MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Ace schreef:
Ik word hier voortdurend om de oren geslagen met 'het beleid van de crew'.

Als je niet geconfronteerd wenst te worden met het beleid van de crew, raad ik je nogmaals aan deze site te verlaten.

Ace
Jordy schreef:
(quote)

Als je niet geconfronteerd wenst te worden met het beleid van de crew, raad ik je nogmaals aan deze site te verlaten.

Je moet het niet uit de context halen. Zullen we het getouwtrek maar afbreken? Het is bijna weekend, tijd voor ontspanning, bier, voetbal, muziek en film. Fijn weekend

Komaan zeg. Precies of de moderators zijn weer de schuldige. "Die moderators's die niks goed doen" lijkt het hier in dit klaagmuurtopic wel.

Persoonlijk vind ik niet dat we kunnen klagen.
- De moderators zijn ten eersten niet wereldvreemd en zijn zoals gewone leden (wat op veel site's anders is)
- De meeste beslissingen worden overwogen in het topic dat voor gewone leden niet zichtbaar is
- En meestal zijn ze nog niet te streng ook. Neem nu mij ban als voorbeeld; eigenlijk kon ik al veel eerder een ban gehad hebben.

En ergens moet een lijn getrokken worden wat wel kan en wat niet kan (wat dus slowchat is). Voor de ene is een bepaald onderwerp slowchat, voor de andere niet. En om er nu pagina's lang over te discussieren... wat denk je? dat het voetbaltopic terug komt?

Alles heeft een reden. Denk daar maar eens aan.

Ik vind je wel een beetje schijnheilig.

Paap_Floyd schreef:
Ik vind je wel een beetje schijnheilig.

hoezo?

Ruby1966
handsome_devil schreef:
Ik weet niet of de crew het door heeft, maar door dit 'strenge optreden' waar ze nu mee bezig is wordt de sfeer meer verziekt dan door die paar mensen die plezier beleven aan het voetbaltopic.

Verder ook compleet eens met Lukas.

En ik ben het hier weer volledig mee eens!

Ik hoop dat ik nu niemand beledig, maar hoe hier nu gereageerd wordt heeft veel weg van een politieke discussie.

Verder vind ik het goed dat Jordy zich hier tussen mengt. Het is blijkbaar nodig dat hij uitlegd waarom er op de site bepaalde keuzes gemaakt worden.
Prima, kan ik alleen maar waarderen, geeft gewoon meer duidelijkheid.

Ik hoop dat Obama het tijdens zijn presidentschap anders gaat
aanpakken dan de Bushiaanse oorlogstaal die hier gevoerd wordt.

Ik heb zwaar zitten zuchten tijdens het lezen van al die teentrapperijen.

Ik vind dat alle niet-muziek topics mogen verdwijnen.
MusicMeter hoort volgens mij over muziek te gaan.

Dat neemt niet weg dat er over politieke voorkeuren
van artiesten en users mag gecommuniceerd worden
als het werk van een artiest daar aanleiding toe geeft.

Users die andere users persoonlijk aanvallen
om hun gelijk te krijgen, horen niet thuis op deze site.
Muziek hoort mensen te verenigen ... "you too" leerde Bono ons.

Maar wat ik nu zo ironisch vind ...

Een website runnen is zoals een samenleving besturen.
En de crew is zo'n beetje de regering van dit muzikale landje.
Wat ik wil zeggen is, dat er hier al bladzijden lang gediscussierd
wordt over de "politiek" van de crewleden ... of hoe politiek toch ook
verdomd moeilijk te scheiden is van ons doorsnee dagelijkse doen.

Daarom dat ik mijn bijdrage met een politieke vergelijking begon.

Het laatste dat ik er vandaag over zeg is dat ik een website runnen meer wil vergelijken met het geven van een feestje. Als iemand een keer zegt "zul je niet eens andere muziek op zetten, sommigen vinden dit niet leuk", dat is geen probleem. Echter, gasten die meerdere malen op vervelende toon je muziekkeuze bekritiseren, en telkens proberen om hun eigen zelf meegenomen muziek op te zetten zet je buiten de deur zodat je met de rest van de mensen verder kan feesten.

Wat een prachtige omschrijving
Zo zie ik Mume ook, als één heel groot feest!

