MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Muziek dvd's

zoeken in:
musicboy schreef:
De kans die we krijgen erover te discussiëren is wel democratisch, maar als er geen rekening mee gehouden wordt, het alleen dient als zoethoudertje en vooraf de beslissing 'njet' toch al vaststaat, is het tijdverlies
Mwah ik denk dat er wel degelijk rekening gehouden wordt met input. Het topic Klachten en Opmerkingen is tientallen pagina's groot. Daarnaast is het volgens mij zo dat democratie wat anders is dan je zin krijgen. "IK heb het toch gezegd maar ZE doen er niks aan" is een beetje voetbalkantinedemocratie zeg maar.

Maar ok, goed dat je t voortouw neemt. Persoonlijk zou ik het leuk vinden om DVD's te bespreken maar heb de petitie wel "ondertekend" zonder enig benul van de hoeveelheid werk en tijd die daar dan in gaat zitten. Kan ook prima leven zonder.

HiLL schreef:
Dit vind ik dan ook weer iets teveel 'ik sta aan de kant van Jordy gehalte hebben'.

Niets mis mee toch.

maar Musicboy is allesbehalve arrogant.

Jordy ook niet, het was een reaktie op zijn kort door de bocht opmerking omdat Jordy niet reageerde zoals hij wil.

Nee op zich niks mis mee, maar komt bij mij over op ik ben crew-lid dus alles wat Jordy zegt beaam ik. Zeker uit het stukje het is ZIJN site dus....blabla..

Jordy vind ik ook niet arrogant nee, wilde ik ook zeer zeker niet beweren.

HiLL schreef:
Jordy vind ik ook niet arrogant nee, wilde ik ook zeer zeker niet beweren.

(haalt vingers van de ban knop)

Jordy schreef:
(quote)

(haalt vingers van de ban knop)

Alsof je dat wilde doen!

godlydevil7
ik vind muziek dvd's op mume wel een goed idee, maar volgens mij is het lastig om achter de preciese tijd van elk nummer te komen, maarja je hebt ook gewone cd's zonder tijden dus dat zou niet zoveel uitmaken
ik ben er tenminste een groot voorstander van, heb ik ook weer is wat toe te voegen en wat meer om te stemmen

dream555 schreef:
Zijn er nog mensen die akkoord gaan dat muziekdvd's met registraties van liveconcerten moeten opgenomen worden omdat ze vaak niet eens meer op cd verschijnen?

Zit ik in het juiste item om deze vraag / oproep te doen of niet?

Ik ben in elk geval akkoord. Eigenlijk vreemd dat dit nog niet kan.

Ik zou het ook wel een waardevolle aanvulling op mume vinden als er muziek dvd's toegevoegd gaan worden.

We hebben EP/Singles, Reguliere albums, Verzamel Live en Scores. Het enige wat we nog niet hebben is DVD's. En we kunnen nou niet zeggen dat elke band 20 DVD's uitgebracht hebben, dus het wordt geen oerwoud aan DVD's. Daarnaast is al een aantal jaren de omzet van de muziek DVD's hoger dan de muziek CD's en vraag ik me dus af of dit niet een toegevoegde waarde is.

Waarom beginnen we niet met een proef, waarin de alleen in de Nederlandse winkels verkrijgbare Muziek DVD's hier op MuMe te zetten. Want waarom zou wel een live-cd op musicmeter mogen, maar geen live-dvd???

Ik begrijp de vraag wat voor soort DVD's je hier dan moet opzetten. Want we hebben docu's, videoclips, concertregistraties en alledrie tegelijk. Van mij mogen ze alle 4 erop, want alle 4 hebben met muziek te maken.

Misschien moet er eerst een proefballonetje opgelaten worden, bijvoorbeeld door 1 artiest uit te kiezen om te kijken of het aanslaat. Zodat we straks niet met honderden, zoniet duizenden DVD's opgescheept zitten. Ik zou voor Metallica beginnen als proefballon, die hebben docu's, videoclips (vanaf 5 december) en concertregistraties.

Als dan 1 van de onderdelen niet bevalt, kun je die wegstrepen voor de volgende toevoegingen.

Goed idee

Wat jammer dat er geen muziek dvd's opstaan.

Als het dan niet op deze site thuis hoort, is een nieuwe site dan geen idee ? dvdmusicmeter ?

Toch vind ik het voorstel van Klumpie een goede. Gewoon ff proberen, mocht het niet werken is het toch nog altijd terug te draaien ?

