MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Avatars

zoeken in:
luisteraart
Onderhond schreef:
Volgens mij kan Jordy makkelijk afblokken, zodat er geen bewegende zooi van 200x200px gepost wordt.

Ik ben nog steeds voorstander van een avatar. Voegt een hoop toe.

Voor jouw posts maakt het nog weinig uit. De naam 'Onderhond' is ondertussen al bijna zelf een avatar.

Electro_
Onderhond schreef:

En wil jij dan alleen op de profielpagina of bij elk bericht? Dat laatste zie ik vooral bij KO's nogal als een probleem. Net als bij albums kun je voorstellen om alleen JPG-afbeeldingen te accepteren, zodat bewegende afbeeldingen onmogelijk zijn.

Onderhond schreef:

Als het bij de profielpagina's blijft ben ik voor, en verder gruw ik van die dingen en ben ik dus tegen.
Ik vind ze zelfs niet onderscheidend werken zoals jullie blijkbaar wel vinden. Al die plaatjes gaan op den duur net zo goed op elkaar lijken en als er een mogelijkheid is om ze te veranderen is het effect van onderscheiding al helemaal weg (en ik zie het gezeur al weer aankomen van users die hun avatar willen wijzigen en dat niet kunnen/mogen).

luisteraart
aERodynamIC schreef:
Al die plaatjes gaan op den duur net zo goed op elkaar lijken en als er een mogelijkheid is om ze te veranderen is het effect van onderscheiding al helemaal weg.

Dat is inderdaad een sterk argument.

Electro_
Hmm, ik vind dat als er avatars komen je wel zelf in staat moet zijn die te kunnen wijzigen, zonder hem te moeten sturen naar een crew-lid. Er kan naast de avatar zo'n uitroeptekentje komen net als bij een bericht, voor als de afbeelding ongepast is.

luisteraart
Electro_ schreef:
Hmm, ik vind dat als er avatars komen je wel zelf in staat moet zijn die te kunnen wijzigen, zonder hem te moeten sturen naar een crew-lid. Er kan naast de avatar zo'n uitroeptekentje komen net als bij een bericht, voor als de afbeelding ongepast is.

Maar als je hem kunt wijzigen wordt het er niet overzichtelijker op. Wellicht is dit ook de reden dat usernamen niet gewijzigd kunnen worden.

Als die mogelijkheid tot wijzigen bestaat is dat dus i.t.t. user-namen. Niet logisch lijkt me. En als die mogelijkheid er zou zijn ben ik heel erg tegen want dan is het toch een grote kerstboom per pagina aan het worden, dat vind ik ook van andere fora en het ontbreken daarvan is de kracht van musicmeter. Het voegt dan echt helemaal niks toe zoals sommigen hier beweren (en al helemaal niet vanwege het niet kunnen onderscheiden van user-namen maar wel van avatars). Pure vervuiling.
Op de profielpagina's kan ik er prima mee leven.

Avatars vervuilen de site alleen maar. Een foto op de profielpagina vind ik daarentegen een uistekend idee .

Electro_
Een nickname is toch wel wat anders dan een foto. De nickname staat bij elk bericht, dus als die telkens veranderd, dan snap ik dat dat verwarrend wordt. Ik zie niet in hoe het verwarrend wordt als de profielpagina-foto's gewijzigd kunnen worden. Je kunt iemand altijd herkennen aan zijn of haar nickname en anders zelfs hun top 10.

luisteraart
Electro_ schreef:
Een nickname is toch wel wat anders dan een foto. De nickname staat bij elk bericht, dus als die telkens veranderd, dan snap ik dat dat verwarrend wordt. Ik zie niet in hoe het verwarrend wordt als de profielpagina-foto's gewijzigd kunnen worden. Je kunt iemand altijd herkennen aan zijn of haar nickname en anders zelfs hun top 10.

Het ging over het wijzigen van avatars bij berichten, neem ik aan.

Electro_ schreef:

Ik sprak ook niet over profielpagina's. ik heb het over avatars/foto's/afbeeldingen op discussiepagina's.

Electro_
Nee okee, dat snap ik. Daar ben ik ook op tegen, maar jij zegt dus dat als foto's en afbeeldingen bij profielpagina's komen, je die niet zomaar mag corrigeren?

