MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Avatars

zoeken in:
Sietse
gewoon beide...ieder beetje forum heeft tegenwoordig gewoon beide (incl. een functie niets te zien)

We zitten hier allemaal met mensen en mensen hebben een drang zich te onderscheiden, een soort iets eigens te hebben en hier is dat heel erg miniem, das jammer.

|Joël|
Ja precies en een Avatar verpest de layout amper als het klein en onbewegend blijft.
Een profiel foto verpest de layout helemaal niet dus dat mag er van mij wel komen.
Een signature is wel super iritant en verpest de hele forum layout dus dat gewoon niet

titan (crew)
Ik ben het eens met Neo en Jonniebrasco. Als het optioneel is gaat alles er heel lelijk uitzien. Het door onderhond genoemde probleem van de grootte vind ik ook een goed punt. Ik kom wel eens op sites waar ze voorkomen en daar vind ik ze alleen maar irritant.

Kortom: komen ze of niet? Jordy!?

Dr.Greenthump
Dat is dus de hamvraag ...

|Joël|
We kunnen misschien gewoon om te testen voor één week avatars gebruiken.
Misschien dat de meningen van mensen dan wel veranderen en dat we dan wel zien of we het echt niet doen of wel.

Ik ben voor avatars. Geeft het allemaal toch een iets persoonlijker tintje.

Dr.Greenthump
Ondertussen voelen de admins de druk toenemen ...

Dr.Greenthump schreef:

Haha, ik denk dat dat wel meevalt.

Zelf lijkt me een foto op de profielpagina wel leuk. Maar avatars hoeft van mij niet zo.

Ik vind de profielfoto een goed plan. Lijkt je profielpagina ook wat mooier en gevulder.

Kos
Dr.Greenthump schreef:
.

Yak
Dr.Greenthump schreef:

Valt inderdaad reuze mee hoor.

herman schreef:

Zelf lijkt me een foto op de profielpagina wel leuk. Maar avatars hoeft van mij niet zo.

Vind ik ook.. gezien de hoeveelheid korte berichten op MuMe denk ik dat avatars echt de lay-out zouden verpesten.

Ze verpesten enkel de layout omdat de site vol nietszeggende korte berichtjes staat.

Zie het anders. Misschien zijn de avatars voor sommigen wel een extra impuls om wat meer neer te pennen. Anders lijken je berichtjes zo leeg en nodeloos.

Als je een kleine avatar aanhoudt (40 pixels) moet je bericht zo ongeveer 3 regeltjes lang zijn. Lijkt me niet onoverkomelijk.

Ik ben het wel eens met sietse. Beetje visuele herkenning zou leuk zijn. Want die namen zijn soms net iets te beperkend.

Onderhond schreef:
Ze verpesten enkel de layout omdat de site vol nietszeggende korte berichtjes staat.

Zie het anders. Misschien zijn de avatars voor sommigen wel een extra impuls om wat meer neer te pennen. Anders lijken je berichtjes zo leeg en nodeloos.

Als je een kleine avatar aanhoudt (40 pixels) moet je bericht zo ongeveer 3 regeltjes lang zijn. Lijkt me niet onoverkomelijk.

Ik ben het wel eens met sietse. Beetje visuele herkenning zou leuk zijn. Want die namen zijn soms net iets te beperkend.

Grappige invalshoek, niet echt over nagedacht eigenlijk

Dr.Greenthump
Users: 2 Admins: 0

MetalDex
Ik denk niet dat ik meer zal schrijven, omdat anders mijn berichtje zo leeg zal lijken. Ik zeg gewoon wat ik wil zeggen, en als dat minder is dan drie regels, ga ik echt niet wat onnozels erbij lullen om te zorgen dat daar overheen ga.
Ik ben het eens met het argument dat een avatar zal zorgen voor een verpeste lay-out. En meestal herken ik wel iemand aan zijn/haar nickname, manier van schrijven of muzieksmaak; en het blijft toch om de inhoud gaan en niet om wie het zegt.
Een wat uitgebreidere profielpagina is misschien wel leuk, bijvoorbeeld links naar je Moviemeter of Boekmeter profiel, en daarnaast nog een link naar je persoonlijke website, interesses, etc.

Ofwel kan je aleen de covers van een album nemen als avatar, die zijn niet bewegend, de afmetingen worden dan door 2 gedeelt en dan passen ze wel

luisteraart
Een niet knipperende of bewegende kleine avatar lijkt me minder storend dan bewegende smileys. (Hoewel ik zelf ook wel eens zo'n ding plaats).

Voor mij hoeft het overigens niet, ik sta er neutraal tegenover.

