The Rolling Stones - Sticky Fingers (1971)

Rock / Blues
Label: Rolling Stones

1. Brown Sugar (3:49)
  2. Sway (3:52)
  3. Wild Horses (5:44)
  4. Can't You Hear Me Knocking (7:15)
  5. You Gotta Move (2:33)
  6. Bitch (3:37)
  7. I Got the Blues (3:55)
  8. Sister Morphine (5:34)
  9. Dead Flowers (4:05)
  10. Moonlight Mile (5:57)
  11. Brown Sugar * (4:07)

met Eric Clapton

12. Wild Horses [Acoustic Version] * (5:47)
  13. Can't You Hear Me Knocking [Alternate Version] * (3:24)
  14. Bitch [Extended Version] * (5:52)
  15. Dead Flowers [Alternate Version] * (4:17)
  16. Live with Me [Live at the Roundhouse, 1971] * (4:22)
  17. Stray Cat Blues [Live at the Roundhouse, 1971] * (3:48)
  18. Love in Vain [Live at the Roundhouse, 1971] * (6:42)
  19. Midnight Rambler [Live at the Roundhouse, 1971] * (11:26)
  20. Honky Tonk Women [Live at the Roundhouse, 1971] * (4:14)
  21. Jumpin' Jack Flash [Live at University of Leeds, 1971] * (3:59)
  22. Live with Me [Live at University of Leeds, 1971] * (4:21)
  23. Dead Flowers [Live at University of Leeds, 1971] * (4:02)
  24. Stray Cat Blues [Live at University of Leeds, 1971] * (4:14)
  25. Love in Vain [Live at University of Leeds, 1971] * (6:28)
  26. Midnight Rambler [Live at University of Leeds, 1971] * (13:09)
  27. Bitch [Live at University of Leeds, 1971] * (5:24)
  28. Honky Tonk Women [Live at University of Leeds, 1971] * (3:20)
  29. (I Can't Get No) Satisfaction [Live at University of Leeds, 1971] * (5:31)
  30. Little Queenie [Live at University of Leeds, 1971] * (4:26)
  31. Brown Sugar [Live at University of Leeds, 1971] * (4:44)
  32. Street Fighting Man [Live at University of Leeds, 1971] * (4:52)
  33. Let It Rock [Live at University of Leeds, 1971] * (3:13)
avatar van bikkel2
Zo is het maar net Lennon. Dit is zonder meer een hoogrepunt in het oevre van The Stones.
Alleen maar prijsnummers. Sleazy, druggy en boordevol inspiratie.
Pak Exile On Mainstreet nog ff bij de lurven ( of ken je die al ?) en dan ben je echt bij.

avatar van lennon
bikkel2 schreef:

Die heb ik al in bezit, (zelfs dubbel op vinyl, dus als er nog iemand interesse heeft ) en inderdaad ook een erg lekker album!

Vanaf Their Satanic Majesties Request tot en met Dirty Work heb ik uitgezonderd op Goats Head Soup elk Stones album nu in bezit, en ik merk dat deze periode mij erg aanspreekt.
Was Their Satanic Majesties Request nog een soort van poging om een Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band te meken, vervolgens kreeg je een ander geluid.
Het leek wel alsof The Beatles naar de achtergrond verdwenen.
Natuurlijk was de dood van Brian Jones een keerpunt, ook al had hij de band al verlaten.
LSD werd vervangen door Heroine, en Mick Taylor kwam de band versterken.
Maar wat mij vooral opviel was dat het Britse geluid vervangen werd tot een meer Amerikaans geluid.
Veel meer country en blues invloeden, en ook de sound van de latere The Doors, Eagles en Gram Parson hoor je terug.
Grappig dat ze juist in het begin begonnen met Amerikaanse covers, nu zijn ze gerijpt om zelf ook nummers in deze stijl te schrijven.
Als kind dacht ik ook dat The Stones uit de Verenigde Staten kwam.
Hoezen van Tattoo You en vooral Sticky Fingers maakten veel in druk op mij, dat waren ook albums die mijn vader vaak draaide.
En nu klinken ze voor mij nog steeds hetzelfde als toen, duidelijke Amerikaanse roots.
Sticky Fingers springt er boven uit.
Brown Sugar, Sister Morphine en Wild Horses zijn de sterkste nummers.
Een band als The Black Crowes (Amerikaans) heeft zeker naar dit album geluisterd.
The Stones hebben nog weinig meer met hun Britse achtergrond te doen.