Nee dat zeg ik niet: dat gaat op als extra tegen-argument voor avatars/afbeeldingen/foto's op discussie-pagina's.
Op de profielpagina wijzigt een ieder maar zo vaak ie wil; weet jij veel hoe vaak users naar de kapper gaan

Electro_
Daarom, ik vond het al een wat raar idee van je. Zijn we het dus met elkaar eens wat betreft foto's op profielpagina's.

Ik stem duidelijk voor een avatar bij de berichten. Zo'n foto op je eigen pagina vind ik nutteloos en veel te ver verstopt.

Vergelijkingen met slechte andere fora slaan eigenlijk nergens op, er zijn genoeg fora waar het gebruik van avatars wel werkt.

Over het aanpassen van avatars kan je inderdaad nog even verder discussiëren. Ben er ook geen voorstander voor om ze telkens te zien veranderen.

Maar om het nu niet te doen omdat één of andere lomperik kan gaan zeuren, gaat mij wat ver. Zo'n dingen zouden geen argument mogen zijn.

Zijn er dan concrete plannen om foto's op profielpagina's te laten zetten?

@ Onderhond. Ik zie niet in wat de voordelen zijn van avatars. Kan je mij die even geven? Er lijken mij veel meer nadelen aan verbonden.

eazyfan
Ik zou hier geen avators willen, het is goed zoals het nu is. Die voegen niks toe.

Onderhond schreef:
Maar om het nu niet te doen omdat één of andere lomperik kan gaan zeuren, gaat mij wat ver. Zo'n dingen zouden geen argument mogen zijn.

Nu filter je er slechts een wat kleiner, extra bezwaar uit. Ik vind het gewoon niet overzichtelijk, vergelijk met andere fora of niet (ik heb er nog nooit eentje gezien waar het overzichtelijk was dus waarom zou het hier dan wel zo zijn).
Daarnaast geef jij als voor-argument dat je namen door elkaar haalt (of in elk geval dat ze beperkend zouden zijn). Dat gaat ook op voor plaatjes.
En nogmaals: ik geef de voorkeur aan het zakelijke zoals het hier is.
En ik ben duidelijk geweest over afbeeldingen bij profiel-pagina's. Ik vind eigenlijk alleen een foto van users iets toe voegen, maar ik snap ook wel dat niet iedereen daar trek in heeft, dus dan maakt het mij niet uit dat er dan andere afbeeldingen geplaats worden juist omdat het daar verder toch niet stoort.
Verder val ik in herhalingen en heb ik niks meer toe te voegen eigenlijk. Volgens mij is er zelfs helemaal geen sprake van dat dit op de rol staat.

Toon1 schreef:
@ Onderhond. Ik zie niet in wat de voordelen zijn van avatars. Kan je mij die even geven? Er lijken mij veel meer nadelen aan verbonden.

Tja, jullie zeggen dat het de site onoverzichelijker wordt, ik beweer het omgekeerde.

Op z'n minst creeert het wat ruimte bij paginas vol korte berichten, waar het nu een soep van alternerende kleuren en korte tekst is.

Verder zorgt het voor een veel hogere herkenbaarheid van users.

Verder vind ik zakelijkheid als argument maar een raar gegeven op een site waar gechat wordt als in een café gelald. MusicMeter mag net dat iets persoonlijker, en ook net iets overzichtelijker.

Praktisch gezien kan je op een bericht van drie lijnen een avatar kwijt. Dus behalve in echte nonsens topics zal dit weinig ruimte kosten.

Onderhond schreef:

Tja, jullie zeggen dat het de site onoverzichelijker wordt, ik beweer het omgekeerde.

Op z'n minst creeert het wat ruimte bij paginas vol korte berichten, waar het nu een soep van alternerende kleuren en korte tekst is.
Maar waarom zou er meer ruimte moeten komen op dat soort pagina's? Dan heb je het (denk ik) bijvoorbeeld over zo'n pagina. Je vind dus dat deze te lang is, te veel berichten op één pagina? Ik vind niet dat het de 'taak' van avatars is om korte berichten uit te rekken in de hoogte (oftewel: dit zou geen argument moeten zijn).
Verder zorgt het voor een veel hogere herkenbaarheid van users.

Wat heb je in te brengen tegen de stelling:
Avatars zullen (op den duur) in even grote mate op elkaar gaan lijken als usernames. ?
Verder vind ik zakelijkheid als argument maar een raar gegeven op een site waar gechat wordt als in een café gelald. MusicMeter mag net dat iets persoonlijker, en ook net iets overzichtelijker.

