De Site / Algemeen / Luisteren voordat je stemt
zoeken in:
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:55 uur
Sietse schreef:
kunnen ze meteen muziekaal een beetje worden opgevoed waarvoor ik mij dan vrijwillig aanbied...
iedere dag voor sesamstraat een album van frank zappa en na sesamstraat voor het slapen gaan merzbow. Dat lijkt mij nu een goed idee
(quote)
kunnen ze meteen muziekaal een beetje worden opgevoed waarvoor ik mij dan vrijwillig aanbied...
iedere dag voor sesamstraat een album van frank zappa en na sesamstraat voor het slapen gaan merzbow. Dat lijkt mij nu een goed idee

Een héél goed idee

0
titan (crew)
geplaatst: 23 januari 2006, 16:57 uur
Ik vrees dat de Mothers against noise dan in opstand komen!
.
.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 17:06 uur
Sietse schreef:

dat moet worden:
alle niet-kinderen iedere dag voor Frank Zappa een album Sesamstraat en er daarna ook nog een voor het slapengaan. Ik heb vroeger heel veel plezier aan sesamstraat beleefd en ik vind het nog steeds fantastisch om het af en toe terug te luisteren. Of het nu 'kwaliteit' is of niet, ik luister er liever naar dan naar een grote hoeveelheid andere dingen op deze site...
0
geplaatst: 23 januari 2006, 17:08 uur
The Scientist schreef:
Of het nu 'kwaliteit' is of niet, ik luister liever naar sesamstraat dan naar een grote hoeveelheid andere dingen op deze site...
Of het nu 'kwaliteit' is of niet, ik luister liever naar sesamstraat dan naar een grote hoeveelheid andere dingen op deze site...

0
Sietse
geplaatst: 23 januari 2006, 17:17 uur
neo schreef:
Ik vind dat alle muziek nood kan zijn voor de site in zijn algemeenheid, ongeacht de artiest.
Ik vind dat alle muziek nood kan zijn voor de site in zijn algemeenheid, ongeacht de artiest.
zo en wanneer ga jij voor de voledigheid dan de albums van bands zoals Skrewdriver en Gestapo SS eens een keer toevoegen, ik zie die dingen hier liever niet, want dat trekt alleen maar verkeerde lui hierheen. Ik weet dat dit soort dingen tot verhitte discussie hebben geleden op discogs.com waar ze dus wel op staan.
maw. je wilt geen 100% volledigheid...dat brengt alleen maar ongewenste dingen mee.
ps. binnenkort mogelijk door mij wat toevoegingen van albums van women of the ss, wat helemaal niet extreem-rechts is, maar uit de industriele shock scene komt, toen dat nog hip was enzo...was tevens een project van een man van Joodse afkomst als ik me niet vergis...maar goed dat staat hier los van.
0
Sietse
geplaatst: 23 januari 2006, 17:25 uur
en dit lijdt er weer toe dat ik ergens op wikipedia een zeer interressant stuk over "Nazi Punks Fuck Off!!!" van Dead Kennedys zit te lezen...(briljante nummer)
0
aslan (crew)
geplaatst: 23 januari 2006, 17:30 uur
Sietse schreef:
en dit lijdt er weer toe dat ik ergens op wikipedia een zeer interressant stuk over "Nazi Punks Fuck Off!!!" van Dead Kennedys zit te lezen...(briljante nummer)

0
geplaatst: 23 januari 2006, 18:21 uur
Sietse schreef:
zo en wanneer ga jij voor de voledigheid dan de albums van bands zoals Skrewdriver en Gestapo SS eens een keer toevoegen, ik zie die dingen hier liever niet, want dat trekt alleen maar verkeerde lui hierheen. Ik weet dat dit soort dingen tot verhitte discussie hebben geleden op discogs.com waar ze dus wel op staan.
maw. je wilt geen 100% volledigheid...dat brengt alleen maar ongewenste dingen mee.
Skrewdriver wilde ik eerst nog eens toevoegen, maar kon uiteindelijk geen goede plaatjes vinden ofzo.
