MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
GrafGantz schreef:
(quote)

Overigens:

Meerderheid Tweede Kamer wil verbod op reclames voor online gokken | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Klinkt op zich goed, maar als dat het voornaamste verdienmodel van de eigenaren is kan dat toch een probleem worden...

Dat was me niet ontgaan, ik had me er overigens maar bij neergelegd dat zaken zijn zoals ze zijn.

Ponty Mython
Is het meer mensen opgevallen dat er een vertraging (5-10 sec.) zit in de site bij het openen van pagina's en het plaatsen van berichten?

Ik weet al niet meer beter.

Ik heb daar meestal geen last van eigenlijk.

Kwam wel dit tegen:
Loscil - Clara (2021) - MusicMeter.nl
Als ik bij dit album op het label klik, kom ik uit bij de pagina van dat label. Echter ditzelfde album staat daar dan vreemdgenoeg niet tussen.

Tim94 kan er wat gedaan worden aan de overlappende reclames waardoor je sommige functies niet kan gebruiken, zoals een album toevoegen aan je updates?

trebremmit schreef:
Tim94 kan er wat gedaan worden aan de overlappende reclames waardoor je sommige functies niet kan gebruiken, zoals een album toevoegen aan je updates?

+1

herman schreef:
Kwam wel dit tegen:
Loscil - Clara (2021) - MusicMeter.nl
Als ik bij dit album op het label klik, kom ik uit bij de pagina van dat label. Echter ditzelfde album staat daar dan vreemdgenoeg niet tussen.
Het lijkt wel alsof pagina 3 ontbreekt, stopt heel abrupt na een aantal 2020 releases en je ziet geen enkele 2021 release. Als je via de zoekmachine op label -> Kranky zoekt, dan vind je het album wel (en ook de ontbrekende 2021 releases).

musicfriek schreef:
(quote)
Het lijkt wel alsof pagina 3 ontbreekt, stopt heel abrupt na een aantal 2020 releases en je ziet geen enkele 2021 release. Als je via de zoekmachine op label -> Kranky zoekt, dan vind je het album wel (en ook de ontbrekende 2021 releases).

Er gaat inderdaad iets mis in de paginanummering. Je kunt wel op pagina 3 komen door de url van pagina 2 aan te passen:

Pagina 2 van het label:
Kranky - MusicMeter.nl

Pagina 3 van het label (ik heb de 100 uit de eerste url vervangen voor 200):
Kranky - MusicMeter.nl

Alleen is er op MuMe zelf geen directe link naar pagina 3, waardoor het lijkt alsof deze niet bestaat.

Simon Smith (crew)
Als je zoekt op 'artiest', dan verschijnen daar allerlei zoeksuggesties van ooit foutief ingevoerde artiestnamen. Is het op een of andere manier mogelijk om die zoeksuggesties op te schonen?

Is het een idee om Bandcamp-links in het rijtje Wiki/Spotify/Last.fm enzo toe te laten op albumpagina's? Dat is waarschijnlijk moeilijker te automatiseren (gezien verschillende soorten albumnotatie op verschillende Bandcamp-pg's), maar misschien opdat eindgebruikers die handmatig kunnen toevoegen?

Mijn spotify pauzeert telkens enkele seconden nadat ik een albumpagina op musicmeter bezoek. Mogelijk heeft het te maken met de reclamesmodules die op de site aanwezig zijn. Het is niet eens dat ik geluid van een reclame hoor, maar ik ken sites waarbij er automatisch een reclamegeluid afspeelt waardoor andere audiospelers pauzeren. Het is behoorlijk storend aangezien ik nagenoeg altijd MuMe bezoek als ik muziek op heb staan. Dit fenomeen ervaar ik op zowel Safari als Chrome. Hebben meer mensen hier last van en weet iemand of ik dit van mijn zijde dit kan voorkomen?

Simon Smith (crew)
Simon Smith schreef:
Als je zoekt op 'artiest', dan verschijnen daar allerlei zoeksuggesties van ooit foutief ingevoerde artiestnamen. Is het op een of andere manier mogelijk om die zoeksuggesties op te schonen?
Kan iemand van de crew mijn vraag beantwoorden?

Weet je zeker dat ze niet ergens op de site voorkomen ? Met name bij albumtype "verzamel (oud)" en bij gastartiesten worden artiestnamen op verschillende manieren geschreven.

