MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Muziek dvd's

zoeken in:
Mojo Pin
Britney SPEARS, jowietje??!

Ag die goeie oude tijd, net een jaar gelede eigenlijk maar...

Sterft in schaamte

Mojo Pin
Lieve hemel

Ok, dus hier maar de petitie voor de muziekdvd's op MuMe:

1 musicboy
2 snappy
3 vandegriend
4 musicfriek

(vraag me eigenlijk af waarom de vorige rubriek zomaar gesloten werd, kan daar wat uitleg over ...)

musicboy schreef:

(vraag me eigenlijk af waarom de vorige rubriek zomaar gesloten werd, kan daar wat uitleg over ...)

Misschien omdat er al een topic voor was?

Mojo Pin
Ik vind het een OK idee maar ik heb niet heel erg veel muziek DVD's.

1 musicboy
2 snappy
3 vandegriend
4 musicfriek
5 Woody

Ik vind zo'n petitie nogal overdreven, eerlijk gezegd. De site wordt gerund door iemand die dat in zijn vrije (!) tijd doet en het is allang duidelijk dat er een bepaalde behoefte aan muziekDVD's op de site bestaat. Ik vraag me af of dit soort acties nu wel zo aardig overkomen...

We hebben er nu zo ongeveer net een grote verandering (artiestenpagina's) opzitten, wellicht is de implementatie van DVD's wel de volgende.

Of moet ik zeggen: kinderen die vragen...
worden overgeslagen.

Eens

herman schreef:
Ik vind zo'n petitie nogal overdreven, eerlijk gezegd. De site wordt gerund door iemand die dat in zijn vrije (!) tijd doet en het is allang duidelijk dat er een bepaalde behoefte aan muziekDVD's op de site bestaat. Ik vraag me af of dit soort acties nu wel zo aardig overkomen...

We hebben er nu zo ongeveer net een grote verandering (artiestenpagina's) opzitten, wellicht is de implementatie van DVD's wel de volgende.

Of moet ik zeggen: kinderen die vragen...
worden overgeslagen.

Toch even slikken.
Achter mijn petitie zit geen enkele slechte bedoeling, ik wil alleen weten hoeveel MuMe-deelnemers interesse hebben. Blijkt dat veel te zijn, dan mogen die mensen serieus genomen worden.
Intussen weet ik nog niet waarom de vorige rubriek gesloten werd. Of moet alles wat dvd betreft onder 1 noemer staan?
In elk geval, ik zou het als een enorme verrijking van de site zien. Sorry om dat te vinden hoor.

Het topic werd volgens mij gesloten, omdat deze er al was.

Verder geloof ik wel dat je geen slechte bedoelingen hebt; ik ben zelf ook wel een voorstander van DVD's op de site. Lees anders even de rest van dit topic door, dan weet je wat er tot nu toe al besproken is.

En is hiermee de petitie afgevoerd?

Het heeft waarschijnlijk meer effect als je gewoon op een volwassen manier mee doet aan deze discussie.

Jordy schreef:
Het heeft waarschijnlijk meer effect als je gewoon op een volwassen manier mee doet aan deze discussie.

Gelieve even mijn vorige berichten hier na te lezen, reeds maanden terug.
Er zijn van mij en anderen al massa's voorstellen geformuleerd, maar nog nooit is er een deftige reactie opgekomen.
De petitie (volgens jou dus kinderlijk) had wel meteen 5 stemmen (volgens jou dus van 5 onnozele kinderen) tot BigBrother besloot er een slot op te zetten. Een slot zonder een woordje uitleg trouwens.
Discussie heeft maar nut als er geluisterd wordt, maar dat is duidelijk niet het geval. Gewoon het item bannen, wellicht uit vrees dat er op dit moment al 50 stemmen zouden staan.
Laten we eerlijk zijn, ruimte voor dvd's komt er niet, wat de mening van de gebruiker ook is.
Democratie ten top! Proficiat!

De uitleg voor het slotje zat m in de link naar dit topic. Lees de eerste berichten in dit topic nog maar eens na, dat gaat ook over het toelaten van muziek DVDs.

Op de gehele site geldt dat discussies centraal op 1 plek gehouden moeten worden. Er staat boven elk "nieuw topic" scherm dikgedrukt een waarschuwingstekst, met de vraag om geen onnodige topics te openen. Als je dat vervolgens toch wel doet kun je toch niet van mij verlangen dat ik elke keer veel tijd stop in het vriendelijk toelichten van zo'n actie.