Natuurlijk zou deze muziek ook op MuM mogen. Films als Der Ewige Jude en Birth of a Nation zijn ook op MM te vinden. Heb slechts 1 keer meegemaakt dat er een 'fout' bericht bij te vinden was.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 20:01 uur
Ben je hele dag op je stage geweest kom je thuis, zie ik een topic met de naam Luisteren voordat je stemt, ik voel me verplicht om hier ook mijn mening over te uiten, blijkt het topic al 5 pagina's te bevatten. Ikke dus helemaal lezen en zo kwam ik toch nog wel een aantal sterke zinnen tegen die me wel even liet nadenken zo ook deze.
Dat vond ik ook, maar na mate ik iets verder had gelezen in het topic. Begon ik toch een beetje na te denken.
Ikzelf ben dus helemaal van muzieksmaak veranderd van af me 16/17e, maar ik heb hier nog een stapel cd's liggen die nog niet op de site zijn toegevoegd (denk maar aan het genre hardhouse, trance), naar mate het topic voorderde(schrijf ik het zo goed) dacht ik bij mezelf zal ik ze nu wel of niet toevoegen. Dat laat ik dus nog even aan jullie over.
Verder vond ik dit ook wel een goede
Als reactie op een post waarin stond dat cd's waarbij het alleen om geld gaat een 0,5* verdienen.
Wat betreft het antwoord op de vraag van dit topic:
Ik vind ook dat je de albums meerdere keren volledig heb moeten beluisterd voordat je je stem uit kan brengen.
HammerHead schreef:
Sterker nog, je kan het beter totaal negeren en je met interessanter zaken bezighouden.
Sterker nog, je kan het beter totaal negeren en je met interessanter zaken bezighouden.
Dat vond ik ook, maar na mate ik iets verder had gelezen in het topic. Begon ik toch een beetje na te denken.
Ikzelf ben dus helemaal van muzieksmaak veranderd van af me 16/17e, maar ik heb hier nog een stapel cd's liggen die nog niet op de site zijn toegevoegd (denk maar aan het genre hardhouse, trance), naar mate het topic voorderde(schrijf ik het zo goed) dacht ik bij mezelf zal ik ze nu wel of niet toevoegen. Dat laat ik dus nog even aan jullie over.
Verder vond ik dit ook wel een goede
The Scientist schreef:
dus alle verzamelalbums horen 0,5 te krijgen?
dus alle verzamelalbums horen 0,5 te krijgen?
Als reactie op een post waarin stond dat cd's waarbij het alleen om geld gaat een 0,5* verdienen.
Wat betreft het antwoord op de vraag van dit topic:
Ik vind ook dat je de albums meerdere keren volledig heb moeten beluisterd voordat je je stem uit kan brengen.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 20:39 uur
Exfrozen schreef:
(quote)
Hier gaat het om de muziek die op de cds staat, is deze alleen gemaakt om geld te verdienen? Niet de compilatie zelfs dus.
0
Sietse
geplaatst: 24 januari 2006, 00:24 uur
ik blijf er trouwens bij dat ik bij een hoop muziek al na 1 luisterbeurt kan zeggen of ik het goed vind of niet en ik een cijfer kan toe kennen. Er zijn uitzonderingen...maar goed mij zul je niet snel zien reageren bij nieuwe dingen die ik krijg te horen die ik niks vind...heb wel wat beters te doen...dat soort dingen verdwijnen snel weer uit mijn omgeving (lees: harde schijf) omvergeten te worden.
0
geplaatst: 30 januari 2006, 16:50 uur
Ik vind het zelf vaak moeilijk te zeggen of ik iets goed vindt na 1 luisterbeurt. En artiesten waar ik een gruwelijke hekel aan heb zal ik niet snel een cd van gaan beluisteren
...Zo kom je ook moeilijk aan de 0,5*
. Ik ben het wel eens dat een cd eerst beluisterd moet worden voordat er gestemd op mag worden
...Zo kom je ook moeilijk aan de 0,5*
. Ik ben het wel eens dat een cd eerst beluisterd moet worden voordat er gestemd op mag worden
0
geplaatst: 3 februari 2006, 23:15 uur
Stemmen op albums die je niet helemaal hebt beluisterd is in geen enkel geval goed te praten vind ik. Dat is oneerlijk tegenover de groep, de fans en de mensen die gewoon een impressie willen krijgen van het album.
