De Site / Algemeen / Luisteren voordat je stemt
zoeken in:
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:06 uur
titan schreef:
Dat zou me een zorg zijn, het zou pas raar zijn als je daarna nog meer van soortgelijke albums ging beluisteren.
(quote)
Dat zou me een zorg zijn, het zou pas raar zijn als je daarna nog meer van soortgelijke albums ging beluisteren.
Tja,
voor mij is dat wel een zorg. Maar ik moet dan ook goed managen waar en hoeveel ik gezeik krijg, anders raakt mijn schema overbelast

0
titan (crew)
geplaatst: 23 januari 2006, 16:06 uur
Haha, je hebt het al druk genoeg nu volgens mij
.
.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:09 uur
The Scientist schreef:

(quote)

Zeg Scientist, waarom geef jij Crazy Frog 5* ? Je gaat me toch niet zeggen dat dit gemeend is? Dit is toch ook hetzelfde als een 0.5 geven, gewoon het andere uiterste. Jij zit ook mee in het complot
.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:12 uur
Eddie schreef:
Wanneer je genoeg van een plaat op de radio hoort kun je toch een heel aardige indruk krijgen. Neem als voorbeeld de nieuwe green day, daarvan kwamen geloof 4 singles daardoor heb je een heel erg goede indruk van de plaat gekregen om een stem uit te kunnen brengen.
Wanneer je genoeg van een plaat op de radio hoort kun je toch een heel aardige indruk krijgen. Neem als voorbeeld de nieuwe green day, daarvan kwamen geloof 4 singles daardoor heb je een heel erg goede indruk van de plaat gekregen om een stem uit te kunnen brengen.
Je kan daar behoorlijk de mist in gaan, anders. Op basis van de singles klinkt de laatste White Stripes ook best lekker, maar als je dan het album gaat luisteren...

Onderhond schreef:
Als je ook jongere mensen wil aantrekken op de site is dat best erg ja. Er zijn genoeg kinderen die enorm veel plezier beleven aan die albums, 't is nogal triest om die dan te gaan afbreken zonder dat je ze echt kent.
Als je ook jongere mensen wil aantrekken op de site is dat best erg ja. Er zijn genoeg kinderen die enorm veel plezier beleven aan die albums, 't is nogal triest om die dan te gaan afbreken zonder dat je ze echt kent.
Ja, zo zie ik het ook.
0
dutch2
geplaatst: 23 januari 2006, 16:14 uur
Judith schreef:
Zojuist heb ik mijn stem voor Crazy Frog verwijderd. Yeah.
Zojuist heb ik mijn stem voor Crazy Frog verwijderd. Yeah.
Goed zo. Yeah.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:14 uur
Onderhond schreef:
Tja,
voor mij is dat wel een zorg. Maar ik moet dan ook goed managen waar en hoeveel ik gezeik krijg, anders raakt mijn schema overbelast
(quote)
Tja,

Heb jij inmiddels niet een mooi rijtje antwoorden beschikbaar welke met copy/paste ten gepaste tijde in te zetten zijn ?

0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:15 uur
Onderhond schreef:
Wil je echt een paar 6-jarigen die pas hebben leren schrijven bij op deze site om mee te discussiëren?
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:16 uur
Reijersen schreef:
Het gaat dus juist niet om Crazy Frog en K3. Maar om, in Bubbachups voorbeeld, Alicia Keys en R. Kelly. Dat lijken mij artiesten om wel serieus te nemen.
Het gaat dus juist niet om Crazy Frog en K3. Maar om, in Bubbachups voorbeeld, Alicia Keys en R. Kelly. Dat lijken mij artiesten om wel serieus te nemen.
Ik heb beide albums helaas wel in hun geheel moeten aanhoren. Verschrikkelijk! Vandaar mijn 0,5.
In principe stem ik niet op albums die ik nog niet gehoord heb, dat is alleen maar tijdverspilling. Zoals ik al eerder zei, ik hou mij over het algemeen enkel bezig met muziek die ik wel goed vind.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:17 uur
Toon1 schreef:
Ik vind dat het wel kan maar je moet het wel vanuit het perspectief kijken van het genre zelfs en het album op zich en alle vooroordelen laten vallen.
(quote)
Ik vind dat het wel kan maar je moet het wel vanuit het perspectief kijken van het genre zelfs en het album op zich en alle vooroordelen laten vallen.
Deze uitspraak is toch wel één van de kromste en tegenstrijdigste die ik op deze site ben tegengekomen.
Leg eens uit hoe jij onbevooroordeeld op een plaat stemt die je niet eens gehoord hebt?
0
moviefreak#1
geplaatst: 23 januari 2006, 16:18 uur
Ach ja, sommige mensen zetten uitgebreide en vaak goede recenties bij albums die ze niet goed vinden (0,5 tot 2 sterren) en dan nog krijgen ze gezeik over zich heen dus ik zeg : als ik een album beluister wat ik onvoldoende vind breng ik geen stem uit en zet ik geen bericht neer. Ik vind het niet zo belangrijk op alles te stemmen als je toch veel gezeik krijgt. Als ik nu een onvoldoende zet bij een Eminem of Boris album, wat ik zeer zeker meer als één keer in zijn geheel gehoord heb en ik geef een redelijk argument, krijg je toch altijd weer losers die roepen dat je het niet mag luisteren omdat het niet jouw muziekstijk is.
Vandaar ook mijn zwaar gelimiteerde stemlijst hier !
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:19 uur
VanDeGriend: topsuggestie 
Ik ga mij daar niet mee bemoeien nee, maar ik heb er niks op tegen als jongeren en kinderen hier ook een beetje komen meepraten over (hun) muziek.

