menu

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
avatar van Tim94
Tim94 (developer)
Ik heb zojuist voor alle metersites de exports via /my/export bug opgelost.


avatar van Tim94
Tim94 (developer)
Sir Spamalot schreef:
Bugs:

Bij mij betreft het het toevoegen van foto's op de artiestenpagina's, bijvoorbeeld Brooks & Dunn - MusicMeter.nl. De bronnen zijn hiervoor: Brooks & Dunn - Wikipedia - en.wikipedia.org met foto https://en.wikipedia.org/wiki/File:Ronnie_Dunn_%26_Kix_Brooks_by_Gage_Skidmore.jpg.

De laatste link staat effectief ingevuld in het veld foto van de artiestenpagina, maar de foto komt niet door, hoewel die in orde is met de Creative Commons licentie.

In het zoekveld rechts bovenaan zie je dan het volgende: (afbeelding).


Ik heb nu voor op de artist pagina's de bron URL gepakt als backup.
Zie Brooks & Dunn - MusicMeter.nl. In dit geval via WikiMedia.

-- UPDATE 15:22 --

Ik kwam er nog eentje tegen:

Release-overzicht - MusicMeter.nl

Onderaan het releaseoverzicht van december 1996 staan wat releases uit 1997, bv. het debuutalbum van Death Cab For Cutie (een band die in 1996 nog niet eens bestond). Sowieso staan het eind van elke maand alvast wat releases van de maand erop, ik heb nooit begrepen wat daar het idee achter is.


De albums liepen vanaf de 1e dag vd maand tot 1e dag + 1 maand (waarbij in dit voorbeeld 1 januari ook werd gepakt). Ik heb het veranderd zodat je alles ziet vanaf de 1e tot en met de laatste dag vd maand. Het was een globale album functie. Maar naar mijn weten gaat het gewoon goed. Zie: Release-overzicht - MusicMeter.nl

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Waarom staat er niet bij alle artiesten een link naar een Wikipedia-pagina, ook al bestaat die wel? En kan die dan handmatig worden aangebracht?

avatar van mulver64
Tim94 schreef:
Ik heb zojuist voor alle metersites de exports via /my/export bug opgelost.


De export werkt inderdaad weer.
Bedankt Tim!!

avatar van herman
Je kunt via de knop 'media invoegen' geen Spotify-playlist meer embedden. Dat ziet er zo uit:

[embed]https://open.spotify.com/playlist/7r3rsZJuVReQc4P4l6uuX3?si=98d953a386fe43c8[/embed]

Er zijn wel work-arounds, maar die moet je ook maar net weten.
1. Het grote feedback / opmerkingen topic #2 - MusicMeter.nl
2. Het grote feedback / opmerkingen topic #2 - MusicMeter.nl

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Simon Smith schreef:
Waarom staat er niet bij alle artiesten een link naar een Wikipedia-pagina, ook al bestaat die wel? En kan die dan handmatig worden aangebracht?
Heeft iemand een antwoord op deze vraag?

avatar van Tim94
Tim94 (developer)
Simon Smith schreef:
(quote)
Heeft iemand een antwoord op deze vraag?


Op dit moment gaat dit automatisch via een script en is het naar mijn weten niet mogelijk om het handmatig toe te voegen. Is dit iets dat meerdere mensen zouden willen? Aangezien er al een proces bestaat dat dit automatisch doet, is het denk ik goed dat dit niet via /correct verloopt. Als jullie willen kan ik er wel iets op verzinnen.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Als ik voor mezelf spreek: ik gebruik het doorklikken van artiest/album naar Wikipedia wel met een bescheiden regelmaat. En constateer daarbij dan af en toe ook dat het juiste resultaat niet gevonden is. 't Is niet het einde van de wereld, voor die gevallen kan ik ook wel zelf zoeken in Wikipedia. Anderzijds lijkt een functionaliteit om het resultaat te editen en het automatisch zoeken te beëindigen zodra er een handmatige correctie ingediend is ook niet heel complex (maar daar ben ik een beste stuurman aan wal).

