menu

De Site / Algemeen / Avatars

zoeken in:
Ja, maar als je om de dag van avatar wisselt is voor mij de lol er af....

Ik vind het avatar verhaal zo na een week een succes, erg leuke toevoeging waar bijna elke vaste bezoeker gebruik van maakt. Maar... ik erger me ook dat vooral op deze site (en dan vooral door het "beoordeel mijn avatar"-topic) heel veel mensen per dag 6 keer hun avatar wisselen. Waarmee de voornaamste reden voor de introductie er van (herkenbaarheid) dus teniet gedaan wordt.

Misschien moet er maar in gesteld worden dat je maar 1x per week je avatar kunt switchen ofzo.

Volledig mee eens! Dat wordt erg onoverzichtelijk als users om de haverklap wisselen...

Vind het persoonlijk een beetje onzin, die herkenbaarheid. De naam zegt mij al genoeg in ieder geval. Zo'n avatar is maar bijzaak.
P Jay schreef:
Volledig mee eens! Dat wordt erg onoverzichtelijk als users om de haverklap wisselen...

Moet iedereen lekker zelf weten..

musicfriek schreef:
Vind het persoonlijk een beetje onzin, die herkenbaarheid. De naam zegt mij al genoeg in ieder geval. Zo'n avatar is maar bijzaak.

Maar weer afschaffen dus?

Dat hoeft nou ook weer niet. Begin er nu net een beetje aan te wennen Het moet als een toevoeging gezien worden. En ik ben ook iemand die veel wisselt, gewoon omdat ik het leuk vind om te zien hoe een nieuwe afbeelding staat. Misschien niet de juiste plek om dat te doen, enfin.. Het gedoe om herkenbaarheid vind ik gewoon een beetje ver gezocht. Als je bij de updates kijkt dan kijk je naar namen en niet naar afbeeldingen van anderen.

Ja sorry, herkenbaarheid was voor mij dus wel een van de belangrijkste redenen om dit in te voeren, daarom ga ik even nadenken over hoe het switchen aan banden gelegd kan worden.

Ik weet niet hoe het destijds bij MovieMeter verlopen is?

Ik vind ook dat een avatar de functie moet hebben om iemand sneller te herkennen. In het begin is het logisch dat je een beetje wisselt om uit te proberen wat het beste bij je past, maar een paar keer per dag wisselen vind ik ook wel wat teveel van het goede, maar dat is mijn bescheiden mening.

|Joël|
Jordy schreef:
Ik vind het avatar verhaal zo na een week een succes, erg leuke toevoeging waar bijna elke vaste bezoeker gebruik van maakt. Maar... ik erger me ook dat vooral op deze site (en dan vooral door het "beoordeel mijn avatar"-topic) heel veel mensen per dag 6 keer hun avatar wisselen. Waarmee de voornaamste reden voor de introductie er van (herkenbaarheid) dus teniet gedaan wordt.

Misschien moet er maar in gesteld worden dat je maar 1x per week je avatar kunt switchen ofzo.
Goed idee dat instellen dat er niet steeds gewisseld kan worden.
(Die van mij veranderde de eerst e paar dagen ook steeds maar dat komt doordat ik deze eerst niet mooi kreeg maar nu met die MM optie dat je avatar vanzelf het goede formaat wordt hou ik deze voorlopig voor een langere tijd).

musicfriek schreef:
Wat heeft de avatar dan voor zin? Plaatjes bekijken kan ik ook op andere sites. En de prijs voor wie de origineelste avatar heeft mag niet de hoofdzaak van Mume worden. Anders moet er maar een PictureMeter opgericht worden. Of bestaat daar flickr niet voor?

grovonion schreef:
Of bestaat daar flickr niet voor?

