatar van Droombolus
Ook hier..... plus Machine Gun. Heb beide, in diverse stadia van mijn bandjes karriejaire, gebruikt als opwarmertjes. Heerlijke riffs !

Mijn favoriet Hendrix-album en sowieso een album voor in mijn Top-10. Het album is verre van perfect: de nummers zijn niet bijzonder goed en de overige bandleden spelen ook niet echt de sterren van de hemel, maar Jimi wel en hoe! Dit is het ultieme gitaarsolo-album: Jimi blaast me hier helemaal omver met zijn gitaarspel in vergelijking waarmee alle andere rockguitaristen maar een stelletje zielige amateurs zijn. Frusciante van de The Red Hot Chili Peppers was ook dol op dit album en noemde Jimi 'chagrijnig' op dit album: ik weet niet of dat waar is maar niet alleen is de stijl hier 'zwarter' (funky, jazzy en daarmee is het een van de eerste fusionalbums waartoe Jimi ook bewust zijn blanke band zou hebben ingeruild voor een zwarte band) maar ook duisterder en inderdaad, woedender. Of orgastischer. Hoe dan ook, het gitaarspel is ongelooflijk, zelfs voor Jimi's doen, bovenmenselijk, geniaal en brengt me volledig in vervoering. M'n favoriet is de gitaarintro van 'Power to Love' dat helemaal één exploderend orgasme is. Dit album is beter dan seks.

avatar van viking1
Vandaag weer eens gedraaid. Heb het op vinyl. Geweldig live optreden oh oh wat 'n lekker optreden. Wat was de man geweldig, vooral live. Net als mij grootste gitaar held rory gallagher beiden live ongelooflijk en verveelt nooit...... Kan dit altijd wel draaien.
Heb dit vroeger veel gedraaid en nog geregeld. Waar ik de laatste jaren veel Joe bonamassa en Gary moore en Robin trower draai, blijven jimi en rory mijn absolute helden