menu

De Site / Algemeen / Vinyl Vinyl Vinyl (o.a. over platenspelers)

zoeken in:
jurado gaaf ding!


dit is mijn nieuwste aanwinst:


(afbeelding)


een throrens td 150 mk II

moest hem wel repareren maar nu klinkt die geweldig!!!

groet bongo

avatar van jurado
holy terror! coool

ja ja ben helemaal weg van thorens!

fredpit
bongofury schreef:
beste mensen mochten jullie geen naald in je platen speler hebben ga dan effe naar deze site hier ga ik altijd heen voor naalden!

http://www.technics-vingers.nl

groetjes bongo fury


En op dezelfde site vind je ook een prachtige,en redelijk betaalbare collectie vintage platenspelers van topmerken als Technics, Dual, Thorens....Opgeknapt, nagekeken en met garantie

Schoonmaken doe je inderdaad gewoon in een sopje..of met glassex (geen geintje) Glassex op een theedoek spuiten, over oppervlakte plaat uitsmeren, en droogwrijven met een poleerdoek (glazenoppoetsdoek)

Ik draai mijn vinyl met een Dual 621, en ik heb nog een nieuwe Sony...die dus niet zo goed klinkt als die oude Dual die ik bij bovenstaand adres heb gekocht.

fredpit

(afbeelding)
Dual cs621
zo'n eentje dus..en ondertussen versterking gekregen van een Thorens td166...bijna niet te beschrijven wat een prachtig eerlijk en warm geluid zo'n Thorens geeft

Ik gebruik de Nottingham,
Eén bonk ijzer met rubber ringen er omheen.
Een buizen Phonopre, en die kombo is geweldig te noemen.
Zoals ik muziek nu beleef daar kan geen cd speler tegenop.


(afbeelding)

avatar van platedraaier
Dat ziet er indrukwekkend uit terugnaaraf

Ben even op je website geweest en dat stukje van walhalla ofzo...... Nu ja, dat van die luidsprekers vind ik wel apart. Da jazzplaat waar de titel van vergeten was, is zeker Jazz At The Pawnshop?

Leuk hoor, als mensen nog zo met vinyl bezig zijn.

avatar van Pinsnider
Jeeeeee!! Hier moet ik zijn!!! Eindelijk een mooie plek gevonden tussen allemaal collega-vinylofielen!!!!
Het spijt me zeer, maar hier gaan jullie mij vaker zien!!
Hulde aan het heilige Vinyl!!!!

hey fred lekker geluid he die td 166

ik heb zelf een td 160 !!!

groetjes jos

pinsnider welcome jonge!

heb net van captain beefheart gekocht:
ice cream for crow
blue jeans & moonbeams

fredpit
bongofury schreef:
hey fred lekker geluid he die td 166

ik heb zelf een td 160 !!!

groetjes jos


Ja wat is dat toch met Thorens...prachtmerk !

Afschoon een Dual met een goede naald en element ook een prima geluid geeft (nu ben ik geen audiofiel..)

Dat ding met die buizenversterker hierboven ziet er ook stoer uit..maar ik houd persoonlijk iets meer van zo'n Zwitserse sinasappelkistje

Het geluid met een goede buizenversterker is natuurlijk wel erg mooi..

avatar van Pinsnider
Hopelijk vanaf morgen ook weer een fatsoenlijke versterker hier. Ik draai nu mijn platen via een (overigens prima) tussenverterker op een home-cinema systeem, maar die heeft een vermogen van nul... Morgen kan ik voor een prikkie een bakbeest ophalen met surround EN Phono-ingang. Mijn leven wordt weer een feest!!!

Tevens in blijde verwachting van de nieuwe Klaxons op glimmend vinyl. De twee platen in die set schijnen op de achterkanten volledig ge-etst te zijn....

Mag ik hier nog iets vragen: Hoe kan het over het algemeen dat "stevige" platen vaak een dof geluid geven. (Scissor Sisters klinkt kraakhelder, maar Muse of de Pumpkins klnken bij mij erg dof...).

Ik zat eigenlijk te denken aan de Marantz TT15, maar ben alleen een beetje bang voor het feit dat je 'm zelf helemaal in elkaar moet zetten en afstellen. Weet iemand toevallig een handige website voor het afstellen van platenspelers? Ik zou toch niet graag mijn dure lp's willen vernielen met een verkeerde afstelling...

