MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
L_T_B schreef:
Aangezien het voetbaltopic niet meer en niets minder is dan een chatbox voor voetballiefhebbers heeft het geen plaats (meer) op MusicMeter.
Kom op zeg!! Waar is dit nou weer voor nodig? Veel users bezoeken met veel plezier het voetbaltopic. Dat jullie als moderators strenger optreden tegen bepaalde users die alleen maar lopen te zieken vind ik begrijpelijk maar om nu gelijk een heel topic te sluiten omdat het niets met muziek te maken heeft gaat een beetje ver. Dan kan je het sporttopic ook wel gaan sluiten. En straks de EK en WK Voetbaltopics. Tour de France. Goeie actie.

Sir Spamalot (crew)
En de Bier Top 5 en ...

Ace
L_T_B schreef:
Aangezien het voetbaltopic niet meer en niets minder is dan een chatbox voor voetballiefhebbers heeft het geen plaats (meer) op MusicMeter.

Is het woordje moderator onder je naam een compensatie voor een gebrek aan macht bij zaken die er echt toe doen? Een chatbox? Een topic waar op CL-dagen 6 berichten geplaatst worden is een chatbox? Een topic dat over voetbal gaat, maar waar nooit gescholden wordt (en als dat wel gebeurd, optreden) en waar op een cynische, maar respectvolle manier tegen elkaar aan gepraat wordt, moet gesloten worden?

Het is prima, maar dan zou ik graag zien dat vandaag alle topics die niets met muziek te maken hebben gesloten worden. En kom nou niet met 'het is hier geen democratie' of 'ga maar lekker naar het VI-forum', want dit forum heeft bestaansrecht dankzij alle gebruikers, niet alleen dankzij de maker of de zogenaamde crew.

Ace schreef:
(quote)

Het is prima, maar dan zou ik graag zien dat vandaag alle topics die niets met muziek te maken hebben gesloten worden. En kom nou niet met 'het is hier geen democratie' of 'ga maar lekker naar het VI-forum', want dit forum heeft bestaansrecht dankzij alle gebruikers, niet alleen dankzij de maker of de zogenaamde crew.
Mijn woorden

Ik meen me te herinneren dat een mod (ik dacht herman, maar kan er ook naast zitten) juist had aangegeven het voetbaltopic open te houden om reden dat de users die kennelijk te boek staan als vervelende klieren daar hun lusten kunnen botvieren.
Heb ik verdorie een geweldige recensie over Real-Juve, kan ik hem hier niet meer kwijt.

Je gaat maar lekker naar vi.nl, Ray.

Goeie tip Ray.

Als het voetbaltopic gesloten wordt, kan in feite driekwart of heel het forum "Algemeen" bij "Overigen" verwijderd worden. Volgens mij was het de bedoeling van dat forum om andere dingen dan muziek te bespreken. Wat mij betreft mag heel dat forum dan verwijderd worden. Ik weet niet met welke maten er gewogen wordt. Volstrekt onduidelijk.

Nicolage Rico schreef:
Als het voetbaltopic gesloten wordt, kan in feite driekwart of heel het forum "Algemeen" bij "Overigen" verwijderd worden. Volgens mij was het de bedoeling van dat forum om andere dingen dan muziek te bespreken. Wat mij betreft mag heel dat forum dan verwijdert worden. Ik weet niet met welke maten er gewogen wordt. Volstrekt onduidelijk.

de moderator houdt niet van voetbal.

En wel van bier, beltonen en cabaretiers.

Verder vind ik het raar dat iemand die nog niet van Musicmeter had gehoord, terwijl het voetbaltopic al bestond, ineens om onverklaarbare en ondoorgronde redenen het voetbaltopic sluit. Politieke topics mogen niet, volgens de regels van deze site. Dan roept iemand in de verte dat bier en voetbal niets met de site te maken hebben en hup: ENTER; voetbaltopic sluiten. Er werd immers ook geroepen dat bier niks met muziek heeft te maken. Waarom is dat topic nog open?

