De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 6 november 2008, 21:57 uur
con·se·quent bn, bw 1 (van handelingen) uit het voorafgaande logisch voortvloeiend 2 (van personen) handelend overeenkomstig denkwijze, toezegging of genomen beslissing
0
geplaatst: 6 november 2008, 22:30 uur
consequent ?!
OP het moment dat bedoeld topic een slot kreeg, waar ging het bij SdG toen over? Consequent???
OP het moment dat bedoeld topic een slot kreeg, waar ging het bij SdG toen over? Consequent???
0
geplaatst: 6 november 2008, 22:35 uur
@Boordappel: misschien vond jij slavernij, apartheid en de KKK ook om te lachen, ik niet.
En nog even dit; en dan hou ik m'n mond hier verder over:
politiek zou niet thuis horen op een muzieksite als deze.
Hoe zou Bruce Springsteen daar over denken, toen hij zijn muziek bracht tijdens de verkiezingsbijeenkomsten van Obama?
En het feit dat een redneck c+w band het publiek opwarmde bij McCain heeft dan ook niets met politiek te maken, terwijl ze toch echt muziek speelden....? Dat heeft ook niets met elkaar te maken?
En nog even dit; en dan hou ik m'n mond hier verder over:
politiek zou niet thuis horen op een muzieksite als deze.
Hoe zou Bruce Springsteen daar over denken, toen hij zijn muziek bracht tijdens de verkiezingsbijeenkomsten van Obama?
En het feit dat een redneck c+w band het publiek opwarmde bij McCain heeft dan ook niets met politiek te maken, terwijl ze toch echt muziek speelden....? Dat heeft ook niets met elkaar te maken?
0
geplaatst: 6 november 2008, 23:29 uur
Zeker wel.
Zo hebben bands als Crash,The Smiths,Public Enemy en zelfs U2 genoeg nummers waarin ze heel duidelijk een politiek standpunt in nemen.
Zo hebben bands als Crash,The Smiths,Public Enemy en zelfs U2 genoeg nummers waarin ze heel duidelijk een politiek standpunt in nemen.
0
geplaatst: 6 november 2008, 23:43 uur
Clinton en Gore gebruikten muziek als referentie bij hun aantreden: Bush senior c.s was "Out of Time" en with Clinton Gore it's "Automatic for the People".
Politiek, no go met muziek? Begin het alfabet maar op te schonen: Clash, Crass, SLF, Delta5, Au Pairs, Dead Kennedys, Ex, Slits, Raincoats, The Jam (deels), Osdorp Posse. O ja en als we consequent zijn aan de rechterkant: Merle Haggard, Tammy Wynette - afijn ik stop maar.
Politiek, no go met muziek? Begin het alfabet maar op te schonen: Clash, Crass, SLF, Delta5, Au Pairs, Dead Kennedys, Ex, Slits, Raincoats, The Jam (deels), Osdorp Posse. O ja en als we consequent zijn aan de rechterkant: Merle Haggard, Tammy Wynette - afijn ik stop maar.
0
geplaatst: 6 november 2008, 23:51 uur
Oldfart schreef:
@Boordappel: misschien vond jij slavernij, apartheid en de KKK ook om te lachen, ik niet.
Ja, vooral om de slavernij heb ik hartelijk moeten lachen...
Je kan natuurlijk hier verontwaardigd gaan schreeuwen tot je een ons weegt maar deze discussie is al zo ontzettend vaak gevoerd (vooral op MovieMeter) en de uitkomst was elke keer hetzelfde: praten of politiek of religie, dat gaan we niet doen.
0
geplaatst: 6 november 2008, 23:54 uur
of een op een andere manier:
Brian Eno, muzikant,
neemt nu, op dit moment op de BBC deel aan het discussieprogramma " Question Time"
oh, hij zei net zinnige dingen over Obama, maar dat zal toeval wezen.......
Brian Eno, muzikant,
neemt nu, op dit moment op de BBC deel aan het discussieprogramma " Question Time"
oh, hij zei net zinnige dingen over Obama, maar dat zal toeval wezen.......
0
geplaatst: 6 november 2008, 23:54 uur
Dat muziek verweven is met allelei politieke statements is onvermijdelijk, maar dat doet er toch allemaal niet toe. Het gaat erom dat als de users hier hun politieke standpunten gaan ventileren, je verhitte discussies krijgt met allelei onaangename gevolgen van dien. Dus laten we ons gewoon aan de richtlijnen van de mods houden want zij moeten per slot van rekening weer de troep opruimen.