Ook vind ik dat je buiten je genre niet stemt. Ik kan, zonder gewetensproblemen, alle albums van Black Eyed Peas en Eminem een 0.5 geven. Ook als ik ze hélemaal zou luisteren, zou dit niet meer zijn. Maar dat doe ik niet. Ik vind dat namelijk oneerlijk tegenover mensen die willen weten wat anderen van het album vinden.
Stel: ik kom als rockliefhebber op deze site. Ik kijk bij Radiohead (even willekeurig voorbeeld) en ik zie dat de stemmen heel verspreid liggen. Het album krijgt veel 0.5, 1 , 1.5... maar ook veel 4, 4.5, 5 ... Dan denk ik: zo speciaal zal het album wel niet zijn, ik koop het maar niet. De lage stemmen zijn echter allemaal van mensen die kotsen van het geluid van een gitaar. Dan ben ik HELEMAAL niets met de stemmen en de recensies. Als nu echter énkel mensen stemmen die rock wel leuk vinden, maar het album van Radiohead niet, dàn heb ik en beeld van het album.
Het interesseert me geen fluit dat rappers Radiohead slecht vinden. Het interesseert me wat rockliefhebbers van het album vinden. Daarom vind ik het oneerlijk tegenover de medegebruikers om albums van genres die je niet leuk vind te beoordelen. Begrijpen jullie wat ik bedoel?
Ook vind ik dat je buiten je genre niet stemt. Ik kan, zonder gewetensproblemen, alle albums van Black Eyed Peas en Eminem een 0.5 geven. Ook als ik ze hélemaal zou luisteren, zou dit niet meer zijn. Maar dat doe ik niet. Ik vind dat namelijk oneerlijk tegenover mensen die willen weten wat anderen van het album vinden.
Stel: ik kom als rockliefhebber op deze site. Ik kijk bij Radiohead (even willekeurig voorbeeld) en ik zie dat de stemmen heel verspreid liggen. Het album krijgt veel 0.5, 1 , 1.5... maar ook veel 4, 4.5, 5 ... Dan denk ik: zo speciaal zal het album wel niet zijn, ik koop het maar niet. De lage stemmen zijn echter allemaal van mensen die kotsen van het geluid van een gitaar. Dan ben ik HELEMAAL niets met de stemmen en de recensies. Als nu echter énkel mensen stemmen die rock wel leuk vinden, maar het album van Radiohead niet, dàn heb ik en beeld van het album.
Het interesseert me geen fluit dat rappers Radiohead slecht vinden. Het interesseert me wat rockliefhebbers van het album vinden. Daarom vind ik het oneerlijk tegenover de medegebruikers om albums van genres die je niet leuk vind te beoordelen. Begrijpen jullie wat ik bedoel?
0
geplaatst: 4 februari 2006, 00:33 uur
ZERO schreef:
Stel: ik kom als rockliefhebber op deze site. Ik kijk bij Radiohead (even willekeurig voorbeeld) en ik zie dat de stemmen heel verspreid liggen. Het album krijgt veel 0.5, 1 , 1.5... maar ook veel 4, 4.5, 5 ... Dan denk ik: zo speciaal zal het album wel niet zijn, ik koop het maar niet.
Stel: ik kom als rockliefhebber op deze site. Ik kijk bij Radiohead (even willekeurig voorbeeld) en ik zie dat de stemmen heel verspreid liggen. Het album krijgt veel 0.5, 1 , 1.5... maar ook veel 4, 4.5, 5 ... Dan denk ik: zo speciaal zal het album wel niet zijn, ik koop het maar niet.
Ik zie veel hele lage stemmen en veel hele hoge stemmen als iets positiefs. Het geeft aan dat velen het album verafschuwen en dat het ook een hoop users aanspreekt. Het heeft dan juist wel iets speciaals/afwijkends.
Albums waarbij vrijwel iedereen tussen de 2,5 en 4 zit zijn meestal "grootste gemene delers" albums.
