Neil and The Shocking Pinks - Everybody's Rockin' (1983)

Canada
Label: Geffen

1. Betty Lou's Got a New Pair of Shoes (3:02)
  2. Rainin' in My Heart (2:12)
  3. Payola Blues (3:10)
  4. Wonderin' (2:59)
  5. Kinda Fonda Wanda (1:52)
  6. Jellyroll Man (2:00)
  7. Bright Lights, Big City (2:18)
  8. Cry, Cry, Cry (2:39)
  9. Mystery Train (2:47)
  10. Everybody's Rockin' (1:56)
avatar van harm1985
Dirruk slaat de spijker op zijn kop. Dit is toch niet significant slechter dan 'echte' rockabilly uit de jaren 50? Het mist wellicht wat rauwheid en rebellie (Young was hier ten slotte al bijna 40) en om met digitale middelen de Sun sound proberen te na te bootsen is wellicht niet de juiste keuze, maar live klopte het plaatje wel. Hopelijk ontsluit Young nu eindelijk eens dit gedeelte van zijn Archief in Archives Vol. III (tezamen met de versies van een aantal nummers van dkt album die hij opnam voor Old Ways in 1983). Op de Solo Trans Laserdisc staan in ieder geval knallende versies van Payola Blues, Get Gone, Don't Take Your Love Away from Me en Do You Wanna Dance?

PS: Wonderin' is gewoon een dijk van een song!

avatar van LucM
Echt slecht vind ik het album ook niet, (Landing on Water bv. vind ik nog een stuk slechter) maar het is te mager voor Neils doen. Ik hou wel van de ouderwetse rockabilly maar de songs hier klinken vrij flets, ik mis zijn kenmerkende bezieling. Wonderin' vind ik ook het beste nummer hierop.

gastheerg
ik heb deze nog eens uit de krochten van m'n verzameling gehaald en heb er eigenlijk stiekem wel een beetje van zitten genieten. puntje erbij gedaan

avatar van Frans van Laarhoven
Jaren niet gehoord, is bij lange niet zijn sterkste werk maar vind het al met al niet onaardig hoor!

avatar van Tijntje76
Af en toe tijdens de afwas vis ik deze uit m'n schap! Leuk......heerlijke plaat en niet al te moeilijk allemaal...... Neil komt er mee weg.... speelduur is ook prima.