MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Eerste voortzetting van: Het grote feedback / opmerkingen topic #2 - MusicMeter.nl

Dit topic is bedoeld voor feedback op en discussie over het technische functioneren van MusicMeter. Bugs, suggesties ter verbetering, etc.

Mssr Renard
Bugs:

Het betreft het toevoegen van nieuwe albums.
Bij het importeren van een albumhoes via Itunes gaat het nogal eens mis. Het importeren lukt niet. Terwijl het importeren van tracks via itunes wel goed gaat. Wat betekent dat het album dus wel op itunes staat.

Sir Spamalot (crew)
Bugs:

Bij mij betreft het het toevoegen van foto's op de artiestenpagina's, bijvoorbeeld Brooks & Dunn - MusicMeter.nl. De bronnen zijn hiervoor: Brooks & Dunn - Wikipedia - en.wikipedia.org met foto https://en.wikipedia.org/wiki/File:Ronnie_Dunn_%26_Kix_Brooks_by_Gage_Skidmore.jpg.

De laatste link staat effectief ingevuld in het veld foto van de artiestenpagina, maar de foto komt niet door, hoewel die in orde is met de Creative Commons licentie.

In het zoekveld rechts bovenaan zie je dan het volgende: https://i.imgur.com/2V5YfrI.png.

Deze dan nog maar eens hier droppen:

Teunnis schreef:
Nu je er toch bent: als ik op dit bovenstaande bericht op de hyperlink klink (op de datum) dan wordt ik doorverwezen naar de volgende pagina. Vermoedelijk is deze bug ook gelinkt aan de "dit topic bevat geen berichten"-bug waar Arrie het over heeft.

EDIT: En idem dito wanneer ik op "Tim94 schreef:" klik in de bovenstaande quote. Dan blijf ik op deze pagina i.p.v. dat ik naar jouw bericht ga.

Volgens mij hebben meerdere bugs dezelfde oorzaak: hyperlinks gaan naar een bericht later. Dan kan het dus gebeuren dat je naar een bericht wordt doorgelinkt (via meldingen of via updates) die helemaal niet bestaat op een pagina die niet bestaat.

Ik vermoed dat dit heel simpel op te lossen valt, terwijl het een hele hoop ergerlijke bugs veroorzaakt.

Sir Spamalot (crew)
Bugs:

De functionaliteit "Gegevens exporteren" werkt nog steeds niet.

Aanvraag:
https://i.imgur.com/TkHDXid.png

Resultaat: blanco scherm op het adres https://www.musicmeter.nl/callbacks/download.php?type=export&id=535.

Ja, die bug - en vooral ook de wellicht daaraan gekoppelde bug dat er geen csv-exports vanuit zoekresultaten meer gemaakt kunnen worden is voor mij inmiddels ook veruit de meest vervelende op de site.

De lege pagina's ben ik niet meer tegengekomen overigens - gelukkig...

De csv-exports was echt heel belangrijke functionaliteit van de site imo, dus +1 op de bug-meldingen hier.

Bij De Site > Algemeen > Feedback MusicMeter: de inhoud:

Zojuist had ik op een albumpagina een videoreclame van A. Vogel die automatisch geluid begon af te spelen toen ik er met mijn muis overheen ging. Vond ik toch wel vrij vervelend, kan het geluid van reclames standaard op 'muted' staan?

Bij de band G-Force - MusicMeter.nl staat een Wikipedia link naar de Engelstalige wiki over G-krachten . Omdat er geen Wikipedia pagina van de band is, stelde ik voor het te wijzigen in Gary Moore - Wikipedia alinea over G-Force.

Mijn correctievoorstel van G-Force werd niet geaccepteerd.

[Quote:] Toelichting: De koppelingen naar wiki-links worden momenteel automatisch aangemaakt door de site; meld dit gerust in het feedback-topic, want na al die jaren mag het wel eens mogelijk worden dat we die zelf kunnen aanpassen.

Bij deze de melding voor mijn gebruikerswens.

Waarom staat mijn bericht nu hier? Het leek me geen bug of technisch maar juist inhoudelijk (over de reclame).

ja maar gaat toch over de site of zie ik het nou verkeerd

Wat houdt het inhoudelijke topic dan in? Het gaat toch altijd in zekere zin over de site?

Over de inhoud op de site

Ohja duidelijk

Ga lekker naar Engeland ofzo

Casartelli (moderator)
Arrie schreef:
Wat houdt het inhoudelijke topic dan in? Het gaat toch altijd in zekere zin over de site?
Een aardige vuistregel: is de feedback geadresseerd aan de admin / programmeur (zoals wel degelijk het geval is als advertenties zich 'misdragen')? Dan mag het hier geplaatst.

Al het andere (gericht aan crew, mods, of gewoon je medegebruikers) mag naar het andere topic.

Waar is het 'grote opmerkingen'-topic gebleven?

ZAP! schreef:
Waar is het 'grote opmerkingen'-topic gebleven?

Hier, met uitleg vd opsplitsing
Het grote feedback / opmerkingen topic #2 - MusicMeter.nl

RIP het grote feedback / opmerkingen topic.

WhoAmI (crew)
Sir Spamalot schreef:
Bugs:

Bij mij betreft het het toevoegen van foto's op de artiestenpagina's, bijvoorbeeld Brooks & Dunn - MusicMeter.nl. De bronnen zijn hiervoor: Brooks & Dunn - Wikipedia - en.wikipedia.org met foto https://en.wikipedia.org/wiki/File:Ronnie_Dunn_%26_Kix_Brooks_by_Gage_Skidmore.jpg.