Electro_
Een avatar bij elk bericht vind ik ietwat overbodig, maar de profielpagina mag zeker wel wat meer gepersonaliseerd worden. Een avatar en/of persoonlijke tekst bijvoorbeeld.

Overigens, is het nodig om bij de users waar het email-adres afgeschermd is dat ook er neer te zetten?

Avatars vind ik niks. De mogelijkheid om bij je profielpagina een foto te plaatsen lijkt me dan weer wel een leuk extraatje.

Electro_
Foto, avatar. Gewoon een plaatje bij je profiel, kan een foto zijn of een albumhoes of iets anders.

Inderdaad: bij je profiel en verder niks (alhoewel ik dan meer op foto's van users hoop die dat aandurven dan op allerlei afbeeldingen die me toch niets doen; een foto voegt nog wat toe, een plaatje is alleen maar opleuken en dat hoeft voor mij niet echt).

luisteraart
aERodynamIC schreef:
Inderdaad: bij je profiel en verder niks (alhoewel ik dan meer op foto's van users hoop die dat aandurven dan op allerlei afbeeldingen die me toch niets doen; een foto voegt nog wat toe, een plaatje is alleen maar opleuken en dat hoeft voor mij niet echt).

Het hoeft niet echt een foto van de user zelf te zijn, maar kan ook iets zijn dat 'iets' over je karakter of zo zegt. Een albumhoes lijkt me inderdaad overbodig, je muzieksmaak staat al in je top10 en je stemmenlijst weergegeven.

Maar als zo'n mogelijkheid komt, moet je natuurlijk wel zoveel mogelijk de users daarin vrij laten.

luisteraart schreef:
Maar als zo'n mogelijkheid komt, moet je natuurlijk wel zoveel mogelijk de users daarin vrij laten.

Lijkt me logisch, maar ik zit verder niet echt te wachten op plaatjes die zg. wat zeggen over de user. Ik zie dat toch echt als opleuken en meer niet. Uiteraard snap ik ook wel dat niet iedereen een foto van zichzelf wil plaatsen, en als je zoiets gaat aanbieden ontkom je niet aan afbeeldingen.
Als die profielpagina's bewegende en knipperende kerstbomen gaan worden mag het van mij blijven zoals het nu is: overzichtelijk en zakelijk en dan gebruiken we het fotoboek wel voor de foto's

luisteraart
aERodynamIC schreef:
(quote)

Lijkt me logisch, maar ik zit verder niet echt te wachten op plaatjes die zg. wat zeggen over de user. Ik zie dat toch echt als opleuken en meer niet. Uiteraard snap ik ook wel dat niet iedereen een foto van zichzelf wil plaatsen, en als je zoiets gaat aanbieden ontkom je niet aan afbeeldingen.
Als die profielpagina's bewegende en knipperende kerstbomen gaan worden mag het van mij blijven zoals het nu is: overzichtelijk en zakelijk en dan gebruiken we het fotoboek wel voor de foto's

Ik zie ook niet zoveel in zo'n avatar hoor, maar misschien zou er op de profielpagina een klein stukje tekst kunnen over wat en wie je bent, zoals nu in het topic 'even voorstellen' (of zoiets) gebeurd..

Maar komt dat niet is het mij ook om het even. Zo het nu is is het me ook prima, ik denk slechts wat mee.

(Als je ziet hoeveel users hun gegevens helemaal niet invullen, zal het misschien ook wel helemaal niet nodig of nuttig zijn. Van de regelmatige posters kom je toch wel wat te weten uit hun postings, en verder maakt het mijzelf ook weinig uit wat of wie wie is.)

neo
luisteraart schreef:
Het hoeft niet echt een foto van de user zelf te zijn, maar kan ook iets zijn dat 'iets' over je karakter of zo zegt. E

Zie fora waar iemand een marsmannetje als avatar neemt en dat soort dingen....

Volgens mij denken we mee over iets wat er helemaal niet aan zit te komen

luisteraart
neo schreef:
(quote)

Zie fora waar iemand een marsmannetje als avatar neemt en dat soort dingen....

Ja, dat is inderdaad een klein probleem. Men wil dan vaak 'leuk' of 'origineel' zijn i.p.v. informatief.

Maar als het op de profielpagina komt te staan, stoort het het gebruik van de site nauwelijk.

aERodynamIC schreef:
Volgens mij denken we mee over iets wat er helemaal niet aan zit te komen

Kan nooit kwaad.

Volgens mij kan Jordy makkelijk afblokken, zodat er geen bewegende zooi van 200x200px gepost wordt.

Ik ben nog steeds voorstander van een avatar. Voegt een hoop toe.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:36 uur

geplaatst: vandaag om 17:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.