MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
https://howlandechoes.com/wp-content/uploads/2015/06/101113-shows-106-park-buzz-beyonce-happy.png

Beyoncé schrijft MusicMeter-geschiedenis en staat voorgoed op de frontpage

Beyoncé heeft opnieuw muziekgeschiedenis geschreven. De 44-jarige superster heeft voor het eerst in haar carrière de hoogste MusicMeter-onderscheiding ontvangen: een permanente plek op de frontpage. Ze kreeg deze erkenning naar aanleiding van haar spectaculaire Netflix-special Beyoncé Bowl, de halftime show die ze op Eerste Kerstdag gaf tijdens NFL’s Christmas Gameday in Houston.

Het iconische optreden, dat ze samen met een creatief team tot in de puntjes verzorgde, wordt door de MusicMeter-community gezien als een cultureel hoogtepunt. De show, waarin muziek, performance en visueel spektakel naadloos samenkwamen, wist direct de status van klassieker te bereiken.

Lees ook: Hoe Nederlandse Lisa Rose in recordtempo de Witte Trui en MuMeLadder verovert

Voor eeuwig op de frontpage
Met deze prestatie heeft Beyoncé iets bereikt dat maar voor enkelen is weggelegd: een onuitwisbare aanwezigheid op de hoofdpagina van MusicMeter. Waar anderen strijden om tijdelijke aandacht of wisselende noteringen, is Beyoncé nu verzekerd van een blijvende ereplaats, naast de grootste iconen uit de muziekgeschiedenis. Haar eerdere 35 Grammy’s, een Oscarnominatie en talloze onderscheidingen verbleken haast bij dit digitale eerbetoon dat haar naam voorgoed onlosmakelijk verbindt met MusicMeter.

Lees ook: Burgemeester treedt op bij illegale bosrave, wordt meteen genomineerd voor DJ Top 100

En er kan nog meer volgen: Beyoncé Bowl maakt ook kans op diverse andere MusicMeter-erkenningen, waaronder die voor de nummer 1-positie in de 'Top 100: Nummers waarin er na het noemen van de titel niet meer gezongen wordt' en de eindwinst in de Prog Ladder 2025. De officiële bekendmakingen volgen in december, precies een week na de uitreiking van de communityprijzen.

Enne, ze deed de beste cover-vertolking van At Last! Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
Etta Loves Beyoncé

herman schreef:
(afbeelding)
Beyoncé schrijft MusicMeter-geschiedenis en staat voorgoed op de frontpage

Eindelijk weg. What happened?

mijn enige bron wat betreft muzieknieuws.

Cloudflare gebruiken heeft zo zijn nadelen. Ben benieuwd of ik dit kan posten voordat de site er weer uitligt...

Edit: gelukt!

In De Site > Algemeen > MusicMeter API?:

Ha mede muziekliefhebbers,

Voor de administratie van mijn eigen vinylcollectie ben ik een Python app aan het schrijven. Het is een mooie versie van 'een beetje van jezelf en een beetje van Maggie': Ik schrijf het functioneel ontwerp en ChatGPT poept de code uit. Onderdeel van mijn app is een scraper die bij MusicBrainz tracklistings en album-art ophaalt. Ik bezit ook albums die niet in de MusicBrainz database zijn opgenomen, maar wel bij Musicmeter. Het zou een hele mooie aanvulling op mijn app zijn als ik een scraper kan toevoegen voor Musicmeter.
Mijn vraag is daarom of er een API bestaat bij Musicmeter waarmee de diverse gegevens over albums kunnen worden uitgelezen. Zo ja, bestaat daar documentatie over?

Hartelijke groet,
HarryNak (zonder antenne op z'n dak)

Ik zou er absoluut niet op rekenen, HarryNak. Sterker nog, je krijgt hier waarschijnlijk ook geen antwoord op.

HarryNak schreef:
Voor de administratie van mijn eigen vinylcollectie ben ik een Python app aan het schrijven. Het is een mooie versie van 'een beetje van jezelf en een beetje van Maggie': Ik schrijf het functioneel ontwerp en ChatGPT poept de code uit. Onderdeel van mijn app is een scraper die bij MusicBrainz tracklistings en album-art ophaalt en (....)

Kan het kloppen dat ik geen idee heb waar het over gaat?
Ik geloof dat dat maar goed is ook

Onweerwolf
musician schreef:
(quote)

Kan het kloppen dat ik geen idee heb waar het over gaat?
Ik geloof dat dat maar goed is ook

Waarom zou dat goed zijn?

Dit is een hele normale vraag en als musicmeter.nl in de afgelopen jaren gewoon doorontwikkeld was dan zou het prima kunnen dat er een API beschikbaar was. Dat is vermoedelijk nu niet het geval. En mocht het wel zo zijn dat komt het antwoord hier niet omdat de huidige eigenaar hier niet komt.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Waarom zou dat goed zijn?
Sommige potjes laat je beter dicht, he.

Maar wat hier al gezegd is. Ik zou dan eerder kijken naar de API's van Discogs, Last.fm of Spotify..

Spotify linkjes toevoegen bij nieuwe albums gaat niet goed.
Als je een linkje wat ergens anders wel werkt hier wil plakken krijg je de melding ongeldige Last fm link.
Mume geeft zelf een you tube link als suggestie.
Een paar nieuwe albums geprobeerd ( o.a. Tom Smith).

Dank voor ieders reactie. Scrapers voor MusicBrainz en Discogs heb ik inmiddels, maar ja: een musicmeter.nl scraper zou echt wel meerwaarde bieden. Voorlopig droom ik nog even verder.....

Onweerwolf
HarryNak schreef:
Dank voor ieders reactie. Scrapers voor MusicBrainz en Discogs heb ik inmiddels, maar ja: een musicmeter.nl scraper zou echt wel meerwaarde bieden. Voorlopig droom ik nog even verder.....

Is een API strict noodzakelijk voor een scraper?

Ligt het aan mij of is de website de laatste tijd nog instabieler dan Onweerwolf?

@Onweerwolf, mocht je dit lezen: love you, mis je.

Slowgaze schreef:
Ligt het aan mij of is de website de laatste tijd nog instabieler dan Onweerwolf?

@Onweerwolf, mocht je dit lezen: love you, mis je.

Gisteren en vandaag rond 20:00 lijken de metersites niet te laden.
De vloek van Onweerwolf, je kunt niet ongestraft zomaar iedereen bannen

Sinds gisteren hapert de site wel erg vaak

Edit dit is poging 4 sinds 21.00 uur om dit bericht te plaatsen…….

Het is vrij lastig wat te plaatsen. Het is een geduld werkje, zullen we maar zeggen.

Ik weet niet in welk topic dit thuishoort, dus probeer ik het hier:

Kunnen de volgende topics niet beter samengevoegd worden?

Eigen muziek: reacties en nuttige kritiek - MusicMeter.nl

Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument? - MusicMeter.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 00:08 uur

geplaatst: vandaag om 00:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.