Grote schommelingen in stemmen krijg je alleen wanneer iedereen die het album gehoord heeft ook zijn stem uitbrengt. Ongeacht of het genre je aanspreekt.
0
geplaatst: 4 februari 2006, 00:48 uur
bloempje24 schreef:
Ik zie veel hele lage stemmen en veel hele hoge stemmen als iets positiefs. Het geeft aan dat velen het album verafschuwen en dat het ook een hoop users aanspreekt. Het heeft dan juist wel iets speciaals/afwijkends.
(quote)
Als de lage stemmen van rockliefhebbers komen, vind ik het een andere situatie dan als de lage stemmen van hiphopliefhebbers komen. Dan vind ik het een beetje een verkeerd beeld geven. Nuja, dat is mijn mening hé
!
0
geplaatst: 4 februari 2006, 00:58 uur
Ik snap wat je bedoelt, maar het lijkt mij nog veel erger wanneer de arrenbie liefhebbers een rock plaat juist wel te pruimen vinden. Dan zie ik liever een 1* van ze zodat ik weet dat het "rock genoeg" is.
0
geplaatst: 4 februari 2006, 10:22 uur
ZERO schreef:
Ook vind ik dat je buiten je genre niet stemt.
Ook vind ik dat je buiten je genre niet stemt.
Vind ik altijd een beetje onzin, ik vind alleen dat je wanneer je stemt op platen die niet bepaalt jou genre zijn, dat je dat ook in acht moet nemen, en niet klakkeloos 0.5* moet geven. Als ik bijv op hip hop platen stem kijk ik er ook naar als een hip hop plaat. En vergelijk ik het niet met een metal plaat, dan zou ik idd op 1* uitkomen. Ik ben wel van mening dat je meerdere platen uit een genre moet kennen op een fatsoenlijke stem uit te kunnen brengen. Zo zal ik nooit op discoplaten stemmen oid.
0
geplaatst: 4 februari 2006, 12:34 uur
Als ik bijv op hip hop platen stem kijk ik er ook naar als een hip hop plaat. En vergelijk ik het niet met een metal plaat, dan zou ik idd op 1* uitkomen.
Dit snap ik niet helemaal
.In vergelijking met metal vind je hiphop eigenlijk maar klote, maar toch heb je platen binnen het genre op een 4 staan omdat het binnen het genre wél goed is?
0
geplaatst: 4 februari 2006, 12:38 uur
Als ik iets goed vind dan geef ik een hoog cijfer. Vind ik iets slecht dan geef ik een laag cijfer. Moeilijker hoef je het jezelf niet te maken.
0
geplaatst: 4 februari 2006, 13:06 uur
BoordAppel schreef:
In vergelijking met metal vind je hiphop eigenlijk maar klote, maar toch heb je platen binnen het genre op een 4 staan omdat het binnen het genre wél goed is?
In vergelijking met metal vind je hiphop eigenlijk maar klote, maar toch heb je platen binnen het genre op een 4 staan omdat het binnen het genre wél goed is?
Ik heb het contrast wat te groot gelegt dat is waar, ik vind platen die ik 4* geef oprecht goede platen. Wat ik alleen prober te zeggen is dat ik bijv de nieuwe (bijzonder lekkere) plaat van opgezwollen niet op de zelfde manier kan beoordenlen als de nieuwe Iron Maiden plaat.
Mijn vergelijking was wat krom geformuleerd. Ik probeerde alleen te zeggen dat je platen wel moet beoordelen naar hun genre, je kunt Metal en Hiphop of Bleus en Techno niet vergelijken met elkaar, dus moet je dat met het stemmen ook niet doen, maar moet je de vergelijking binnen het genre maken.
0
geplaatst: 4 februari 2006, 13:11 uur
Je kan wel vergelijken wat die platen/stijlen in je losmaken, en een cijfer hoeft niet meer te zijn dan een representatie van dat. Ik zie het probleem ook niet zo.