Wil je echt een paar 6-jarigen die pas hebben leren schrijven bij op deze site om mee te discussiëren?
Ik ga mij daar niet mee bemoeien nee, maar ik heb er niks op tegen als jongeren en kinderen hier ook een beetje komen meepraten over (hun) muziek.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:19 uur
HammerHead schreef:
Deze uitspraak is toch wel één van de kromste en tegenstrijdigste die ik op deze site ben tegengekomen.
Leg eens uit hoe jij onbevooroordeeld op een plaat stemt die je niet eens gehoord hebt?
VanDeGriend zegt:
"Ik vind een cijfer geven voor een album wat totaal niks te maken heeft met je smaak, MAAR DAT JE WEL KENT, al op t randje."
Ik antwoord:
"Ik vind dat het wel kan maar je moet het wel vanuit het perspectief kijken van het genre zelfs en het album op zich en alle vooroordelen laten vallen."
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:21 uur
Onderhond schreef:

(quote)
Ik ook niet, is zelfs leuk, maar aan 6-jarige meisjes die threads komen maken over K3 heb ik ook geen nood.
En jongeren zijn hier toch al (mensen boven 12) ?
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:22 uur
Je zou denken dat dat zo logisch is als wat; heb je het album gehoord (1 of meerdere keren) moet je erop kunnen stemmen. Indien het een verzamelalbum is heb je het apart van elkaar mischien allemaal wel gehoordl. Daarbij ook een stem dan. Dat zijn dan de twee manieren waarop je dus wel zou mogen stemmen.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:23 uur
HammerHead schreef:
Wat een enorm vreemde redenatie is dat toch. Ja, natuurlijk is Crazy Frog slecht. Ik zou het niet eens muziek willen noemen. Moet je daarom 0,5* aan zo'n CD uit gaan delen? Nee!
Sterker nog, je kan het beter totaal negeren en je met interessanter zaken bezighouden.
Wat een enorm vreemde redenatie is dat toch. Ja, natuurlijk is Crazy Frog slecht. Ik zou het niet eens muziek willen noemen. Moet je daarom 0,5* aan zo'n CD uit gaan delen? Nee!
Sterker nog, je kan het beter totaal negeren en je met interessanter zaken bezighouden.
Volledig mee eens!
Bij het stemmen op een album is absoluut nodig dat je alles geluisterd hebt. Ik ben ook van mening dat je pas een legitieme stem op een volledig album (want dat is wat het cijfer representeert, toch?) kunt uitbrengen als je het volledige album een luisterbeurt hebt gegeven. Mocht je al van te voren (of na 2 nummers) het idee hebben dat het niks wordt, laat dan merken door NIET te stemmen dat je je er van distantieert. Want door in die gevallen wel te stemmen spreek je een kwaliteitsoordeel uit op basis van verwachtingen. Een zeer laag aantal stemmen voor een CD zegt dan toch al genoeg, lijkt me.
Toon1 schreef:
Omdat dat kwaliteit is en dat is wat we allemaal willen.
(quote)
Omdat dat kwaliteit is en dat is wat we allemaal willen.
En de discussie van kwaliteit blijft altijd moeilijk. Wat is kwaliteit voor wie? Valt waarschijnlijk wel weer een hele nieuwe topic aan te besteden.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:23 uur
moviefreak#1 schreef:
Ach ja, sommige mensen zetten uitgebreide en vaak goede recenties bij albums die ze niet goed vinden (0,5 tot 2 sterren) en dan nog krijgen ze gezeik over zich heen dus ik zeg : als ik een album beluister wat ik onvoldoende vind breng ik geen stem uit en zet ik geen bericht neer. Ik vind het niet zo belangrijk op alles te stemmen als je toch veel gezeik krijgt. Als ik nu een onvoldoende zet bij een Eminem of Boris album, wat ik zeer zeker meer als één keer in zijn geheel gehoord heb en ik geef een redelijk argument, krijg je toch altijd weer losers die roepen dat je het niet mag luisteren omdat het niet jouw muziekstijk is.
Niks van aantrekken en gewoon een onvoldoende geven! Ook jouw mening is van belang!
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:24 uur
Aan mensen die threads maken over Radiohead heb ik ook geen nood. Aan 99% van de albums en artiesten heb ik hier geen nood. Dat wil niet zeggen dat zulke mensen niet welkom zijn, of dat je ze moet wegjagen.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:25 uur
bubbachups schreef:
Niks van aantrekken en gewoon een onvoldoende geven! Ook jouw mening is van belang!
(quote)
Dat vind ik ook, als niemand onvoldoendes gaat zetten dan krijgen alle albums hier binnekort een te hoog cijfer!
