MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Luisteren voordat je stemt

zoeken in:
In De Site > Gebruikers > Mijn Vraag Aan.....:

Reijersen schreef:
Ik heb een vraag aan Bubbachups.

Ik zag bij je stemmen dat je voor een cd van Alicia Keys en bij de cd Chocolate Factory van R. Kelly een 0,5 ster al beoordeling had gegeven. Maar zonder uitleg. Doe je deze beoordeling omdat je de artiesten/muziek niks vind, of heb je daadwerkelijk de cd's beluisterd???

Je moet niet altijd de cds beluisterd hebben.

Toon1 schreef:

Nou, ik vind dus wel dat je het hele album beluisterd moet hebben (het liefst meerdere malen) voordat je een stem uitbrengt.

Angeliquek schreef:
(quote)

Nou, ik vind dus wel dat je het hele album beluisterd moet hebben (het liefst meerdere malen) voordat je een stem uitbrengt.

Daar ben ik het totaal mee eens.

In De Site > Gebruikers > Mijn Vraag Aan.....:

Onderhond schreef:
Anderzijds draait deze site rond persoonlijke smaak natuurlijk

Natuurlijk, en van mij mag hij doen met zn stemmen wat hij wil. Vroeg me alleen af of hij stemde nadat hij het gehele album (meerdere malen) gehoord heeft.

bubbachups schreef:
Maar een uitgebreid betoog over waarom ik iets slecht vind? Heb ik geen zin in, het cijfer volstaat. Over het algemeen reageer ik enkel met een berichtje bij een album als ik iets goed vind. Zo zit mijn MusicMeter policy een beetje in elkaar.

Jammer. Afwijkende cijfers zonder commentaar zijn bijzonder oninteressant en bovendien vaak niet serieus te nemen. Zeker bij 'onbekende' users.

En je mist al die negatieve reacties van mensen die het totaal niet eens zijn met je

[/irornie]

Onderhond schreef:
En je mist al die negatieve reacties van mensen die het totaal niet eens zijn met je

[/irornie]

Wat weer mooie discussies op gang kan brengen,

@ Bubbachups, next question maybe??

Angeliquek schreef:
(quote)

Moet je dan ook eerst een paar keer naar "Samson & Gert Vol.10" luisteren vooraleer je een cijfer mag geven? Ik kan nu al zeggen wat dat cijfer van mij gaat zijn zonder te luisteren

Ja natuurlijk moet je dat. Hoe is het nou te verdedigen dat je mag stemmen op platen die je niet kent?

Toon1 schreef:
Moet je dan ook eerst een paar keer naar "Samson & Gert Vol.10" luisteren vooraleer je een cijfer mag geven? Ik kan nu al zeggen wat dat cijfer van mij gaat zijn zonder te luisteren

Ja, als je het album wilt beoordelen wel! Ik kan toch ook niet zeggen dat sojamelk niet te drinken is zonder dat ik het ooit geproefd heb

Inderdaad, stemmen zonder luisteren is voor gefrustreerde pubers.

Ik denk dat we nu een beetje afdwalen van de topic-essentie.

Nee. Dit is heel belangrijk.
Ik persoonlijk stem alleen op albums die ik ken/ Lijkt me ook het eerlijkst. Maar ik breng inderdaad ook wel eens een 0.5 of een 1 als stem uit zonder commentaar bij te voegen. Het cijfer spreekt voor zich denk ik dan.

rayman schreef:
Nee. Dit is heel belangrijk.
Ik persoonlijk stem alleen op albums die ik ken/ Lijkt me ook het eerlijkst. Maar ik breng inderdaad ook wel eens een 0.5 of een 1 als stem uit zonder commentaar bij te voegen. Het cijfer spreekt voor zich denk ik dan.

Ik stem normaal ook altijd op albums die ik ken, maar uiteraard heb ik ook al een paar keer een 0.5 gegeven. Ik vind dat er in sommige gevallen inderdaad geen commentaar bij moet.

maar dan heb je het betreffende album wel geluisterd?