Hoe kom je er bij dat deze site een democratie zou zijn Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de noodzaak en voorwaarden omtrend het eventueel toelaten van dvd's, en daarom is dit topic er. Ik kan best begrijpen als je het misschien liever anders ziet, maar stop dan gewoon met het bezoeken van deze site. Ik wil graag m'n best doen om een leuke site te maken met hulp van iedereen, maar ik heb natuurlijk absoluut niet als doel om iedereen 100% tevreden te houden en om elke wens direct in te bouwen. Als jij denkt dat kinderachtig drammen een juiste manier is om dit wel voor elkaar te krijgen dan heb ik slecht nieuws voor je.

Mojo Pin
Ik heb er best vrede mee eerlijk gezegd.

Wel blijf ik hopen op een Gamesmeter, al komt dat er waarschijnlijk ook niet.

Jordy schreef:

Hoe kom je er bij dat deze site een democratie zou zijn Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de noodzaak en voorwaarden omtrend het eventueel toelaten van dvd's, en daarom is dit topic er. Als jij denkt dat kinderachtig drammen een juiste manier is om dit wel voor elkaar te krijgen dan heb ik slecht nieuws voor je.

Dit verduidelijkt veel. Naïef van me te geloven in democratie.
Neem dus je tijd erover na te denken (vijfjarenplan eventueel?) om dan 'njet' te zeggen.
Verwar 'naïef' (geloof in goedheid van mensen) niet met 'kinderlijk' aub.

prettige avond nog

Mojo Pin
Geweldige reactie!!!!!!!

Jordy schreef:

prettige avond nog

Toppunt van arrogantie ...

Mojo Pin
Hahahahaha, kom op, probeer er een beetje de humor van in te zien.

Inderdaad musicboy. Trek het je niet aan. Nergens voor nodig!

Nee idd Jordy moet je niet serieus nemen joh!

Mojo Pin
Precies, hij heeft OK Computer in zijn top 10 staan, ik bedoel maar.

musicboy schreef:

Maar dan vooral van jou kant, de ....Meter sites zijn te danken aan het idee, programeertalent en de inzet van Jordy.
Het zijn ZIJN sites, dus uiteindelijk maakt hij uit wat er wel of niet gebeurt.

musicboy schreef:
(quote)

Wel eens aan het feit gedacht dat sommige users met hun drammerigheid pas echt arrogant overkomen?
Het stoort me de laatste tijd een beetje hier (ik weet het: moet ik niet doen ).

Het is duidelijk waarom er geen dvd's op staan, of je het er nu mee eens bent of niet. Dan is het gewoon klaar lijkt me. Er toch discussie over kunnen blijven voeren vind ik wel degelijk democratie.

Een beetje minder hoog van de toren blazen hier en daar als het om dit soort zaken gaat kan echt geen kwaad.

Tja ...
Even terugkeren naar het begin van de discussie: mijn bedoeling was alleen weten hoeveel mensen als ik het een verrijking zouden vinden over muziekdvd's te kunnen berichten. Blijken dat er weinig te zijn, dan legt de minderheid zich hierbij neer. Blijkt het een wens te zijn die bij velen leeft, dan zou het dankbaar zijn er rekening mee te houden.

Daarom heb ik het ook in een nieuw topic geopend, zodat de stemming duidelijk te volgen zou zijn, zonder andere berichten tussendoor. Gewoon heel zakelijk: zoveel zijn er voor. Nu ik verder denk, was er misschien beter ook een plaats geweest voor mensen die het niet nodig vinden. Bovenaan de pro-stemmen, eronder de anti-stemmen. Op die manier zou je het best kunnen vergelijken.

Nu weten we natuurlijk niet wie wat wil, want na 5 stemmen in een uurtje werd het zaakje opgedoekt. Misschien zouden we na een dag aan 6 gestaan hebben, wat duidelijk zou zijn, misschien aan 30, wat ook duidelijk zou zijn.

Ik begrijp dat de site het werk is van een beperkt aantal mensen en ik apprecieer hun inzet daarvoor. Alleen vind ik het jammer dat niemand van die mensen openlijk zegt: sorry, maar het komt er niet. Telkens zeggen ze: probeer positief mee te denken ... Dat is wat velen volgens mij echter al ruim een jaar doen.

