Britney Spears - Blackout (2007)

Pop / Dance
Label: Jive

1. Gimme More (4:11)
  2. Piece of Me (3:32)
  3. Radar (3:49)
  4. Break the Ice (3:16)
  5. Heaven on Earth (4:52)
  6. Get Naked (I Got a Plan) (4:45)
  7. Freakshow (2:55)
  8. Toy Soldier (3:22)
  9. Hot as Ice (3:16)
  10. Ooh Ooh Baby (3:28)
  11. Perfect Lover (3:02)
  12. Why Should I Be Sad (3:10)
  13. Outta This World * (3:44)
  14. Everybody * (3:18)
  15. Get Back * (3:51)
avatar van lovegun
Toen dit net uitkwam bestempelde ik het maar als guilty pleasure, maar nu zie ik dit
als misschien het beste pop-dance album dat ik in jaren heb gehoord, het is misschien niet echt ‘mijn muziek’ maar ik interpreteer Blackout dan ook heel anders.

Gimme More vind ik bijvoorbeeld echt geweldig en dan vooral die prachtige videoclip! Het heeft iets heel moois en tragisch.
Stel dat deze video werd bewerkt naar zwart-wit en we het geluid weghalen dan had het een Warhol kunnen zijn, genaamd ‘poor little teenstar’ (njaa zoiets)
Er zijn natuurlijk best veel goede pop-dance albums uitgebracht de laatste jaren, maar geen die zo smerig en rauw is als deze, want ook de muziek bevalt mij zeker, maar ik ben toch meer onder de indruk van het geheel
En ondanks het feit dat ze geen poot heeft uitgestoken naar dit album, heb ik het idee dat ze hier echt haarzelf is.
Maar daar zit blijkbaar niemand op te wachten.

Ik zal dit album zeker meenemen in het gesprek over ‘de muziek van vroeger’ die ik over 50 jaar met mijn toekomstige kleinkinderen ga houden.

avatar van Style.Girl
Niet haar beste album, maar zeker niet heel zwak. De eerste 4 nummers zijn geweldig, maar dan zakt het in. De rest is allemaal opvulling, en word nergens leuk.

Heaven On Earth is dan nog wel leuk samen met Ooh Ooh Baby.

De rest is niet echt luisterbaar en haalt het zeker niet bij haar singles.

avatar van Waste Management
van een paar nummers luister ik graag naar de instrumentale versies ervan, zonder die stem van Britney klinken de beats wat steviger. Zoals van Gimme More, Radar, Break the Ice, Heaven on Earth en Freakshow.

Gimme More (4:11) = 5,0*
Perfect Lover (3:02) = 3,5*
Why Should I Be Sad (3:10) = 2,5*

Totaal: 4*

avatar van Waste Management
Jammer dat het nummer ''Get Back'' niet op het album staat, dat had de perfecte afsluiter kennen zijn. Ik zie liever de Tracklist een beetje anders dan dat het eigenlijk is. Namelijk zo:

01. Gimme More.
02. Piece of Me.
03. Radar.
04. Break the Ice.
05. Heaven on Earth.
06. Get Naked (I Got a Plan)
07. Freakshow.
08. Toy Soldier. (het nummer begin ik toch iets te waarderen, net als WSIBS)
09. Perfect Lover.
10. Ooh Ooh Baby.
11. Why Should I Be Sad.
12. Get Back.

Waarom ik ''Hot as Ice'' er liever niet op heb staan is vanwegen dat het nummer toch geen ''urban'' bevat. Het nummer bekoor mij minder de laatste tijd en het klinkt niet zo donker (WSIBS ook niet maar die waardeer ik wel meer nu ).

avatar van Style.Girl
OOk even de bonustracks beluisterd. Mijn beoordeling gaat niet omhoog of omlaag alleen om 3 tracks!!

- Outta This Way - 2*
- Everybody (blijkbaar kende ik het nummer al) 3,5*
- Get Back - 2,5*

Niet zo speciaal dus.

avatar van Choo Choo
Meestal heb ik bij de albums van Britney een aantal favorieten en voor de rest is het allemaal niet zo geweldig. Voor dit album is dat niet anders. Gimme More en Break the Ice zijn goede nummers die ik graag luister, Radar en Ooh Ooh Baby zijn echter mijn absolute favorieten. Heerlijke nummers!