Dat versta ik tenminste wel onder "kennen". In mijn geval: ja, dus.

Ik voel me ook niet verplicht lage scores toe te lichten. Anderszijds heb ik maar 2 0,5*-albums en ik denk niet dat iemand aanstoot aan die stemmen zal nemen, zelfs al lopen er hier wel veel fans van die gekke Scandinaviërs rond.

dutch2
Ik heb nooit lager dan 1,5* gestemd, omdat ik alleen maar stem op albums die ik goed ken (meerdere draaibeurten, dus). En slechte albums ga ik echt niet meer dan één keer beluisteren. Ik licht stemmen dan ook nooit toe, maar plaats af en toe eens een bericht als ik iets aanvullends te melden heb, of als ik een sterk album onder de aandacht wil brengen.

Sietse
ik heb wel een aantal lage stemmen. Die zijn dan vaak gebaseerd op het niet helemaal horen van een album om dat ik het niet meer trok. Of omdat ik al een tijd verveeld ben door de artiesten en hun muziek bijv. faithless en metalica...ik kan dat gewoon niet aanhoren zonder met er aan te gaan ergeren...nu is dat dan ook weer niet bij al de albums van deze mensen maar wel degene die ik 1 of lager heb gegeven.

Toon1 schreef:
(quote)

uhh jawel

HiLL schreef:
(quote)

uhh jawel

In bijna alle gevallen wel ja, maar er zijn er ook waar dat niet moet.

Want?

Ik vind dat ik een 0.5 mag geven aan het album van Crazy Frog of Samson & Gert zonder alle nummers van het album gehoord te hebben.

Wanneer je genoeg van een plaat op de radio hoort kun je toch een heel aardige indruk krijgen. Neem als voorbeeld de nieuwe green day, daarvan kwamen geloof 4 singles daardoor heb je een heel erg goede indruk van de plaat gekregen om een stem uit te kunnen brengen. Neemt niet weg dat ik alle platen waarop ik stem in zijn geheel gehoord wil hebben. maar ik kan me goed voorstellen dat je op een plaat stemt die je nooit helemaal heb gehoord.

titan (crew)
Toon1 schreef:
(quote)

Ik vind dat ik een 0.5 mag geven aan het album van Crazy Frog of Samson & Gert zonder alle nummers van het album gehoord te hebben.

Wat een onzin, als dat het criterium is ga ik zo nog even een paar honderd stemmen uitbrengen.

Toon1 schreef:
(quote)

Dat wou ik net zeggen. In dat geval vind ik het terecht. Heb ik ook gedaan bij Crazy Frog, daarbij is het wel vanzelfspreken dat et slecht is.

titan (crew)
Eddie schreef:
Wanneer je genoeg van een plaat op de radio hoort kun je toch een heel aardige indruk krijgen. Neem als voorbeeld de nieuwe green day, daarvan kwamen geloof 4 singles daardoor heb je een heel erg goede indruk van de plaat gekregen om een stem uit te kunnen brengen.

Meer dan een aardige indruk heb je dan inderdaad niet, lijkt mij volstrekt onvoldoende basis voor het uitbrengen van een stem.

SelmaDuim
Inderdaad, helemaal eens met titan.

titan schreef:
(quote)

In welk geval niet dan?

Ik denk dat dat voor zich spreekt; iets serieuze groepen die niet als doel hebben muziek voor 5-jarigen maken of onoriginele echte, pure commerce (zoals Crazy Frog dus).

titan (crew)
Judith schreef:
(quote)

Dat wou ik net zeggen. In dat geval vind ik het terecht. Heb ik ook gedaan bij Crazy Frog, daarbij is het wel vanzelfspreken dat et slecht is.

Dat weet je dus pas als je het hele album hebt gehoord. Op basis van een paar nummers kun je wel het vermoeden hebben dat het hele album je niet zal bevallen, maar zolang je dat hele album niet hebt beluisterd slaat je stem nergens op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:43 uur

geplaatst: vandaag om 00:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.