De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
Kingsnake
geplaatst: 23 december 2008, 11:38 uur
In De Site > Algemeen > Bandleden toevoegen als lid van de band van een solo-act.:
Al Stewart, Phil Collins, David Bowie en bijv. Michael Jackson etc. hebben altijd een keur aan al dan niet vaste muzikanten in de band gehad.
Ik weet niet of mijn vraag hier overbodig is, maar is er een mogelijkheid om deze (ex-)bandleden (uiteraard geen sessiemuzikanten) toe te kunnen voegen op de artiestoverzicht pagina?
Al Stewart, Phil Collins, David Bowie en bijv. Michael Jackson etc. hebben altijd een keur aan al dan niet vaste muzikanten in de band gehad.
Ik weet niet of mijn vraag hier overbodig is, maar is er een mogelijkheid om deze (ex-)bandleden (uiteraard geen sessiemuzikanten) toe te kunnen voegen op de artiestoverzicht pagina?
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 23 december 2008, 12:08 uur
Casartelli schreef:
Heeft die eerste Catherine al een (I)?
De eerste Catherine moet geen achtervoegsel krijgen, de tweede een "I" Heeft die eerste Catherine al een (I)?
.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 december 2008, 12:59 uur
CHIEP schreef:
.
(quote)
De eerste Catherine moet geen achtervoegsel krijgen, de tweede een "I"
.Nee, de eerste een (I) en de tweede een (II), althans dat is wat al uit een paar eerdere discussies met de crew gekomen is.
Eenheid gezocht.

0
CHIEP (crew)
geplaatst: 23 december 2008, 13:51 uur
Een opmerking voor iedereen die correcties doorstuurt m.b.t. de Romeinse cijfers (meerdere artiesten onder dezelfde naam). De "hoofdartiest" is de artiest zonder Romeins cijfer. De eerstvolgende artiest met dezelfde naam krijgt derhalve het Romeinse cijfer I en niet het Romeinse cijfer II zoals vaak wordt aangegeven in correcties.
beter lezen

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 december 2008, 14:40 uur
ok... laatste discussie was 30 september, maar toen is dat blijkbaar wel norm gebleven. ik zal het voortaan naleven
0
geplaatst: 23 december 2008, 23:55 uur
Hoe plaats je een plaatje van een albumhoes in je berichtje?
Op het forum zie je (bv. bij album clash) de plaatjes van de albumhoezen (soms met de volledige tracklist erbij). Maar hoe doet men dat?
Ik zie wel de mogelijkheid om een plaatje in een bericht te plaatsen, maar dan moet je de url van de website weten waar het plaatje van de hoes staat en die weet ik niet.
Iemand die het antwoord weet?
Op het forum zie je (bv. bij album clash) de plaatjes van de albumhoezen (soms met de volledige tracklist erbij). Maar hoe doet men dat?
Ik zie wel de mogelijkheid om een plaatje in een bericht te plaatsen, maar dan moet je de url van de website weten waar het plaatje van de hoes staat en die weet ik niet.
Iemand die het antwoord weet?
0
geplaatst: 23 december 2008, 23:59 uur
[ img ] link van het plaatje [ /img ]
(maar dan zonder spaties)
link van het plaatje = rechtermuisknop klik op het plaatje -> eigenschappen -> kopieer url
link van het plaatje = rechtermuisknop klik op het plaatje -> eigenschappen -> kopieer url
0
geplaatst: 24 december 2008, 00:08 uur
Hmm ik heb een week terug een album geplaatst maar nog steeds geen reactie van MuMe. Het gaat om het album van the View: Which Bitch?
0
geplaatst: 24 december 2008, 00:10 uur
L_T_B schreef:
Dank L_T_B!
0
geplaatst: 24 december 2008, 00:11 uur
Chronos85 schreef:
Hmm ik heb een week terug een album geplaatst maar nog steeds geen reactie van MuMe. Het gaat om het album van the View: Which Bitch?
Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan het niet in de wachtrij terugvinden, niet op de site en niet bij rejections

0
geplaatst: 24 december 2008, 00:13 uur
Hmm dat is vreemd dan, is er misschien iets misgegaan bij het opsturen. :-S Kan ik ergens bekijken welke albums ik heb opgestuurd (inclusief de albums die nog niet behandeld zijn)?
0
geplaatst: 24 december 2008, 00:14 uur
Maar dan is de hoes nog niet klikbaar - als je echt wilt weten wat iemand draait, is het handiger om die hoes 'clickable' te maken; ik ben daarmee bezig geweest in de wiki, maar dat is me nog niet gelukt.
Ik geef het noet op en zal er nog eens naar kijken. Alles wat ik plaats bij "wat draai je nu" is clickable, dus alle info is op te vragen - ook al is een hoes niet duidelijk.
Ik geef het noet op en zal er nog eens naar kijken. Alles wat ik plaats bij "wat draai je nu" is clickable, dus alle info is op te vragen - ook al is een hoes niet duidelijk.
0
geplaatst: 24 december 2008, 00:16 uur
Chronos85 schreef:
Hmm dat is vreemd dan, is er misschien iets misgegaan bij het opsturen. :-S Kan ik ergens bekijken welke albums ik heb opgestuurd (inclusief de albums die nog niet behandeld zijn)?
Nee dat kunnen alleen de mensen van de crew zien. Maar er staat van jou momenteel niets in de wachtrij.
0
geplaatst: 24 december 2008, 00:19 uur
Oké dan ga ik het nogmaals proberen.... Dank je wel voor de moeite in elk geval
.
.
0
geplaatst: 24 december 2008, 00:38 uur
Het zou mooi zijn als ie t nu wel doet. (Wel bijzonder dat alle gegevens die ik al een keer had ingevuld meteen automatisch aanvulden).
0
geplaatst: 24 december 2008, 00:52 uur
Chronos85 schreef:
Wel bijzonder dat alle gegevens die ik al een keer had ingevuld meteen automatisch aanvulden
Wel bijzonder dat alle gegevens die ik al een keer had ingevuld meteen automatisch aanvulden
Dat doet ie wel vaker hoor als de gegevens bekend zijn (gewoon een handig tooltje)