Sietse
hoe bedoel je stevige platen? Als in hardere muziek ofzo?
Of zwaarder vinyl.
Ik merk erbij mij iig geen verschil tussen. Merk wel verschil tussen persingen. Zo zijn 180 grams platen over het algemeen een stuk beter dan de oude 100 (???) gram.

fredpit
bubbachups schreef:
Ik zat eigenlijk te denken aan de Marantz TT15, maar ben alleen een beetje bang voor het feit dat je 'm zelf helemaal in elkaar moet zetten en afstellen. Weet iemand toevallig een handige website voor het afstellen van platenspelers? Ik zou toch niet graag mijn dure lp's willen vernielen met een verkeerde afstelling...

Op hifi. nl staat onder vinyl wel het een en ander over afstelwerk. Dit is echter een site voor de echte liefhebbers dus laat je niet gek maken door allerlei (gesponsorde) blabla Op dezelfde site staan ook alle nieuw in nederland te leveren platenspelers...van € 40 tot € 40,000.

En voor het eerste afstelwerk kom je met een goed gehoor en een logisch werkend verstand een heel eind.

avatar van Pinsnider
Sietse schreef:
hoe bedoel je stevige platen? Als in hardere muziek ofzo?
Of zwaarder vinyl.
Ik merk erbij mij iig geen verschil tussen. Merk wel verschil tussen persingen. Zo zijn 180 grams platen over het algemeen een stuk beter dan de oude 100 (???) gram.


"Harder" in de zin van de muziek (hoe meer gitaren hoe doffer het geluid...). 180 grams vinyl maakt in deze niets uit... Zou dat aan mijn naald (net nieuw, elliptisch) of element kunnen liggen..??

fredpit
Pinsnider schreef:
(quote)


"Harder" in de zin van de muziek (hoe meer gitaren hoe doffer het geluid...). 180 grams vinyl maakt in deze niets uit... Zou dat aan mijn naald (net nieuw, elliptisch) of element kunnen liggen..??


Daar lijkt het wel op...of te hoge naalddruk. Surround is overigens ook niet de beste weergave voor vinyl..maar probeer eerst de naalddruk eens te verlagen.

Sietse
ja, zal idd de naalddruk zijn. Kan me niet iets anders voorstellen. Lijkt me niet dat alle platen die je hebt die harder zijn minder hoge tonen zouden hebben

avatar van Pinsnider
Sietse schreef:
ja, zal idd de naalddruk zijn. Kan me niet iets anders voorstellen. Lijkt me niet dat alle platen die je hebt die harder zijn minder hoge tonen zouden hebben


Zeker Muse niet
Ik ben er wat mee aan het spelen gegaan en moet toegeven dat het wel enigszins scheelt als ik de naald lichter maak (al blijft het nog wat dof)!! Strakjes heb ik met de nieuwe versterker ook weer de mogelijkheid om treble aan te passen... Misschien is het dan helemaal perfect! In ieder geval dank!!

nou pinsnider, dat doffe, wat jij bedoeld kan aan smerigheid liggen of je moet een nieuwe naald of iets meer trebble hehehehe

avatar van Pinsnider
bongofury schreef:
nou pinsnider, dat doffe, wat jij bedoeld kan aan smerigheid liggen of je moet een nieuwe naald of iets meer trebble hehehehe


Nou je het zegt, er ligt inderdaad een stapeltje stof op mijn Muse-vinyl en ik heb ze net door een dreft-sopje gehaald

fredpit
Pinsnider schreef:
(quote)


Nou je het zegt, er ligt inderdaad een stapeltje stof op mijn Muse-vinyl en ik heb ze net door een dreft-sopje gehaald

vaatwasser..ook minder geklieder

waaaaaaaa moordenaars!!!!

grrrrrr @#@*#@*#&@$*@#VD

hehehe

ben van middag bij de kringloop geweest lekker vies vinyl gekocht effe door de platen was machine en het klinkt weer als nieuw "I LOVE MY DISCO ANTISTAT (wel met eigen oplossing die fles die je er bij krijgt is rotzooi)"

Knoop doorgehakt, nu trotse eigenaar van:

(afbeelding)
Marantz TT-15S1

In elkaar zetten en afstellen is geregeld met winkel dus daar hoef ik me geen zorgen meer over te maken. Rest mij slechts het genieten van het prachtige geluid en natuurlijk het uitzicht op deze speler. Nu nog even een mooi plekje vinden voor de Dual die ik hiervoor had staan.

avatar van lebowski
Wow, hij is prachtig! Heb mijn hele set van Marantz, zoek alleen nog een nieuwe platenspeler. Deze komt op de wishlist

avatar van Yak
Yak
*KWIJL!!*

avatar van L_T_B
Ik heb stiekem even naar de prijs gekeken.

daar heb ik het geld nie voor wel gaafffff

groetjes bongo

ElMeroMero
Mooi speeldingetje Bubba

Sietse
erg mooi, maar ook te duur denk ik zo.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:06 uur

geplaatst: vandaag om 19:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.