De kans die we krijgen erover te discussiëren is wel democratisch, maar als er geen rekening mee gehouden wordt, het alleen dient als zoethoudertje en vooraf de beslissing 'njet' toch al vaststaat, is het tijdverlies. Het doet me denken aan een directeur die zijn werknemers in een vergadering de kans geeft ideeën te uiten onder het mom van 'ieders mening telt', maar uiteindelijk vooraf weet dat er niks zal veranderen.

Samenvattend betreur ik niet zozeer de afwezigheid van dvd's, maar meer de houding errond. Het wekken van de indruk dat iedereen meetelt, terwijl dat niet zo is.

En ik betreur het ook dat we uiteindelijk met het afvoeren van de petitie niet weten wat het resultaat zou zijn.

Enfin, ik zal het hier dus maar bij laten.

blabla schreef:
(quote)

Maar dan vooral van jou kant, de ....Meter sites zijn te danken aan het idee, programeertalent en de inzet van Jordy. Het zijn ZIJN sites, dus uiteindelijk maakt hij uit wat er wel of niet gebeurt.

Dit vind ik dan ook weer iets teveel 'ik sta aan de kant van Jordy gehalte hebben'. Uiteraard ben ik zeer blij met Musicmeter/Movie en heb ik respect voor ieder die aan deze sites werken, maar Musicboy is allesbehalve arrogant. (ik vind drammen niet arrogant, wel irritant) En laten we eerlijk zijn, zonder bezoekers geen Music/Movie. Neemt niet weg dat ik vind dat Musicboy de bestaande discussie gewoon tot zich kan nemen en niet hoeft te gaan huilen als zijn topic wordt gesloten, logisch antwoord van Jordy dat hij dat op 1 plek wilt hebben. Geheel mee eens.

Samenvattend betreur ik niet zozeer de afwezigheid van dvd's, maar meer de houding errond. Het wekken van de indruk dat iedereen meetelt, terwijl dat niet zo is.

Dit vind ik dan ook wel weer een hoog Greenpeace/activisten/antiglobalisme gehalte hebben. Ik bedoel ik wil ook muziek dvd's erbij hebben, althans ik zou het als een verrijking zien. Maar ach kom op he, zet het neer in het topic dat je het wilt of stuur en pm nach Jordy en klaar. Des te groter is je blijdschap als het zover is.

Nu wordt er langzaam een beeld gecreëerd waarin ik koste wat het kost mijn mening wil vol blijven houden, en maling heb aan alles wat er hier aangedragen wordt. Natuurlijk de grootste flauwekul, omdat de sites voor minstens de helft te wijten zijn aan de vele goede tips en aanpassingen die er in de loop der jaren zijn gedaan.

Mijn punt is alleen dat een voorwaarde voor een verandering is dat ook IK het er mee eens moet zijn. Of iets 10 of 100 stemmen haalt in een of andere petitie is iets dat totaal niet relevant is, omdat ik niet als doel heb om zoveel mogelijk mensen hun zin te geven. Als ik dat wel zou doen zou de site binnen de kortste keren een of ander kermis worden met allerlei drukke knipperende functionaliteiten, afbeeldingen en opties, waar niemand blij van wordt.

Als ik een feestje geef zijn de muzieksuggesties van iedereen welkom, maar ik ga toch echt geen muziek draaien waar ik een hekel aan heb. Begin dan je eigen feestje, waarin jij kunt bepalen wat er gedraaid wordt. Maar dat betekent toch niet dat ik mogelijkheid om suggesties te doen voor de muziek dan maar helemaal weg moet laten?

En om de discussie weer even op dvd's terug te brengen, mijn huidige standpunt herhalen: er zijn inderdaad wat live-dvd's en dingen in de categorie "Marco - Zien" die wat mij betreft best op de site horen. Ik ben echter bang dat we ons (oftewel de toevoegmods) zoveel ellende op de hals halen wat betreft twijfelachtige mtv-specials e.d., dat het de moeite niet waard is. De enige nuttige bijdrage aan deze site is een goed voorstel over hoe we de boel zouden kunnen afschermen.

En een beetje relativeringsvermogen over dit "probleem" is ook wel op z'n plaats.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:29 uur

geplaatst: vandaag om 22:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.