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:27 uur
Onderhond schreef:
Aan mensen die threads maken over Radiohead heb ik ook geen nood. Aan 99% van de albums en artiesten heb ik hier geen nood. Dat wil niet zeggen dat zulke mensen niet welkom zijn, of dat je ze moet wegjagen.
Inderdaad daar heb je gelijk in. Maar aan een thread over K3 of Crazy Frog heeft helemaal geen enkele user op musicmeter nood. Bij threads over radiohead wel nog.
0
dutch2
geplaatst: 23 januari 2006, 16:29 uur
Toon1 schreef:
Inderdaad daar heb je gelijk in. Maar aan een thread over K3 of Crazy Frog heeft helemaal geen enkele user op musicmeter nood. Bij threads over radiohead wel nog.
(quote)
Maar wie bepaalt dat dan? Mijn kleine nichtje is gek op k3 en ze schrijft beter Nederlands dan het gros van de users hier (ze is nog geen user, hoor). En moet je voor zo iemand dan de boel verzieken? Omdat we een beetje elitair willen doen?
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:31 uur
Ik vind dat alle muziek nood kan zijn voor de site in zijn algemeenheid, ongeacht de artiest.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:31 uur
Toon1 schreef:
Dat vind ik ook, als niemand onvoldoendes gaat zetten dan krijgen alle albums hier binnekort een te hoog cijfer!
(quote)
Ik heb zat onvoldoendes gegeven maar over t algemeen wel aan albums die ik redelijk ken en die qua genre in een van de straatjes liggen die ik an sich interessant vind. In dat geval ben ik in staat te oordelen.
0
moviefreak#1
geplaatst: 23 januari 2006, 16:33 uur
bubbachups schreef:
(quote)
Mag ik dan als voorbeeld Toto aankaarten (je ziet ze ook overal
) Als ik daar echt goed naar ga luisteren en ik vind het niets, wat heel goed mogelijk is, en ik geef het album een onvoldoende en ik zet er een redelijke recentie bij (geen goede want ik ben geen recencist en ik zit hier ook maar bij wijze van een hobby) dan maakt het niemand iets uit wat mijn redenen zijn, je word gelijk weer bij het rijtje Toto-bashers gestoken en alle tijd die je erin heb gestoken is totaal zinloos geweest.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:33 uur
dutch2 schreef:
Maar wie bepaalt dat dan? Mijn kleine nichtje is gek op k3 en ze schrijft beter Nederlands dan het gros van de users hier (ze is nog geen user, hoor). En moet je voor zo iemand dan de boel verzieken? Omdat we een beetje elitair willen doen?
(quote)
Exact. Mijn zoontje is 9, vrij handig met taal, vindt t leuk om te schrijven en te mailen, en houdt van muziek. Dat is dan heel stoer Prince, Moby en Rage Against the Machine (tja...) maar net zo goed Chipz, Crazy Frog en de laatste Jetix verzamelcd. Hij zou er maar wat graag over mailen. Desondanks vertel ik m niet dat deze site bestaat. Rara...
0
geplaatst: 23 januari 2006, 16:34 uur
Ik ben van mening dat musicmeter een pefect evenwicht moet zijn tussen "de betere muziek" (en vraag mij nu niet wat hier de definitie van is want die is er niet, en dit begrip is héél ruim) en het vertegenwoordigen van zoveel mogelijk genres zonder mensen uit te sluiten. Maar kindermuziek hoort daar gewoon niet bij, niemand wacht op een Samson en Gert-forum.
En het is zinloos om deze discussie aan te gaan want veel 6-jarigen zullen hier toch nooit komen. En musicmeter is perfect zoals het nu is.
En het is zinloos om deze discussie aan te gaan want veel 6-jarigen zullen hier toch nooit komen. En musicmeter is perfect zoals het nu is.
0
titan (crew)
geplaatst: 23 januari 2006, 16:47 uur
Tsja, ik vind dat musicmeter er voor alle muziekliefhebbers moet zijn, dus is er ook plaats voor kindermuziek. Wat zou je je trouwens druk maken over die hele kleine groep liefhebbers daarvan op deze site?
0
dutch2
geplaatst: 23 januari 2006, 16:53 uur
En daarbij kun je prachtige reacties verwachten zoals deze van de tienjarige Felix bij een album van K3:
mijn opa vind dit 1 pracht cd maar ik niet! 

0
Sietse
geplaatst: 23 januari 2006, 16:55 uur
Onderhond schreef:

(quote)
kunnen ze meteen muziekaal een beetje worden opgevoed waarvoor ik mij dan vrijwillig aanbied...
iedere dag voor sesamstraat een album van frank zappa en na sesamstraat voor het slapen gaan merzbow. Dat lijkt mij nu een goed idee

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.