menu

De Site / Algemeen / Avatars

zoeken in:
Lijkt jullie een avatar niet iets?
Bijv als je een reactie bij een album plaatst
dat er dan een avatar onder je naam komt te staan?
en hier ook?

kan dit?

Moet je bij de Feedback posten..

Er staan al verschillende Avatars op deze site. Maar mijn favoriete is toch wel die van Comets On Fire:


(afbeelding)
Comets On Fire - Avatar (2006)

Is daarmee je vraag beantwoord?

neo
Ik vind avatars wandingen. Het enige voordeel wat ik zou kunnen bedenken is dat iemand wat herkenbaarder is. Maar dat weegt niet af tegen alle nadelen. Iedereen kan ook steeds zo'n ding weer aanpassen, en een knipperend of wat dan ook nemen. Ook zou deze maar heel klein zijn 40 bij 40 of zoiets... Op moviemeter werd er gepraat over het uitkunnen zetten van die dingen. Dan heb je nog steeds nieuwe mensen die het wel zien. En ook hoe klein ie ook is, het verpest de layout sowieso al een klein beetje. Daarnaast staat het ook lelijk bij een boel korte berichten achter elkaar.

Ik vind het zo fijn vindt dat musicmeter deze niet heeft en zich zo onderscheid van het grootste gedeelte van de forums die dat wel hebben.

Meer kon ik even niet opkomen, maar ik ben finaal tegen.

avatar van grovonion
ik vind persoonlijk ook niet dat het iets bijdraagt aan de kwaliteit van Mume...

avatar van luc011190
grovonion schreef:
ik vind persoonlijk ook niet dat het iets bijdraagt aan de kwaliteit van Mume...

Sterker nog, de kaalheid is één van de grootste pluspunten van MuMe. Geen dit aub niet verpesten met enge dingen als signs & avatars.

Mojo Pin
Zolang er maar geen signatures komen, dat vind ik echt storend.

avatar van herman
Avatars komen er niet, volgens mij wil Jordy daar niet aan. En daar ben ik wel gelukkig mee, want ik ben het helemaal eens met Neo.

avatar van HiLL
Lang leve kaalheid

Bobiej
Ik hou mijn haar liever .

avatar van Jordy
herman schreef:
Avatars komen er niet, volgens mij wil Jordy daar niet aan.


Niet helemaal, ik ben voor maar er kwam van "de oude garde"zo veel tegenstand op dat voorstel, dat ik er maar van af heb gezien

avatar van herman
Ah, okay.

Sietse
als ik heel eerlijk mag zijn is enige persoonlijking van mume helemaal zo erg niet.
Ik vind het persoonlijk een beter herkenningsteken dan iedere keer die naam maar weer...sommige namen lijken te veel op elkaar.
Ik ben dan ook voor avatars.

en wat is er nu mis met dit dan
(afbeelding)
(bedenk er ff bij dat ie wordt uitvergroot naar 40x40


Dr.Greenthump
neo schreef:
Ik vind avatars wandingen. Het enige voordeel wat ik zou kunnen bedenken is dat iemand wat herkenbaarder is. Maar dat weegt niet af tegen alle nadelen. Iedereen kan ook steeds zo'n ding weer aanpassen, en een knipperend of wat dan ook nemen. Ook zou deze maar heel klein zijn 40 bij 40 of zoiets... Op moviemeter werd er gepraat over het uitkunnen zetten van die dingen. Dan heb je nog steeds nieuwe mensen die het wel zien. En ook hoe klein ie ook is, het verpest de layout sowieso al een klein beetje. Daarnaast staat het ook lelijk bij een boel korte berichten achter elkaar.

Ik vind het zo fijn vindt dat musicmeter deze niet heeft en zich zo onderscheid van het grootste gedeelte van de forums die dat wel hebben.

Meer kon ik even niet opkomen, maar ik ben finaal tegen.

Hier heb je een aantal sterke argumenten Neo, maar een avatar in principe is nog niet eens zo'n slecht idee. Om te beginnen zou Jordy toch zelf het één en ander kunnen invoeren zodat de grootte van de avatar altijd hetzelfde is en geen bewegende plaatjes gebruikt kunnen worden. Het enige nadeel is dan dat het inderdaad niet altijd mooi staat en het de lay-out kan verpesten (afhankelijk van de avatar natuurlijk). Yep ook ik stoor me wel eens aan een ''lelijke'' avatar.

Waarom ik het wel een leuk idee vind is dat je personen eerder gaat herkennen (mits hij/zij de avatar niet om de haverklap verandert) en dat ik mezelf kan onderscheide van bepaalde groepen en personenen. Tenminste een avatar is best persoonlijk.

avatar van BoordAppel
Jordy schreef:
(quote)


Niet helemaal, ik ben voor maar er kwam van "de oude garde"zo veel tegenstand op dat voorstel, dat ik er maar van af heb gezien

En een optie om avatars uit te zetten is niet mogelijk?

Gewoon avatar standaard uit, en een optie om 'm in te schakelen

neo
Jordy zei eens dat ie denkt dat de functie dan niet veel gebruikt zal worden.

avatar van Jester
Een goede avatar zegt iets over de gebruiker, en als er voldoende (technische) voorwaarden aan gesteld worden, valt het best mee met de nadelen. Ik heb de mijne al klaarliggen, dus wat dat betreft.

JonnieBrasco
Om neo's genoemde redenen zou ik tegen een avatar bij elk bericht zijn, maar op de user-pagina zou een dergelijke uitbreiding minder storen en misschien juist wel iets toevoegen.

Ik ben voor!

avatar van KampF
ik ben voor!
Piepklein en geen gif.

|Joël|
ik vind een Avatar ook een goed idee, maar dan gewoon geen .gif zodat het niet kan bewegen gewoon alleen maar JPEG images net als al de andere afbeeldingen op de site zoals album covers en artiesten pagina's.
En het formaat moet klein zijn.
Dan maakt het toch amper wat uit voor de layout?
Een klein JPEG plaatje
Want dit voegd ook wel wat toe aan het huidige forum

Dr.Greenthump
En dan blijken er toch steeds meer voorstanders te zijn ...

neo
Klein, niet bewegend, ben er dan nog steeds tegen....

Dr.Greenthump
Neo misschien gewoon een beetje koppig

avatar van Lukas
Een optie tot een foto op de user-pagina lijkt me wel aardig. Een avatar zie ik het nut ook niet van in.

avatar van Onderhond
Avatar's zijn leuk.

Beperkingen op grootte en formaat (geen grote dingen, geen blinkende/knipperende dingen) lossen al heel wat problemen op.

Enige wat het hier uitmaakt is dat lege posts gerokken gaan worden door de hoogte van de avatar.

En aangezien hier nogal wat lege posts staan zal er veel witruimte bijkomen op MuM vermoed ik zo. Ik ben verder ook wel voor. Ik mis me ook wel eens in namen, daarbij is visuele herkenning veel groter.

avatar van Jazper
Ik vind zo'n avatar een beetje peppi en kokki.

Een foto op je persoonlijke pagina lijkt me wel leuk.

|Joël|
Ja een foto op de personelijke pagina vergelijkbaar met het princiepe van de artiesen pagina moet er zeker komen als Avatars nog steeds niet gaan komen.

avatar van KampF
Profielfoto is ook leuk.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:38 uur

geplaatst: vandaag om 23:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.