0
geplaatst: 6 november 2008, 23:59 uur
@Boordappel: ik schreeuw niet, ik weeg geen ons, ik ben hier op Music Meter, en ik praat over wat ik wil: thank you very much
en jij mag lachen
en jij mag lachen
0
geplaatst: 7 november 2008, 00:04 uur
@hadiederk: Waar komt toch die angst voor discussies vandaan?
Discussieren kan heel verhelderend en leerzaam zijn, en als het goed wordt gevoerd ; boeiend, soms grappig soms zelfs spannend.
Discussieren kan heel verhelderend en leerzaam zijn, en als het goed wordt gevoerd ; boeiend, soms grappig soms zelfs spannend.
0
geplaatst: 7 november 2008, 00:21 uur
http://www.musicmeter.nl/album/1672
Ik dacht ... laat ik ook eens een standpunt innemen.
Om daarna weer lekker over lappen vlees en perziken te zingen.
Ik dacht ... laat ik ook eens een standpunt innemen.
Om daarna weer lekker over lappen vlees en perziken te zingen.
0
geplaatst: 7 november 2008, 00:27 uur
, zie je wel ook humor, moeten we dit soort nieuwe memorabele quotes dan ook missen?
0
geplaatst: 7 november 2008, 00:46 uur
@Boordappel: ik schreeuw niet
Klopt. Je bent meer aan het zeuren.
0
geplaatst: 7 november 2008, 00:51 uur
Tja, ik wil er eigenlijk nog wel wat op zeggen maar dan help ik m'n presi...eh, precedent om zeep.
1
geplaatst: 7 november 2008, 01:08 uur
De kunst van het discussiëren is dood. Er wordt daardoor niets meer bereikt en tegenstellingen worden alleen maar groter.
Onder het mom van een open discussie nemen we veel te vaak een onwrikbare stelling in. Met elkaar praten is niet meer bedoeld om tot de beste oplossing of een vergelijk te komen, maar uitsluitend om de ander te overtuigen van ons eigen gelijk. Als we de ander al spreektijd geven is dat puur uit beleefdheid, niet uit waarachtige interesse in zijn argumenten.
Wat is dan discussie in zijn meest pure vorm? Dat iedereen deelneemt met hetzelfde doel: alle denkbare argumenten en feiten op tafel krijgen.
Een echte discussie kenmerkt zich in mijn ogen door het feit, dat iedere deelnemer oprecht probeert de stelling van de ander te doorgronden. Elke uitspraak zou daarom eigenlijk gevolgd moeten worden door vragen in plaats van tegenwerpingen. ‘Leg eens uit’
dus Boordappel: leg eens uit
Onder het mom van een open discussie nemen we veel te vaak een onwrikbare stelling in. Met elkaar praten is niet meer bedoeld om tot de beste oplossing of een vergelijk te komen, maar uitsluitend om de ander te overtuigen van ons eigen gelijk. Als we de ander al spreektijd geven is dat puur uit beleefdheid, niet uit waarachtige interesse in zijn argumenten.
Wat is dan discussie in zijn meest pure vorm? Dat iedereen deelneemt met hetzelfde doel: alle denkbare argumenten en feiten op tafel krijgen.
Een echte discussie kenmerkt zich in mijn ogen door het feit, dat iedere deelnemer oprecht probeert de stelling van de ander te doorgronden. Elke uitspraak zou daarom eigenlijk gevolgd moeten worden door vragen in plaats van tegenwerpingen. ‘Leg eens uit’
0
geplaatst: 7 november 2008, 01:11 uur
Volgens mij mag je hier wel discussies voeren, alleen niet over politiek.
P.S. Mooi nummer Pride van U2 vooral die tekst.
Free Nelson Mandela van Special AKA heeft ook zo'n heerlijk meezing refrein.
P.S. Mooi nummer Pride van U2 vooral die tekst.
Free Nelson Mandela van Special AKA heeft ook zo'n heerlijk meezing refrein.
0
geplaatst: 7 november 2008, 01:17 uur
Tuurlijk, Krijg je soms te maken met politieke invloeden bij muziek en kun je het er over hebben. Daarnaast kun je bij discussie's over muziek, vanuit een verschillende politieke stromingen en tijdsbeelden bekijken. Alleen is de kern van de discussie Muziek of de artiest. bijv. Bob Dylan, maar dan gaat het over de muzikant, zijn tijd en de "politiek"waar hij mee kampte. Hier kun je ook een link maken naar onze tijd. Maar Discussie over wel of geen politiek an sig, ik snap niet zo goed waarom mensen hier daarover willen discusseren.