Maar juist jij vond (ik ook overigens) dat het chat-gehalte hier drastisch omlaag zou moeten/mogen, nietwaar? Verder vind ik dat juist een kaal, zakelijk uiterlijk overzichtelijkheid met zich meebrengt.
Persoonlijker zou het misschien wel kunnen worden met avatars.

Praktisch gezien kan je op een bericht van drie lijnen een avatar kwijt. Dus behalve in echte nonsens topics zal dit weinig ruimte kosten.

Klopt, maar die zijn er toch aardig wat! Hoe populairder de albums, hoe meer - korte - zooi er tussen staat. Ga de top 250 maar eens af

Ik steun Neo in zijn strijd tegen de Avatars op het forum

MAAR...

Anderzijds vind ik wel dat het een pluspunt zou zijn mocht er op de profielpagina de mogelijkheid geboden worden om er een foto/avatar te plaatsen.... zij die het onzin vinden, plaatsen er gewoon géén, de anderen krijgen dan hun zin.. leuk toch: een compromis....

c-moon schreef:
Ik steun Neo in zijn strijd tegen de Avatars op het forum

MAAR...

Anderzijds vind ik wel dat het een pluspunt zou zijn mocht er op de profielpagina de mogelijkheid geboden worden om er een foto/avatar te plaatsen.... zij die het onzin vinden, plaatsen er gewoon géén, de anderen krijgen dan hun zin.. leuk toch: een compromis....

Ik steun dit idee van C-Moon.

Eveneens als de strijd van Neo tegen Avaters. Uit ervaring weet ik dat een avater niks toevoegd aan een forum, het maakt het alleen maar kitscheriger en rommeligger.

|Joël|
Reijersen schreef:
(quote)

Ik steun dit idee van C-Moon.

Eveneens als de strijd van Neo tegen Avaters. Uit ervaring weet ik dat een avater niks toevoegd aan een forum, het maakt het alleen maar kitscheriger en rommeligger.
Ja daar moet ik me toch ook bij aansluiten, ik was eerst nog voor avatars maar het wordt er inderdaad niet mooier op. Het zou de layout van dit forum eerder verpesten dan het iets goeds doen.
Een afbeelding op de profiel pagina lijkt me dan wel weer leuk

Opzich vind ik een ava geen slecht id, het geeft toch een deeltje van de persoon weg die achter die PC zit te typen bloot.

Echter is het voor de server een killing, al die extra plaatjes. Wat waarschijnlijk zla resulteren in een slomere site, dit zou ik zonde vinden

Bij dit nieuwe design past een leuke kleine avatar prima, het voeg wel wat toen aan de persoonlijkheid op het forum. Je herkent een user meteen aan zijn afbeelding en het vrolijkt de website wat op, gebruikers die misbruik van de functie kunnen gewoon ontzegt worden uit het gebruik van een avatar.

Vooral bij dit nieuwe design zou zo'n kleine toevoeging links onder de gebruikersnaam zeer gepast kunnen zijn. Je zou bijvoorbeeld bij een witte reactie een klein blauw randje om het plaatje doen en andersom zoals hieronder:

Witte reactie

(afbeelding)

Blauwe reactie

(afbeelding)

Mojo Pin
Ik ben ook een voorstander van avatars, zolang ze maar niet al te groot zijn.

50x50 px. zou wel een bescheiden formaat zijn, zonder dat er niks over blijft van het plaatje, misschien dat het leuk is als er een enquete wordt georganiseerd, dat de users zelf kunnen stemmen.

Avatars maken naar mijn mening de site alleen maar onoverzichterlijker. Ik ben 100% tegen.

Heb er op andere fora alles behalve goede ervaringen mee.

Reijersen schreef:
Avatars maken naar mijn mening de site alleen maar onoverzichterlijker. Ik ben 100% tegen.

Heb er op andere fora alles behalve goede ervaringen mee.

Ik heb het al genoeg gezegd hierboven, maar ik blijf ook 100% tegen.
De site is mooi en strak genoeg zo en het is nog lang geen kerstmis, dus laat al die extra zooi maar weg (een foto/plaatje op de user-profielpagina vind ik wel o.k.)

Gast
geplaatst: vandaag om 17:35 uur

geplaatst: vandaag om 17:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.