Blijft de vraag hoe belangrijk het collectief dat vindt in vergelijking met andere openstaande bugs/wensen.

avatar van Tim94
Tim94 (developer)
Casartelli schreef:
Als ik voor mezelf spreek: ik gebruik het doorklikken van artiest/album naar Wikipedia wel met een bescheiden regelmaat. En constateer daarbij dan af en toe ook dat het juiste resultaat niet gevonden is. 't Is niet het einde van de wereld, voor die gevallen kan ik ook wel zelf zoeken in Wikipedia. Anderzijds lijkt een functionaliteit om het resultaat te editen en het automatisch zoeken te beëindigen zodra er een handmatige correctie ingediend is ook niet heel complex (maar daar ben ik een beste stuurman aan wal).

Blijft de vraag hoe belangrijk het collectief dat vindt in vergelijking met andere openstaande bugs/wensen.


Het punt is een beetje dat het meer tijd kost om te maken dan je denkt. Aangezien het samenvalt in meerdere formulieren. Een optie is om het los van elkaar te trekken. Dat je alleen een correct formulier krijgt voor wiki. Bijvoorbeeld crew-only.

avatar van Teunnis
Casartelli schreef:
(quote)
En hoe staat het met deze? Ik krijg hem nu niet meer standaard gereproduceerd; wel bij enkele oudere berichten - het lijkt erop alsof er wel iets gerepareerd is, alleen niet met terugwerkende kracht. Of was dit altijd al een bug die 'af en toe' speelde?

Ja, speelt nog steeds. Dit zou de link moeten zijn naar het bericht van Rufus onderaan pagina 57: Wat draai je nu? #20. Maar hij stuurt je door naar het begin van pagina 58. Dit is trouwens met de instellingen op "Oudste bericht eerst".

Grappig genoeg gaat het wel gewoon goed met het laatste bericht op pagina 1 van dit topic. Maar in andere topics gaat het wel elke keer mis bij het laatste bericht van de eerste pagina (bijv. bij Song van het Jaar 2006)

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Tim94 schreef:
Het punt is een beetje dat het meer tijd kost om te maken dan je denkt. Aangezien het samenvalt in meerdere formulieren. Een optie is om het los van elkaar te trekken. Dat je alleen een correct formulier krijgt voor wiki. Bijvoorbeeld crew-only.
Bedankt voor de reacties. Dit laatste lijkt mij een prima idee!

avatar van Tim94
Tim94 (developer)
Simon Smith schreef:
(quote)
Bedankt voor de reacties. Dit laatste lijkt mij een prima idee!


Als het crew-only is wil ik het binnenkort wel even maken! Dan vervangen/voegen we de wiki-link toe zonder dat daar een controle op zit.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Tim94 schreef:
Als het crew-only is wil ik het binnenkort wel even maken! Dan vervangen/voegen we de wiki-link toe zonder dat daar een controle op zit.
Dat zou dan betekenen dat een ontbrekende link kan worden doorgegeven aan de crew en die kunnen deze dan aanbrengen?

avatar van Tim94
Tim94 (developer)
Simon Smith schreef:
(quote)
Dat zou dan betekenen dat een ontbrekende link kan worden doorgegeven aan de crew en die kunnen deze dan aanbrengen?


Precies

Boer K
Krijg ineens 'bet365' advertising hinderlijk in beeld.

Wat 'bet' betreft ken ik muziekgewijs natuurlijk 'You better you bet'.

avatar van trebremmit
Kan er niet wat gedaan worden aan die overlappende reclame van bet365, ik kan zo geen albums toevoegen aan mijn updates.

avatar van B.Robertson
Krijgen we nog wat anders te zien dan gokreclame? Ik vind het strontirritant en een ernstige belemmering voor crewwerkzaamheden als bij iedere klik die ik zet die gokreclame in beeld verschijnt.

avatar van GrafGantz
B.Robertson schreef:
Krijgen we nog wat anders te zien dan gokreclame?


Ik gok van niet.

*drumroll*

avatar van EttaJamesBrown
B.Robertson schreef:
Krijgen we nog wat anders te zien dan gokreclame? Ik vind het strontirritant en een ernstige belemmering voor crewwerkzaamheden als bij iedere klik die ik zet die gokreclame in beeld verschijnt.


Kun je als crew-lid niet het vinkje zetten bij ‘vrijwillige betaling van 15 euro gedaan’?
Dan staan de advertenties uit.

avatar van B.Robertson
EttaJamesBrown schreef:
(quote)


Kun je als crew-lid niet het vinkje zetten bij ‘vrijwillige betaling van 15 euro gedaan’?
Dan staan de advertenties uit.


