The Mars Volta - The Bedlam in Goliath (2008)

Label: Gold Standard Laboratories

8. Agadez (6:45)
  9. Askepios (5:13)
  10. Ouroborous (6:38)
  11. Soothsayer (9:10)
  12. Conjugal Burns (6:36)
  13. Candy and a Currant Bun * (2:24)
totale tijdsduur: 1:16:13 (1:18:37)
avatar van THEMARSVOLTA
Waarom zijn er 2 videos weggehaald, iig die van Ilyena was de officele, door TMV gemaakte vid.

avatar van Facedown
Ik dacht gezien te hebben dat de video's niet langer beschikbaar waren...
Dus als je zin hebt, voeg ze maar opnieuw toe

Yow gasten, is em al gelekt?
Ik ben hier nog eens naar het fantastische cassandra gemini aan't luisteren..toch maar gauw een ticketje bestellen voor in den ab..

avatar van THEMARSVOLTA
Nee, ik ben elke dag aan het kijken op thecomatorium.com...niks over lekken... Toch eigenlijk best mooi.

avatar van nuf
nuf
zin in het concert allemaal ?

tuurlijk

Altijd nieuwsgierig gebleven naar deze band. Ik kan er maar niet opkomen. Als een liefhebber van dingen als Mr. Bungle, Naked City, Blood Brothers, Sikth, Astronome enz. zou je toch denken dat ik hier wat mee zou kunnen. Ik wil hier ook wat mee kunnen, want dat hier origineel en knap gemusiceerd word, is mij erg duidelijk, het wil alleen niet lukken. bij IIyena heb ik dan even het idee dat het goed gaat komen met deze cd, maar aangekomen bij de clip van Golliath, kan ik er toch weer helemaal niks van maken. Ik weet t ook niet. Als de cd gelekt s, zal ik t misschien nog wel es proberen.

avatar van Raspoetin
Ik ben er zeer benieuwd naar dit album van The Mars Volta. Ik was bij de eerste twee albums niet overtuigd en had liever dat ze nog bij At The Drive-In waren gebleven. Maar het album Amputechture heeft me van mijn stuk gebracht. Daarbij zijn de covers van de albums allemaal puik.

gelekt...

avatar van CWTAB
yep en sebiet luisteren...

avatar van THEMARSVOLTA
Cavalettas is echt weird...vaagste nummer wat ze tot nu toe gemaakt hebben, valt om de 2 minuten een stilte...denk je volgend nummer, gaat ie weer door en dat constant.

avatar van CWTAB
Yep, ligt het aan mij of klinkt het precies allemaal een beetje vager? Klinkt op het eerste (en 2de) gehoor wel weer sterk, compactere nummers, erg sterk voorlopig...

Die 4 tracks klinken best ok moet ik zeggen. Ben benieuwd naar t hele album en naar de show in 013.

En zie trouwens net op http://www.themarsvolta.nl dat je bij aankoop van de cd n gratis 7" krijgt. Hoop dat t n picturedisc is dan.

avatar van CWTAB
Hun sterkste cd sinds De-Loused...., de songs zijn compacter zonder aan sterkte of samenhang in te boeten, minder spacy, eenvoudiger is nu ook niet het juiste woord

Metatron doet me denken aan het grote broertje van The Widow, even beklijvend....

Weer een topper van TMV, gelukkig, enorm sterke cd, yeah

Na de eerste luisterbeurt had ik gemengde gevoelens, de eerste helft van de CD vond ik schitterend, maar de tweede helft vond ik iets minder. Maar na een tweede luisterbeurt is het me duidelijk wat voor een geniaal album ze nu weer gemaakt hebben. De tweede helft van de CD is minder toegankelijk maar toch zo goed. 4,5, waarschijnlijk wordt dit nog een 5.

voltazy
als ik zou moeten stemmen zou ik ook op 4,5* uitkomen momenteel...

avatar van Jochempie
Oeee spannend, ik ben nu in de eerste luisterbeurt en het eerste nummer klinkt leuk tot nu toe. Hopelijk gaat dit weer iets fantastisch zijn.