De laatste link staat effectief ingevuld in het veld foto van de artiestenpagina, maar de foto komt niet door, hoewel die in orde is met de Creative Commons licentie.

In het zoekveld rechts bovenaan zie je dan het volgende: (afbeelding).

Een probleem dat hieraan gelieerd kan zijn: ik heb gisteren een aantal foto's van Wikimedia Commons op artiestenpagina's willen zetten, maar na acceptatie van mijn correctie stonden deze foto's niet op de desbetreffende pagina's.
Wat ook eerder gebeurde, is dat sommige foto's niet geaccepteerd werden, omdat ze dwarsliggend doorgekomen zouden zijn: 90 graden gedraaid dus ten opzichte van hun origineel op Wikimedia Commons. Dit viel ook niet op te lossen, helaas! Ik denk dat dit tweede probleem ook nog steeds af en toe speelt, van wat ik de afgelopen tijd heb meegelezen in het feedbacktopic.
Volgens mij spelen deze problemen met betrekking tot foto's van personen op meerdere metersites, overigens!

Weet iemand hoe je een Excellijst kan trekken vanuit de mappen die je hebt aangemaakt op de site? Ik dacht dat ik dit in het verleden eens gedaan heb, maar kan me niet meer herinneren hoe.

Ik had aan Jon Doe One - MusicMeter.nl een alias toegevoegd. Te weten Hannes d'Hoine, onderdeel van DAAU - MusicMeter.nl. Of misschien andersom (alias Jon Doe One toegevoegd aan Hannes d'Hoine, daar begin ik nu over te twijfelen).

Maar hoe dan ook. Als ik op het betreffende lid van DAAU klik: https://www.musicmeter.nl/artist/183546, dan krijg ik de melding "www.musicmeter.nl heeft je te vaak omgeleid.".

Dus.

Worden er inmiddels af en toe bugjes opgepakt?

Ik kwam er nog eentje tegen:

Release-overzicht - MusicMeter.nl

Onderaan het releaseoverzicht van december 1996 staan wat releases uit 1997, bv. het debuutalbum van Death Cab For Cutie (een band die in 1996 nog niet eens bestond). Sowieso staan het eind van elke maand alvast wat releases van de maand erop, ik heb nooit begrepen wat daar het idee achter is.

Toevallig heb ik ook een vraag over de release-overzicht.
Is het mogelijk om daar een weergave-optie toe te voegen met genres?
Ik zoek bijvoorbeeld electronic albums, nou moet ik telkens elke album aanklikken om te kijken of het een electronic album is, en dat vergt veel tijd.

Casartelli (moderator)
Arrie schreef:
Zojuist had ik op een albumpagina een videoreclame van A. Vogel die automatisch geluid begon af te spelen toen ik er met mijn muis overheen ging. Vond ik toch wel vrij vervelend, kan het geluid van reclames standaard op 'muted' staan?
Heb jij (of iemand anders) recentelijk nog dit soort ervaringen gehad?

Casartelli (moderator)
Jazper schreef:
Ik had aan Jon Doe One - MusicMeter.nl een alias toegevoegd. Te weten Hannes d'Hoine, onderdeel van DAAU - MusicMeter.nl. Of misschien andersom (alias Jon Doe One toegevoegd aan Hannes d'Hoine, daar begin ik nu over te twijfelen).

Maar hoe dan ook. Als ik op het betreffende lid van DAAU klik: https://www.musicmeter.nl/artist/183546, dan krijg ik de melding "www.musicmeter.nl heeft je te vaak omgeleid.".

Dus.
Je lijkt een loop gecreëerd te hebben. Misschien kan een van de crewleden deze kluwen ontwarren?

Casartelli schreef:
(quote)
Heb jij (of iemand anders) recentelijk nog dit soort ervaringen gehad?

Nee, gaat nu goed.

Casartelli (moderator)
Teunnis schreef:
Volgens mij hebben meerdere bugs dezelfde oorzaak: hyperlinks gaan naar een bericht later. Dan kan het dus gebeuren dat je naar een bericht wordt doorgelinkt (via meldingen of via updates) die helemaal niet bestaat op een pagina die niet bestaat.

Ik vermoed dat dit heel simpel op te lossen valt, terwijl het een hele hoop ergerlijke bugs veroorzaakt.
En hoe staat het met deze? Ik krijg hem nu niet meer standaard gereproduceerd; wel bij enkele oudere berichten - het lijkt erop alsof er wel iets gerepareerd is, alleen niet met terugwerkende kracht. Of was dit altijd al een bug die 'af en toe' speelde?

Casartelli schreef:
(quote)
Je lijkt een loop gecreëerd te hebben. Misschien kan een van de crewleden deze kluwen ontwarren?

Joe Don One Zo? Of moet Jon het alias van Hannes worden?

Wordt wel ingewikkeld als Hannes d'Hoine een alias van Hannes d'Hoine is.

Tim94 (developer)
Goedemorgen,

Ik zal vandaag even gebruiken om naar een aantal bugs te kijken die ik gemaild heb gekregen. Krijg ik het niet af, pak ik het volgende week verder op. Ik heb contact met Casartelli.

Tim

Gast
geplaatst: vandaag om 00:02 uur

geplaatst: vandaag om 00:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.