MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / MusicMeter rotatielijst

zoeken in:
Naar een idee dat ik een tijdje geleden in het opmerking topic las: een nieuw dingetje op de site. Je kunt nu, op dezelfde manier als je top 10, een rotatielijst invoeren. Dit zijn de 5 albums die je momenteel het meest draait. Deze lijst komt, als je er 2 weken niets aan verandert, automatisch te vervallen.

Als er straks een paar lijsten zijn ingevoerd zal ik een nieuwe lijst toevoegen waarin we dan kunnen zien wat de MusicMeter-bezoekers momenteel in hun platen/cd/mp3-speler hebben zitten.

Mijn lijst is momenteel:

1. Damien Rice - O (2003)
2. John Legend - Get Lifted (2004)
3. The Game - The Documentary (2005)
4. Ol' Dirty Bastard - Osirus: The Official Mixtape (2005)
5. Ultramagnetic MC's - Critical Beatdown (1988)

Ah, leuk idee. Ben wel benieuwd hoelang ik het ga volhouden om die bij te werken, maar dat zien we dan wel weer.

Alleen... als ik in mijn profiel onder rotatielijst op 'invoeren' klik, dan kom ik bij mijn persoonlijke top 10. Bugje?

Zo dan

Yup, nu doet-ie het wel!

Leuk idee, en een goede stimulans om cd's te gaan toevoegen aan de site

ElMeroMero
Ja geweldige ingeving ! Hopelijk komen er nog meer van dit leuke foefjes op de site

Het wordt wel steeds handiger om een soort favoriete user lijst te voorzien. Het zou erg gemakkelijk zijn mocht je een aantal users in een lijstje kunnen verzamelen, zodat je op geregelde basis eens kunt gaan kijken wat die zijn aan het draaien en zo, net zoals het leuk zou zijn dat je dan ook even zou kunnen gaan zien welke stemmen ze onlangs nog hebben gegeven, zonder dat je altijd speciaal moet gaan zoeken op hun naam of zo... Dat heb ik altijd al een interessante feature gevonden, maar nu wordt het nog handiger.

Leuk idee! Ik heb mijn lijstje inmiddels ingevuld.

Nou die van mij staat ook ! Alhoewel 5 wat weinig is Ik draai zoveel cd's. Dus ik denk dat ik dan toch telkens bij de nieuwste releases uitkom die ik in bezit heb.

Leuke nieuwe feature Jordy! Ik zal de mijne is gaan samenstellen.

JonnieBrasco
Eigenlijk is dit een handmatige audioscrobbler...

Jordy, het informatielabeltje waarin de "laatste wijziging: ...." van de Persoonlijke Top10 getoond werd is wel plotsklaps verdwenen.

scherp zal het even terugzetten

titan (crew)
Ik zal hier geen gebruik van maken, het is voor mij onmogelijk om maar 5 albums uit te kiezen, dan kan ik wel een paar keer per week de rotatielijst annpassen.

Met "momenteel" bedoel ik natuurlijk niet per se de huidige dag, ofzo. In plaats van "een paar keer per week je lijst aanpassen" kun je ook één keer per week het gemiddelde van die week invoeren.

Ik vind 10 echt veel te veel, dan gaat iedereen volgens mij z'n alltime top 10 herhalen, met 2 of 3 recente albums er in.

titan schreef:

Ik zal hier geen gebruik van maken, het is voor mij onmogelijk om maar 5 albums uit te kiezen, dan kan ik wel een paar keer per week de rotatielijst annpassen.

Daar heb ik dus ook last van, maar je kunt creatief zijn natuurlijk. B.v. je laatste 5 aankopen er in zetten (en zelfs daarin kan je een selectie maken door te kiezen voor nieuwe releases uit dit jaar).
Op cu2 heb je toch ook een top 10 met wat je op dat moment de leukste albums vind ?
Dan is het toch weer wel leuk ?
Ik draai zoveel dingen, dat het voor mij ook niet te doen is, dus daarom kies ik bewust voor nieuwe releases, die draai je sowieso wat vaker.

