De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 7 november 2008, 09:24 uur
Ace schreef:
dit forum heeft bestaansrecht dankzij alle gebruikers, niet alleen dankzij de maker of de zogenaamde crew.
dit forum heeft bestaansrecht dankzij alle gebruikers, niet alleen dankzij de maker of de zogenaamde crew.
Er zijn ook zat gebruikers van het eerste uur die hier minder of zelfs helemaal niet meer komen door gebruikers als jij, en die heb ik hier eigenlijk veel liever.
0
Ace
geplaatst: 7 november 2008, 09:25 uur
Jordy schreef:
Er zijn ook zat gebruikers van het eerste uur die hier minder of zelfs helemaal niet meer komen door gebruikers als jij, en die heb ik hier eigenlijk veel liever.
(quote)
Gebruikers zoals ik? Klinkt dat niet net zoals 'zogenaamde crew'? Ik scheld nergens, ik speel niet keihard op de man en probeer slowchat te vermijden.
Zeer jammerlijk om te zien dat ook jij niet tegen een kleine confrontatie kan, waarin ik volgens mij niet echt veel verkeerd zeg.
Laat ik mijn mond verder maar houden, mijn nederige excuses.
0
geplaatst: 7 november 2008, 09:36 uur
Ace schreef:
Zeer jammerlijk om te zien dat ook jij niet tegen een kleine confrontatie kan
Zeer jammerlijk om te zien dat ook jij niet tegen een kleine confrontatie kan
Dat is dus precies wat we hopen aan te pakken de komende tijd. De vervelende sfeer die steeds meer gaat heersen waarbij er via "onschuldige" confrontaties en constant herhalen van standpunten geprobeerd wordt om meningen door te drukken die afwijken van wat ik en de mods met de site willen. Daar zullen wel wat bans voor nodig zijn, het is niet anders.
0
Ace
geplaatst: 7 november 2008, 09:42 uur
Jordy schreef:
Dat is dus precies wat we hopen aan te pakken de komende tijd. De vervelende sfeer die steeds meer gaat heersen waarbij via "onschudlgige" confrontaties geprobeerd wordt om meningen door te drukken die afwijken van wat ik en de mods met de site willen. Daar zullen wel wat bans voor nodig zijn, het is niet anders.
(quote)
Dat is dus precies wat we hopen aan te pakken de komende tijd. De vervelende sfeer die steeds meer gaat heersen waarbij via "onschudlgige" confrontaties geprobeerd wordt om meningen door te drukken die afwijken van wat ik en de mods met de site willen. Daar zullen wel wat bans voor nodig zijn, het is niet anders.
Jij (en de mods) bepalen het beleid, maar het zou gewoon wat minder vragen oproepen wanneer het meer rechtlijnig was. Ik heb het gevoel dat bepaalde topics gesloten worden om een bepaalde groep users te 'straffen' en dat het niet om de al dan niet afwijkende inhoud van die bewuste topics gaat.
Ik heb nog vragen genoeg, maar begrijp dat we hier een roerige tijd doormaken. Laat ik ze dus maar even uitstellen en me gaan richten op het muzikale gedeelte van de site

0
titan (crew)
geplaatst: 7 november 2008, 10:29 uur
Ace schreef:
Ik heb het gevoel dat bepaalde topics gesloten worden om een bepaalde groep users te 'straffen'
Ik heb het gevoel dat bepaalde topics gesloten worden om een bepaalde groep users te 'straffen'
Wat een belachelijke veronderstelling, of is dit soms ook zo'n "onschuldige" confrontatie?
0
geplaatst: 7 november 2008, 10:39 uur
Zo belachelijk vind ik de veronderstelling niet hoor.
Ik heb af en toe ook een beetje het idee dat er een soort ontmoedigingsbeleid wordt gehanteerd in de hoop dat de zogenaamde vervelende klieren dan maar gaan afhaken.