avatar van Brutus
Beste album tot dan toe van de RS, met briljant gitaarspel van Mick Taylor.

avatar van zaaf
Op Beggars Banquet staan louter topsongs. Hier is wel wat kwaliteitsverschil te vinden. Maar zonder enige twijfel een fantastisch album. Beter dan de opvolger, naar mijn smaak.
En dan de voorganger idd.

avatar van nlkink
Een heel mooi album inderdaad. Ik ken 'Exile On Main Street' (nog) niet goed genoeg om te durven zeggen of ik die beter of minder vind. Voor mezelf vind ik wel 'Beggar's Banquet' en 'Let It Bleed' beter omdat ik daar geen 'Moonlight Mile' op tegenkom. Gelukkig is het ook meteen het laatste nummer en hoef ik 'm niet te skippen.

avatar van Lura
zaaf schreef:
Beter dan de opvolger, naar mijn smaak.

Ga je mond spoelen met zeep, zaaf

avatar van DargorDT
Grappig zeg. Zie ik dit album bovenaan staan op MuMe, net nadat ik de hoes van Lovedrive (Scorpions) voorbij zag komen op last.fm! Echt waar, ik verzin het niet. Wie wil weten wat daar zo apart aan is, moet die hoes maar even opzoeken.

Een van de Rolling Stones-album met eeuwigheidswaarde. Dit blijft altijd goed. Ook geen zwakke plekken.

Lura schreef:
Ga je mond spoelen met zeep, zaaf

Ik zei toch: naar mijn (vieze zeep-)smaak

avatar van MDRAIJER
DargorDT schreef:

Ik zie het niet.

avatar van Metalhead99
Deze gaat een 2CD re-release krijgen, volgens mij begin juni of juli. Ik heb de extra tracks toegevoegd.

Niet alleen een 2CD re-release maar komt in meerdere variaties uit
Ik denk dat ik voor de Super Deluxe Edition Boxset ga

Sticky Fingers | The Rolling Stones - rollingstones.com

avatar van lennon
teus schreef:
Niet alleen een 2CD re-release maar komt in meerdere variaties uit
Ik denk dat ik voor de Super Deluxe Edition Boxset ga

Sticky Fingers | The Rolling Stones - rollingstones.com

Wow, ziet er interessant uit! Ze zijn wel veel aan 't releasen de laatste tijd zeg.

Ben benieuwd naar de prijs van die vinyl boxset.

avatar van Thunderball
Afgelopen woensdagavond hebben ze o.a. het complete album live gespeeld tijdens het try-out clubconcert in het Fonda Theater te L.A. vlak voor de nieuwe 15 concerten reeks in de V.S. die komende zondag van start gaat.

Zal vroeg of laat waarschijnlijk gereleased gaan worden, daar er extra veel camera's en mixingdesks waren en er nauwelijks echte fans naar binnen mochten, maar -behalve een hele zooi V.I.P.'s- wel vooraan een hele rij fotomodellen te bespeuren waren (waar van de meesten na 20 minuten al weer verveeld naar buiten gingen).

avatar van bikkel2
Heeft Mick Taylor alles meegespeeld Thunderball ? Is toch wel heel belangrijk geweest op Sticky Fingers.

Ik vind sowieso dat Taylor wel wat meer speelruimte mag krijgen. Veel nieuw werk valt er toch niet meer te verwachten.

Nee, Mick Taylor is weer exit.
Die werd louter als gast tijdens de vorige tour gezien en zodanig gecontracteerd, om hun 50-jarige bestaan te vieren, niet om blijvend mee te touren.

Thunderball schreef:
Nee, Mick Taylor is weer exit.
Die werd louter als gast tijdens de vorige tour gezien om hun 50-jarige bestaan te vieren.

Jammer. Maar goed, hij zal er hopelijk financieel op vooruit zijn gegaan.

Thunderball schreef:
Nee, Mick Taylor is weer exit.