Jordy schreef:
Het laatste dat ik er vandaag over zeg is dat ik een website runnen meer wil vergelijken met het geven van een feestje. Als iemand een keer zegt "zul je niet eens andere muziek op zetten, sommigen vinden dit niet leuk", dat is geen probleem. Echter, gasten die meerdere malen op vervelende toon je muziekkeuze bekritiseren, en telkens proberen om hun eigen zelf meegenomen muziek op te zetten zet je buiten de deur zodat je met de rest van de mensen verder kan feesten.
Enerzijds begrijp ik deze vergelijking wel. Maar ik denk dat hier juist het gevaar zit.
Wat is vervelend? Wat wordt beschouwd als kritiek?
Het blijft erg oppervlakkig op deze manier. Iedereen heeft hier zijn eigen waardeoordeel over. Ik ben het met je eens; dit is geen democratie, dit is mijn feestje, en in principe is iedereen welkom. Maar een man of 6 niet meer, want.....
Noem man en paard, trek daar de stekker uit, en de anderen kunnen verder.

Overigens vind ik het jammer dat er geen reactie is gekomen op het eerdere relaas van Lukas:
Wat me sowieso een beetje tegenstaat is dat bij (naasten van) de crew iets al snel als persoonlijke aanval betiteld wordt. Als ik hier neerzet dat ik Jornaquin/Der Effe (inmiddels geband) een buitengewoon irritant misbaksel vind, zal niemand daar wat van zeggen. Oordeel ik dat de zuurgraad van pakweg SelmaDuim (inmiddels uitgeschreven) nogal hoog is, zal de site waarschijnlijk te klein zijn. Dat vind ik met twee maten meten.
Ik denk dat dit de spijker knetterhard op de kop slaat.

Lukas heeft daar inderdaad een ontzettend treffend punt, waar ik me helemaal in kan vinden.

Waarom heeft SELMADUIM zich uitgeschreven?

Lin
volgens mij kun je vanaf hier een beetje lezen wat daar aan vooraf is gegaan

Lin schreef:
volgens mij kun je vanaf hier een beetje lezen wat daar aan vooraf is gegaan

Eigenlijk ist wel wat laf om van je problemen weg te lopen (zegt mij Ma altijd).

Had nooit gedacht dat Selma (En YAK!) zouden wegvluchten van zo'n kereltje als Van der Effe.
Volgens mij keren ze wel terug.

Kos
Sad dit. .

Heb er helemaal niks van meegekregen, het viel me wel op de laatste maanden dat sommigen zichzelf wel iets te tof begonnen te vinden, maar ik kom niet zo vaak op t forum verder. Dit had ik niet verwacht eigenlijk.

En Yak, what de hell, kom terug man... gewoon als user.

Wat me sowieso een beetje tegenstaat is dat bij (naasten van) de crew iets al snel als persoonlijke aanval betiteld wordt. Als ik hier neerzet dat ik Jornaquin/Der Effe (inmiddels geband) een buitengewoon irritant misbaksel vind, zal niemand daar wat van zeggen. Oordeel ik dat de zuurgraad van pakweg SelmaDuim (inmiddels uitgeschreven) nogal hoog is, zal de site waarschijnlijk te klein zijn. Dat vind ik met twee maten meten.

Sorry, maar als iemand iets dergelijks als 'buitengewoon irritant misbaksel' zegt, dan wordt het ook weggehaald. Het zal me dan een zorg zijn of dat tegen een bevriende user of een mij wildvreemde user is.

De irritatie liep in dit geval nogal hoog op omdat er een flinke geschiedenis aan treiteracties (al vanaf het sluiten vanaf het topic "slappe zever") aan voorafging waarbij een aantal betrokkenen op een zeer trieste manier werd zwart gemaakt. Ik zal jullie de precieze quotes (het gaat van hitler tot hoer) maar besparen, maar het ging behoorlijk ver. SelmaDuim was zelf (via PM) de eerste om toe te geven dat haar post daar niet handig was, maar dat neemt niet weg dat anderen er wel heel veel plezier hebben haar even onaardig terecht te wijzen. Ik kan me dan wel voorstellen dat je een harde opmerking van - in dit geval - GrafGantz en de daaropvolgende 'lijkenpikkers' als een persoonlijke aanval ziet.

Wat dit verder met twee maten meten te maken heeft, is me een raadsel. Er worden zo vaak mensen aangesproken op hun woorden als ze iemand anders op een te grove manier aanspreken, waar het idee vandaan komt dat we dat bij gewone users niet doen is me een raadsel. Misschien wordt er eens wat over het hoofd gezien. Met duizenden posts per week lees je niet alles even scherp, maar het is wat mij betreft zeker geen beleid oid.

Kos
Sowieso is het volkomen normaal dat er met 2 maten gemeten wordt als het om de crew gaat.

Hoe bedoel je dat?

Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat ik het hier niet mee eens ben:

Als ik hier neerzet dat ik Jornaquin/Der Effe (inmiddels geband) een buitengewoon irritant misbaksel vind, zal niemand daar wat van zeggen.