Ik heb af en toe ook een beetje het idee dat er een soort ontmoedigingsbeleid wordt gehanteerd in de hoop dat de zogenaamde vervelende klieren dan maar gaan afhaken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 november 2008, 10:44 uur
rayman schreef:
ontmoedogingsbeleid
ontmoedogingsbeleid
freudiaanse contaminatie?

0
Ace
geplaatst: 7 november 2008, 10:45 uur
titan schreef:
Wat een belachelijke veronderstelling, of is dit soms ook zo'n "onschuldige" confrontatie?
(quote)
Hier is werkelijk niets belachelijk aan. Over 'toon' gesproken trouwens...

1
geplaatst: 7 november 2008, 10:47 uur
titan schreef:
(quote)
Waarom zou zo'n gevoel niet mogen worden uitgesproken? Ace mengt zich weliswaar veel in topics (voetbal bijv.) waarboven nu een donkere rookwolk hangt. Dat hij zich daar enigszins tegen verzet, zou toch moeten kunnen op een openbaar forum. Het is hier misschien geen democratie, maar ook geen politiestaat, hoop ik althans.
Ik heb het idee dat de reden dat naar hem met een ban gedreigd wordt, meer te maken heeft met dat ie zich roert met topics die bij de crew niet echt populair zijn, om overigens deels wel begrijpelijke redenen. Volgens mij heeft Ace nog nooit iets geschreven dat niet door de beugel kan, maar omdat ie veel in het voetbaltopic post verziekt ie nu de sfeer?

Doe me een lol en maak dan écht een keuze. Of verbied alle niet-muzikale topics óf houd ze open, maar zeur dan ook niet als users er actief in zijn.
0
geplaatst: 7 november 2008, 10:53 uur
Ik had het niet van je verwacht, Lukas (
), maar ik moet je groot gelijk geven inzake je bericht!
), maar ik moet je groot gelijk geven inzake je bericht!
0
geplaatst: 7 november 2008, 10:58 uur
Er zijn twee discussies die door elkaar lopen. Ten eerste de discussie wat we moeten doen met off-topic discussies, die de mods veel werk geven en waar de toegevoegde waarde aan de site te bediscussieren valt. Als ik zou moderereren en ze zouden mij teveel werk opleveren zou ik deze persoonlijk allemaal dicht gooien, accepteren dat de "gezelligheids gebruikers" vertrekken, en lekker op muziek gaan focussen. Een discussie die langzaam off-topic raakt bij een album kan in "overigen" voortgezet worden, maar structurele "wat heb je gegeten" en voetbal-topics zou ik niet toestaan. Als de huidige mods dit wel leuk vinden, en wel wat moeite willen doen voor dit gezelligheidsgebeuren dan kan ik daar mee leven. Dit is in ieder geval een discussie die op normale toon gevoerd kan worden, die door de crew achter de schermen ook gevoerd wordt. De crew beseft dat hier een duidelijke lijn in moet komen, dit zal ook gebeuren op korte termijn.
Daarnaast is er de discussie over hoe mensen omgaan met het niet krijgen van hun zin. Zo heeft Ace eerder in dit topic een mod persoonlijk beledigd na een actie, met als verweer "zo reageer ik nu eenmaal". Dit is onacceptabel en zal de volgende keer een ban tot gevolg hebben. Ook zijn er mensen die door het plaatsen van tien zeurende berichten met een "leuke cynische" ondertoon kostte wat het kost proberen om hun mening op te dringen. Dit is ook onacceptabel, en dit zal de volgende keer een waarschuwing en daarna een ban opleveren.
Daarnaast is er de discussie over hoe mensen omgaan met het niet krijgen van hun zin. Zo heeft Ace eerder in dit topic een mod persoonlijk beledigd na een actie, met als verweer "zo reageer ik nu eenmaal". Dit is onacceptabel en zal de volgende keer een ban tot gevolg hebben. Ook zijn er mensen die door het plaatsen van tien zeurende berichten met een "leuke cynische" ondertoon kostte wat het kost proberen om hun mening op te dringen. Dit is ook onacceptabel, en dit zal de volgende keer een waarschuwing en daarna een ban opleveren.
