De Site / Algemeen / Luisteren voordat je stemt
zoeken in:
0
geplaatst: 23 januari 2006, 15:43 uur
Reijersen schreef:
Het gaat dus juist niet om Crazy Frog en K3. Maar om, in Bubbachups voorbeeld, Alicia Keys en R. Kelly. Dat lijken mij artiesten om wel serieus te nemen.
Het gaat dus juist niet om Crazy Frog en K3. Maar om, in Bubbachups voorbeeld, Alicia Keys en R. Kelly. Dat lijken mij artiesten om wel serieus te nemen.
Daar geef ik toch ook geen 0.5 aan en daar gaat het mij ook niet om, en ik geef je ook groot gelijk dat je die artiesten geen 0.5 mag geven zonder het volledige album te hebben gehoord.
0
dutch2
Toon1 schreef:
Dat is nu net mijn punt, op dat groepen zoals Crazy Frog is het wel geoorloofd, en dat is maar 0.0001% van alle groepen die hier opstaan. Ik heb het hier niet over alle groepen of albums!
(quote)
Dat is nu net mijn punt, op dat groepen zoals Crazy Frog is het wel geoorloofd, en dat is maar 0.0001% van alle groepen die hier opstaan. Ik heb het hier niet over alle groepen of albums!
De keuze voor die Crazy Frog is volkomen willekeurig. Als ik toevallig een hekel heb aan aalgladde r&b-acts, kan ik op iedere act waarvan ik een paar hitjes ken een lage stem uitbrengen. En dan is het einde zoek.
0
titan (crew)
Toon1 schreef:
Omdat dat kwaliteit is en dat is wat we allemaal willen.
(quote)
Omdat dat kwaliteit is en dat is wat we allemaal willen.
Dat vind ik geen reden. Wie bepaalt trouwens wat kwaliteit is? Jij vindt Crazy frog helemaal ruk en jij hebt gelijk maar even voor de rest van ons ook bepaald dat wij dit ook vinden.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 15:44 uur
Onderhond schreef:
Als je ook jongere mensen wil aantrekken op de site is dat best erg ja. Er zijn genoeg kinderen die enorm veel plezier beleven aan die albums, 't is nogal triest om die dan te gaan afbreken zonder dat je ze echt kent.
Als je ook jongere mensen wil aantrekken op de site is dat best erg ja. Er zijn genoeg kinderen die enorm veel plezier beleven aan die albums, 't is nogal triest om die dan te gaan afbreken zonder dat je ze echt kent.
Heel juist. Iedereen begint toch met pop-light. Daarna evolueert onze smaak...
0
dutch2
geplaatst: 23 januari 2006, 15:45 uur
Toon1 schreef:
Muziek met niet als enige doel geld verdienen.
(quote)
En wie bepaalt dat dan?
0
titan (crew)
geplaatst: 23 januari 2006, 15:46 uur
Toon1 schreef:
(quote)
Ik ken anders genoeg niet-commerciele muziek waar ik niets aan vind. Mag ik daar dan geen 0,5* aan geven?
0
geplaatst: 23 januari 2006, 15:46 uur
titan schreef:
Ik ken anders genoeg niet-commerciele muziek waar ik niets aan vind. Mag ik daar dan geen 0,5* aan geven?
(quote)
Precies...ik ken er ook een paar...
En dan nog..als muziek gemaakt wordt waar ook geld mee wordt verdiend, ...is het dan per definitie slecht ??
0
geplaatst: 23 januari 2006, 15:47 uur
0
geplaatst: 23 januari 2006, 15:48 uur
titan schreef:
Dat zeg ik toch niet. Ik heb het hier over 0.5* geven aan van die groepjes als Crazy Frog of K3, ik heb het hier niet over de hele top-40 (1% daarvan) of alle R&B groepen of alle obscure electronicaplaatjes ofzo.
VanDeGriend schreef:
En dan nog..als muziek gemaakt wordt waar ook geld mee wordt verdiend, ...is het dan per definitie slecht ??
Ik schreef: met als ENIGE doel geld verdienen.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 15:52 uur
Mmm je hebt m door. Maar dan nog, wie bepaalt dat. Noem er maar eens een paar waar je dat met 100 % zekerheid van kan zeggen. En zelfs dan kan het een acceptabel/kwalitatief goed product opleveren. Ik denk dat bijvoorbeeld K3, omdat ridicule voorbeeld maar te gebruiken, in het genre kwalitatief gezien de benchmark is. Ook al is t waarschijnlijk om geld te doen.
0
Ik stem zelf meestal in context met wat ik nog meer van het genre ken. Zoals, ik hou totaal niet van Nederlandstalige hiphop, maar hoor wel dat Opgezwolle stukken beter is als de andere hiphop in Nederland, dus geef het dan gewoon 4 sterren.
0
Onderhond schreef:
Volgens mij heeft K3 niet als enig doel geld te verdienen.
Volgens mij heeft K3 niet als enig doel geld te verdienen.
Dat zou idd zomaar zo kunnen zijn
0
titan (crew)
geplaatst: 23 januari 2006, 15:53 uur
Toon1 schreef:
Dat zeg ik toch niet. Ik heb het hier over 0.5* geven aan van die groepjes als Crazy Frog of K3, ik heb het hier niet over de hele top-40 (1% daarvan) of alle R&B groepen of alle obscure electronicaplaatjes ofzo.
(quote)
Ik blijf het idee dat het bij bepaalde albums geoorloofd is om ongehoord 0,5* uit te delen en bij anderen weer niet heel eng vinden.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 15:54 uur
The Scientist schreef:
dus alle verzamelalbums horen 0,5 te krijgen?
dus alle verzamelalbums horen 0,5 te krijgen?
niet als het van een groep (of label) komt die niet alleen als doel heeft geld te verdienen
0
geplaatst: 23 januari 2006, 15:55 uur
VanDeGriend schreef:
Absoluut niet. Derhalve geen stem van mij hiervoor.
Ik verwacht ook geen stem van rock-haters bij mijn favorieten
(quote)
Absoluut niet. Derhalve geen stem van mij hiervoor.
Ik verwacht ook geen stem van rock-haters bij mijn favorieten
Je neemt het niet serieus omdat het je genre niet is??
Waren er dan maar meer mensen die niet stemmen, en het gewoon links laten liggen. Helaas gebeurd dat niet altijd, en krijgt deze rasartiest (10 album oa, en goede live-performances) een 0,5 ster omdat ze er niet van houden. En niet omdat ze het album gehoord hebben en daarvanuit een oordeel hebben geveld.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 15:55 uur
Ik vind een cijfer geven voor een album wat totaal niks te maken heeft met je smaak, maar dat je wel kent, al op t randje. Ongehoord een album met een cijfer belonen is not-done.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 15:57 uur
VanDeGriend schreef:
Ik vind een cijfer geven voor een album wat totaal niks te maken heeft met je smaak, maar dat je wel kent, al op t randje. Ongehoord een album met een cijfer belonen is not-done.
I Totally Agree.
0
titan (crew)
VanDeGriend schreef:
Ik vind dat je hiermee de grenzen precies weergeeft.
0
Reijersen schreef:
(quote)
Misschien wat zwaar gesteld, maar ik stem er niet op. Als anderen het goed vinden, wat ga ik dan lopen zieken. Ik heb ook wel eens wat van Onderhond's tips geprobeerd. Niet mijn ding. Ff een flauwe opmerking vind ik dan nog net kunnen (zeker bij Onderhond
) maar stemmen slaat nergens op, vooral ook omdat ik het gebodene niet in perspectief van andere releases kan plaatsen. Wat dat betreft snijdt jouw Opgezwolle opmerking hout
0
geplaatst: 23 januari 2006, 15:58 uur
Ik vind een cijfer geven voor een album wat totaal niks te maken heeft met je smaak, maar dat je wel kent, al op t randje.
Vind ik op zich niks mis mee. De enige reden waarom ik het eigenlijk niet doe is de hoop gezeik die je er hier mee op je nek haalt.
0
dutch2
geplaatst: 23 januari 2006, 15:58 uur
VanDeGriend schreef:
Yup, precies de woorden waar ik niet op kon komen