avatar van Ploppesteksel
Waar vind je hem dan in vrij goede kwaliteit ?

avatar van Jochempie
Gewoon op torrentsites. Ik heb geen idee of ik dat allemaal hier mag zeggen en wat je op dit soort sites over downloaden mag zeggen, maar op www.isohunt.com staat het al een tijdje.

avatar van CWTAB
Ploppesteksel, check je berichten, veel plezier ermee, verslavend album, ze verliezen zich minder in weird for weird sake spelen oef...

meer concentratie

Ben nu naar Metratron aan het luisteren, klinkt zeeeeer goed, maar die overgangen klinken wel wat onnatuurlijk

avatar van THEMARSVOLTA
onnatuurlijk? Ik vindt de overgang van Aberinkula naar metatron echt super, voor mij gevoel zit ik nog in hetzelfde nummer.

Ik ga iig nog niet stemmen, moet het minstens 10 keer beluisteren om de nummers te leren kennen. Begrijp sowieso niet dat sommige bij dit soort muziek al na 1/2 luisterbeurten er een cijfer uithalen.

Hardste album tot nu toe btw, hoor heel weinig rustpunten.

Ilyena

avatar van Jochempie
Ja sommige mensen geven gewoon een eerste indruk van het album en veranderen hun stem daarna (of niet). Ik zou op dit moment nog niet kunnen stemmen want ik ben nu in het laatste nummer bezig en ik heb echt geen flauw idee wat ik hier van vond. 1 ding weet ik en dat is dat het veruit het moeilijkste en meest complexe album van deze band is. Ik denk dat ik em nooit beter zal gaan vinden dan Frances the Mute wat ik nog steeds als hun meesterwerk zie. Ik vind de rustige Mars Volta eigenlijk heel erg fijn en die mis ik hier toch een beetje.

Nog 1 puntje wilde ik graag aankaarten. Dit album duurt zooooo lang en hoewel niet veel langer dan hun andere album zijn het zoveel nummers en is het zo veel zooi in 1 nummer gegooid. Ik heb eigenlijk het gevoel gehad dat ik net 1 superlang nummer heb zitten luisteren en ik weet niet of dit ooit gaat werken.

Tot nu toe zou ik het een 3,5 geven, maar het zal wel gaan stijgen denk ik, zoals bij elk album van ze het geval is.

avatar van THEMARSVOLTA
Tja, zie dit denk maar als TDEP goes latin/salsa, 76 minuten knallen.

avatar van Tha)Sven
Ilyena is in ieder geval één van de lekkerste rock nummers van de afgelopen maanden. Goliath is ook een heeriljk nummer, maar de rest moet nog even wennen bij mij.

avatar van itchy
Na het verschijnen van Amputechture heb ik ergens in een interview gelezen dat de heren van Mars Volta zich vrij voelden, zo vrij zelfs dat de volgende plaat wel eens geheel akoestisch of geheel electronisch zou kunnen worden. Welnu, hadden ze zich die vrijheid maar gepermitteerd. Nu hebben ze wéér een hele lange plaat met wéér heel veel van het niet al te gevarieerde zelfde uitgebracht. Van een eerste luisterbeurt werd ik niet al te enthousiast. Waar ik bij de drie platen tot nu toe (in steeds mindere mate) nog wel eens enthousiast uit de stoel opveerde, is dat deze keer nog niet gebeurd. Het is gewoon heel veel geluid, niet echt goed of slecht, maar verrassend is het zéker niet meer. Ik ga de plaat zeker nog een kans geven, maar toch vrees ik dat de Mars Volta zich op deze manier in een hoekje heeft geverfd.

avatar van nuf
nuf
Jochempie schreef:

ik denk (vrees), dat ik hetzelfde zal gaan vinden...

hij is bijna binnen, zometeen de eerste luisterbeurt dus

avatar van THEMARSVOLTA
Er schijnen dit jaar nog "8" albums van Omar uit te moeten komen...

en nog een TMV album

en scabdates 2 en DVD...