0
titan (crew)
geplaatst: 7 november 2008, 11:06 uur
Lukas schreef:
Waarom zou zo'n gevoel niet mogen worden uitgesproken?
(quote)
Waarom zou zo'n gevoel niet mogen worden uitgesproken?
Dat mag best, maar het slaat alleen nergens op. Het is pure speculatie en als je er dan wat van zegt wordt je zelf aangesproken over de toon die je aanslaat

0
geplaatst: 7 november 2008, 11:07 uur
Het enige dat ik niet begreep: er werd gesproken over een politiek topic. Dat is verboden, dat staat ook bij de regels. Dan roept er iemand: het voetbaltopic (en het biertopic) hebben ook niets met muziek te maken. En hup: het voetbaltopic wordt gesloten, om het verbod op het politiek topic te compenseren, zo lijkt het. En het biertopic blijft wel bestaan... 
Uiteraard gaat deze site over muziek, daar ben ik het volkomen mee eens. Dus dan moet er een beslissing worden genomen om of álle overige topics te sluiten, of helemaal geen. Ik ben een voorstander om er geen één te sluiten (zolang het niet te gortig wordt), omdat het toch leuk is om de users beter te leren kennen en om over andere dingen (dan muziek) te praten.

Uiteraard gaat deze site over muziek, daar ben ik het volkomen mee eens. Dus dan moet er een beslissing worden genomen om of álle overige topics te sluiten, of helemaal geen. Ik ben een voorstander om er geen één te sluiten (zolang het niet te gortig wordt), omdat het toch leuk is om de users beter te leren kennen en om over andere dingen (dan muziek) te praten.
0
Sietse
geplaatst: 7 november 2008, 11:09 uur
nou ja het zal allemaal wel.
Ik blijf het jammer vinden van sommige politiek getinte discussies, maar het is niet anders.
Zo lang dingen die ff een zij-paadje inslaan niet direct worden verwijderd vind ik alles ok. Want er is niets mis met een album bediscusieren en daardoor op een afwijkend onderwerp te komen dat indirect er wel mee te maken heeft.
Daarbij aansluitend lijkt hem me dan wel voor de mods noodzaak om, mochten ze dingen verplaatsen of verwijderen dat ze goed opletten wat wordt weggehaald en wat niet. Soms gaan er nl. ook goede on-topic posts mee verloren en dat is gewoon zonde.
Ik blijf het jammer vinden van sommige politiek getinte discussies, maar het is niet anders.
Zo lang dingen die ff een zij-paadje inslaan niet direct worden verwijderd vind ik alles ok. Want er is niets mis met een album bediscusieren en daardoor op een afwijkend onderwerp te komen dat indirect er wel mee te maken heeft.
Daarbij aansluitend lijkt hem me dan wel voor de mods noodzaak om, mochten ze dingen verplaatsen of verwijderen dat ze goed opletten wat wordt weggehaald en wat niet. Soms gaan er nl. ook goede on-topic posts mee verloren en dat is gewoon zonde.
0
titan (crew)
geplaatst: 7 november 2008, 11:10 uur
Nicolage Rico schreef:
En hup: het voetbaltopic wordt gesloten, om het verbod op het politiek topic te compenseren, zo lijkt het.
En hup: het voetbaltopic wordt gesloten, om het verbod op het politiek topic te compenseren, zo lijkt het.
Die twee zaken hebben niets met elkaar te maken. Puur toeval.
0
geplaatst: 7 november 2008, 11:12 uur
Ace schreef:
Is het woordje moderator onder je naam een compensatie voor een gebrek aan macht bij zaken die er echt toe doen? Een chatbox? Een topic waar op CL-dagen 6 berichten geplaatst worden is een chatbox? Een topic dat over voetbal gaat, maar waar nooit gescholden wordt (en als dat wel gebeurd, optreden) en waar op een cynische, maar respectvolle manier tegen elkaar aan gepraat wordt, moet gesloten worden?