Zo machtig ben ik niet, denk ik. Dat kan alleen een moderator. Stoor me niet snel aan reclame, zeker niet als dat in kleurrijke trend is van 'geef elkaar een droomdecember' maar dat excessieve promoten van gokken continu onder mijn neus vind ik ronduit storend als ik de bijdragen van mede-users behandel.

Ponty Mython
Ik zie dat Fanreach tegenwoordig een andere naam heeft: Realtimes | Publishing Networks, of zijn we stiekem doorverkocht?

avatar van herman
Volgens mij kan ook een moderator dat vinkje niet zetten, maar standaard een reclameloos MusicMeter voor crewmembers zou toch wel zo aardig zijn.

avatar van itchy
Kijk eens helemaal onderaan de site wie de partner$ zijn. Ik gok alvast dat over 5 jaar OK computer nog steeds bovenaan staat, maar dat je eerst 50 euro op rood moet zetten om dat te kunnen zien.

avatar van gaucho
Ponty Mython schreef:
Ik zie dat Fanreach tegenwoordig een andere naam heeft: Realtimes | Publishing Networks, of zijn we stiekem doorverkocht?

Interessant en opvallend, ja. Uit zijn LinkedIn-pagina leid ik af dat Roy Grievink sinds oktober mede-oprichter en directeur is van deze organisatie, terwijl zijn dienstverband bij de sites van Fanreach (waaronder MovieMeter wordt genoemd) in diezelfde maand lijkt te zijn afgelopen. Maar Moviemeter en de andere sites (waaronder een aantal goksites) zijn nu wel onderdeel geworden van Realtimes Publishing Networks. Het lijkt erop dat ze internationaal zijn gegaan: "…one of the biggest publishers in the Netherlands and becoming competitive further across Europe".

Fanreach lijkt ook nog te bestaan, want ze hebben een afzonderlijke, zij het vrij marginale website. En waar Realtimes in Doetinchem is gevestigd, zit Fanreach nu in Ulft (was voorheen Gendringen). Daar heeft trouwens ook MovieMeter zijn hoofdkantoor...

De site geeft aan dat van de Meter-sites hun prioriteit overduidelijk bij MovieMeter ligt (zie 'Our brands')', waar Dion Olbach nu hoofdredacteur is. Of dat goed nieuws is voor MusicMeter zullen we moeten afwachten...

avatar van Arrie
Op de site van Realtimes wordt overigens vermeld over MovieMeter: 'The number one movies and TV shows platform in The Netherlands. Driven on a huge community of 300k users. Founded in 2000.'

Dat is natuurlijk spelen met de cijfers om het mooier doen voor te komen, maar in werkelijkheid is maar een fractie van die 300k users daadwerkelijk actief.

avatar van GrafGantz
B.Robertson schreef:
Krijgen we nog wat anders te zien dan gokreclame? Ik vind het strontirritant en een ernstige belemmering voor crewwerkzaamheden als bij iedere klik die ik zet die gokreclame in beeld verschijnt.


Overigens:

Meerderheid Tweede Kamer wil verbod op reclames voor online gokken | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Klinkt op zich goed, maar als dat het voornaamste verdienmodel van de eigenaren is kan dat toch een probleem worden...

avatar van gaucho
Tja, het online gokken eerst legaal maken en dan gek opkijken als het aantal reclame-uitingen toeneemt. Maar wel goed dat een meerderheid van de Kamer hier nu vóór is. Kan betekenen dat ook wij op MusicMeter binnen afzienbare tijd van die gokreclames verlost zijn. Want gedoseerde reclame op een site als deze vind ik logisch, en draagt zelfs bij aan het voortbestaan van de site. Maar overmatig is wat anders, en zeker het stimuleren van verslavingen via deze site staat mij nogal tegen.

avatar van herman
Arrie schreef:
Op de site van Realtimes wordt overigens vermeld over MovieMeter: 'The number one movies and TV shows platform in The Netherlands. Driven on a huge community of 300k users. Founded in 2000.'

Dat is natuurlijk spelen met de cijfers om het mooier doen voor te komen, maar in werkelijkheid is maar een fractie van die 300k users daadwerkelijk actief.

100k daarvan zijn sowieso reïncarnaties van Stuart/Zorin/Cured.

bennerd
Dus ook daar corruptie?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:36 uur

geplaatst: vandaag om 23:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.