0
geplaatst: 7 november 2008, 01:18 uur
twee mooie voorbeelden Deric, zeer toepasselijk ook....http://www.youtube.com/watc...
0
geplaatst: 7 november 2008, 01:21 uur
Een muziekforum waar politiek taboe is, is een gemankeerd forum.
Je hebt nu eenmaal muziek die over politiek gaat, terwijl er maar weinig muziek is die over voetbal gaat. Maar daar mogen we het wel over hebben.
Je hebt nu eenmaal muziek die over politiek gaat, terwijl er maar weinig muziek is die over voetbal gaat. Maar daar mogen we het wel over hebben.
0
geplaatst: 7 november 2008, 01:26 uur
Net nog eens naar Freedom van Rage Against The Machine geluisterd, mooi nummer.
Alleen snap ik de tekst niet zo goed.
Kan iemand deze voor mij vertalen?
Sommige gebeurtenissen hebben gewoon zoveel impact op de wereld, dan mag je zelfs Live Aid niet noemen of Live8.
Zelfs de uitvoering van The Wall in Berlijn door Roger Waters is politiek.
Alles van Bono moet je dan bannen.
Het punt is gewoon, je kunt politiek zelfs hier niet helemaal van de site halen.
Politiek is een onderwerp waar veel nummers over gemaakt worden.
Zelfs Normaal heeft een nummer dat Politiek heet.
Alleen snap ik de tekst niet zo goed.
Kan iemand deze voor mij vertalen?
Sommige gebeurtenissen hebben gewoon zoveel impact op de wereld, dan mag je zelfs Live Aid niet noemen of Live8.
Zelfs de uitvoering van The Wall in Berlijn door Roger Waters is politiek.
Alles van Bono moet je dan bannen.
Het punt is gewoon, je kunt politiek zelfs hier niet helemaal van de site halen.
Politiek is een onderwerp waar veel nummers over gemaakt worden.
Zelfs Normaal heeft een nummer dat Politiek heet.
0
geplaatst: 7 november 2008, 01:48 uur
maar er is hoop:
we can change
yes we can
zelfs op MuMe
Goodnight
we can change
yes we can
zelfs op MuMe
Goodnight
0
geplaatst: 7 november 2008, 08:50 uur
Een van de belangrijkste redenen waarom ik 8 jaar geleden MovieMeter ben gestart, is omdat diverse forums (en destijds nieuwsgroepen) waar ik kwam werden verpest door politieke discussies. Vandaar dat de regel op mijn sites vanaf dag 1 is geweest: geen politieke discussies. Natuurlijk zijn er films, albums en boeken met duidelijke politieke raakvlakken. Deze kun je ook gewoon bespreken in het context van die film of dat album. Maar op zich zelf staande politieke discussies vinden op de Meter sites gewoon _niet_ plaats, einde. Als dit je niet bevalt zoek je maar een andere site op, dan gaan we lekker met de 90% van de gebruikers verder die dit wel kunnen accepteren.
Natuurlijk kun je opbouwende kritiek geven en een keer zeggen dat je het anders zou willen zien. De toon echter waarop sommigen hier denken te bepalen hoe deze site gerund wordt zeg, belachelijk...
Natuurlijk kun je opbouwende kritiek geven en een keer zeggen dat je het anders zou willen zien. De toon echter waarop sommigen hier denken te bepalen hoe deze site gerund wordt zeg, belachelijk...
0
geplaatst: 7 november 2008, 09:07 uur
Oldfart schreef:
Er is al duizend keer nee gezegd en toch blijf je bezig, dat heet zeuren.
0
geplaatst: 7 november 2008, 09:22 uur
Ace schreef:
De manier waarop sommige mensen hier te werk gaan roept nou eenmaal bepaalde vragen bij me op. Dan reageer ik op de manier zoals ik er over denk.
De manier waarop sommige mensen hier te werk gaan roept nou eenmaal bepaalde vragen bij me op. Dan reageer ik op de manier zoals ik er over denk.
De volgende keer dat je op die toon reageert zoals je denkt krijg je een ban.
0
Ace
geplaatst: 7 november 2008, 09:24 uur
Nu wordt gewoon de hele discussie van mijn zo geliefde voetbaltopic weer overschaduwd. Obama dit, Obama dat... Urby Emanuelson was gisteren wel even de eerste kleurling sinds Finidi George die een fatsoenlijke corner nam. Waar moet ik dat nou bespreken?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.