Het is prima, maar dan zou ik graag zien dat vandaag alle topics die niets met muziek te maken hebben gesloten worden. En kom nou niet met 'het is hier geen democratie' of 'ga maar lekker naar het VI-forum', want dit forum heeft bestaansrecht dankzij alle gebruikers, niet alleen dankzij de maker of de zogenaamde crew.
(quote)
Is het woordje moderator onder je naam een compensatie voor een gebrek aan macht bij zaken die er echt toe doen? Een chatbox? Een topic waar op CL-dagen 6 berichten geplaatst worden is een chatbox? Een topic dat over voetbal gaat, maar waar nooit gescholden wordt (en als dat wel gebeurd, optreden) en waar op een cynische, maar respectvolle manier tegen elkaar aan gepraat wordt, moet gesloten worden?
Het is prima, maar dan zou ik graag zien dat vandaag alle topics die niets met muziek te maken hebben gesloten worden. En kom nou niet met 'het is hier geen democratie' of 'ga maar lekker naar het VI-forum', want dit forum heeft bestaansrecht dankzij alle gebruikers, niet alleen dankzij de maker of de zogenaamde crew.
@ Jordy: U doelt hierop? Dat vind ik persoonlijk vooral getuigen van een enorme teenlengte. Weliswaar enigszins onder de gordel, maar op die manier kunnen er iedere dag wel honderd bans uitgeschreven worden. Het is hier niet de EO-jongerendag (hoewel, dat is aan jou natuurlijk
)...Wat me sowieso een beetje tegenstaat is dat bij (naasten van) de crew iets al snel als persoonlijke aanval betiteld wordt. Als ik hier neerzet dat ik Jornaquin/Der Effe (inmiddels geband) een buitengewoon irritant misbaksel vind, zal niemand daar wat van zeggen. Oordeel ik dat de zuurgraad van pakweg SelmaDuim (inmiddels uitgeschreven) nogal hoog is, zal de site waarschijnlijk te klein zijn. Dat vind ik met twee maten meten.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 november 2008, 11:13 uur
Sietse schreef:
Operationeel risico dat toeneemt naarmate mods meer verwijderwerk te verrichten hebben. Dus die twee doelen bijten elkaar eigenlijk wat in de staart.
0
geplaatst: 7 november 2008, 11:14 uur
titan schreef:
(quote)
Sorry, maar dat kun je mij niet wijsmaken. Ik heb het gesprek gevolgd bij dit topic destijds. Als het politieke topic niet te sprake was gekomen, had het voetbaltopic op dit moment nog bestaan. Ook al weet ik dat er eerder twijfel was om het voetbaltopic te sluiten.
0
Ace
geplaatst: 7 november 2008, 11:17 uur
Blijkbaar ligt de lat erg laag als het om beledigen gaat, want als ik die bewuste post van mij nog eens terug lees beledig ik volgens mij niemand. Ik plaats alleen kanttekeningen bij de manier van handelen. Als ik dan vervolgens het verwijt krijg een 'toon' aan te slaan en vervolgens op eenzelfde 'toon' een weerwoord krijg, voel ik me toch wel een beetje gedemoniseerd.
0
titan (crew)
geplaatst: 7 november 2008, 11:22 uur
Ace schreef:
Blijkbaar ligt de lat erg laag als het om beledigen gaat, want als ik die bewuste post van mij nog eens terug lees beledig ik volgens mij niemand. Ik plaats alleen kanttekeningen bij de manier van handelen. Als ik dan vervolgens het verwijt krijg een 'toon' aan te slaan en vervolgens op eenzelfde 'toon' een weerwoord krijg, voel ik me toch wel een beetje gedemoniseerd.
Dit is het probleem in een notendop. Eigen reacties bagatelliseren en afdoen als onschuldig en bij een tegenreactie grote woorden als demoniseren gebruiken.
0
geplaatst: 7 november 2008, 11:27 uur
Ace schreef:
Als ik dan vervolgens het verwijt krijg een 'toon' aan te slaan en vervolgens op eenzelfde 'toon' een weerwoord krijg, voel ik me toch wel een beetje gedemoniseerd.