Nu ga ik nog iedere keer naar www.muziekweb.nl Daar lukt het dus wel.
Maar ik vind deze site eigenlijk veel beter (op de afwezigheid van muziek dvd's na dan).

Dus duimpjes op

nanneb
ik zoek een Tom Waits DVD.
Is 'Burma Shave' de enigste die er bestaat? en zo ja is dat wat? of zijn er nog andere beter dvd's van Mr. Waits?

Volop in 2007 ... iets veranderd intussen? ... neen ... of wat had je gedacht?

Erg vreemd dat er geen muziek dvd's op de site staan. Wat is het verschil tussen een album enkel uitgebracht op een dvd audio en een cd bijvoorbeeld...

Reinbo schreef:
Wat is het verschil tussen een album enkel uitgebracht op een dvd audio en een cd bijvoorbeeld...

Als niemand hier een antwoord op heeft, waarom staan ze er dan niet op?

Reinbo schreef:
(quote)
Als niemand hier een antwoord op heeft, waarom staan ze er dan niet op?

De ene is een dvd, de andere een cd. En lees de pagina's even door hier..

Beide audio dragers, mogen LP's dan ook niet?

Reinbo schreef:
Beide audio dragers, mogen LP's dan ook niet?

Nee, cassettebandjes wel. Binnenkort ook minidisc.

Lekkere discussie, geen wonder dat er onzinnige beslissingen worden genomen....

Reinbo schreef:
Lekkere discussie, geen wonder dat er onzinnige beslissingen worden genomen....

Je had eerst even het topic moeten doorlezen voordat je postte. Dan had je gezien dat dit al vaak genoeg is besproken.

Ja, maar ben het niet eens met de uitkomst. Kan er bij concert dvd's nog wel inkomen (Al kijk en luister ik die persoonlijk vaak vaker dan CD's) maar dat Albums die enkel op DVD audio zijn uitgebracht er niet op staan slaat nergens op.

neo
Heb totaal geen kijk op de ontwikkelingen erin, maar mijn nr.1 uit mijn top 10 is zo omgetoverd tot een oogverblinde prachtige muziekdvd. (Craig Armstrong's Piano Works). Men maakte er een soort van hypnotiserend kunstwerk van waarbij beelden van Armstrong, de stukken achter zijn piano spelend, worden afgewisseld met impressionistische beelden van Parijs. Dit zijn van die muziekdvd's die veel meer zijn dan een pure registraties of maar wat videoclips aan elkaar geplakt. Ik weet niet hoe het gesteld staat met de gemiddelde muziekdvd, maar indien nog altijd het gros maar gewone registraties zijn, vind ik het niet echt een meerwaarde om op de site te zetten.

Ach waarom zou je wel op een live album kunnen reageren, maar niet op de videoregistratie van dat concert. Lijkt me een behoorlijke te kortkoming. Nogal achterhaald om het te weren, angst voor deonvermijdelijke vernieuwing? Over 5 jaar bestaat CD niet eens meer....

neo
Je had het ook over een album wat enkel op dvd wordt uitgebracht, dat zou inderdaad een reden kunnen zijn om iig een gedeelte ervan toe te laten. Nogmaals, ik heb totaal geen idee hoe het met markt zit.

De lopende discussie gaat over dvd's met beeld. Audio dvd's kunnen natuurlijk gewoon toegevoegd worden.

Reinbo schreef:
Over 5 jaar bestaat CD niet eens meer....

Hoeveel wil je daar op inzetten?

nanneb
HiLL schreef:
(quote)

Nee, cassettebandjes wel. Binnenkort ook minidisc.

waarom geen LP's en cassette en minidisc wel?
(sorry, heb geen zin om dit hele forum door te lezen voor het antwoord. is er trouwens geen FAQ met dit soort vragen?)

HammerHead schreef:
Hoeveel wil je daar op inzetten?

slechte dooddoener hoor...

Waarom zou de cd niet meer bestaan over 5 jaar Reinbo?

Via musicmeter, boekmeter en moviemeter genereer ik lijstjes van mijn boeken-, muziek- en filmbezit. Heel handig! Helaas kan ik dus nergens mijn muziekdvdcollectie kwijt! Die groeit gestaag, maar blijft dus helaas uit mijn lijstjes. Zou ideaal staan bij mijn lijstje op musicmeter. Vind het trouwens raar dat je wel videoclips kunt toevoegen, maar geen muziekdvd's waar die videoclips op staan.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:43 uur

geplaatst: vandaag om 20:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.