Zeg, hoef je niet gelijk te beginnen met schelden

Mojo Pin

Sommige avatars zijn nou eenmaal echt herkenning, zo zal jordy minder snel herkend worden zonder die (Futurama ? ) avatar.

musicfriek schreef:
(quote)

Zeg, hoef je niet gelijk te beginnen met schelden

kArIzMa_TuRk
Jordy schreef:
Hoe wilt u dat gaan doen dan? welke programma gebruikt u?

maar dat hoeft niet. Ik zou zeggen dat die 'beoordeel mijn avatar topic' gewoon dicht moet. Dan is iedereen blij, denk ik...

|Joël|
kArIzMa_TuRk schreef:
(quote)
maar dat hoeft niet. Ik zou zeggen dat die 'beoordeel mijn avatar topic' gewoon dicht moet. Dan is iedereen blij, denk ik...
Waarom dat dan

Omdat dat topic aanzet tot het constant veranderen van avatar...

Als jullie goed opletten, dan zien jullie dat dat topic al veel minder gebruikt wordt. Maakt mij niet uit of hij nu wel of niet dicht gaat. Het nieuwe is er nu wel vanaf en de meeste users hebben inmiddels wel een vaste avatar.

|Joël|
P Jay schreef:
Omdat dat topic aanzet tot het constant veranderen van avatar...
Ja logisch, dat ik daar zelf net niet op kwam
Laten we het er maar op houden dat het al bijna 00:00 uur is

kArIzMa_TuRk
ik zie dat als je, je muis op iemands avatar houdt dat er een soort van balkje komt dat zegt:
''Avatar van ....''.

Kunnen we daar zelf niet wat intypen, Jordy??

bij mij bijv:
She's mine!
bij musicfreak:
Snooopppieee!!!

ofzo iets...

Ik denk dat je met zo'n voorbeelden weinig kans hebt op een positief antwoord

Dr.Greenthump
Vanwaar al die zwarte avatars?

Als je resolutie niet klopt wordt hij zwart.

Sheplays
kArIzMa_TuRk schreef:
ik zie dat als je, je muis op iemands avatar houdt dat er een soort van balkje komt dat zegt:
''Avatar van ....''.

Kunnen we daar zelf niet wat intypen, Jordy??

bij mij bijv:
She's mine!
bij musicfreak:
Snooopppieee!!!

ofzo iets...

Deze alts zijn bedoeld voor visueel gehandicapten en die hebben niets aan dergelijke kreten!

waxs schreef:
Als je resolutie niet klopt wordt hij zwart.

Welke resolutie is nodig? Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn avator en hem daarom maar verwijderd. In PhotoShop had ik netjes een plaatje gemaakt van 52 bij 52 pixels (96 dpi).

Sheplays
Het moet 54x54px zijn.

volgens mij moet je resolutie 72 zijn, anders wordt het zwart... (maar misschien vergis ik mij)

Sheplays schreef:
Het moet 54x54px zijn.

Die avators werken niet optimaal. De plaatjes die ik gemaakt had van 54*54 pix en groter (bij 72 en 96 dpi) werden niet geaccepteerd. Later laadde ik een willekeurig plaatje in om het eens op een andere manier te testen. Hiervan heb ik eenvoudig een avator gemaakt. Maar bij het inladen van een andere figuur verschijnt steeds dit oude bronfile in beeld. Het kiezen van een avator wordt hiermee tot een "trial and error" proces.

kimmie schreef:
volgens mij moet je resolutie 72 zijn, anders wordt het zwart... (maar misschien vergis ik mij)

Vervelend dat iedereen nou allemaal rare dingen in z'n hoofd haalt Je kunt drie dingen doen

- een plaatje aanleveren dat zelf precies de juiste grootte heeft
- je kunt een vierkant plaatje aanleveren dat groter is (deze wordt automatisch aangepast)
- of je kunt een willekeurig groot plaatje opsturen, waar je vervolgens op de site een stuk kunt "uitknippen".

Enige probleem waarvan ik me bewust ben is dat in Photoshop opgeslagen plaatjes soms tot een zwarte afbeelding leiden. Niet doen dus, gewoon het origineel opsturen.

Misschien wil iemand eens een stukje in de wiki schrijven?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:07 uur

geplaatst: vandaag om 18:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.