menu

De Site / Algemeen / MusicMeter rotatielijst

zoeken in:
Sinds maart 2007 zeker, maar Whatever People Say I Am heeft geloof ik ook zo'n half jaar op 1 gestaan.

Haha hoe weet je dat? Hou je de lijstjes bij?

Ja, elke zaterdag kopieer ik even de top 20 .

Heb je dan ook een soort jaarlijst? Of een lijst van dit jaar tot nu toe? Dat je elke zaterdag de nr. 1 20 punten geeft en de nummer 20 1 punt? Als lijstjesjunk lijkt het me wel grappig dat eens te zien.

Kan iemand mij zeggen hoe vaak de overall rotatielijst wordt ge-update.
Ik heb net mijn nieuwe rotatielijstje gemaakt, maar zie de scores nog niet terug bij de albums in de overall lijst.

Eenmaal per dag, ergens tussen 3 en 6 uur 's nachts geloof ik.

herman schreef:
Eenmaal per dag, ergens tussen 3 en 6 uur 's nachts geloof ik.

Dank je wel voor je antwoord!

herman schreef:
Heb je dan ook een soort jaarlijst? Of een lijst van dit jaar tot nu toe? Dat je elke zaterdag de nr. 1 20 punten geeft en de nummer 20 1 punt? Als lijstjesjunk lijkt het me wel grappig dat eens te zien.

Ja, dat heb ik gedaan. Hier is een linkje naar de top 100 van vorig jaar. Ik hou het van dit jaar ook weer bij en aan het eind van het jaar post ik in hetzelfde topic de top 100 van 2008.

Bij Dark Was the Night (2009):

Ik vind het vervelend als zo'n album in de toplijsten staat. Maar goed, wat kan je er aan doen?

Devoo schreef:
Ik vind het vervelend als zo'n album in de toplijsten staat. Maar goed, wat kan je er aan doen?

Hoezo vervelend?

herman schreef:
(quote)

Hoezo vervelend?

Gewoon, ik vind dat compilatie-albums daar niet echt tussen horen, en ik ben vast niet de enige die dat denkt.

Waarom niet? Als het een compilatiealbum is dat het meest gedraaid is hoort die toch gewoon in de rotatielijst thuis?

Maar het ging eigelijk over het feit dat hij op nummer 1 staat in de toplijst van 2009. Deze berichten zijn dan later verplaatst naar dit topic.

Dat is mijn fout, ik haalde de lijsten even door elkaar.

Morgen staat er hoogstwaarschijnlijk voor het eerst een niet-recent uitgekomen album op nr. 1 in de rotatielijst. Toch wel een bijzondere mijlpaal.

terecht, dat verdient hij toch wel...

Bij Vinkenoog & Spinvis - Ritmebox (2008):

Vinkenoog is overleden... Gaat deze nou ook zo hoog in de rotatielijst als die van Michael Jackson?

hopelijk wel

Ik ben bang van niet, maar van mij zou het wel mogen.

Van mij ook...

Simon, maak Michael gek daarboven!

Misschien een probleem voor de technische staf. Ik kan mijn nummer 4 en 5 van mijn rotatielijst niet wijzigen...

hoe nu verder..

Bij Michael Jackson - Thriller (1982):

Chromlech schreef:
als ie er al in stond

26 weken op #1, aanvankelijk 104 weken genoteerd in de Album Top 50.
Ik dacht het wel, dus.

Tja idd, het is toch logisch dat de meest verkochte plaat in de top 250 zou zitten? Daarom natuurlijk niet als 1ste of in de top 10 maar toch zeker in de top 250...

ik vind dat het trouwens tijd wordt dat al dat gestem en rotatielijsten nu stopt , hij is dood of niet maar laat ons nu weer normaal doen !!!!!!!

Doe maar gewoon dan doe je al Wacko genoeg?

Zephyr
Het was te verwachten :

Amy Winehouse staat bij de 50 meest gedraaide albums :

Op 5 met Back To Black, en op 29 met Frank.

Hoi, misschien een gekke vraag...
Ik zie dat Pokemon op #3 staat (ik begrijp inmiddels waarom).
Maar 132 (24) betekent toch dat er 132 punten zijn behaald doordat ie in de rotatielijst van 24 mensen staat?

24*5 = 120... hoe kan het dan 132 zijn?

Een nummer één positie is goed voor 5 punten, voor een nummer vijf-notering in een persoonlijke rotatielijst krijgt een album 1 punt.

Ja, dus 132 zou dan onmogelijk moeten zijn. Het kan maximaal maar 120 zijn (en dan moet iedereen het ook nog eens op 1 hebben staan).

Gast
geplaatst: vandaag om 10:09 uur

geplaatst: vandaag om 10:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.