MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
heel vreemd, ik heb even aan de crew gevraagd of zij weten wat er aan de hand kan zijn (er is een paar uur geleden nog een correctie van het album doorgevoerd)

tangmaster
Buscemi - Late Nite Reworks Vol. 1 (2005)

Deze is het zelfde als onderstaande, en die onderste moet er af.

Buscemi - Late Night Reworks Vol.1 (2005)

Kingsnake
Hoe kan dit:
Agua de Annique

Deze artiest (Anneke van Giersbergen) is én een alias van Agua de Annique en lid van de band Agua de Annique.

Foutje?

tangmaster schreef:
Buscemi - Late Nite Reworks Vol. 1 (2005)

Deze is het zelfde als onderstaande, en die onderste moet er af.

Buscemi - Late Night Reworks Vol.1 (2005)

Ok, done!

Kingsnake schreef:
Hoe kan dit:
Agua de Annique

Deze artiest (Anneke van Giersbergen) is én een alias van Agua de Annique en lid van de band Agua de Annique.

Foutje?

Alias ongedaan gemaakt, want dat klopte idd niet...

Ik kan de albums van UFO niet openen.
Er staan 30 albums op MM maar ze worden niet weergegeven.
Alleen de albums waaraan meegewerkt is staan gedisplayd.
Graag aanpassen.

RedLightCityBoy
Misschien kan het al wel, maar hoe kun je je stemmen van een bepaald jaar (bijv. 1999) op een rijtje zien?

Je gaat naar het kopje stemmen in je profiel. Dan plak je achter eigenschappen het jaartal.

http://www.musicmeter.nl/user/23818/votes/1999

P.S. Volgens mij heb je niet op albums uit dat jaar gestemd.

RedLightCityBoy
nee, was ook een voorbeeld. bedankt, daar was ik al een tijdje naar opzoek.

Dj2Jelle
Ja, als je het hebt over jaren is het wel nodig om een voorbeeld te geven .

Sir Spamalot (crew)
Papartis schreef:
Graag aanpassen.

Tiens, bij mij gaat het, wel U.F.O. proberen (met puntjes).

Ik zag daarnet dat mijn stem bij Bon Iver - Blood Bank (3*) weggehaald was terwijl ik er 99,99% zeker van ben dat ik mijn stem eerder had geplaatst (heb het overigens net maar weer een keer beoordeeld).

Dit zijn je enige acties omtrent Bon Iver-platen, dus ik ben bang dat je het toen gewoon vergeten bent:

vote of 3,0 placed for "Bon Iver - Blood Bank (2009)" 9-2-2009, 19:34
new message at "Bon Iver - Blood Bank (2009)" 3-2-2009, 21:19

Papartis schreef:
Graag aanpassen.

Is dat dezelfde band als U.F.O.? In dat geval kan het gewoon verholpen worden met een correctie, waarbij UFO als alias van U.F.O. wordt aangemerkt. Dan zou het verholpen moeten zijn.

99,99 % laat ook ruimte voor een vergissing

Nou ja ik hou mijn stemmen ook bij via Word, daar stond het album ook al in. Het kan een vergissing zijn, ik ben ook een mens (ja het is echt waar). Maar kan het eventueel ergens anders aan liggen?

Ik denk het niet, Rhythm & Poetry:

Jordy (een maand geleden) schreef:
Al denk ik dat het logischer is dat je onterecht denkt dat je gestemd hebt, misschien ging er iets mis met het opslaan destijds. Als er spontaan stemmen zouden verdwijnen zouden we wel vaker hele concrete voorbeelden hebben.

freddze schreef:
Alias ongedaan gemaakt, want dat klopte idd niet...

Is daar een makkelijke manier voor ? Ik heb ooit een alias gemaakt van Dash naar Ozy. Alleen bleek er toen nog een andere Dash te zijn. Ik heb "mijn" Dash hernoemt naar Dash I, alleen krijg ik nu de link van Dash (zonder I) niet weg.

Via U.F.O. lukt het wel. Misschien wel zo handig om de alias wel goed te laten werken want die er er wel als UFO.

Papartis

Graag aanpassen.[/quote]

Is dat dezelfde band als U.F.O.? In dat geval kan het gewoon verholpen worden met een correctie, waarbij UFO als alias van U.F.O. wordt aangemerkt. Dan zou het verholpen moeten zijn.

Njal schreef:
Is daar een makkelijke manier voor ? Ik heb ooit een alias gemaakt van Dash naar Ozy. Alleen bleek er toen nog een andere Dash te zijn. Ik heb "mijn" Dash hernoemt naar Dash I, alleen krijg ik nu de link van Dash (zonder I) niet weg.