0
geplaatst: 24 december 2008, 11:00 uur
Chronos85 schreef:
Ik heb het eens gecheckt, maar je toevoeging van 24-12 was toch echt de eerste. Maar goed, hij staat er op.

0
Kingsnake
geplaatst: 24 december 2008, 11:00 uur
Kingsnake schreef:
In De Site > Algemeen > Bandleden toevoegen als lid van de band van een solo-act.:
Zou er hier ook een reactie op mogelijk zijn?
0
geplaatst: 24 december 2008, 11:01 uur
Die is mogelijk. 
Volgens mij kunnen die er niet bij, het is niet voor niets een soloact.

0
Kingsnake
geplaatst: 24 december 2008, 11:04 uur
herman schreef:
Die is mogelijk.
Die is mogelijk.

Dat begrijp ik.
Maar sommige solo-acts, zoals bijv. David Bowie is meer dan een solo-act.
Ik snap dat het moeilijk is om dan onderscheid te maken.
Maar op deze manier vallen heel veel 'vaste bandleden' niet op, omdat ze niet in 'band' spelen, en kan er zodoende niet op gezocht worden, of doorgeklikt.
0
geplaatst: 24 december 2008, 11:57 uur
Bij mijn weten is David Bowie gewoon een solo-act. Natuurlijk doen er wel allerlei muzikanten mee op zijn albums en met zijn liveshows, maar hij is toch degene die eigenhandig alle muziek schrijft. Voor de verdere informatie zijn de links naar Wikipedia ed.
0
Nicci
geplaatst: 24 december 2008, 12:24 uur
sommige? volgens mij geldt dit voor bijna alle solo-acts: ze hebben een band om zich heen. Of je nu over Miles Davis, Prince, Bowie, Joni Mitchell, Bob Dylan of wie dan ook praat, ze hebben vaak gedurende langere tijd dezelfde muzikanten om zich heen verzameld.
0
geplaatst: 24 december 2008, 12:30 uur
Nicci schreef:
sommige? volgens mij geldt dit voor bijna alle solo-acts: ze hebben een band om zich heen. Of je nu over Miles Davis, Prince, Bowie, Joni Mitchell, Bob Dylan of wie dan ook praat, ze hebben vaak gedurende langere tijd dezelfde muzikanten om zich heen verzameld.
(quote)
Helemaal mee eens - ik kan dit rijtje nog aanvullen met Christina Branco, Sting, Peter Gabriel.
Opvallend is dan wel bij dit soort acts, dat wisseling van begeleider(s) vaak betekent dat de artiest zelf (Branco, Gabriel bijv.) in een andersoortige stijl gaat spelen/optreden.
0
Kingsnake
geplaatst: 24 december 2008, 13:58 uur
Nicci schreef:
(quote)
Nou ja sommigen maken gewoon weleens voor de hobby een solo-ceedeetje. Die wil ik dan weer uit sluiten.
Maar ik had het dan inderdaad over de solo-acts die alszodanig hun carriere hebben
0
geplaatst: 24 december 2008, 15:05 uur
Het gaat er toch om wie in feite het album geschreven heeft, er mogen nog zoveel muzikanten meedoen, het is nog steeds bowie, dylan... etc.. die het album geschreven heeft.. want waar wil je anders de grens trekken? Is Tom Waits dan een lid van Eels omdat ie op 1 nummer af en toe 'hey' schreeuwt?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 december 2008, 15:16 uur
The Scientist schreef:
Is Tom Waits dan een lid van Eels omdat ie op 1 nummer af en toe 'hey' schreeuwt?
Is Tom Waits dan een lid van Eels omdat ie op 1 nummer af en toe 'hey' schreeuwt?
Om die reden wordt hij, als het goed is, bij het betreffende Eelsnummer wel als gastmuzikant aangeduid. In de context van deze site betekent dat dat Tom Waits veel meer connectie met de Eels krijgt dan een vaste muzikant die Tom Waits twintig jaar begeleid heeft, maar toevallig niet met hem in een band-topologie zit. En dat is ergens wel wat vreemd.
0
Nicci
geplaatst: 24 december 2008, 15:16 uur
&the scientist
Niet zo'n heel sterk argument: bij Bowie kwam en komt het nogal eens voor dat een van de bandleden co-writer is.
Niet zo'n heel sterk argument: bij Bowie kwam en komt het nogal eens voor dat een van de bandleden co-writer is.
0
geplaatst: 24 december 2008, 16:08 uur
Nicci schreef:
&the scientist
&the scientist
Mee eens: Carlos Alomar, Nile Rodgers en Adrian Belew hebben inderdaad niet te verwaarlozen bijdragen geleverd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.