Njal schreef:
Weet je zeker dat ze niet ergens op de site voorkomen ? Met name bij albumtype "verzamel (oud)" en bij gastartiesten worden artiestnamen op verschillende manieren geschreven.

Nee, het klopt wel wat Simon Smith zegt. Klik maar eens alle namen aan van een artiestennaam die veel verschillende entries heeft. Dan kom je regelmatig op een paar niet meer bestaande pagina's uit.

CHIEP (crew)
Kan je daar eens een concreet voorbeeld van geven aub? Want ik ben enkel bekend met wat Njal zegt.
Zo heb ik net een zoveelste schrijfwijze van KC & The Sunshine Band aangepast die voorkwam op twee verzamelaars, waarna die schrijfwijze dus verdween uit de zoekresultaten (die je enkel tegenkomt via uitgebreid zoeken).

CHIEP schreef:
Kan je daar eens een concreet voorbeeld van geven aub? Want ik ben enkel bekend met wat Njal zegt.
Zo heb ik net een zoveelste schrijfwijze van KC & The Sunshine Band aangepast die voorkwam op twee verzamelaars, waarna die schrijfwijze dus verdween uit de zoekresultaten (die je enkel tegenkomt via uitgebreid zoeken).

Via uitgebreid zoeken krijg ik bij 'lil kleine' vijf resultaten, waarvan er nog maar eentje bestaat.

Typisch ik krijg bij " lil kleine " er maar 1.

Wel 5 albums, maar dat is goed toch.

Casartelli (moderator)
Mausie heeft het over "uitgebreid zoeken" en dan het dropdownscherm daarvan als je "Lil Kleine" typt. Daar herken ik het ook.

Ik geen enkel resultaat enkel een waarschuwing met weet u het zeker?

Staat ie dan niet verkeerd bij een hitzone of 538 verzamelaar of zo'n soort verzamelaar oud? Denk dat het daaraan ligt.

Casartelli (moderator)
trebremmit schreef:
Staat ie dan niet verkeerd bij een hitzone of 538 verzamelaar of zo'n soort verzamelaar oud? Denk dat het daaraan ligt.
Nee, want als ik in voornoemde dropdown doorklik op "Lil' Kleine & JosBros" krijg ik een Pagina niet gevonden. Er zit wel een artiest-id onder, dus vermoedelijk inderdaad een tenaamstelling die ooit wel in de database gefigureerd heeft (wellicht op een Hitzone).

Ik heb overigens wel het bescheiden idee dat er erger leed in de wereld is, al ken ik natuurlijk niet ieders individuele use case.

CHIEP (crew)
Nu ben ik ook mee (en leer dat die dus na aanpassing blijkbaar toch niet altijd uit de database worden verwijderd), maar ik sluit me in deze toch aan bij Casper.

Simon Smith (crew)
CHIEP schreef:
Nu ben ik ook mee (en leer dat die dus na aanpassing blijkbaar toch niet altijd uit de database worden verwijderd), maar ik sluit me in deze toch aan bij Casper.
Wat bedoel je precies? Ik weet niet wie Casper is.

Caspertelli

Ponty Mython
Kan iemand de server even een schop verkopen? MusicMeter is baggertraag en MovieMeter is stuk.

Als ik op Forum klik, dan verschijnt er ineens een lijn onder topic Toplijsten en favorieten, meer users last van? Dit gebeurd dus ook bij updates na het 4e album. Of ik ben aan een nieuwe laptop toe

musicfriek schreef:
Als ik op Forum klik, dan verschijnt er ineens een lijn onder topic Toplijsten en favorieten, meer users last van? Dit gebeurd dus ook bij updates na het 4e album. Of ik ben aan een nieuwe laptop toe

https://i.imgur.com/qiLfoSw.jpg

https://i.imgur.com/PjYCC0B.jpg

Ponty Mython
GrafGantz schreef:
(quote)

(afbeelding)

(afbeelding)

Dat zijn plekken gereserveerd voor reclamemeuk.

Ponty Mython
Ik vermoed dat het reclamebanners zijn die niet goed inladen.

Als ik mijn [modknip] uitzet dan zie ik dit:

https://i.imgur.com/7vKBqeu.png

Gast
geplaatst: vandaag om 22:58 uur

geplaatst: vandaag om 22:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.