Leuk, heb hem ook ingevoerd. Voor mij is vijf ook voldoende.

neo
Inderaad maar eens zien of ik hier over een jaar nog enthousiast vlak voor het einde van 2 weken iets aan zal wijzigen

titan (crew)
aERodynamIC schreef:
(quote)

Daar heb ik dus ook last van, maar je kunt creatief zijn natuurlijk. B.v. je laatste 5 aankopen er in zetten (en zelfs daarin kan je een selectie maken door te kiezen voor nieuwe releases uit dit jaar).
Op cu2 heb je toch ook een top 10 met wat je op dat moment de leukste albums vind ? Dan is het toch weer wel leuk ?

Klopt, maar dan wordt het al gauw de top 5 van mijn top 10 denk ik. Het zijn vooral recente albums die ik het meest draai. Jordy's angst dat bij een top 10 alleen maar oude albums in de rotatielijst zullen staan deel ik totaal niet. Wie mijn 10 favoriete actuele albums wil weten moet maar op mijn cu2-profiel kijken, krijgt die tenminste nog wat bezoekers .

Daar staat alleen een top 40 over 2004 en een top 25 ooit. En een film top 10.

Ruby1966
herman schreef:

Daar staat alleen een top 40 over 2004 en een top 25 ooit. En een film top 10.

Precies, ik ben ook al onder valse voorwendselen naar die site gelokt

Hoewel ik er zelf niet al te veel gebruik van zal maken, toch een opmerking ...

Kijk ik even door die gegenereerde lijst, zie ik daar tot mijn verbazing Mad E.P. - Eating Movies staan met 5 'punten'. Denk ik bij mezelf, 5 mensen ? Tovenaar, Goodfella, BoordAppel, Jordy zijn mogelijk kanshebbers, maar dan kom ik er nog één tekort ?

De vraag dus, is het misschien mogelijk dat je vanuit de globale lijst kan zien wie ze aan't draaien zijn ?

JonnieBrasco
Vijf punten hoeft natuurlijk niet vijf mensen te betekenen... Tenzij vijf mensen hem op positie 5 hebben staan.

Maar het lijkt mij ook een prettige feature die Onderhond voorstelt!

Kos
Hmm.. ik had niet echt het idee dat het daadwerkelijk een top 5 was. Ik draai ze momenteel evenveel dus die 1 tm 5 schaal gebruik ik niet. Vind ik ook niet zo boeiend eigenlijk.

titan (crew)
Ruby1966 schreef:
(quote)

Precies, ik ben ook al onder valse voorwendselen naar die site gelokt

Dat is altijd in de eerste twee maanden van het jaar, dan staan mijn jaaroverzichten erop. Vanaf maart wijzigt dat weer.

Same here, ik zal wel de volgorde even aanpassen.

Kos schreef:

Hmm.. ik had niet echt het idee dat het daadwerkelijk een top 5 was. Ik draai ze momenteel evenveel dus die 1 tm 5 schaal gebruik ik niet. Vind ik ook niet zo boeiend eigenlijk.

Datzelfde geldt ook voor mij. Een heuse top 5 van de plaatjes die ik de laatste tijd vaak draai, is voor mij nauwelijks te doen. De volgorde is volstrekt willekeurig.

Terzijde: nu begrijp ik trouwens Jordy's vrees dat de rotatielijst zou kunnen gaan lijken op de persoonlijke top 10 wel beter.

Oh sorry, ik dacht dat het wel duidelijk was dat het hetzelfde principe als de top 10 was. Uitleg van de puntentelling staat gewoon boven de lijst. En bovendien zie je bij het desbetreffende album (bij de statistieken) wie 'm in z'n rotatielijst heeft zitten, en op welke positie. enzo.

My mistake

Maar zou het lijstje niet representatiever zijn als iedere vermelding 1 punt oplevert, dus met individuele lijstjes zonder hiërarchie? Voor mijn lijstje zal dat iig wel gelden.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:37 uur

geplaatst: vandaag om 15:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.