Als ik dergelijke dingen tegen kom, haal ik ze altijd weg en spreek ik de users daarop aan.

herman schreef:
Ik kan me dan wel voorstellen dat je een harde opmerking van - in dit geval - GrafGantz en de daaropvolgende 'lijkenpikkers' als een persoonlijke aanval ziet.

Ik weet van geen geschiedenis af en had tot voor kort nauwelijks een idee wie of wat Selma was. Het was mijns inziens een vrij onschuldige opmerking met een knipoog, maar mijn knipogen zijn hier wel vaker aan dovemansogen gericht ben ik bang. Ik sta nog steeds achter de strekking ervan trouwens.

Kos
Ik ben dan wel geen mod of crew, maar ik kan me voorstellen dat als ik hier m'n vrije tijd in die site steek en alles een beteje fatsoenlijk wil houden echt iedereen z'n grote bek of beledigingen tegen me moet houden anders kan ie meteen opzouten.

Hm, ik hoop wel dat je in het dagelijks leven wat minder agressief en opgefokt ben.

Jordy schreef:
Er zijn twee discussies die door elkaar lopen. Ten eerste de discussie wat we moeten doen met off-topic discussies, die de mods veel werk geven en waar de toegevoegde waarde aan de site te bediscussieren valt. Als ik zou moderereren en ze zouden mij teveel werk opleveren zou ik deze persoonlijk allemaal dicht gooien, accepteren dat de "gezelligheids gebruikers" vertrekken, en lekker op muziek gaan focussen. Een discussie die langzaam off-topic raakt bij een album kan in "overigen" voortgezet worden, maar structurele "wat heb je gegeten" en voetbal-topics zou ik niet toestaan. Als de huidige mods dit wel leuk vinden, en wel wat moeite willen doen voor dit gezelligheidsgebeuren dan kan ik daar mee leven. Dit is in ieder geval een discussie die op normale toon gevoerd kan worden, die door de crew achter de schermen ook gevoerd wordt. De crew beseft dat hier een duidelijke lijn in moet komen, dit zal ook gebeuren op korte termijn.

Dan denk ik: maak daar dan eens werk van. Iemand beschreef het als: Geef ze een vinger en ze nemen de hele hand. Deze vervelende discussies zoals we die al zeven pagina's lang kunnen lezen krijgen de overhand en de muzikale discussies komen op de achtergrond. Breng deze site terug naar haar kern; het over muziek discussieren. Argumenten als: dit is een community, ik wil ook over andere dingen praten is naar mijn mening niet aan de orde. Dit is een muzieksite, wil je over andere dingen praten vraag dan elkaars msn-adres en ga aub daar verder.

De toon die sommige mensen aanslaan tegenover het bestuur van deze site vind ik absoluut een schande. Je bent hier te gast en behoort je te houden aan de regels die men hier op stelt - of je het er mee eens bent of niet.

Zoals ik al zei, zijn we nu 7 pagina's lang aan het discussieren over het beleid wat men niet aanstaat, terwijl we 7 pagina's lang hadden kunnen discussieren over MUZIEK.

Dit is een feedback-topic hoor. Wel alles in het juiste perspectief blijven zien.

stuart
Wat Jordy zegt vind ik zo gek nog niet, maar ik ben hier niet alleen. Er zijn wel erg veel niet-muziek gerelateerde topics en ook wel een aantal muziek-gerelateerde topics met een 'negatieve' insteek; maar goed, dat is mijn mening.

Het komt allemaal door de kredietcrisis. Bovendien mis ik eazyfan.

rayman schreef:
Dit is een feedback-topic hoor. Wel alles in het juiste perspectief blijven zien.

in plaats van dat je er nou inhoudelijk op reageert...

Justinx schreef:
(quote)

in plaats van dat je er nou inhoudelijk op reageert...
Dat heb ik al een aantal keer gedaan vriendelijke vriend. Gewoon even wat dingetjes teruglezen.

Ace
Het valt me op hoe vaak het woord 'toon' hier valt! Alsof je tegen je vader praat, die je corrigeert omdat je een snoepje eist, in plaats van erom vraagt. Een duidelijke menig is blijkbaar 'too hard to handle'.

Bij de volgende toon is het 3 uur en 25 minuten. Welterusten.

CHIEP (crew)
Zou deze oude artiestenpagina van Gigi D'Agostino verwijderd kunnen worden? Ik heb al verschillende keren geprobeerd met de naam aan te passen tot "D'Agostino" (met een hoofdletter "d" dus), maar het lukt mij niet om hem zo 'weg te krijgen'.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:33 uur

geplaatst: vandaag om 05:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.