Als ik dan vervolgens het verwijt krijg een 'toon' aan te slaan en vervolgens op eenzelfde 'toon' een weerwoord krijg, voel ik me toch wel een beetje gedemoniseerd.
Tja, jammer, je kunt niet iedereen te vriend houden. Ik kom ook wel eens op sites waar de manier van modereren mij niet aan staat, daar kom ik dan vervolgens gewoon niet meer.
0
handsome_devil
geplaatst: 7 november 2008, 11:34 uur
Ik weet niet of de crew het door heeft, maar door dit 'strenge optreden' waar ze nu mee bezig is wordt de sfeer meer verziekt dan door die paar mensen die plezier beleven aan het voetbaltopic.
Verder ook compleet eens met Lukas.
Verder ook compleet eens met Lukas.
0
geplaatst: 7 november 2008, 11:35 uur
Jordy schreef:
Tja, jammer, je kunt niet iedereen te vriend houden. Ik kom ook wel eens op sites waar de manier van modereren mij niet aan staat, daar kom ik dan vervolgens gewoon niet meer.
(quote)
Dit lijkt op een verkapte uitnodiging om Ace weg te jagen.
0
Ace
geplaatst: 7 november 2008, 11:36 uur
titan schreef:
Dit is het probleem in een notendop. Eigen reacties bagatelliseren en afdoen als onschuldig en bij een tegenreactie grote woorden als demoniseren gebruiken.
(quote)
Jij blijft gewoon doorgaan tot iets zeg wat echt niet kan en er reden is me van deze site af te trappen? Demoniseren een groot woord? Ik word hier voortdurend om de oren geslagen met 'het beleid van de crew'. Misschien moet je dan het gezegde 'goed voorbeeld doet volgen' eens hanteren.
0
Sir Spamalot (crew)
Is het dan niet de moeite om bijvoorbeeld het volgende te proberen: regels goed duidelijk maken (Wiki, pop-up-scherm bij het inloggen gedurende een bepaalde periode, andere manieren?) en na een tijdje evalueren? Ik heb deze discussie gevolgd en mijn gevoel zegt: las hiermee een afkoelingsperiode in en dan kan iedereen zich een beetje naar de dagelijkse regels schikken? Het is maar een idee ... en ongetwijfeld heeft de crew en/of andere gebruikers andere of gelijklopende ideeën.
0
stuart
Ik vind over het algemeen the Crew nog aardig tolerant. Van mij mogen ze alle niet-muziek geralateerde topics die banaal zijn/worden wel schrappen. Ik ben heus geen heilige, maar soms is het toch wel een drama (overigens ook op muziek- gerelateerde topics).
0
geplaatst: 7 november 2008, 16:04 uur
Lukas schreef:
Dat vind ik persoonlijk vooral getuigen van een enorme teenlengte. Weliswaar enigszins onder de gordel, maar op die manier kunnen er iedere dag wel honderd bans uitgeschreven worden.
Dat vind ik persoonlijk vooral getuigen van een enorme teenlengte. Weliswaar enigszins onder de gordel, maar op die manier kunnen er iedere dag wel honderd bans uitgeschreven worden.
Ik denk dat eenmalig een stuk of 5 a 6 al een heleboel zou oplossen.
0
geplaatst: 7 november 2008, 16:07 uur
handsome_devil schreef:
Ik weet niet of de crew het door heeft, maar door dit 'strenge optreden' waar ze nu mee bezig is wordt de sfeer meer verziekt
Ik weet niet of de crew het door heeft, maar door dit 'strenge optreden' waar ze nu mee bezig is wordt de sfeer meer verziekt
Dat geldt alleen voor het groepje mensen dat de indruk geeft dat zij met hun "gezellige" berichten en het "leuke" geschop tegen de crew hier kunnen doen en laten wat ze willen. Of de mensen die nu aan deze discussie meedoen hier bij horen laat ik overigens in het midden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.