Bij alternatieve artiestennamen gewoon op de link Dash klikken met de verkeerde alias en daar corrigeren aanklikken en 't ipv 't bolleke alias, 't bolleke solo artiest aanvinken. Ik heb de Dash (zonder rom. cijfer) terug als solo-artiest geplaatst voor jou.

/edit: Nu ik 't bedenk... dat is iets wat enkel mods en crew kunnen, want ik heb als test net eens mijn vriendin laten inloggen en bij haar waren die alternatieve artiestennamen niet als link klikbaar. Dus als je nog eens zoiets tegenkomt kan je een pm doen naar een moderator of crewlid naar keuze

Bang Band SiXXX - Replay EP (2008)

en

VAST - Bang Band SiXXX (2009)

zijn dezelfde EP's.

Ik weet verder niet wat de juiste informatie is (ik heb hem gezien onder de naam VAST, maar 't kan ook zijn dat Bang Band SiXXX een zij-project van VAST is).

Kingsnake
Op artiestenpagina's staat, naast het land van herkomst, de plaats waar de band is opgericht.

Nu zijn er vaak meerdere wijzen waarop een plaatsnaam kan worden geschreven.
Mijn vraag in dezes is; wat is de richtlijn?
Ik heb bijvoorbeeld meerdere malen Budapest gebruikt omdat dat gewoon correct is maar ik kwam ook Boedapest (???) tegen.

Hoe geldt dat bijvoorbeeld voor plaatsen als London, Paris etc.?
Van een aantal kennen we een nederlandse versie, zoals Berlijn en Moskou.
Van sommigen hanteren we gewoon de correcte versie, zoals New York en Barcelona (terwijl Roma=Rome).

Gewoon de Nederlandse spelling aanhouden, net als bij de landen. Dus Boedapest ipv Budapest, Londen ipv London, Parijs ipv Paris, Brussel ipv Bruxelles, etc.

Kingsnake
En als het niet bekend is? Ik bedoel: er zijn denk ik wel wat kleinere stadjes waarvan mij niet bekend is of er een nederlandse versie van is. Is er misschien ergens een lijst voorhanden?

Gewoon de Bosatlas? Zal vast ook wel online staan. Als er echt geen Nederlandse naam voor handen is kan er ook wel eens een uitzondering gemaakt worden.

In De Site > Algemeen > Idee voor nieuwe functie: tabblad "Labels" op gebruikerspagina:

Beste mensen,

Even een ideetje van mijn kant. Deze site is... nou ja, we weten allemaal wat de site is. Ikzelf gebruik de site vooral om nieuwe muziek te ontdekken, en vind het altijd wel leuk om dit via labels te doen. Hier mis ik op deze site een handige tool voor. Dus: zou het niet een leuke nieuwe functie zijn om op elke gebruikerspagina een nieuw tabblad "Labels" toe te voegen?

Het is nu natuurlijk al mogelijk een label aan te klikken en zo te zien wat er allemaal op uitgekomen is, en je kan dan zelfs al een stemtabel genereren en zo zien waar je allemaal al op gestemd hebt enzo, maar het is niet echt overzichtelijk. Ik stel me zo voor dat als je op dat tabblad klikt, je dan een lijst labels te zien krijgt, hoe veel stemmen die gebruiker op dat label heeft geplaatst en wat het gemiddelde daarvan dan weer is. Je zou dan bijvoorbeeld van elk label een dropdownmenu kunnen maken (net zoals nu al bij elk album kan in lijstjes) om te zien op welke albums je gestemd hebt.

Het lijkt me dat je met een dergelijk systeem je veel makkelijker gericht naar labels op zoek kan gaan. Je kan meteen zien wat je eigen en andermans favoriete labels zijn, lijkt me tof!

Zijn er mensen die hier ook iets in zien? Mensen met goede ideeën hierover?

Groetjes, Ruben

Hoe komt het dat de albums in mijn albumlijsten niet zichtbaar zijn voor anderen?

mathieudc
Heb je de albumlijsten die je wil delen wel openbaar gemaakt?

Zo neen, dan kun je dat doen bij 'Mijn Albums' in de navigatie:
1. Klik op de map die je openbaar wil maken (bv. 'In Bezit')
2. De map zal openen, rechtsbovenaan (naast de titel van de map) zie je dan een rij icoontjes. Je moet op het eerste icoontje van links te beginnen klikken (met het potloodje)
3. Er zal een venstertje openen. Onderaan dat venster moet je bij 'Opties' het vakje aanvinken en de map is openbaar

Als je deze gegevens dan opslaat is de map en de inhoud ervan voor iedereen zichtbaar bij 'Albumlijsten' in je profiel.

Dat was "een stukje gebak".

Dank daarvoor mathieudc.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:52 uur

geplaatst: vandaag om 00:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.