Depeche Mode - Black Celebration (1986)

Pop / Electronic
Label: Mute

1. Black Celebration (4:57)
  2. Fly on the Windscreen - Final (5:19)
  3. A Question of Lust (4:23)
  4. Sometimes (1:54)
  5. It Doesn't Matter Two (2:51)
  6. A Question of Time (4:09)
  7. Stripped (4:17)
  8. Here Is the House (4:16)
  9. World Full of Nothing (2:49)
  10. Dressed in Black (2:34)
  11. New Dress (3:45)
  12. Breathing in Fumes * (6:07)
  13. But Not Tonight [Extended Remix] * (5:14)
  14. Black Day * (2:36)
  15. Black Celebration [Live] * (6:11)
  16. A Question of Time [Live] * (4:36)
  17. Stripped [Live] * (6:30)
  18. Shake the Disease * (4:52)
  19. Flexible * (3:12)
  20. It's Called a Heart * (3:51)
  21. Fly on the Windscreen * (5:07)
  22. But Not Tonight * (4:18)
  23. Christmas Island * (4:51)
avatar van vigil
Dit waren de singles in volgorde van uitgave
Stripped
A Question of Lust
A Question of Time

Lust behaalde overigens alhier de 24ste plek in de Top 40 waarmee het de grootste hit werd van deze drie. Time kwam niet verder dan de Tip en Stripped deed helemaal niets.

Lang leve NL vs. DM singles...

Leonidas5
Ok dank. Vandaar dat die als enige nog op mijn vizier stond. Schandalig lage scores voor alledrie de singles idd. Ik volgde destijds de top 40 intensief en weet nog dat ik me er destijds over verbaasde dat singles als a question of lust en ook living in another world van talk talk nauwelijks hits werden terwijl sophia george in de top 3 stond met girlie girlie...

avatar van vigil
Leonidas5 schreef:

Zo, dan noem je er ook wel twee ook

avatar van Arrie
Hey hey, Girlie Girlie is hartstikke leuk!

Leonidas5 schreef:

Ik denk niet dat ik 'Stripped' ooit op de radio heb gehoord. Pas later leerde ik dat het een single was geweest en dat er een clip van bestond. 'A question of lust' werd toentertijd wel gedraaid, maar lijkt nu (ten onrechte) een beetje vergeten. Vreemd wel, want dat nummer heeft toch echt een hoog evergreen-gehalte.

Niets mis met 'Girlie Girlie' trouwens. Geinig liedje.

Stripped stond in de Verrukkelijke 15 in april 1986, kwam toen wel op de radio voorbij. Voor mij nog steeds het mooiste Depeche Mode nummer.

Leonidas5
Leuk ja die verrukkelijke 15 beetje alternatieve hitlijst voor de betere singles van die tijd