Bijzonder jammer,oftewel mss gemiste kans voor bijzondere opnames voor evt een nieuwe liverealease in een clubsfeer
Met Taylor zou het ongetwijfeld meerwaarde geven,zoals Bikkel al zei,hij was heel belangrijk voor Sticky Fingers,en ze hadden hem er nu toch bij....maar jaaaa

Vraag me ook wel es af ...stel ...Wood was er in '70-'71 al bij ,in hoeverre zouden albums als St. F en Exile ,kwalitatief (gehoord),,geweest zijn?? Zouden wij ook 5***** uitgedeeld hebben????

avatar van JoopKonraad
Nog steeds een fantastische plaat! 44 Jaar Sticky Fingers!

Er staat een heerlijk verhaal over de plaat in de nieuwe Lust For Life die deze week verschijnt. Overigens is de hoes gebruikt als cover van het blad... http://lflmagazine.nl/

avatar van bikkel2
Tja teus....da's een interessante gedachtengang.
Taylor was de stylist op die albums. Sterke slidepartijen, indrukwekkend solowerk. Met alle respect voor Ronnie Wood die ook met veel snaarinstrumenten uit de voeten kan, maar die kan echt niet tippen aan Taylor en ik vermoed dat die nooit de magie had kunnen tentoonstellen zoals wij het kennen op deze en Exile.
Echter heeft Wood mij nooit in de weg gezeten op de latere albums. Maar die hebben in geen geval de periode 1968/ 1972 meer kunnen overtreffen.

Heb persoonlijk heel, heel veel met de muziek van eind jaren 60 en begin jaren 70. Zowel Creedence Clearwater Revival, Led Zeppelin, Rod Stewart en Rolling Stones in grootse vorm!!

en jijzelf dan!

Hi, hi kwam toen nog niet verder dan de zandbak of waterpoel....

avatar van zaaf

Ik was in Duitsland voor concerten van o.a. Metallica & Muse en wat kom ik in de bladenwinkel tegen: de Duitse versie van Rolling Stone (het blad dus) met niet alleen hun bijna naamgenoten (de band dus) voorop, maar ook een gratis.... single (een 7" dus). Met daarop op kant A een mooie Acoustic Version van Wild Horses en op B Dead Flowers. Achterop staat ook: Taken from The Rolling Stones 'Sticky Fingers' Super Deluxe Edition 2015.

Een mooi collector's item dus. Ik weet niet of hij ook op de US versie zit, maar ik vond wel op de Duitse website, dat je als je dat wilt deze single met blad kan bestellen:
ROLLING STONE Ausgabe 06/2015 mit exklusiver Rolling Stones 7? Vinyl-Single / ROLLING STONE issue 06/2015 plus exclusive Rolling Stones 7? Vinyl-Sing... - Rolling Stone - abo.rollingstone.de

avatar van Kimmyboy
Vooralsnog het enige album dat ik een 5 heb gegeven. Geen enkel zwak nummer gehoord gedurende elke luisterbeurt (en dat zijn er best al wat). Genieten.

avatar van Thunderball
Is idd een mooie uitgave van de Duitse Rolling Stone. Ik heb hem van de week per post ontvangen. Zit ook nog een boekje met festival- en concerttips en een cd bij. Echt eentje om te hebben.

Super Deluxe Edition Boxset nu al ff in bestelling
Interessant musthave voor de liefhebber,
je moet er wel wat voor over hebben kost paar centjes,
maar dan heb je wel een super aanwinst in je muziekverzameling/Stonescollectie
word vervolgd kijk er naar uit!

Het is niet onverwacht, maar toch vind ik het wat goedkoop om de ritssluiting alleen te doen op de 2LP en niet op de 1LP. Zo geef je als vinylliefhebber toch vanwege dit bijzondere artwork snel meer uit, dit terwijl de tweede LP niet bepaald bijzonder te noemen is. Gelukkig heb ik de originele ritshoes al. Die ziet er trouwens niet hetzelfde uit.

kistenkuif
Met het pensioen van die gasten zit het wel snor. Dat van mij is karig. En de toegevoegde waarde van de extra schijf zie ik niet. Daarom ga ik niet weer een versie van dit overigens prima album aanschaffen.