Als ik zelf een Best Of kon samenstellen van Britney dan kreeg die waarschijnlijk wel 4,5*. De afzonderlijke albums zeker niet.

TheArtfulDodger
Met haar vorige album In The Zone schudde Britney Spears voorgoed haar brave cheerleader-imago van zich af, met Blackout gaat ze nog een stap verder en doet ze eindelijk waar ze zelf zin in heeft.

Rauwere video's, scherpere muziek & teksten en een nieuwe inktzwarte haarkleur. Geen glaasje sodawater meer voor Miss Spears maar een dikke fles Jack Daniëls.

Van I Was Born To Make You Happy naar It's Britney Bitch!

Geil.

BLACKOUT 4 LIFE.

Het 6 jaar en nog steeds een top album, waar ik nog steeds elke dag van geniet.

boy1988m
Waarom staat er eigenlijk nog steeds dat het een dance album is?

De meeste beats zijn R&B/HipHop/Urban. Gimme More, Break The Ice, Get Naked (I Got a Plan), Toy Soldier, Hot As Ice en Perfect Lover zijn echt geen dance tracks.
Ja, je kan er oo dansen maar dance? HELL NOOOO

Oja Why Should I Be Sad ook niet.

avatar van NewYorkCityLight
boy1988m schreef:
Waarom staat er eigenlijk nog steeds dat het een dance album is?

Ja, je kan er oo dansen maar dance? HELL NOOOO

Oja Why Should I Be Sad ook niet.

Maakt het uit? Ik vind het wel pop/dance. Ik hoor er verder qua stijl echt niks van R&B of hip-hop in terug.

NewYorkCityLight schreef:

Ja, maakt uit.
Nou dan moet je beter luisteren, en even uitgaan zoeken wat urban/R&B/hiphop beats zijn.

Circus, FF en Britney Jean ziin dance albums maar blackout echt niet, producers van die tracks zijn ook R&B/hiphop/Urban producers. Luister een keer goed naar de instrumentals

Blackout is voormij een pop/urban album

avatar van Waste Management
T is idd een ''Pop / Urban'' album, maar ook met een beetje ''Dance'' en ''R&B''. Geluiden zijn goed te horen, vooral bij de Instrumentals

Waste Management schreef:

Klopt, zoals Piece of Me, Radar en
Heaven on Earth zijn meer pop/dance.

En de rest een mix tussen Pop en R&B/Urban.

boy1988m schreef:

Klopt, zoals Piece of Me, Radar en
Heaven on Earth zijn meer pop/dance.

En de rest een mix tussen Pop en R&B/Urban.
Ben normaal geen Britney Spears-fan. Maar ''Blackout'' vind ik toch wel haar beste album, ook omdat 't (niet helemaal) een donkere sfeer bevat.

Waste Management schreef:

Blackout is daarom ook mijn #1 album van BritBrit, daarna In The Zone. Het is lekker edgy/dark, bij elke track wil je gewoon dansen.

Op youtube staan ook 5 a 6 nummers die de album cut niet gehaald hebben, maar ook erg leuk/goed zijn . En dan zijn er ook nog heel veel tracks die nog niet gelekt zijn

Zoals Voodoo en Crucify Me "Feeling crucified. I'm feeling crazy. I'm backed up to the wall. Who's gonna come to save me?"

Instrumentale versie van ''Freakshow'' is da bomb... Heerlijk

avatar van MIAB
Het piepstemmetje begint langzaam te faden. Een periode van rust heeft haar goed gedaan. Ze levert haar beste album tot nu toe af (2007).

Album begint sterk, maar wordt naar verloop wat saaier. Everybody is een leuke cover.

avatar van catdog
Die productie van Gimme More en Break the Ice. Om je vingers bij af te likken.

avatar van Arrie
catdog schreef:
Die productie van Gimme More en Break the Ice. Om je vingers bij af te likken.

Absoluut! Precies mijn favoriete Britney-tracks.