Chatbox? Volgens mij is het toch ook vaak uitwisseling van feiten.. en dat gescheld heb ik al heel lang niet meer waargenomen. Maarja, tegen een mod valt niet te redeneren ben ik bang. Jammer.

Ik denk dat L_T_B iets te overhaast het voetbaltopic heeft gesloten naar aanleiding van presidentsverkiezingen-topic. Dat gaat uiteindelijk simpelweg over politiek en staat duidelijk in de Wiki dat dat niet toegestaan wordt.

Maar aan andere kant, we hebben een topic overigen waar men over andere onderwerpen kan praten/discussieren. En daar vallen veel onderwerpen onder. Ik zie bv. helemaal nergens in de Wiki staan dat dat niet mag. Dus mijn reactie over verwijderen van voetbal/biertopic was niet geheel terecht. Zolang er maar inhoudelijk en informatief wordt gediscussieerd daar, dan lijkt me dat er geen probleem is. Mensen die het nodig vinden om te chatten/trollen mogen van mij onmiddelijk een ban krijgen. Die pik je er zo tussen uit.

Dus L_T_B, ik hoop dat je op je beslissing terug komt, vooral ook omdat er niks aan de hand was in dat topic en het gewoon een bestaansrecht heeft

Keurig Friek.

Ace schreef:
Is het woordje moderator onder je naam een compensatie voor een gebrek aan macht bij zaken die er echt toe doen?

[...]

de zogenaamde crew.

Gezellige toon sla jij aan zeg.

De discussie om het voetbaltopic te sluiten liep bij ons al wat langer. Het is niet iets van de laatste 2 dagen. We vonden het niet helemaal rechtlijnig om andere topics wel dicht te gooien vanwege slowchat en deze toch maar open te houden.
musicfriek schreef:
Zolang er maar inhoudelijk en informatief wordt gediscussieerd daar, dan lijkt me dat er geen probleem is.

Wat ons betreft gebeurt dat daar dus nauwelijks.

Jongens, gooi dat voetbaltopic gewoon open.

Ace
herman schreef:
(quote)

Toon? De manier waarop sommige mensen hier te werk gaan roept nou eenmaal bepaalde vragen bij me op. Dan reageer ik op de manier zoals ik er over denk. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat bepaalde mensen niet helemaal objectief te werk gaan. Aangezien jullie als groep opereren, spreek ik jullie ook als groep aan. Ik weet best dat mijn opmerkingen niet voor iedereen hoeven gelden.

herman schreef:
(quote)

De discussie om het voetbaltopic te sluiten liep bij ons al wat langer. Het is niet iets van de laatste 2 dagen. We vonden het niet helemaal rechtlijnig om andere topics wel dicht te gooien vanwege slowchat en deze toch maar open te houden.
(quote)

Gebeurt dat daar nauwelijks? Volgens mij valt dat reuze mee. En er wordt volgens mij weinig gechat daar.

En het biertopic sluiten loopt ook al langer dan 2 dagen, volgens mij. Want de vorige keer toen het voetbaltopic gesloten was (2x geloof ik), ging die vergelijking ook al op, net als met alle andere topics buiten het voetbaltopic. Er zijn hier gewoon erg veel mensen die iets tegen voetbal hebben.

Ik kwam niet vaak op het voetbalforum, maar het vervulde wel een rol in deze community die mede dankzij (de komst van) gebruikers zo leuk/interessant is geworden (in analogie met de fax: 1 fax is niks, 5 faxen is een communicatiesysteem; 1 gebruiker is nax; een paar duizend users is een community). Dat forum deed zijn naam eer aan - i.t.t. tot het humorforum waar veel 'crap' met een sexistische/racistische ondertoon te vinden is en veel internet-mimes met een ontzettende baard (die elders al 1 - 2 jaar geleden te vinden waren).

