MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums zonder hoesfoto

zoeken in:

(afbeelding)

(ervan uitgaande dat dat randje zo hoort)

Nee ik bedoelde niet verkleinen, dat kan ik zelf ook wel. Het wegbrushen van die lelijke LP-randen op de hoes en het mooi effen rood maken, daar was 't me om te doen. En dat randje hoort er niet bij trouwens.

Harco
Paalhaas schreef:
Hotlinken vanaf RYM werkt trouwens meestal niet, Harco.

Ah, OK.

Is het niet onderstaande hoes?

(afbeelding)

Harco
Allmusic geeft dit als hoes.

RedLightCityBoy
Battlecat - Gumbo Roots

Geweldig G-Funk klassiekertje, alleen GEEN enkele cover op het net te vinden. Jorge-E en ik hebben een tijdje terug al veel gezocht en ook hebben we dat album meerdere malen gedownload in de hoop om er een cover bij te krijgen, maar geen resultaat, alleen een zelf gemaakt tracklist-covertje. Als iemand de cover op het net weet je vinden is hij/zij een held!

Paalhaas schreef:
Nee ik bedoelde niet verkleinen, dat kan ik zelf ook wel. Het wegbrushen van die lelijke LP-randen op de hoes en het mooi effen rood maken, daar was 't me om te doen. En dat randje hoort er niet bij trouwens.
Oh haha, ik dacht al .

Harco
RedLightCityBoy schreef:
Battlecat - Gumbo Roots

Geweldig G-Funk klassiekertje, alleen GEEN enkele cover op het net te vinden. Jorge-E en ik hebben een tijdje terug al veel gezocht en ook hebben we dat album meerdere malen gedownload in de hoop om er een cover bij te krijgen, maar geen resultaat, alleen een zelf gemaakt tracklist-covertje. Als iemand de cover op het net weet je vinden is hij/zij een held!

Die cd heeft geen cover (echt waar!). Volgens mij is 'ie alleen uitgebracht als promo ofzo (wel met back cover, maar zonder front cover).

sxesven
De info op Wikipedia en Discogs tezamen lezend lijkt er in '95 een promo zonder hoesje uitgebracht te zijn (waarvan ook een foto op Discogs), maar is het album uiteindelijk in '99 alsnog uitgebracht (door Warner), hoewel over díe editie dan weer bar weinig te vinden is, en waarvan geen fotomateriaal bestaat.

RedLightCityBoy
Ja, dat dacht ik ook al ja. Alleen is het wel erg jammer dat hij er dus niet op kan. of is een cover van de CD zelf wel goed? want die heb ik wel gezien (alhoewel, in een kleinformaatje, kan dus wazig worden bij het toevoegen).

sxesven
Hier moet je op zich wel wat mee kunnen.

RedLightCityBoy
Ik zal het proberen.

Harco
Of deze.

Poging gedaan op Xalis (mocht de hoes hierboven niet de goede zijn)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Prachtig Herman, bedankt! Ik weet niet zeker welke van de twee de originele uitgave is, maar ik denk dat het deze is. Bovendien doet die van L_T_B dusdanig pijn aan mijn ogen dat ik veel liever deze zie op de site.

Harco
Mooi werk, Herman.

Paalhaas schreef:

Stick Men: This Is The Master Brew (1982)

Deze staat ook op RYM

Kan iemand een goede hoes voor Providence - Far Beyond Our Depth vinden? Heb al een .gif gevonden, maar die wordt niet aanvaard door de site.

(afbeelding)

Et voilà.

Bedankt, eindelijk gelukt om het toe te voegen.

Ik zit ook met een probleem wat betreft hoesjes. Wisp, inmiddels een redelijk bekende artiest in het electronica wereldje, heeft vroeger aardig wat albums op netlabels uitgebracht. Nu was hij in sommige perioden wat aan de luie kant en heeft hij dus bijvoorbeeld ook een album uitgebracht zonder coverart. Puur MP3'tjes, niks anders. Persoonlijk vind ik het een geweldig album en zou ik het toch graag op musicmeter willen hebben. Zou dit op een of andere manier kunnen?

Ik zoek ook nog een acceptabele albumhoes voor 'Wisp - Building Dragons'. Kan iemand me daar bij helpen?

Waren dat officiële albums of gewoon losse mp3's? Want anders zullen ze niet op de site terechtkomen, helaas.

Releases van serieus te nemen netlabels mogen gewoon op de site hoor. Maar als er geen coverart voor is, dan wordt het lastig.

Seabie schreef:
Ik zoek ook nog een acceptabele albumhoes voor 'Wisp - Building Dragons'.

Bedoel je deze?

(afbeelding)

herman schreef:
Releases van serieus te nemen netlabels mogen gewoon op de site hoor. Maar als er geen coverart voor is, dan wordt het lastig.

Maar dat is dus nét het geval hier: Wisp / Denizen - Quest For Excalipur (File, MP3) at Discogs

freddze schreef:
Bedoel je deze?

(afbeelding)

Die ziet er keurig uit! Ben zelf ook bezig geweest, maar steeds tijdens het croppen naar 200x200 ontstonden er pixels rondom de tekst en werd hij afgekeurd. Ik weet niet hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen, maar ik zie hier geen pixels rondom de tekst. Goed hoor! Bedankt!

Ik weet niet hoe jij hem niet konden vinden, maar 1 keertje googlen op afbeeldingen en je krijgt een kant en klare 200x200 afbeelding.

Het probleem was zeker ook niet om er een te vinden. Het probleem was wel dat als ik de gevonden plaatjes probeerde te verkleinen naar 200x200 ze irritante pixels vertoonden rondom de letters. 3 versies waren tot nu toe afgekeurd, waarna ik me maar eens in dit topic waagde. Hopelijk komt deze hoes wel door de keuring.

Daarom zei ik ook dat er een kant en klare van 200x200 te voorschijn komt als je bij google op afbeeldingen zoekt.
En plaatjes van freddze komen altijd door de keuring, dus geen zorg meer.

reptile71 schreef:
... en je krijgt een kant en klare 200x200 afbeelding.

En na het nog een keer gechecked te hebben blijk ik inderdaad zo'n simpele ziel dat ik al die tijd die 200x200 afbeelding gemist heb. Ik voel me een beetje stom nu, mag dat? Maar goed, blijf ik nog steeds met dat album zitten waar geen coverart voor bestaat.

edit: Ik postte deze post voordat ik je laatste bericht las.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:20 uur

geplaatst: vandaag om 16:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.