0
geplaatst: 23 januari 2006, 15:59 uur
VanDeGriend schreef:
Ik vind een cijfer geven voor een album wat totaal niks te maken heeft met je smaak, maar dat je wel kent, al op t randje.
Ik vind dat het wel kan maar je moet het wel vanuit het perspectief kijken van het genre zelfs en het album op zich en alle vooroordelen laten vallen.
0
titan (crew)
geplaatst: 23 januari 2006, 16:01 uur
Onderhond schreef:
Vind ik op zich niks mis mee. De enige reden waarom ik het eigenlijk niet doe is de hoop gezeik die je er hier mee op je nek haalt.
(quote)
Dat zou me een zorg zijn, het zou pas raar zijn als je daarna nog meer van soortgelijke albums ging beluisteren.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:03 uur
The Scientist schreef:

(quote)

Ik beweer niet dat dat altijd lukt, misschien zelfs nooit, maar we kunnen het proberen.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:04 uur
Yak schreef:
Het grappige van deze discussie is dat het eigenlijk helemaal geen discussie is.
Dat je niet stemt op albums die je niet volledig hebt gehoord, zonder uitzonderingen daarop, is een regel op MuMe. Toegegeven: het is een ongeschreven regel. De geschreven regel is dat het niet is toegestaan om te "stemmen op albums die je nog niet gehoord kan hebben."
Het grappige van deze discussie is dat het eigenlijk helemaal geen discussie is.

Dat je niet stemt op albums die je niet volledig hebt gehoord, zonder uitzonderingen daarop, is een regel op MuMe. Toegegeven: het is een ongeschreven regel. De geschreven regel is dat het niet is toegestaan om te "stemmen op albums die je nog niet gehoord kan hebben."
En hoe verklaar jij dit dan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.