Wil je toch opvoedkundig werk doen, kan enig hekwerk daar geen kwaad. Zou je derde-geldstromen willen aantrekken (en dat moet volgens mij echt wel kunnen) is dat forum absoluut een show-stopper; het voetbalforum is dat, dacht ik zo, niet.

herman schreef:
Dat zou kunnen, dat weet ik niet, kom daar nooit. Heb net even gekeken daar, maar ik zie vooral berichten die over voetbal gaan.

Een andere oplossing zou kunnen zijn dat jullie de naam van Algemeen Sporttopic veranderen in Sporttopic zodat men daar verder over voetbal kan schrijven. On nu alle andere topics dicht te gaan gooien vind ik ook nogal drastisch.

musicfriek schreef:
Een andere oplossing zou kunnen zijn dat jullie de naam van Algemeen Sporttopic veranderen in Sporttopic zodat men daar verder over voetbal kan schrijven. On nu alle andere topics dicht te gaan gooien vind ik ook nogal drastisch.

Dat is vooral gedaan om het overzichtelijk te houden.

Ruby1966
Ondanks dat ik er nooit kom (behalve tijdens EK's en WK's) zou ik het toch zeer op prijs stellen wanneer dat voetbaltopic gewoon weer opengaat.
Er worden daar m.i. gewoon wedstrijden besproken, meningen gedeeld of juist niet en 'de clubsupporter' uitgehangen...wat ik persoonlijk absoluut niet zie als een "chatbox".

Wanneer het uitgangspunt is dat voetbal niets met muziek te maken heeft, kun je die hele Overigen sectie wel sluiten.

Ruby1966
musicfriek schreef:
Een andere oplossing zou kunnen zijn dat jullie de naam van Algemeen Sporttopic veranderen in Sporttopic zodat men daar verder over voetbal kan schrijven.

Dit is natuurlijk ook een prima voorstel!

Ik zou graag de videoclips 'Protect Ya Neck' en 'Can it be all so simple' toevoegen bij Enter the Wu-Tang, maar dat kan niet meer?

Frozen_Devil schreef:
Ik zou graag de videoclips 'Protect Ya Neck' en 'Can it be all so simple' toevoegen bij Enter the Wu-Tang, maar dat kan niet meer?

Ga naar corrigeren en dan rechts bovenin audio/video.

Dat kan wel, bij het album klikken op corrigeren. Dan komt er in diezelfde balk een extra link bij: audio/video.
Vanaf daar wijst het zich vanzelf denk ik

Edit: wat aero zegt dus.

Ik zag dat in het "welk boek heb je het laatste gelezen" topic vrijwel niemand een boek over muziek blijkt te lezen. Voor zulke zaken is er boekmeter en waarschijnlijk nog veel meer soortgelijke fora in binnen- en buitenland. Hoe bestaat het dat zo'n schandvlek wordt toegestaan op dit pure en zuivere muziekforum. Ik eis maatregelen, en wel direct.

Sietse
hahaha

persoonlijk vind ik het belachelijk "omdat politiek niet mag" een topic over zo ongeveer de belangrijkste politieke gebeurtenis sinds het vallen van de muur van de site wordt verwijderd.
Vind dat echt jammer, ook al zijn de regels de regels.

zoals ik al schreef Sietse: historisch besef is niet aan een ieder besteed

en Grafgantz heeft helemaal gelijk

Overigens: wie is die Amicus die om het slotje vroeg?

De mods enzo willen gewoon geen uitzonderingen maken want dan gaan andere users sowieso zeggen bij het volgende 'verkeerde' topic van ja bij Obama mocht het wel en nu niet. Ze willen gewoon consequent blijven.

(Mij maakt het overigens niet echt veel uit of dat topic open of dicht gaat)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:11 uur

geplaatst: vandaag om 18:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.