0
geplaatst: 4 februari 2006, 13:22 uur
Wat ik alleen prober te zeggen is dat ik bijv de nieuwe (bijzonder lekkere) plaat van opgezwollen niet op de zelfde manier kan beoordenlen als de nieuwe Iron Maiden plaat.
Ik heb geen criteria voor het beoordelen van platen naast dat het goed moet klinken en me wat moet doen. Met deze criteria beoordeel ik elke plaat of het nu System of a Down, Aesop Rock of Venetian Snares is (om maar een greep te doen uit artiesten die 5 sterren van me kregen voor hun albums).
0
geplaatst: 4 februari 2006, 15:02 uur
Ik zie het ook niet zo zeer als kriteria, ik ben me er alleen te dege van bewust dat het verschillende soorten muziek zijn, alleenop die manier kan ik voor me zelf een eerlijk waarde oordeel geven.
0
geplaatst: 4 februari 2006, 15:03 uur
BoordAppel schreef:
Ik heb geen criteria voor het beoordelen van platen naast dat het goed moet klinken en me wat moet doen.
Ik heb geen criteria voor het beoordelen van platen naast dat het goed moet klinken en me wat moet doen.
precies,Als juist alleen maar fans van het betreffende genre op een album stemmen geeft dit me een vertekend beeld. Dan heb ik nog geen idee wat ik er als niet-fan van zou kunnen verwachten. Verder weet ik ook wel op wiens stemmen ik bij verschillende albums moet letten, en doe ik dat ook wel.
Ik heb er ook geen enkele moeite mee een plaat die ik niks vind op een 1* of een 1,5* te trakteren. Mensen kunnen aan mijn top-10 mijn smaak zien, en op basis daarvan beoordelen hoe repreentatief ze mijn stem vinden.
Mensen die geinteresseerd zijn in de muziek waar ik naar luister kunnen zien dat ik het album niks vind...
Ze moeten zelf kunnen beseffen dat mijn 1* ook maar een mening is waar ze het niet mee eens hoeven zijn.
0
geplaatst: 5 februari 2006, 13:45 uur
Je mag best buiten je genre stemmen, absoluut, het zal alleen niet vaak gebeuren, zo weet ik al dat Frans Bauer, of de nieuwe van The Game mij toch niet kunnen boeien. Ik luister er niet naar en stem dus niet, anders kun je alles wat je niet bevalt wel 1 * geven
0
Music Freak
geplaatst: 1 februari 2008, 19:16 uur
Ik vind eigenlijk ook dat je pas kunt stemmen, als je het hele album ook daadwerkelijk hebt geluisterd, want hoe kun je anders een oordeel geven over een album die je nog nooit geluisterd hebt.
Vaak lees ik ook recensies van mensen die blijkbaar een hekel hebben aan die ene artiest, maar dan nog vindt ik dat je niet kunt stemmen op een album.
Er zijn ook genoeg artiesten die mij totaal niet boeien, maar dan stem ik gewoon niet, wel zo sportief, gewoon een reactie geven oke, maar stemmen nee dat niet.
Vaak lees ik ook recensies van mensen die blijkbaar een hekel hebben aan die ene artiest, maar dan nog vindt ik dat je niet kunt stemmen op een album.
Er zijn ook genoeg artiesten die mij totaal niet boeien, maar dan stem ik gewoon niet, wel zo sportief, gewoon een reactie geven oke, maar stemmen nee dat niet.
0
geplaatst: 1 februari 2008, 19:21 uur
Music Freak schreef:
Gezien deze stemmen van jou lees ik hier dus echt enorme onzin. En dan druk ik me nog zacht uit.
Of lijkt het er op dat je zo'n beetje mijn hele top 10 maar niks vindt (ik tel er 6 die 0,5 van jou krijgen)? Dan ligt het dus aan de user en niet aan de artiest: andere invalshoek.... kan ook natuurlijk............

Ik ben wel heel erg benieuwd naar jouw verhaal en tegenstrijdigheden eigenlijk!
7 0,5* stemmen, 6 daarvan staan in mijn top 10 en allemaal op dezelfde dag geplaatst........... leg uit.
Wat mij betreft totaal ongeloofwaardig (om over sportief maar te zwijgen)!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.